Was ist Heap?

Heap Analytics wurde speziell für mittelständische Unternehmen entwickelt. Heap erfasst automatisch alle auf deiner Site durchgeführten Nutzeraktionen. Es ist keine IT-Integration erforderlich, sie funktioniert sofort. Ähnliche Tools, darunter Mixpanel und Google Analytics, erfordern eine Integration und kontinuierliche Wartung, um die Nutzerinteraktion zu verfolgen.

Wer verwendet Heap?

Das Unternehmen arbeitet mit allen zusammen, die sich auf Daten verlassen, um die Entscheidungsfindung voranzutreiben, vom kleinsten Start-up bis hin zu Unternehmen wie Zendesk, Macy’s und Slack.

Wo kann Heap bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert

Über den Anbieter

  • Heap
  • Ansässig in San Francisco, USA
  • 2013 gegründet
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Argentinien, Australien, Belgien, Brasilien, Chile und 21 weitere

Sprachen

Englisch

Über den Anbieter

  • Heap
  • Ansässig in San Francisco, USA
  • 2013 gegründet
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Argentinien, Australien, Belgien, Brasilien, Chile und 21 weitere

Sprachen

Englisch

Heap – Videos und Bilder

%{screenshots_count} weiteren anzeigen

Kosten ähnlicher Produkte wie Heap vergleichen

Nicht verfügbar
Kostenlose Version
Gratis Testen
N/A
Kostenlose Version
Gratis Testen
Nicht verfügbar
Kostenlose Version
Gratis Testen
79,00 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen

Heap Funktionen

  • Ad-hoc-Berichterstattung
  • Anpassbares Dashboard
  • Benutzerinteraktion-Nachverfolgung
  • Berichterstattung / Analyse
  • Customer Journey Mapping
  • Dashboard
  • Daten-Connectors
  • Daten-Import / -Export
  • Datenvisualisierung
  • Drittanbieter-Integration
  • Kampagnen-Tracking
  • Konversion-Tracking
  • Kundensegmentierung
  • Leistungskennzahlen
  • Multi-Channel-Attribution
  • Produktdatenmanagement
  • Suchen / filtern
  • Visuelle Analytik
  • Website-Analytik
  • Wichtige Leistungsindikatoren (KPI)

Alternativen für Heap

Datenexploration und Analyse-Lösung, kombiniert mit Modellierung, Umwandlungen und Ableitungen gleicher Ebene.
A SaaS application layer on top of all your info to help you collect and analyze data, and make better business decisions.
Mobile-First Business-Analytics-Plattform, die dir hilft, zu verstehen, was in deinem Unternehmen vor sich geht.
Voll funktionsfähige digitale Marketing-Plattform für Marketingagenturen
Dreamdata.io ist ein erstklassiges B2B-Attributions- und Umsatzanalysetool. Erfahre mehr über Dreamdata
SEO-System, das Schlüsselwort-Suche, Backlinks, Website-Audit, Positionsverfolgung, Diagramme und Werbeforschung umfasst.
Slemma ist ein leistungsstarkes Reporting-Tool, das Benutzern ermöglicht, einfach zu bedienende und dynamische Datenberichte aus mehreren Datensätzen zu erstellen.
Full-Stack Data Analytics Platform that manages all of your data and creates insightful reports to help you make smart decisions.
Führende Marketingplattform für kleine und mittlere Unternehmen! KOSTENLOSE Marketing-Demo
Sisense ist eine umfassende Reporting- und Analyse-Lösung, mit der Business-Anwender komplexe Daten visualisieren und analysieren können sowie Erkenntnisse daraus gewinnen können.
Webbasierte Plattform für Berichterstattung und Analyse – Konsolidierung von Marketingdaten und Leistungsmetriken in einem einzigen Dashboard.
Erfahre, wie Besucher deine Website wirklich nutzen – mit dynamischen Heatmaps, Erfassung von Besuchern, Formularanalysen, Live-Chats, Umfragen und vielem mehr. Erfahre mehr über Lucky Orange
Autopilot ist einfache und visuelle Marketing-Automatisierungs-Software.

Bewertungen über Heap

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,5
Benutzerfreundlichkeit
4,2
Kundenservice
4,3
Funktionen
4,5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
58%
4
39%
3
3%
Francisco
Francisco
Co-Founder in Venezuela
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

A must/have tool to understand user behaviour

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Understanding our users in ways we could have never without it. We use it on a daily basis and thanks to this our website continues to improve. We recommend this without a doubt! Best we've used and tested.

Vorteile:

Thanks to Heap we've been able to track every single step of our user's journey. We've made an incredible amount of improvements and have found bugs in places we could have never without this tool. It even makes Google Analytics look average. Absolutely wonderful piece of software

Nachteile:

I can't say using and implementing heap is the easiest thing. However, there are many tutorials, they have a great onboarding process and their customer service is magnificent. I assume you can't expect a tool this good to be the easiest to use. It needs some training!

Rob
Rob
Sr. Director, Emerging Products in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Internet, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

A More Intuitive GA Alternative

4,0 vor 3 Jahren

Kommentare: It took a long time to determine if they were the right solution and to justify the cost, but once the contract was signed the benefits were almost immediate. It is impossible in this day and age to have just one analytics tool, but Heap is a very powerful complement to your took box.

Vorteile:

The feature set makes it very easy for use by a cross-section of disciplines within your organization. It does not require lengthy training to become proficient in the tool, but Heap does offer a lot of resources to help individuals learn at their own pace/time.

Nachteile:

It requires a bit of set-up out of the box in terms of the reporting/analyzing piece of the business. You have to create events and map pages and that can be a bit time consuming, but once you do it, it doesn't have to be updated again.

Ahmed
Data Analyst in UK
Pharmazeutika, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Excellent analytics tool

4,0 vor 2 Monaten Neu

Vorteile:

It is one of the best for tracking the customer's journeys and looking at the customers' pain points, offering great UX to visitors. It is great for creating custom reports and dashboards (Offers the ability to track almost everything). Setting up flows is very easy. Does not require implementation engineers a lot while using the tool or setting up new tracking.

Nachteile:

You do need a lot of training to be able to start using the platform. The customer support is a little slow at responding.

Charlie
Charlie
Digital Marketing Executive in UK
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Freizeit, Reisen & Tourismus, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Ok analytics software if you have developer skills. There are easier to use tools out there

3,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Mainly used it to export contact details of our customers and segment them depending on actions done or pages visited. The interface looks very old and to set up events, segments etc. you need some basic understanding of how APIs and URLs work. also, one of the worst communications with a company that I've experienced.

Vorteile:

Easy to implement, compared to other solutions.

Nachteile:

Time-consuming to set up specific events and segments. Only exports up to a set number of rows, so you need multiple exports No royalty for their long-standing customers. Company staff not good at communicating

Paulo
CTO in Portugal
Marketing & Werbung, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

The no-brainer go-to when it comes to understanding your UX

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Our experience has been overwhelmingly positive. Heap gives you the capacity and flexibility that few analytics tool can give to measure the user experience of your website at atomic level and build up from that. There is no easier way to understand the impact of each button, style, feature, functionality, page, tool on our users than with this tool, and, again, it works out of the box.

Vorteile:

By far the most impressive feature is the fact that from the moment you install heap on your website you can virtually track anything that happens, regardless of being in the past. That is, even if you don't configure anything, it already records everything so you can retroactively analyse funnels, clicks, user behaviours and much more. Another feature that is well implemented is the flexibility to customize segments and events. The tool is designed so you can make your own building blocks for your dashboards, making it a very powerful ally when it comes to understanding what your users are doing in the platform. For example, in most tools it's a headache to even think about analyzing the impact a new feature has on the retention of a segment of your users, especially if didn't think about it when developing the feature. With heap, not only it is possible but it is also very simple and quick. For the first time, our team can think about validating business hypothesis without needing any prior coding or preparation, and even test them long after the features have been released.

Nachteile:

If your frontend programmers are not completely aware of the impact their changes might have, it can be very easy for them to erase css classes and/or change the html structure, which can have a big impact on the events (and, consequently, dashboards) on heap. On the long term, this hurts. Even though heap has put in place warnings when events stop triggering, it is still hard to maintain if you don't bring your developers on board to avoid making structural or class changes. The alternative might be to add IDs to every button, link, page, section, etc, so to ensure the events are kept alive, but that is also not a good option. If you don't expect your webpage to change that much, then this is not a problem. The amount of configurations and customizations in the dashboards and reports is limited. There should be a more powerful reporting tool, with more (and more customizable) charts.