Was ist TextMagic?

TextMagic ist eine voll ausgestattete Business-SMS-Plattform, mit der Unternehmen jeder Größe SMS-Textnachrichten an ihre Kunden, Mitarbeiter und Partner senden können. Der Dienst kann verwendet werden, um SMS-Benachrichtigungen, Warnungen und Bestätigungen an Kunden zu senden sowie SMS-Marketingkampagnen durchzuführen.

Wer verwendet TextMagic?

TextMagic wird am meisten von kleinen Unternehmen auf der ganzen Welt bevorzugt, die von den hohen Lieferzahlen und den offenen Raten der Textnachrichten profitieren.

TextMagic – Details

TextMagic

2001 gegründet

TextMagic – Details

TextMagic

2001 gegründet

TextMagic – Videos und Bilder

Videos zu TextMagic
TextMagic Software - 1 - Vorschau
TextMagic Software - 2 - Vorschau

Kosten ähnlicher Produkte wie TextMagic vergleichen

Startpreis

10,00 $/einmalig
Nicht verfügbar
0,01 $
5,00 $/Jahr

Kostenlose Version

Kostenlose Version Ja
Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Ja

Gratis Testen

Gratis Testen Ja
Gratis Testen Ja
Gratis Testen Ja
Gratis Testen Ja

TextMagic – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • E-Mail/Helpdesk
  • FAQ/Forum
  • Telefon-Support
  • Chat

Einsatz

  • Cloud, SaaS, webbasiert
  • Mac (Desktop)
  • Windows (Desktop)
  • Android (mobil)
  • iPhone (mobil)
  • iPad (mobil)

Training

  • Live Online
  • Dokumentation
  • Videos

Funktionen von TextMagic

  • AB-Tests
  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Analytik / ROI-Verfolgung
  • Angebot in sozialen Medien
  • Anpassbare Vorlagen
  • Automatische Antworten
  • Berichterstattung und Statistik
  • CRM
  • Daten-Import / -Export
  • Drag-and-Drop
  • Drip-Kampagnen
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Marketing
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Engagement-Tracking
  • Ereignisgesteuerte Aktionen
  • Erinnerungen
  • Gutscheine
  • Kampagnen-Segmentation
  • Kampagnenanalysen
  • Kampagnenmanagement
  • Kampagnenplanung
  • Kampagnenplanung
  • Kanalzuordnung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kontextabhängige Zielansprache
  • Konversion-Tracking
  • Kundensegmentierung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Mehrere Benutzerkonten
  • Mehrere Kampagnen
  • Mobile Benachrichtigungen
  • Mobiler Zugriff
  • Multichannel-Marketing
  • Push-Benachrichtigungen
  • SMS Gewinnspiele
  • SMS-Marketing
  • SMS-Nachrichtenversand
  • Social-Media-Integration
  • Standortbasiertes Marketing
  • Verhaltens-Tracking
  • Visuelle Analytik
  • Zielseiten / Web-Formulare

Siehe die vollständige Mobile Marketing Software Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Vorlagen
  • Automatische Antworten
  • Automatische Antworten
  • Automatisierte Terminplanung
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • CRM
  • Chat / Messaging
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Marketing
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Engagement-Tracking
  • Erinnerungen
  • Etikettierung
  • Geplanter Nachrichtenversand
  • Kampagnen-Segmentation
  • Kampagnenanalysen
  • Kampagnenmanagement
  • Kampagnenplanung
  • Kampagnenplanung
  • Kommunikationsmanagement
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kundensegmentierung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Kurzwahlnummern
  • Live-Chat
  • MMS
  • Massen-SMS
  • Mehrere Kampagnen
  • Mobile Benachrichtigungen
  • Mobile Coupons
  • Mobile Keywords
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Multichannel-Marketing
  • Nachrichten-Personalisierung
  • SMS Gewinnspiele
  • SMS-Marketing
  • SMS-Nachrichtenversand
  • Social-Media-Integration
  • Umfragen/Abstimmungen
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Vorlagen-Management
  • Zwei-Wege-Messaging

Siehe die vollständige SMS Marketing Software Liste

  • API
  • Ad-hoc-Berichterstattung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Vorlagen
  • Automatische Antworten
  • Automatische Antworten
  • Automatisierte Terminplanung
  • Befragungs-/Umfragemanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Chat / Messaging
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Engagement-Tracking
  • Ereignisgesteuerte Aktionen
  • Erinnerungen
  • Geplanter Nachrichtenversand
  • Kampagnenmanagement
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kundensegmentierung
  • Kurzwahlnummern
  • Linkkürzer
  • MMS
  • Massen-SMS
  • Mehrere Kampagnen
  • Mobile Benachrichtigungen
  • Mobile Coupons
  • Mobile Keywords
  • Nachrichten-Personalisierung
  • SMS Gewinnspiele
  • SMS-Nachrichtenversand
  • Stichwort-Nachverfolgung
  • Umfragen/Abstimmungen
  • Umfragenerstellung
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Vorlagen
  • Vorlagen-Management
  • Zielgruppen-Targeting
  • Zielseiten / Web-Formulare
  • Zwei-Wege-Messaging

Siehe die vollständige SMS-Umfragetools Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Anpassbare Vorlagen
  • Anruferinnerungen
  • Automatische Antworten
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestätigung / Erinnerungen
  • Daten-Import / -Export
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Erinnerungen
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Elektronische Zahlungen
  • HIPAA konform
  • Kalender-Synchronisierung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kundenspezifisches Branding
  • Mehrere Standorte
  • Mehrsprachig
  • Mobile Benachrichtigungen
  • Online-Buchung
  • SMS-Erinnerungen
  • SMS-Nachrichtenversand
  • Self-Service Portal
  • Social-Media-Integration
  • Terminplanung
  • Umfragen & Feedback
  • Umschuldung
  • Verfügbarkeit-Management
  • Webseitenintegration
  • Wiederkehrende Termine
  • Zahlungs-Erinnerungen
  • Zwei-Wege-Kommunikation

Siehe die vollständige Terminerinnerung Software Liste

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Automatisierte Terminplanung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestätigung / Erinnerungen
  • Daten-Import / -Export
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Erinnerungen
  • E-Mail Marketing
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Eventplanung
  • Gruppen-Terminplanung
  • Kalender-Synchronisierung
  • Kalenderverwaltung
  • Klassenterminplanung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundendatenbank
  • Kundendatenbank
  • Kundenhistorie
  • Kundenmanagement
  • Kundenportal
  • Kundenspezifisches Branding
  • Mehrere Standorte
  • Mitarbeitermanagement
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Buchung
  • Online-Zahlungen
  • Reservierungs-Management
  • SMS-Nachrichtenversand
  • Social-Media-Integration
  • Terminplanung
  • Terminverwaltung
  • Veranstaltungskalender
  • Verfügbarkeit-Management
  • Verfügbarkeitsanzeige
  • Webseitenintegration
  • Wiederkehrende Termine
  • Zimmerbuchung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Siehe die vollständige Terminplaner Software Liste

Alternativen für TextMagic

Mehr Alternativen zu TextMagic

Erfahrungen mit TextMagic

Alle 168 Nutzerbewertungen lesen

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,7
Benutzerfreundlichkeit
4,7
Kundenservice
4,6
Funktionen
4,5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6

Nutzerbewertungen nach Bewertung

5
134
4
25
3
4
2
2
1
3

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Nate L.
Nate L.
Co-Founder in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

TextMagic is there when others aren't

5 vor 3 Jahren

Kommentare: It was August 28th, 2017. Hurricane Harvey had landed in Houston and was causing a record amount of flooding. People were dying, and thousands were still trapped in their homes. I made a simple website for my buddy's church, so his friends could keep track of all of the parishoners that needed rescue. The website quickly went viral however, and soon the entire city was using it as a way to track the rescue cases. Rains continued to pound Houston, and what started as a simple website that I made in 6 hours now was literally the only thing standing in the way of death for thousands of people still trapped by the rising floodwaters. We had a problem, though. Some of the people were getting rescued but not being marked "SAFE" on the site. This resulted in wasted resources, as rescuers would would go to a house and find nobody there, the homeowner having already been rescued hours earlier. We had to come up with a solution to this problem. Luckily, we had all of their phone numbers, so we decided to text them all. It was 2 AM in Texas, and I needed to have it done overnight because we were expecting more waves of signups in the morning. I tried Twilio but nobody answered the phone or replied to my urgent messages. Luckily, TextMagic picked up the phone and I got a working account in minutes. We sent out thousands of SMS overnight. TextMagic was there when others weren't. We ended up saving 25,000 people that week, a number which would have been smaller if not for TextMagic.

Vorteile:

The customer service is excellent. I don't recall the woman's name, but it was the best customer service I have ever received for any product, in a literal life or death situation.

Nachteile:

I couldn't tell at first glance, by looking at the website, if it was ready for enterprise solutions or not

Judi S.
Judi S.
Corporate Recruiter in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr, 5.001-10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Necessary & Unnecessary features

4 vor 3 Jahren

Kommentare: Not getting notifications that a message wasn't delivered is a detriment to Text Magic and my ability to do my job effectively. Our text message program with our customer base is pivotal to success within my company so it's vital to know if messages are reaching my customers.

Vorteile:

Ease of setting up and using templates!!

Nachteile:

Unnecessary feature - The email notifications that someone unsubscribed to your messages. If I get a text that says "STOP" from the person sending it, then I don't need an email telling me that they sent a message saying STOP. It's redundant & unnecessary. Necessary/needed feature - You really need to develop an email notification when a text message is undelivered. I've sent several messages that were undelivered and I only discovered that they weren't delivered when I checked my history for a completely different message.

Antwort von TextMagic

vor 3 Jahren

Thank you for taking the time to share your review. We highly value our customers and their feedback. We are sorry to hear that our unsubscribed recipient notification is not useful for you. For your information, all email notifications can be modified under your account settings. To improve this feature, we will add the "Unsubscribe" option to our sent notification email so that you can turn off this notification with a single click. Unfortunately, we do not send an email for each failed message due to limited server resources. We recommend that you keep track of the delivery rate via TextMagic Web App by checking the message status in History or checking the overview under Reporting. You can also enable a notification to receive a daily report of your messaging statistics and go to your message history with a single click. Should you have any delivery issues in the future, please do not hesitate to email us: support@textmagic.com.

Rachel C.
Owner in USA
E-Learning, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

A must for any tutor or small business

5 vor 4 Wochen Neu

Vorteile:

I really like the mass messaging and the multiple languages.

Nachteile:

There is nothing we have found to dislike on this. It is wonderful.

Kelly K.
Safety Manager in USA
Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Help for contacting Employee's

3 vor 2 Jahren

Kommentare: Communication to our employees is very important and with them not in the office, we needed a conduit from our office, directly to them, for fast messages to get out to all. We are overall pleased with this program and will enjoy every new update they make in the future as it can only get better.

Vorteile:

We started using the software as the need to get in touch with our truck drivers is paramount in our industry. This is a great way to do this in theory. I like the ease of use and options to organize the driver phone number list. It gets the messages out to them. I had a minor set up problem when we first started and discovered the number I picked on the list did not work and my messages were not going out to all employees. Customer service chat was very helpful and they reimbursed the amount in our account for the charges and corrected the phone number issue I had.

Nachteile:

As with any program, maintaining the information in it is most important. If we do not keep the contacts current, mass texting may go out to contacts who are no longer with the company. And your information will not go out to everybody who needs it if they are not entered in when first hired. We have a high turnover rate so it is another list we have to take care of. Currently Text Magic will only allow for one administrator to control all lists and manage. My company has need for more than just one administrator. So we share one log in right now. The last minor issue we have is the option for our employees to opt out of the texts. It hasn't happened but only once but it does and will again, sooner or later.

Zandrich M.
Chief Marketing Officer in Südafrika
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer- & Netzwerksicherheit, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

TextMagic - Robust SMS Marketing is Alive and Well

4 vor 4 Monaten

Kommentare: When we initially weighed our options in terms of outreach, SMS marketing didn't come up at first, as it is naturally assumed to be an archaic means of communication by our current standards. Eventually unable to generate the interest in potential customers by other means, we turned to targeted SMS marketing to get the job done. Although we have no experience with alternative providers, TextMagic has fulfilled it's purpose as a stand-alone SMS marketing platform - and we couldn't be happier with it.

Vorteile:

TextMagic happened to be our first dive into targeted SMS marketing some six months ago, and we have remained with it since. Although SMS marketing doesn't offer immediate feedback in terms of reach like other platforms do, we have seen a significant increase in both new and returning clients over the course of using their services. It turns out SMS is a far more feasible avenue for marketing than we expected, as social media itself is overly saturated, and e-mail inboxes are far too cluttered and chaotic in general for there to be any hope of a marketing email making it to a client.

Nachteile:

There isn't much to say in terms of cons, as TextMagic offers every tool necessary to generate (as well as gauge and manage) interest via text messaging.

Antwort von TextMagic

vor 3 Monaten

Thanks for the awesome review! Please let us know if there is anything we can do to improve your "TextMagic customer service" experience.