MoneyMinder

MoneyMinder

von NonProfitCentral

Wer verwendet MoneyMinder?

Ehrenamtliche Kassenwarte von kleinen gemeinnützigen Organisationen (Elterngruppen, Fördervereine, Sportvereine, Wohnungseigentümergemeinschaften, Servicegruppen, Netzwerkgruppen, Kirchen und mehr).

Was ist MoneyMinder?

Gib Finanztransaktionen ein, gleiche Bankkonten ab und verfolge Budgets schnell und genau. Spezialisierte Berichte stehen mit einem Mausklick zur Verfügung. Melde dich jederzeit von überall her mit einer Internetverbindung an. Verwalte Personen (wer was schuldet oder bezahlt hat), Zeit von Ehrenamtlichen und Spenden. Übertrage Verantwortlichkeiten bequem von einem Kassenwart zum anderen. Ideal für Elterngruppen, Sportmannschaften, Fördervereine, Hauseigentümerverbände, Servicegruppen, Netzwerkgruppen, Kirchen und mehr.

MoneyMinder – Details

NonProfitCentral

http://www.moneyminder.com

Gegründet 2003

MoneyMinder – Preisübersicht

MoneyMinder ist verfügbar ab 159,00 $. MoneyMinder bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für MoneyMinder findest du unten.

Startpreis

159,00 $

Kostenlose Version

Ja

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Live Online

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

MoneyMinder Funktionen

Buchhaltungssoftware für Nonprofit-Organisationen
Einkauf & Empfang
Fondsrechnung
Forderungen
Kontenabgleich
Kostenplanung und Prognosen
Lohn- und Gehaltslisten-Management
Projektbuchhaltung
Spenden-Tracking
Subventions-Management
Verbindlichkeiten
Anlagenplanung
Bilanz
Cash Management
Gewinn-und Verlustrechnung
Hauptbuch
Konsolidierung / Roll-Up (Reporting)
Mehrere Abteilungen / Projekte
Mischkonzern
Prognose
Versionskontrolle
„Was wäre wenn“-Szenarien
Ausschuss-Management
Buchhaltung
Freiwilligen-Management
Fundraising-Management
Gebühren-Management
Mitglieder-Datenbank
Mitgliedschaft-Management
Social-Media-Management
Spender-Management
Veranstaltungsmanagement

MoneyMinder – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 41 Nutzerbewertungen

Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
4.9/5
Kundenservice
5/5
Funktionen
4.8/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
5/5
Jennifer G.
PTO Co-President
Grundschul- & Sekundarbildung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 31.1.2019

"MoneyMinder provides structure to our PTO"

Kommentare: The staff at MoneyMinder is excellent. Any questions that I've had were answered immediately! I am so grateful for their willingness to walk me through the budgeting software when it was new to me. I have a tendency not to dig in past the first functions when I am learning something. With their help, I use MoneyMinder way more effectively, especially in preparation for our budget meeting. The other major benefit is the transparency that MoneyMinder offers. I feel more confident with the ability to allow everyone on the PTO Board, and within our PTO community, to see our account status. It makes conversations more informed and protects us as an organization.

Vorteile: I like the organized, user-friendly nature of MoneyMinder. We used spreadsheets to record our financial information before MoneyMinder and we did not understand what we were missing. The MoneyMinder system keeps track of our account information, but it is also multifaceted and flexible. We are able to generate the reports that we need to answer any question that is asked. I also love that the software is so easy to learn! We've had a new Treasurer both this year and last year. It was very easy to train them, especially with MoneyMinders help. MoneyMinder has really helped us with continuity of information through these PTO Board changes.

Nachteile: A search by word function would be helpful.

Antwort des Softwareanbieters

von NonProfitCentral an 8.2.2019

Thanks for your kind words and suggestion! We're super happy MoneyMinder is working well for you.

Did you know that you can search for anything using your browser? For example, you can use the browser's "find" feature to easily look for a date, name, word, dollar amount, etc. Including that in our software would be a little redundant. Since browsers handle that well, we like to leave it to them! Let us know if you need help doing that.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 31.1.2019
Thomas L.
Board Member
Non-Profit-Organisation Management, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 11.8.2019

"Bookkeeping/Accounting Dream Come True"

Kommentare: This is a great program they have put together. Easy for you to add other Administrators for oversight. I think MM is awesome. The Staff is awesome. Thank You very much for everything Money Minder. Keep up the good work. I know MM will continue to only get better.

Vorteile: Easy to use. Easy to understand and navigate, web based, no software to buy or programs to download. Magnificent Support Service, no complicated phone directory to navigate, pleasant, knowledgeable staff that answer the calls. They are wonderful with email or Phone support for any problems, concerns or questions you have.
I had never done Bookkeeping or Accounting work but they were super patient getting me set up and going.
Once you get set up its amazing too, as one Support person said, "Watch the Magic happen" when it all clicks and you can see what you can do. It all works harmoniously. I was very impressed and continue to be impressed every day. Lots of different reports can be generated as well.
They recently added Bank Integration availability that will make things easier then ever if that's an add on you want.

Nachteile: I asked them to investigate a way to make the Treasurer Report shorter, not so many lines.
Being used for less than a year so there still is a bit of a learning curve yet.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 11.8.2019
Tammy R.
Treasurer
Non-Profit-Organisation Management, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.2.2020

"MoneyMinder Saved the day!"

Kommentare: Overall this has been extremity helpful in organizing our finances and keeping up with the homes that have been sold in our community.

Vorteile: I really like the fact that this is very easy to use. If you do not have an accounting background you can still operate within the software with limited knowledge.

Nachteile: The totally separate fiscal years is very limiting in some aspects. I would like to be able to print all details for the prior year for those contacts that have not paid their bill.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.2.2020
Joy R.
Treasurer
Grundschul- & Sekundarbildung, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 7.8.2019

"Value to Valur"

Kommentare: I definitely appreciate the fact the system stores the information off site. The fact that that those that we allow to have access to the money tracker can look into the accounts but are unable to make changes. Forms are easily available for the treasurer report and daily needs.

Vorteile: The to which set up Vendors. Transaction reports are easily available. Reconciliation of multiple accounts.

Nachteile: Didn’t have the ability to search by dollar amounts.

Antwort des Softwareanbieters

von NonProfitCentral an 4.9.2019

Hi Joy! Did you know you could search by dollar amounts by using your browser's built-in search function? Just a tip.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 7.8.2019
Aimee C.
PTA Treasurer
Non-Profit-Organisation Management, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.3.2020

"Excellent product and Excellent Customer Service"

Kommentare: The customer service team is PHENOMENAL. Anytime I have a question, they respond very quickly and are super helpful.

Vorteile: This system is great in that it combine expenses and revenue on the same line item, which is way easy than Quickbooks. Also the ability to download transactions directly from PayPal is life changing for me.

Nachteile: It can be a little confusing trying to figure out what reports to run.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.3.2020