Wir helfen Unternehmen in Deutschland
seit 15 Jahren bei der Softwareauswahl

Was ist Ryver?

Webbasierte Lösung, die deine gesamte Team-Kommunikation an einem Ort bereitstellt: Chats, Posts und Dateien.

Wer verwendet Ryver?

Teams, die sich auf E-Mails als wichtigstes Kommunikationsmedium verlassen

Ryver Software - 1
Ryver Software - 2
Ryver Software - 3
Ryver Software - 4
Ryver Software - 5

Du bist nicht sicher, ob Ryver das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Ryver

Ryver

4,4 (43)
69,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
22
7
4,3 (43)
4,3 (43)
4,5 (43)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
10,99 €
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
236
92
4,4 (12.728)
4,4 (12.728)
4,3 (12.728)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Ryver

Asana
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenmanagement
Management von Performance-Auswertungen
Projektplanung/Terminierung
Rocket.Chat
Am besten bewertete Funktionen
Alarmfunktion / Benachrichtigungen
Echtzeit-Chat
Mobiler Zugriff
Microsoft Teams
Am besten bewertete Funktionen
Bildschirm teilen
Echtzeit-Chat
Videokonferenzen
Slack
Am besten bewertete Funktionen
Echtzeit-Chat
Mobiler Zugriff
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Webex Suite
Am besten bewertete Funktionen
Bildschirm teilen
Videokonferenzen
Zwei-Wege-Audio und -Video
Miro
Am besten bewertete Funktionen
Brainstorming
Ideenmanagement
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Axero
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenspeicher
Volltextsuche
Zugriffskontrollen / Berechtigungen
Noodle
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenmanagement
Dokumentenspeicher
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Rock
Am besten bewertete Funktionen
Alarmfunktion / Benachrichtigungen
Aufgabenmanagement
Filesharing

Bewertungen über Ryver

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,4
Benutzerfreundlichkeit
4,3
Kundenservice
4,5
Funktionen
4,1
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
53%
4
30%
3
16%
Heather
Heather
Senior Loan Processor in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bankwesen, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Could out-do Microsoft Teams... what do you think?

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: I do not know how much Ryver would cost a business because I am not on that side but I can imagine it is cheaper. It works almost the same as other similar software so this could be a big problem for its competitors.

Vorteile:

What I like most about Ryver, it gives the user so many options when using the chat options. You can dress up your chat room to make it your own

Nachteile:

What I like least about the software is the way the chat is organized. I couldn't tell if I was replying to a chat person or it was posted by someone else. Also, uploading a document or screen shot was not easy to do the first time but after the user is used to the features, then this software might out-do other chat/team similar software.

Ann Katrin
Office Manager in Deutschland
Professionelles Training & Coaching, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Great collaboration software with lots of features

5,0 letztes Jahr

Vorteile:

Ryver is easy to set up, easy to learn to use and has so many options to customize it to your needs. You can set up private teams, open forums, have 1:1 chats, all working smoothly. We use the task and topics tabs in the groups a lot to see who needs to do what and stay on track without creating chaos. Everytime we tried other similiar apps, we have come back to Ryver because it is the best. Also has different integrations, for example, answers from a google form will be directly converted into tasks in a team, and much more is possible if you want to use zapier. We also only had great experiences with their customer support.

Nachteile:

The mobile app sometimes takes a long time to load when you start it. A few more design customizations would be nice.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

An okay chat product that lacks compelling value

3,0 vor 5 Jahren

Vorteile:

It is a decent enough Slack clone for basic team chat.

Nachteile:

It can't compete with Slack (or now Google Chat) for integrations, and doesn't provide compelling value with the new pricing - especially if your company is using Google Business for email and other cloud services, in which case you already have Google Chat as part of your subscription.

Matthew
Matthew
Marketing Manager in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

The free version of Slack

4,0 vor 6 Jahren

Kommentare: We switched to Ryver when Slack changed its pricing structure. It seemed clunky at first, but they've continued to run updates a couple times since then and it's gotten better.
Simple, graphically trimmed chat service.

Vorteile:

It's a familiar set up and functionality to anyone who's used Slack in the past. Does a great job of helping our company communicate. No storage issues uploading images to share them on the platform. Recently started to utilize the task functions, big plus.

Nachteile:

Responding to a comment and creating a thread is NOT conducive to quick, multi user conversation. The reply carries below it a ghostly version of the full message it relates to. Makes for a very cluttered stream of communication. Preloaded "Task" categories (Trello-like set up) are unnecessary and get cleaned every time to replace them with my own. Administrators/creators of channels/teams/forums have ultimate control and cannot reassign their authority when they leave the channel. Inconvenient.

Maryann
Maryann
Freelancer in Nigeria
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bekleidung & Mode, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Best messaging and task management app

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: I would recommend Ryver to everyone because it helps manage your team. You discuss important facts about a task and project and also get to assign task and as well check when completed. It promotes accountability.

Vorteile:

First. I must say, Ryver is a great alternative to slack and its free. It's a messaging app that let's you manage task and projects. You get to chat one on one or in groups. As a freelancer, Ryver is an app I hold dearly because it has helped me interact with team, as I get to assign task to them and also talk about any part of the task that's difficult to handle.

Nachteile:

Logging into the App can take awhile. The developers should work on this. I have no other problem with Ryver.

Antwort von Ryver

vor 5 Jahren

Thanks for your feedback, Maryann! We're really glad to hear that you are enjoying using Ryver, and we appreciate your recommending it to others!