Salesforce Experience Cloud

Was ist Salesforce Experience Cloud?

Die Community-Plattform für Unternehmen von Salesforce Community Cloud verbindet Kunden, Partner und Mitarbeiter direkt mit den Informationen, Apps und Experten, die sie für die zu ergreifenden Maßnahmen benötigen:

– Beschleunigung der Vertriebskanäle
– Bereitstellung von hervorragendem Service
– Kundenanbindung
– Transformation des Arbeitsplatzes
– Aufbau einer Community

Merkmale:
– Geschäftsintegration
– Personalisierung
– Anpassung und Markenbildung
– Engagement
– Mobilität
– Community-Builder und Vorlagen
– Themen
– Salesforce-Dateien
– Aktionen
– Gruppen
– Vertrauen

Wer verwendet Salesforce Experience Cloud?

Unternehmen jeder Größe mit dem Ziel, für Kunden-, Partner- oder Mitarbeitergemeinschaften schnell und einfach nahtlose Marken-Community-Erfahrungen zu schaffen.

Wo kann Salesforce Experience Cloud bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Mac (Desktop), Windows (Desktop), Linux (Desktop), Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • Salesforce
  • Ansässig in San Francisco, USA
  • 2003 gegründet
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Brasilien, China, Deutschland, Indien und 5 weitere

Sprachen

Chinesisch, Chinesisch (traditionell), Deutsch, Dänisch, Englisch und 11 weitere

Über den Anbieter

  • Salesforce
  • Ansässig in San Francisco, USA
  • 2003 gegründet
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

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Sprachen

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Salesforce Experience Cloud – Videos und Bilder

Salesforce Experience Cloud Software - 1
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Videos zu Salesforce Experience Cloud
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Salesforce Experience Cloud Funktionen

  • AB-Tests
  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Analytics
  • Anpassbare Vorlagen
  • Aufgabenmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Bonus-Verwaltung
  • Brainstorming
  • CRM
  • Content-Management
  • Diskussionen / Foren
  • Dokumentenmanagement
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Elektronische Formulare
  • Empfehlungen
  • Engagement-Tracking
  • Filesharing
  • Formularverwaltung
  • Gruppenmanagement
  • Ideenfindung
  • Inhalt-Bibliothek
  • Inhaltsanalytik
  • Kalenderverwaltung
  • Kampagnen-Segmentation
  • Kampagnenmanagement
  • Katalogisierung / Kategorisierung
  • Kommunikationsmanagement
  • Kontaktmanagement
  • Konten-basiertes Marketing
  • Kundenhistorie
  • Kundenkarten
  • Kundenportal
  • Kundenprofile
  • Kundensegmentierung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Marken-Management
  • Mehrere Kampagnen
  • Mitgliederverzeichnis
  • Mitgliedschaft-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Moderation
  • Multi-Channel-Vertrieb
  • Multichannel-Marketing
  • Optionen zur Inhaltsveröffentlichung
  • Segmentierung
  • Self-Service Portal
  • Social-Media-Integration
  • Suchen / filtern
  • Textbearbeitung
  • Treueprogramm
  • Verhalten-basiertes Targeting
  • Verhaltens-Tracking
  • Versionskontrolle
  • Volltextsuche
  • Vorlagen-Management
  • Website-Analytik
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wissensbasis-Management
  • Workflow-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Alternativen für Salesforce Experience Cloud

Loyalty marketing platform built for businesses of all sizes that lets you reach your customers in-store, online, or via mobile.
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Führe dein eigenes Kundenloyalitätsprogramm mit deiner Marke durch. Belohne Einkäufe und Besuche, erhöhe die Kundenbindung und fördere dein Unternehmenswachstum.

Bewertungen über Salesforce Experience Cloud

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,3
Benutzerfreundlichkeit
4,1
Kundenservice
4,1
Funktionen
4,3
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,9

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
49%
4
36%
3
12%
2
3%
Naomi
Naomi
Owner in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Einzelhandel, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

It's almost considered a neccesity with start-ups and e-commerce businesses...but, the pricing...

5,0 letztes Jahr

Kommentare: Almost an identical opinion and review as I have of its sister company; Sales Force Essentials- Its amazing and everything you could possibly want or need but....It is pricey. Especially, if you're in the very early stages of creating a startup and you're on a tight budget. If you have wiggle room- I say, YES! Invest in yourself, your business and the future of both!

Vorteile:

Any user that is given access, is able to customize their own portal, site, or files in general. As a business owner who prides herself in originality- that is HUGE! To be able to express myself freely; helps it not feel so much like work!

Nachteile:

Just like other Salesforce software and programs...their largest "con" is pricing. Huge strike against them and their brand if it is a company on a new and strict budget! I feel like the pricing is also; off. It doesn't match. I see something I'm thinking 'yeah that's $2.99' and come to find out I was wrong and it was; $12.99 (just an example!), and vice versa the same is true.

Manuel
Manuel
Marketing Publicity Manager S in Mexiko
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Unterhaltung, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

For sales and marketing operations, this is a highly valuable tool.

4,0 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: Very powerful MA software with a large variety of features However, to master it, you'll need employees who possess the essential technical skills. As a result of CRM measures, it will be able to target specific consumers, which is impossible with mass advertising. A connection to other databases made it possible to use the data internally. Each customer category's LTV has increased. Additionally, we were able to boost email open rates as a result of this and conduct successful marketing.

Vorteile:

Since it allows you to manage all sales data and customer data, and it is compatible with other collaborative tools, it gets a five for its ease of use. Responsibilities and data in sales and marketing have become easier to handle. In other words, productivity has increased while work procedures have decreased. In the future, I'd like to continue using it. Appropriate for CRM software. Other utilities can be accessed via links. The interface that is easy to utilize. A little forethought will save you from many headaches.

Nachteile:

Needs a good deal of technical expertise. Has a long learning curve Aspects of operation, a little foresight will save you a lot of headaches.

Craig
Web Developer in
, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

SalessForce Craig

3,0 vor 5 Jahren

Kommentare: I work in SalesForce and rely on it's object and workflow rules to manage our data that we are using. SalesForce is powerful but not the most intuitive software to use on day to day basis. I have gained appreciation for the workflow rules, process builder and approval rules that allow for custom made SalesForce functions to help manage our data structures and data that we pass between our visual pages.

Vorteile:

Ability to manipulate and change data structures on the fly to account for different processes. Also the plug-ins and ability to tie in things such a docusign, conga workflow are among some of the reasons SalesForce will continue to attract so much business.

Nachteile:

Not intuitive and can be a bit of a pain to navigate through the various ways to get through anything.

Brandon
Business Consultant in USA
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Salesforce is simply the best

5,0 vor 6 Monaten

Kommentare: The best thing I can say about our decision to use Salesforce is it has made our company more attractive to potential buyers since we are "already on the same platform." There is power in the crowd.

Vorteile:

Our team loved its usability and intuitive framework. There are other modules we want to buy as soon as we are ready.

Nachteile:

Honestly, there is a lot of work that the third-party consultant had to do to make SF work the way we wanted it to. And this can be expensive.

Verifizierter Rezensent
Information Manager in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Automotive, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Customer Portal Software

4,0 vor 4 Jahren

Vorteile:

We use community cloud to provide information and self-services to our external customers. The tool is very flexible and we are able to create templates for different customer types which allows us to tailor their user interface. With community cloud, the customers are able to login to one application to conduct business with our company. It is also integrated with the other salesforce products which enables all customer data to be stored in salesforce and shared across multiple applications.

Nachteile:

The username must be formatted as an email. Some of our customers do not have business email addresses. Also, if our customer has implemented salesforce internally or has a salesforce id already with another vendor, they cannot use the same email as their username. When a user attempts to create a username, we have no way of knowing if they already have a salesforce id in another system so we must assume if the username meets all of our criteria and the creation fails that they must have another salesforce id with that username.