Was ist Quantum MX?

Quantum MX ist ein modernes Flugzeugwartungsauftragsmanagement-System, das Teileverfolgung, Ersatzteillager, Zeit-Tracking, benutzerdefinierte Form-Füll Dokumentenerstellung (Arbeitsaufträge, 8130, Schätzungen, Vorschläge) für A & P/IA-Geschäfte und pt145-Reparaturstationen umfasst. Quantum MX ermöglicht es dir, alle deine Dokumente und Aufzeichnungs-Diskrepanzen zu dokumentierenzu , Korrekturmaßnahmen verfolgen und Logbucheinträge zu erzeugen. Funktioniert wunderbar von jedem Computer, Tablet oder Smartphone. Beantworte Fragen wie „Wann wurde diese Batterie zuletzt ersetzt?“ in 10 Sekunden

Wer verwendet Quantum MX?

Wir bedienen General-Aviation-A&P-Wartungseinrichtungen, pt145-Reparaturstationen und individuelle A&P/IA-Mechanik.

Wo kann Quantum MX bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert

Über den Anbieter

  • FLY Online Tools
  • 2014 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Kanada, Neuseeland, Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch

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Quantum MX – Videos und Bilder

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Quantum MX

79,00 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen
8.500,00 $/einmalig
Kostenlose Version
Gratis Testen
45,00 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen
40,00 $/Jahr
Kostenlose Version
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Quantum MX Funktionen

  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Arbeitskostenberichte
  • Audit Trail
  • Aufgabenmanagement
  • Barcode / Tickets scannen
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestandsverfolgung
  • Bestell-Management
  • Compliance Management
  • Dokumentenmanagement
  • Drittanbieter-Integration
  • Einkauf & Empfang
  • Geräteinstandhaltung
  • Inventarverwaltung
  • Kostennachverfolgung
  • Kundendienst-Historie
  • Logbuch-Nachverfolgung
  • Nachverfolgung der Einzelteile
  • Rechnungsmanagement
  • Reparatur-Nachverfolgung
  • Statusverfolgung
  • Wartungsplanung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Alternativen für Quantum MX

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Bewertungen über Quantum MX

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,7
Benutzerfreundlichkeit
4,3
Kundenservice
4,7
Funktionen
4,5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,9

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
78%
4
17%
3
4%
Kaleb G.
Kaleb G.
Aircraft Mechanic in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Fluggesellschaften/Luftfahrt, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Aviation's leading Repair Station Work Order Software Simplifies, Saves Time and High Quality

5 vor 4 Jahren

Kommentare: I believe my pros say it all.

Vorteile:

Organized Best software for repair stations to provide a platform that organizes parts, engines, customer information, work orders and employee labor time. Allows you to track labor time to gain a plausible average to help your shop meet or exceed deadlines and also allows you to generate a full timeline to relay to a new customer you are trying to win over the competition. Data entry platform is a great feature that allows you to input as much information you have on parts, repair orders, work orders, purchase orders and sales orders. I also like that once you receive parts you have the option to scan and upload applicable documentation that can make it easy to show trace and or what tags or vendor the items came from. This by far is one of my favorite softwares to use that we have in our engone repair station since i use it for receiving and shipping but also since I am a Aircraft Mechanic i use it for labor tracking which saves the time for me having to try and remember what i did and for how long.

Nachteile:

When data entering items for someone who relies on quick and efficient work flow this part can sometimes be a drag depending on how big of a network server you have. I have had a few instances where i have dealt with the software freezing or locking me out.

Antwort von FLY Online Tools

vor 4 Jahren

Thanks for your review Kaleb. Please let us know which screens you were seeing network related slow performance and we will investigate further. Email support@flyonlinetools.com if you have any issues.

Drew Y.
Owner in USA
Fluggesellschaften/Luftfahrt, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Combine the best value for your money (by far) with absolutely unmatched customer service!

5 vor 2 Jahren

Vorteile:

1 The many creative features that no other software has (QMX must have been designed with a LOT of attention to detail) 2 The customer portals are amazing! 3 The low cost! 4 The blistering speed at which any issues are addressed by tech support, THEIR CUSTOMER SERVICE IS PHENOMENAL!!

Nachteile:

Inability to produce progressive invoices very effectively, and less efficient navigating through large work orders.

Antwort von FLY Online Tools

vor 2 Jahren

Thanks for your feedback Drew. We are continuously assessing the performance of the work order interface for large airline/MRO type work orders. Be sure to use the discrepancy categorization and quick-pick features to navigate quickly on large work orders. We also have some progressive billing concepts in the pipeline for development. New in March 2020 - we released a new work in progress management dashboard that helps administrators manage work in progress of large numbers of work orders. Thanks for your feedback as we developed this feature. It should be a great improvement to the product especially for larger shops.

Luis h H.
Avionics Technician in Kanada
Luft- & Raumfahrt, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Coud be the best cost effective product on the market, but customer service is really bad.

4 vor 3 Wochen Neu

Vorteile:

Inventory management, reminders and time settings are great, also I'm quite free to set some functions as I want and as is better for the company workflow.

Nachteile:

Customer Service. I like the functionality to create my own templates, but once they sell this service I believe they don't want to really help you just to force you into buying the extra template customization service, so eventually I face incomplete answers, lack of interest in helping the client, sometimes even rude e-mails with nothing more then a direct link to helptool page (a place that I had definitely check before if I'm trying to reach extra support. It is frustrating and also shameful because one employee is capable of blur the good image a client get from this company at the point of think, maybe I should seek another solution in the market. Sometimes I feel like the company think "they are giving me the honour to be their client" and I just have to accept it as it is.

Mike H.
owner in USA
Fluggesellschaften/Luftfahrt, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

difficult

3 letztes Jahr

Kommentare: Hasn't solved any problems yet because it has been so hard for us to learn.
It's hard to understand the flow.
We've tried to implement it on the go but it appears we will have to commit a lot of time to learning the system in depth and train everyone in depth as well, learning how to work with and around it's ways of doing things.

Vorteile:

It has good potential. We can explore the system without a large commitment.

Nachteile:

Very non-intuitive. Estimate totals do not reflect customer approvals/non-approvals.

Liam S.
Owner/Director in UK
Fluggesellschaften/Luftfahrt, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Quantum MX for GA

5 vor 2 Jahren

Kommentare: Excellent and enjoying it.

Vorteile:

Cloud based so no server required and can work on it from any location. Customer portal is liked by my customers and the email reminders helps me keep track of the aircraft status.

Nachteile:

Setting up the engine and prop TSOH/TSN wasn't straight forward but once you know how to do it, it is fine. As it links everything to the aircraft total time is was tricky. Would be nice to print an AD status?? Maybe I just need to learn more.