Wer nutzt diese Software?

monday.com ist für Teams aller Größen konzipiert, es hilft sowohl kleinen Start-ups als auch großen Unternehmen, besser als Team zu arbeiten. Es ist so vielseitig, dass ihre Kunden ein breites Spektrum von Märkten und Branchen abdecken.

Durchschnittliche Bewertung

1.921 Bewertungen
  • Gesamt 4.7 / 5
  • Benutzerfreundlichkeit 4.6 / 5
  • Kundenservice 4.7 / 5
  • Funktionen 4.4 / 5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4.4 / 5

Produktinformationen

  • Startpreis 8,00 €/Monat
    Preisinformationen
  • Kostenlose Version Nein
  • Gratis Testen Ja, Kostenlose Testversion
  • Einsatz Installiert - Mac
    Cloud, SaaS, Web
    Installiert - Windows
    Mobile - iOS Native
    Mobile - Android Native
  • Training Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung 24/7 (Live Vertreter)
    Online

Angaben zum Hersteller

  • monday
  • http://monday.com
  • Gegründet 2014

Über monday.com

monday.com ist die einfachste Arbeitsplattform, um jedes Team und jedes Projekt zu verwalten: Wähle einfach aus einer Vielzahl von Vorlagen aus oder erstelle deinen eigenen Workflow, um loszulegen.
Synchronisiere, plane, organisiere und verfolge deine Teamprojekte von der übergeordneten Übersicht bis hin zu den kleinsten Details. +90.000 Teams nutzen monday.com, um sich auf das zu konzentrieren, was wichtig ist.

monday.com Funktionen

  • Anfragenmanagement
  • Feedback-Management
  • Gantt-/Zeitstrahlansicht
  • Kanban-Tafel
  • Priorisierung
  • Ressourcenmanagement
  • Retrospektiven-Management
  • Rückstand-Management
  • Statusverfolgung
  • Team-Management
  • Unterstützt Scrum
  • Vorlagen-Management
  • Workflow-Management
  • Aufgabenmanagement
  • Berichterstattung
  • Kollaboration
  • Priorisierung
  • Stakeholderdefinierte Attribute
  • Statusverfolgung
  • Veränderungsmanagement
  • Aufgabentafel
  • Berichterstattung / Analyse
  • Erstellen von Unteraufgaben
  • Gamification
  • Gantt-/Zeitstrahlansicht
  • Management wiederkehrender Aufgaben
  • Mobiler Zugriff
  • Tabellenansicht
  • To-Do-Listenansicht
  • Verfolgung des Prozentsatzes bis zur Fertigstellung
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Zeitverfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Automatisierung von Geschäftsprozessen
  • Kollaboration
  • Management für Geschäftsrichtlinien
  • Prozess-Mapping
  • Prozessmodellierung & Design
  • Prozessänderung-Nachverfolgung
  • Visual Workflow Management
  • Zugriffskontrollen/Berechtigungen
  • Dashboard
  • Ideenmanagement
  • KPIs
  • Kostenplanung und Prognosen
  • Modellierung & Simulation
  • Roadmapping
  • Szenarioplanung
  • Wertungslisten
  • Zielsetzung / Nachverfolgung
  • E-Mail Marketing
  • Immobilien-Bekanntmachungen
  • Kampagnenmanagement
  • Kontaktmanagement
  • Kunden-Objekt-Abstimmung
  • Leadmanagement
  • Segmentierung
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Zugriffsquellen-Verfolgung
  • Call-Center-Management
  • Dokumentenmanagement
  • E-Mail Marketing
  • Gebietsmanagement
  • Kampagnenmanagement
  • Kontaktmanagement
  • Kundenbetreuung
  • Landing Pages / Web-Formulare
  • Lead Scoring
  • Leadmanagement
  • Listen-Management
  • Marketing-Automatisierung
  • Produktkatalog
  • Projektmanagement
  • Tarife / Vorschläge
  • Umfrage-Management
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Zugriffsquellen-Verfolgung
  • Angebote / Vorschläge
  • Aufgabenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • E-Mail Marketing
  • Gebietsmanagement
  • Interne Chat-Integration
  • Kalender-/Erinnerungssystem
  • Lead Scoring
  • Marketing-Automatisierung-Integration
  • Mobiler Zugriff
  • Segmentierung
  • Social-Media-Integration
  • Aufgabenmanagement
  • Bearbeiten in Echtzeit
  • Brainstorming
  • Content-Management
  • Diskussionsforum
  • Dokumentenmanagement
  • Kalenderverwaltung
  • Kontaktmanagement
  • Projektmanagement
  • Versionskontrolle
  • Videokonferenzen
  • Anpassbare Vorlagen
  • Audioinhalte
  • Bildbearbeiter
  • Dokument-Indexierung
  • Elektronische Formulare
  • SEO-Management
  • Textbearbeitung
  • Versionskontrolle
  • Video-Inhalte
  • Volltextsuche
  • Website-Management
  • Datenquelle-Integrationen
  • Datenvisualisierung
  • Funktionen / Berechnungen
  • KPI-Überwachung
  • Private Dashboards
  • Wertungslisten
  • Widgets
  • Öffentliche Dashboards
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Aufgabenmanagement
  • Drag-and-Drop
  • Farbkodierung
  • Fortschrittsverfolgung
  • Kapazitätsüberwachung
  • Meilensteinverfolgung
  • Verfolgung von Abhängigkeiten
  • Vorlagen
  • Anforderungsmanagement
  • Aufgabenmanagement
  • Fehlerverfolgung
  • Meilensteinverfolgung
  • Portfoliomanagement
  • Priorisierung
  • Problemmanagement
  • Produkt-Roadmaps
  • Prüfung / Qualitätssicherung
  • Ressourcenmanagement
  • Statusverfolgung
  • Unterstützt Scrum
  • Unterstützt agile Softwareentwicklung
  • Verfolgung des Prozentsatzes bis zur Fertigstellung
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Dokumentenmanagement
  • E-Mail Marketing
  • Immobilienverwaltung
  • Kalenderverwaltung
  • Kontaktmanagement
  • Kunden-Objekt-Abstimmung
  • Leadmanagement
  • Provisionsmanagement
  • Verwaltung von Auflistungen
  • Website-Management
  • E-Mail Marketing
  • Ereignisgesteuerte Aktionen
  • Kanalmanagement
  • Kontakt-Datenbank
  • Leadmanagement
  • Mehrere Kampagnen
  • Aufgabenmanagement
  • KPI-Überwachung
  • Meilensteinverfolgung
  • Multi-Board
  • Priorisierung
  • Projektplanung
  • Roadmapping
  • Unterstützt Scrum
  • Verfolgung von Abhängigkeiten
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Zeitverfolgung
  • Kampagnenmanagement
  • Lead Scoring
  • Lead Segmentierung
  • Lead-Distribution
  • Lead-Erfassung
  • Lead-Pflege
  • Pipeline-Management
  • Planungs-Tools
  • Quellen-Nachverfolgung
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Arbeitsablaufbogen
  • Ausgabenmanagement
  • Kollaboration
  • Kostenplanung und Prognosen
  • Marketingkalender
  • Medien-Planung
  • Projekt-Nachverfolgung
  • Prädiktive Analytik
  • Präsentations-Tools
  • Zielsetzung / Nachverfolgung
  • E-Mail-Antworten-Kontrolle
  • Katalogisieren/ Kategorisierung
  • Kundenbetreuung-Tracking
  • Kundendienst-Analyse
  • Leistungskennzahlen
  • Live-Chat
  • Self-Service Portal
  • Suche
  • Wissensmanagement
  • Anforderungsmanagement
  • Compliance Management
  • Design-Management
  • Dokumentenmanagement
  • Kostennachverfolgung
  • Lieferanten-Management
  • Produktdatenmanagement
  • Projektmanagement
  • Veränderungsmanagement
  • Anforderungsmanagement
  • Aufgabenmanagement
  • Budgetmanagement
  • Dashboard
  • Kollaboration
  • Meilensteinverfolgung
  • Portfoliomanagement
  • Problemmanagement
  • Projektplanung
  • Ressourcenmanagement
  • Statusverfolgung
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Automatisierte Terminplanung
  • Kapazitätsplanung
  • Materialbedarfsplanung MRP
  • Qualitätsmanagement
  • Terminplanung
  • Veränderungsmanagement
  • Was-wäre-wenn-Analyse
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebotserstellung
  • Angebotsmanagement
  • CRM
  • Dokumentenmanagement
  • Kundenportal
  • Portfoliomanagement
  • Projektmanagement
  • Ressourcenmanagement
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Anforderungsmanagement
  • Drag-and-Drop
  • Import/Export von Inhalten
  • Kollaboration
  • Meilensteinverfolgung
  • Priorisierung
  • Workflow-Management
  • Aufgabenmanagement
  • Datenbank-Integration
  • Dokumenterstellung
  • Filesharing
  • Kollaboration
  • Notizen verwalten
  • Office Suite
  • Projektmanagement
  • Präsentations-Tools
  • Team-Chat
  • Anforderungsmanagement
  • Feedback-Sammlung
  • Ideenmanagement
  • Kollaboration
  • Meilensteinverfolgung
  • Priorisierung
  • Produkt-Roadmaps
  • Release-Management
  • Ressourcenmanagement
  • Workflow-Management
  • Agile Methodiken
  • Anpassbare Vorlagen
  • Budgetmanagement
  • Gantt-Diagramme
  • Ideenmanagement
  • Kanban-Tafel
  • Kundenportal
  • Meilensteinverfolgung
  • Portfoliomanagement
  • Ressourcenmanagement
  • Traditionelle Methodiken
  • Verfolgung der Kosten bis zur Fertigstellung
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Agile Methodiken
  • Aufgabenmanagement
  • Budgetmanagement
  • Fortschrittsverfolgung
  • Fälligkeits-Tracking
  • Gantt-Diagramme
  • Kanban-Tafel
  • Priorisierung
  • Ressourcenmanagement
  • Traditionelle Methodiken
  • Vorlagen-Management
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Gantt-Diagramme
  • Kanban-Tafel
  • Meilensteinverfolgung
  • Priorisierung
  • Statusverfolgung
  • Verfolgung der Kosten bis zur Fertigstellung
  • Verfolgung des Prozentsatzes bis zur Fertigstellung
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Automatisiertes Veröffentlichen
  • Berichterstattung / Analyse
  • Content-Management
  • Kollaboration mehrerer Nutzer
  • Kundenbindung
  • Nachterminierung
  • Nachverfolgung der Marken
  • Social Media-Überwachung
  • Verwaltung mehrerer Konten
  • Aktivitäten/News Feed
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Audio Calls
  • Aufgabenmanagement
  • Diskussions-Threads
  • Echtzeit-Chat
  • Filesharing
  • Integration von Dritten
  • Mobiler Zugriff
  • Suche
  • Umfragen & Feedback
  • Videokonferenzen
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Auftragsmanagement
  • CRM
  • Einkauf
  • Finanzmanagement
  • Inventarverwaltung
  • Leistungskennzahlen
  • Lieferanten-Management
  • Marketing-Management
  • Mitarbeitermanagement
  • Projektmanagement
  • Terminplanung
  • Trainingsmanagement
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Aufgabenmanagement
  • Dokumentenmanagement
  • Filesharing
  • Kampagnenmanagement
  • Kollaboration
  • Projektmanagement
  • Zeitverfolgung
  • Anpassbares Dashboard
  • Aufgabenmanagement
  • Automatisierung von Geschäftsprozessen
  • Compliance-Verfolgung
  • Dokumentenmanagement
  • Drittanbieter-Integration
  • Formularverwaltung
  • Grafischer Workflow Bearbeiter
  • Kalenderverwaltung
  • Mobiler Zugriff
  • No-Code
  • Workflow-Konfiguration
  • Zugriffskontrollen/Berechtigungen

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Die hilfreichsten Reviews für monday.com

Project management and organizatin for the rest of us.

Bewertet am 20.11.2019
Ralph V.
Director of Multimedia
Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We have tried MANY project management platforms and for us to select monday.com says a lot about the product. We have a varied group of individuals within our marketing department using this tools to coordinate everything from our detailed printing requests, web and online projects to translation flow (very difficult to manage due to the many contributors involved in this process.) Monday.com makes all of this convenient and easy to follow.

Vorteile: Its incredibly easy to create a work flow or "Board", add participants and follow the progress of many tasks with ease. We can attach any supporting files or materials needed to each post and tag a specific user. Email and desktop notifications alert you on any activity and there is a web based site you can go to or the even better desktop and mobile app versions.

Nachteile: One of the few cons i can think of is the absence of a "repeating or scheduled task". I know there are ways around this but it seems like something that should be native to it.

Best project management tool on the market

Bewertet am 21.8.2019
Verifizierter Rezensent
Online Marketing
Automotive, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: It is the best project management platform I have seen on the market. Free trial, very reasonable pricing. A very flexible user interface that satisfies every professional need regardless of your field.

Vorteile: I signed up for the free trial version of monday.com and immediately realized what a great tool it is! I have worked with Asana, Slack and Basecamp before but they don't even come close to monday.com. It gives you so many options for customization that no matter what field or profession you are in, you will find the right setting and layout. They offer great tutorial videos and the user interface is very easy to use. You can keep all your tasks and projects in the same place, assign people to tasks, add deadlines. One of my favorite tools is that you can ask for an update on a pending project with 1 click - instead of constantly emailing and calling your team - which can make them frustrated. The other great tool is the automatic notification builder, that helps you stay up to date and constantly notifies you based on your settings. You can even build up tasks that depens on the previous task so your team members will know when you rely their task to be completed so you can start your part. The pricing is very reasonable and they are customer service team is great, too!

Nachteile: I have been using monday.com for a few weeks and never had any problems with the program, the only annoying thing is they push their social media and youtube advertising really hard, so I keep getting ads every day but that is how they grew.

Monday.Com Keeps Track of our Progress

Bewertet am 15.8.2019
Jonathan H.
Labor Coordinator
Eventservice, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: My company uses Monday.com to keep track of many different projects we have going at one time - we are an events company, so we have hundreds of events in a year that each have individual processes that need to be accounted for. Monday.com has been helpful in having a broad scope of where we are at with each project. We are still ironing out the kinks to figure out what our workflow will be with this, but it is a pleasant platform to use - very aesthetically pleasing and easy to use once you get the hang of it.

Vorteile: I love how you can make a board with automations so that it helps you organize. For instance, I can set a project I'm working on from "pending" to "complete" in one box, and automate it so that once I hit "complete", it moves that project to the "complete" section in a different part of the board. I also love that you can integrate it with different platforms like AirTable and Slack, which is super helpful. Overall, it does a really good job of helping you have a grand overview of where you are at with a project, and helps my team see what projects have been completed and where we still have more work to do. I also know there's a lot of great other features that I haven't learned yet that could be useful to us once we get the hang of this platform.

Nachteile: It's a bit complex to learn, which is frustrating at first. There's a lot of formula coding and lingo Monday.com uses that you have to learn for it to make sense. I found that having a specialist help you code your page to your liking was pretty helpful. There's also some places where we set something up but there are scenarios in which this set up might get undermined by one action that would seem logical but would throw off the board. I do wish that the program helped walk you through the process of getting your workflow set up, but I'm sure that's being worked out since they are a relatively new platform.

Monday.com Review

Bewertet am 26.11.2018
Verifizierter Rezensent
Graduate Assistant
Hochschulbildung, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
3 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Over all my experience with Monday was a 50/50 split some things I loved and some things were lacking in functionality for what we needed. Overall I didn't hate it. At the end of the day it just wasn't what we needed to be productive. I think for other users who are using it for design, and business marketing it would be a phenomenal program and the price is very affordable even if you are a small company. Monday might be what you need to get your productivity up to become an even bigger company.

Vorteile: I liked how Monday.com allows for easy collaboration with team members. It does take some getting used to for me it was easy to get used to because I am more of a computer person and have had many different experiences with a lot of different programs. Everyone else on my team is the complete opposite, however because of Monday.com's modern website design people were able to grasp it because the design is easy on the eyes if that makes sense. It is almost like an easy/drag and drop version of excel. Aside from the design I did love that there were different calendar views like Kanban view and the map view especially. The other things I loved was the forms integration, which made it easy to transfer our clients over from one program to another. As they came in they filled out the short form and were integrated into the calendar pretty easily. Lastly I loved the status column. I was going to use it to check in clients. Red for when they arrived to their appointments, Yellow for when they were waiting and Green for when they were done and waiting on their transportation back home.

Nachteile: There were a couple of things that I did not like, which made us only use Monday for a short period of time. For one we are a mental health therapy center and we do A LOT of scheduling. While there is a template to schedule clients. It is more so for a few clients and not hundreds. We have multiple therapists and may want to view their appointments sometimes together and sometimes separately and Monday started to get somewhat bulky when trying to do this. We tried doing multiple boards for each therapist and then we tried doing each board as a day of the week and in the end we had too many boards and it was still and either you view this person or that person but not both. On top of that we also schedule activities with clients and that would have been a whole separate view as well. The last thing that we needed was to make recurring appointments for clients that are seen every Tuesday or for ones that are seen every other Thursday etc. This task was extremely bulky and involved using a 3rd party service.

Excellent Project Management Tool!

Bewertet am 15.11.2016
Colleen L.
Vice President
Marketing & Werbung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We desperately needed an easy to use, easy to update project management tool in our App Development company. The Sales Dept. would get calls from clients asking, "how's our app coming," and they had to e-mail the Tech Dept, wait for a response and then call the Customer back. Now, the Sales Dept. can see exactly what stage of Development the client's app or website is in and tell the customer right then and there. No wasted time e-mailing or returning phone calls.
Also, the Tech Dept. can see what the Sales Dept. has in the pipeline so they can predict what's coming in.
It has also helped us streamline processes for each Dept. The whole entire sales process can be mapped out with every step start to finish, with the final step being customer survey sent. You never forget to do any step any more! You can also customize your responses for each step along the way such as "Done" or "In Progress" or "Waiting For Client", etc. The customer service with monday.com is excellent. That's a big deal to me. I don't want to hunt and peck around the internet trying to find chat groups or how to contact support. When you ask a question you get a response within a short period of time. The software is pretty intuitive but there are support tools to learn tips and tricks.

Vorteile: Easy to use, very intuitive. Customizable to your projects and company. You can easily monitor step by step processes in however many Departments you have in your company. I like that its now an app that can live in my button dock. One click and its open. I like that you can discuss clients back and forth between team members.

Nachteile: Right now I can't think of anything. Perhaps there are glitches or design features that more advanced users might appreciate but for our needs it works exactly as we need it to.

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