STACK

STACK

von Stack Construction Technologies

Wer verwendet STACK?

STACK wurde von Auftragnehmern für Auftragnehmer entwickelt – einschließlich Generalunternehmer und Subunternehmer. Mit einer Vielzahl von vorgefertigten Artikeln und Baugruppen für fast alle Gewerbe könnte der Einstieg nicht einfacher sein!

Was ist STACK?

STACK, die Bauplanungs- und Kostenvoranschlagssoftware, ist benutzerfreundlich und bietet zahlreiche Funktionen, mit denen du deinen Angebotsprozess beschleunigen kannst. Sie ist cloudbasiert, sodass du von überall in Echtzeit mit deinem Team zusammenarbeiten kannst. Das Beste ist, dass der Zugriff auf STACK jetzt KOSTENLOS ist!

Greife von jedem Gerät aus jederzeit und überall auf Projektpläne zu.
Erstelle Angebote für mehr Projekte in kürzerer Zeit.
Beseitige kostspielige Schätzfehler.
Nutze eine Bibliothek an vorgefertigten und kundenspezifischen Materialdatenbanken.
Erhalte den Zuschlag für mehr rentable Projekte!

STACK – Details

Stack Construction Technologies

http://www.stackct.com

Gegründet 2011

STACK – Preisübersicht

STACK ist verfügbar ab 999,00 $. STACK bietet eine Gratisversion, aber keine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für STACK findest du unten.

Startpreis

999,00 $
Preisinformationen

Kostenlose Version

Ja

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Installiert - Mac

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

STACK Funktionen

Angebotssoftware für Elektriker
Abrechnung & Rechnungsstellung
Bestellungen ändern
Gebot-Management
Kosten-Datenbank
Kundenmanagement
Materialforschung
Projektmanagement
Tarife / Vorschläge
Terminplanung
Bestellungen ändern
Daten-Import / -Export
Für Generalunternehmer
Gemeinkostenkalkulation
Kosten-Datenbank
Materialforschung
Montagemanagement
Tarife / Vorschläge
Vorgefertigter Aufbau
kommerziell / Industriell
3D-Ansicht
Elektronische Pläne
Fehlerüberprüfung
Hang-Routinen
Hebeprüfung
Montage-Start
Sektionsübergreifende Erstellung
Standort-Ausgleich
Subunternehmen-Management
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Checklisten und Inspektionen
Fotoerfassung
Leadmanagement
Terminplanung
Vermessung aus der Luft
Versandmanagement
kommerziell / Industriell
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Für gewerbliche und/oder industrielle Elektroinstallateure
Kundenmanagement
Mobiler Zugriff
Terminplanung
Vertragsmanagement
Zeitverfolgung
Arbeitsstunden-Nachverfolgung
Aufgabenmanagement
Auftragnehmer-Datenbank
Genehmigung-Nachverfolgung
Lizenz-Nachverfolgung
Qualifikationen und Kompetenzen
Versicherungs-Nachverfolgung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Job-Management
Kundendatenbank
Landschaftsdesign
Lohn- und Gehaltslisten-Management
Routing
Terminplanung
Versandmanagement
Vertragsmanagement
Zeitverfolgung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebotsmanagement
Baumaterial-Datenbank
Bestellungen ändern
Gebot-Management
Kundenmanagement
Materialforschung
Projektmanagement
Terminplanung
Angebote / Schätzungen
Auftragskostenrechnung
CRM
Garantie- / Service-Management
Gebot-Management
Genehmigungsmanagement
Job-Planung
Lieferanten-Management
Rechnungsführung
Subunternehmen-Management
Vertragsmanagement
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Vorschläge
Arbeitslohntarife
Daten-Import / -Export
Finanzierungsmanagement
Geräteinstandhaltung
Kommerziell / Industriell
Kosten-Datenbank
Materialforschung
Terminplanung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Inventarverwaltung
Job-Management
Kundendatenbank
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobile App
Routing
Techniker-Management
Terminplanung
Versandmanagement

STACK – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 1.034 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.5/5
Benutzerfreundlichkeit
4.5/5
Kundenservice
4.7/5
Funktionen
4.3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.3/5
Sunshine M.
Commercial Estimator
Baumaterial, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Overall Rating
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Likelihood to Recommend
    Unrated
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 7.2.2018

"Great product. Customer support right in app and always quick to respond. "

Vorteile: This product is incredibly simple to use, but a very powerful tool. The calendar makes organizing projects by due date easy. You can quickly see what's coming up and space them out when a larger project takes more time. The search function to find past projects is imperative. Doing takeoffs is much easier now. I can export final dwgs and reports so that my sales rep can go back and see exactly what I quoted and where. All the work is saved so I can back and reference it or change it if plans change. The lines and symbols are easy to read and quick to set up. You can dimension the plans when needed and add call outs. The cloud tool is useful for items I have a question about. I can even copy and paste a line several times instead of having to draw it out each time. Being able to add labels to the takeoff is crucial. It makes my quotes much more powerful when I say exactly where I found each product. It also helps if there is a change to the plan later. I can easily remove one section by using the Geometric Report instead of having to dig through all the plans. The ability to use two screens is awesome! When I find a particular detail and have to match it to the plan, it is much easier to have one screen with the detail and one with the plan.

Nachteile: Some things are not customizable. I can't change the default dimension color or size. But once you set it, it remembers the changes for that page only. I can't rearrange the sheets with the tabs on top. I have to open them in the order I need. So if I find a detail on another sheet, I may have to close some tabs and them reopen them in the order I need. It does integrate with Excel reports, but Excel charges a monthly subscription for that. I am also waiting for the symbol search tool.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 7.2.2018
David A.
Exec VP Sales & Technical Services
Bau, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Overall Rating
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Likelihood to Recommend
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 2.12.2019

"Stack Implementation into Speacialty Contrctor Business"

Kommentare: First it controls the flow of information and the non-flow of paper in the office. This is the biggest plus. Secondly for me I can estimate much quicker once I get set up. Which gives me more time to look into the smaller details and ultimately create a better more accurate proposal.

Vorteile: Foe years I had thought about utilizing a symbol based estimating take off software because we were moving from paper to the digital world. I randomly found this online about 9 months ago. It is everything I would have done. It makes sense because it stores all your basis of the estimate information electronically and you no lounger have to use paper. The cost of Paper alone pays for the service as I estimate in our business model that each contracts salesman was expending roughly $5,000 per year in document printing. The other benefit for us is that because it is electronically stored we no longer have to go through our offices every three months and disposed of all the paper on projects we did not get. Or God knows you deep six a project and the following week you get a call to review the project for contracting and other than your estimate spread sheet you have no visual layout to look at for reference. So you print it out again and then re lay out the devices and bulk materials.

Nachteile: For me it actually does everything I want it to do other than integration into actual building of estimates. I know that we have that capability but this a cost intensive project for each contractor. Obviously this is not a deal breaker though and perhaps in the future you could offer templates that are patterned after specific industries which would lower the cost of developing the complete estimating solution.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 2.12.2019
John P.
Estimator
Bau, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Overall Rating
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Likelihood to Recommend
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.11.2019

"Job Cost Estimating"

Kommentare: I have literally increased my productivity by 1,000% I am doing 10-times more bids and with much greater accurracy, no one questions my take offs.

Vorteile: The use of pop-ups when you "Mouse-Over" items is very effective, makes things very intuitive, lessens time-to-learn how to use the system.

Nachteile: Need to have more than 50 characters when naming take-off items, at least 100 characters.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.11.2019
Lance O.
Estimator
Bau, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Overall Rating
    3.5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Likelihood to Recommend
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 25.8.2016

"First Year with Stack CT"

Vorteile: Stack Estimating allows a very flexible approach to take offs and preparing estimates. I've been using this software for just over a year and had previously used another software with other companies. Stack is fairly streamlined, allows multiple options, and organizes your quantities in a way that is very user friendly and easy to manage.

Nachteile: I find myself frustrated with creating my take off library before starting a project. There are many options, but it would be nice to be able to set some defaults when creating items. For example, when creating a count item, it automatically generates a 'Medium' check mark with 'Medium' line weight. With every count item, I am changing this to 'Small' and 'Small' because the current default obstructs too much of the plan. They have a library that you can set, but every plan has different items so I can only use the library for so much.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 25.8.2016
Nick M.
LBM Sales Manager
Baumaterial, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Overall Rating
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Likelihood to Recommend
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.11.2019

"Easy to use"

Kommentare: Stack helps us create accurate takeoffs in shorter time frames by allowing us to measure and count faster and more accurately. Since we now only have the basic we still do a lot of hand calculating, however, the measuring portion is done is a much faster more accurate time than could be done by hand.

Vorteile: My team loves how easy the program is to use and track projects. The measuring and estimating capabilities of this program are fantastic.

Nachteile: I am displeased with the fact that several years ago we subscribed when the software was in its infancy and the rates seem to continue to take drastic jumps each time we are due for renewal. Additional, we spent countless hours a few years back to put in all the formulas for the assemblies program and after spending all the time to create them, when it was time for renewal if we wanted to keep access to all of "our" formulas we had to pay an additional fee to keep the work we created.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.11.2019