Wer nutzt diese Software?

Unternehmen jeder Größe mit dem Ziel, für Kunden-, Partner- oder Mitarbeitergemeinschaften schnell und einfach nahtlose Marken-Community-Erfahrungen zu schaffen.

Durchschnittliche Bewertung

60 Bewertungen
  • Gesamt 4.2 / 5
  • Benutzerfreundlichkeit 4 / 5
  • Kundenservice 4 / 5
  • Funktionen 4.2 / 5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 3.8 / 5

Produktdetails

  • Startpreis 250,00 $/Monat
  • Kostenlose Version Nein
  • Kostenlose Testversion Nein
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
    Mobile - iOS Native
    Mobile - Android Native
  • Training Persönlich
    Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung 24/7 (Live Vertreter)
    Support während der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • Salesforce Community Cloud
  • http://www.salesforce.com/communities/overview/
  • Gegründet 1999

Über Salesforce Community Cloud

Die Community-Plattform für Unternehmen von Salesforce Community Cloud verbindet Kunden, Partner und Mitarbeiter direkt mit den Informationen, Apps und Experten, die sie für die zu ergreifenden Maßnahmen benötigen:

– Beschleunigung der Vertriebskanäle
– Bereitstellung von hervorragendem Service
– Kundenanbindung
– Transformation des Arbeitsplatzes
– Aufbau einer Community

Merkmale:
– Geschäftsintegration
– Personalisierung
– Anpassung und Markenbildung
– Engagement
– Mobilität
– Community-Builder und Vorlagen
– Themen
– Salesforce-Dateien
– Aktionen
– Gruppen
– Vertrauen

Salesforce Community Cloud Funktionen

  • Aufgabenmanagement
  • Bearbeiten in Echtzeit
  • Brainstorming
  • Content-Management
  • Diskussionsforum
  • Dokumentenmanagement
  • Kalenderverwaltung
  • Kontaktmanagement
  • Projektmanagement
  • Versionskontrolle
  • Videokonferenzen
  • Content-Management
  • Diskussionen / Foren
  • Gruppenmanagement
  • Ideenfindung / Crowdsourcing
  • Inhalt-Moderation
  • Mitgliederverzeichnis
  • Mitgliedschaft-Management
  • Social-Media-Management
  • Veranstaltungsmanagement
  • Website-Management
  • Content-Management
  • Dokumentenmanagement
  • Echtzeit-Chat
  • Filesharing
  • Kollaboration
  • Suche
  • Content-Management
  • Diskussionsforum
  • Entscheidungsbaum
  • Katalogisierung / Kategorisierung
  • Kollaboration
  • Self-Service Portal
  • Volltextsuche
  • Wissensbasis-Management

Alternative Produkte

Ähnliche Produkte

Die hilfreichsten Reviews für Salesforce Community Cloud

Customer Portal Software

Bewertet am 13.10.2018
Verifizierter Rezensent
Information Manager
Automotive, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: We use community cloud to provide information and self-services to our external customers. The tool is very flexible and we are able to create templates for different customer types which allows us to tailor their user interface. With community cloud, the customers are able to login to one application to conduct business with our company. It is also integrated with the other salesforce products which enables all customer data to be stored in salesforce and shared across multiple applications.

Nachteile: The username must be formatted as an email. Some of our customers do not have business email addresses. Also, if our customer has implemented salesforce internally or has a salesforce id already with another vendor, they cannot use the same email as their username. When a user attempts to create a username, we have no way of knowing if they already have a salesforce id in another system so we must assume if the username meets all of our criteria and the creation fails that they must have another salesforce id with that username.

Partner Community from Salesforce Community Cloud

Bewertet am 16.1.2019
Vinay J.
Associate Director
1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
Quelle: SoftwareAdvice
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: As the Partners performance is critical for company growth, Partner community presents a powerful way to collaborate with Partners and share the required information to them on a timely basis to make them successful. The partner can see the Quota and current status through the community on a real-time basis through powerful analytics tool and help to grow your company. Partner Community helps a company to optimize every stage of partner lifecycle in easy and quick way

Vorteile: 1. Easy to Setup and rollout - Drag and Drop
2. Deep integration with Salesforce Sales cloud
3. Readily available Partner engagement analytics
4. Cost Effective
5. Easy to share files through Sharepoint and external sources through community
6. Step by Step setup tutorial available

Nachteile: 1. Partner Community is still new in the market and hence it is not the complete solution, Feature and still being developed and deployed every passing release

Amazing customer portal from Salesforce

Bewertet am 9.9.2018
Verifizierter Rezensent
Salesforce
Immobilien, 5.001-10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: Easy to Setup, Domain registration was easy, Dragging and Dropping standard components from Salesforce was an excellent feature, Self Registration with zero code, SSO with AD was one-time setup, User Friendly, More Secured, They give us the IP ranges were they have hosted, Excellent Customer support, Responsive UI, Browser compatible.

Nachteile: It supports only 10 objects(Tables) to show by default. It doesn't support lower versions of Internet Explorer.

DreamzTech Solutions Review

Bewertet am 15.3.2017
Mark H.
Chief Revenue Officer
Informationstechnologie & -dienste, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
Quelle: SoftwareAdvice
4/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: I like that capability of using the salesforce solution to import data, run reports and expand the document respository. Would like the ability to adjust the CSS file table for more specific setup of my contacts.

Vorteile: Import of data, ability to run reports and query related to my business, ease of use and tracking abilities of my team.

Nachteile: Limited ability to set up my own data tables, change cvs file formats and retrieval of reports via handheld device easily and without minimum attempts.

Quick and Easy to Put a Site Together

Bewertet am 5.10.2017
Verifizierter Rezensent
Sr. Salesforce Analyst
13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
3 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis

Vorteile: Community Cloud makes it quick and easy to put a basic site together that has access to your Salesforce data. There are several pre-defined template options + multiple out of the box widgets that make it possible to get something up and running quickly. A branding editor allows basic changes to the site's colors, logo etc. Access to CSS allows for greater customization.

Nachteile: Understanding how to work with the Community Builder takes some time and practice. Particularly with understanding how to create new pages, grant access to those pages and the different nuances between setting up pages in different ways. You can grant access to different content based on audience but managing those options can be confusing especially as your site grows more complex. The navigation menu, the pages, the page variations, and the audiences all work together with the Salesforce security model to determine what a user sees. Unfortunately this means there are a lot of places to check when something isn't quite right.

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