Argus

von Lucidea

5 / 5 3 Bewertungen
Argus

Wer nutzt diese Software?

Zukunftsorientierte Führer in Museen und Galerien aller Größen nutzen Argus zur effektiven Verwaltung ihrer Sammlungen, Erstellung einer einfallsreichen Web-Präsenz, Besucherengagierung und -begeisterung und Gewinnen von Spendern.

Durchschnittliche Bewertung

3 Bewertungen
  • Gesamt 5 / 5
  • Benutzerfreundlichkeit 4.5 / 5
  • Kundenservice 5 / 5
  • Funktionen 4.5 / 5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4.5 / 5

Produktdetails

  • Kostenlose Version Nein
  • Kostenlose Testversion Ja
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
    Installiert - Windows
  • Training Persönlich
    Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung 24/7 (Live Vertreter)
    Support während der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • Lucidea
  • http://lucidea.com/
  • Gegründet 2013

Über Argus

Die flexible webbasierte Sammlungs-Management-Argus System-Plattform für Museen und Galerien wurde speziell entwickelt, um Kuration zu verbessern und Reichweite, Zugang und Relevanz zu ertheblich zu erweiter. Dadurch wird die Erfahrung sowohl vor Ort als auch bei virtuellen Besuchern erweitert, während sie dabei hilft, eine kulturelle Gemeinschaft zu erstellen und miteinander zu verbinden. Web-basiert und höchst konfigurierbar, unterstützt es vielfältige Anforderungen, die die Bereitstellung innovativer Dienste über ein traditionelles Sammlungsmanagement hinaus ermöglichen.

Argus Funktionen

  • Ausstellerverwaltung
  • Geschenkeladen-POS
  • Inkasso-Management
  • Kartenverkauf
  • Mitgliedschaft-Management
  • Subventions-Management
  • Veranstaltungsmanagement
  • Versicherungsmanagement

Die hilfreichsten Reviews für Argus

Argus.net a great resource for a large, highly active museum collection

Mit Google übersetzen Bewertet am 13.3.2017
Isabel T.
Associate Registrar and Database Administrator
Museen & Institutionen, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Our museum converted from Open Edition to Argus.net at the end of 2013. Lucidea has been a responsive resource throughout the experience. For our use, we have been able to take advantage of the backend customization of the program. We have created new templates and adjusted existing ones to better suit the needs of a large institution with an active collection and exhibition plan. For more complex needs, we are able to contract with their R&D team to develop new functionality as well. Overall this is a powerful tool we use daily for managing a large collection.

Vorteile: Flexibility, complexity. The ability to handle many different scenarios and types of collections. The customer support is really solid as well.

Nachteile: There is some functionality that isn't always consistent when building new templates -- the difference between us creating something in house vs something this is hard coded by the designers on the back end, but I am able to submit those to R&D for tweaking and enhancement in future. The support team is easy to communicate with.

Antwort des Softwareanbieters

von Lucidea an 17.3.2017

Thank you for your review, Isabel!
-Lucidea Marketing Team

A long conversion process but the resulting Collection Management System was worth it.

Mit Google übersetzen Bewertet am 4.5.2017
Shannon P.
Curator of Collections
Kunst & Handwerk, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: The CMS accessible to all Gallery staff, which means there is a great deal of time saved by Registration staff from pulling and compiling different information for other staff members - they're now able to do this themselves. Additionally, with an OPAC system, the general public is able to access the full Gallery collection online and do preliminary research before contacting staff for additional information.

Vorteile: It's accessibility and ease of searching even for non-regular CMS users. The ability to tailor the security and access levels to different groups and individuals and the ability to easily share searches among these groups. Batch updating and basic data entry are made simple, and most sections are intuitive to use.

Nachteile: New reports can't be pre-tested in Report Writer for layout functionality and spacing. It would be nice to have an option to click on an object image for an even larger view, as sometimes the primary record image is a little too small for research work. A reference/guide for some of the more seldom utilized areas would be helpful for the administrators, although the ARGUS support staff are usually quick to respond to all questions.

Lies weitere Bewertungen