Was ist Hivebrite?

Hivebrite ist eine All-in-One-Alumni-Management-Plattform, die Dir hilft, Markenbindung und Möglichkeiten für Deine private Gemeinschaft aufzubauen. Es ist einfach einzurichten und voll gebranded, um sich an Deine Farben anzupassen.

Wer verwendet Hivebrite?

Alumni Gemeinden (von Schulen, Unternehmen, Inkubatoren, Non-Profit ...), aus allen Ländern und in allen Sprachen, von globalen Institutionen mit komplexen Anforderungen bis zu kleineren Einrichtungen mit begrenzten Ressourcen.

Wo kann Hivebrite bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • Hivebrite
  • Ansässig in Paris, Frankreich
  • 2012 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Argentinien, Australien, Belgien, Brasilien, Cookinseln und 43 weitere

Sprachen

Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Niederländisch und 2 weitere

Hivebrite Kosten

Startpreis:

Nicht vom Anbieter bereitgestellt
  • Ja, kostenloser Test verfügbar
  • Keine Gratisversion

Hivebrite bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion.

Über den Anbieter

  • Hivebrite
  • Ansässig in Paris, Frankreich
  • 2012 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Argentinien, Australien, Belgien, Brasilien, Cookinseln und 43 weitere

Sprachen

Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Niederländisch und 2 weitere

Hivebrite – Videos und Bilder

Hivebrite Software - 1
Hivebrite Software - 2
Hivebrite Software - 3
4 weitere anzeigen
Videos zu Hivebrite
Hivebrite Software - 1
Hivebrite Software - 2
Hivebrite Software - 3

Hivebrite Funktionen

  • Aktivitäts-/Newsfeeds
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebot in sozialen Medien
  • Anwendungsmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Content-Management
  • Diskussionen / Foren
  • E-Mail Marketing
  • Echtzeit-Chat
  • Fragenkatalog
  • Gebühren-Management
  • Gruppenmanagement
  • Ideenfindung
  • Kalenderverwaltung
  • Medienbibliothek
  • Mitarbeiter-Datenbank
  • Mitglieder-Datenbank
  • Mitglieder-Portal
  • Mitgliederkommunikation
  • Mitgliederverzeichnis
  • Mitgliedschaft-Management
  • Mitgliedschaftsarten
  • Mitgliedschaftsverlängerung
  • Moderation
  • Nutzerprofile
  • Privates Netzwerk
  • Social-Media-Integration
  • Suchen / filtern
  • Veranstaltungsmanagement
  • Wissensbasis-Management
  • Zahlungsabwicklung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • für gemeinnützige Organisationen

Alternativen für Hivebrite

Mighty Networks is community software that helps businesses create online courses, develop branded mobile apps, & build online courses.
Almabase ist eine führende Absolventen-Engagement-Lösung. Schulen berichten von einem bis zu dreifachen Anstieg der Absolventen-Beteiligung innerhalb des ersten Jahres.
Verwende die Mentoring- und Lernsoftware Qooper, um deinen Mitarbeitenden mit den richtigen Mentoren, Kollegen, Gruppen und Ressourcen eine bessere Karriere zu bieten. Erfahre mehr über Qooper
Customizable alumni community management platform that can be customized to your needs.
Software für Mitgliedschafts- und Datenbankmanagement, die alle Tools vereint, die du zur effizienten Führung deines Unternehmens benötigst.
PeopleGrove helps institutions build networks to support learners as they successfully navigate to their next professional step.
GoToConnect kombiniert die Leistung und Zuverlässigkeit der Cloud-VoIP-Telefonsysteme. Erfahre mehr über GoTo Connect
Firsthand ist ein führender Anbieter von Engagement- und Mentoring-Plattformen für Absolventen.
Cloud-Plattform für Verbände und gemeinnützige Organisationen: sammelt Gebühren und Spenden, sendet E-Mails und SMS, und organisiert fantastische Veranstaltungen.

Bewertungen über Hivebrite

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,5
Benutzerfreundlichkeit
4,4
Kundenservice
4,8
Funktionen
4,3
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
53%
4
45%
3
2%
Ali D.
Ali D.
Chargé de projet TI - Relations avec les anciens participants in Kanada
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Non-Profit-Organisation Management, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Best modulable alumni platfotm

5 vor 3 Jahren

Kommentare: We were looking for a database, alumni platform and a workspace (groupe with feed, media center, event for meeting and deadline..) and billingual.

Vorteile:

A lot of personalization (a lot of possibility) Easy to learn and use Best customer service you can have Easy to admin Always update et good communication If you have idea (new feature) you can submit them on the blog, people vote and the most voted are choosed for devloppement French and english customer service Billingual platform Back-Office CRM

Nachteile:

The mobile application need some optimisation The Media center is great but is not optimal as well Except that, I think it is the best software on the market (I looked for more than 25 alumni platform before making my top 3 than my final selection)

Rachael H.
Rachael H.
Director of Alumni Relations in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Hochschulbildung, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Perfect Platform for Alumni Relations (Even a 1-Person Alumni Relations Office)!

5 vor 11 Monaten

Kommentare: I am a one-person team for my alumni relations office. The fact that I met with vendors over a three month period and then designed and launched the platform in 8 weeks means that anyone can do it and it's a very user-friendly product. I would highly recommend Hivebrite to universities to use this platform for their alumni, students, faculty, and staff engagement/professional development platform.

Vorteile:

This platform is all-encompassing. It's nice because you can just turn on and off features as you need them. Most companies make you "add-on" additional modules which is expensive and annoying. The only add-ons that isn't included for Hivebrite is Mentoring and Campaigns, but these add-ons are cheap compared to other vendors. It's a very easy platform to use and brand the way you want it.

Nachteile:

Your IT team or a third party vendor has to complete the API's to sync with your alumni database which has been interesting to navigate. It would be nice if Hivebrite did it all in-house for you or worked with your IT team to make it happen. You also can't archive past events or forum discussions. This would be nice so that you can clear out these sections instead of seeing everything you've ever done.

In Betracht gezogene Alternativen: Firsthand, PeopleGrove, Graduway, Qooper und Almabase

Gründe für den Wechsel zu Hivebrite: 1. Sales rep was not pushy or aggressive which I appreciated. PeopleGrove had a very aggressive sales person that was rude. 2. Cost - it's a good price compared to other vendors 3. All-inclusive - the modules are available to you at any time and you control when you turn them on or off

Cathrin J.
Program Manager in Schweiz
Non-Profit-Organisation Management, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great Tool for Community Management

3 letztes Jahr

Kommentare: It has been fascinating to see Hivebrite grow over the years from a start-up to a hugely professional software provider with an extremely professional and fast helpdesk, great relationship manager and fantastic updates on some of the key features.

Vorteile:

The Live Feed, Events, and Directory are great features for a community. Particularly welcome are that the users are able to create their own events, post on the live-feed and update their profile as they wish. The customization is easy and allows to integrate into the existing CDI.

Nachteile:

The media center is even after 4 years not what I hoped it would do. It is difficult to share files for the users and in general just unclear to use. I am very much looking forward to the new mentoring module that is currently being implemented!

Predrag C.
Board of Directors in USA
Non-Profit-Organisation Management, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

YourMembership to Hivebrite migration

5 vor 2 Jahren

Kommentare: We needed to expand our community building effort beyond a single country, while ensuring that each entity may define different membership rates and collect fees in a separate account. The Groups and multiple Payment accounts capabilities provided by Hivebrite matched our requirements.

Vorteile:

it has been an enjoyable UX/UI experience using Hivebrite. A platform that combines some of the best features of Squarespace, Mailchimp, Facebook, LinkedIn and Kickstarter. It is easy to use and easy to integrate.

Nachteile:

The page builder functionality requires further refinement and enhancements, in addition to further enhancements across the reporting and analytics related to payments, email and web.

In Betracht gezogene Alternativen: MemberClicks, CommUnity, Raklet und Wild Apricot

Warum Hivebrite gewählt wurde: Follow this link for more information - YourMembership to Hivebrite migration — A Primer [SENSITIVE CONTENT HIDDEN]

Zuvor genutzte Software: YourMembership

Gründe für den Wechsel zu Hivebrite: Hivebrite had all of the features we currently use from YourMembership, in addition to Projects, Companies, Career, Life Feed, Mentorship and Groups, allowing us to expand our community beyond a single country and more importantly a modern, responsive user interface (backend and frontend), at a comparable price.

Cécile E.
Coordination Alumni in Belgien
Hochschulbildung, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Plateforme évolutive

4 vor 2 Jahren

Kommentare: Une seule plateforme pour développer le réseau des diplômés de HELMo... C'est juste génial! D'autant que l'on peut proposer aux utilisateurs de rejoindre des groupes d'utilisateurs distincts, selon leurs centres d'intérêts.

Vorteile:

La plateforme évolue chaque jour car des développeurs y travaillent jour après jour. Du coup, vous bénéficiez des avancées et c'est un énorme plus. Elle est facile d'utilisation et intuitive. Elle propose plusieurs fonctionnalités intéressantes pour les utilisateurs. EN tant qu'admin, j'apprécie en particulier le logiciel pour envoyer des campagnes d'e-mail ainsi que le module Evenement qui permet le paiement en ligne. L'annuaire séduit aussi les utilisateurs. LA relation avec Hiverbite est super. Le personnel est super réactif .

Nachteile:

1. La fonctionnalité Opportunité professionnelle est bien mais pas assez personnalisable au niveau des secteurs d'activité pour faciliter la recherche d'emploi des utilisateurs. Comme l'évolution de la plateforme dépend des "gros" clients, on doit parfois être patient pour qu'une amélioration souhaitée soit mise en place. 2. Le support HIvebrite (mode d'emploi, webinar, ...) est en anglais uniquement. Dommage (heureusement l'équipe support répond en français et est hyper efficace et sympathique).

In Betracht gezogene Alternativen: AlumnForce

Gründe für den Wechsel zu Hivebrite: Pour son côté évolutif et la pertinence des fonctionnalités déjà existantes lors de l'achat + Excellent rapport qualité-prix