Wer verwendet CIPHR?

Großunternehmen, mittelständische Unternehmen, Non-Profit-Organisationen, öffentliche Verwaltungen, Kleinunternehmen, Wohltätigkeitsorganisationen

Was ist CIPHR?

CIPHR, einer der größten HR-SaaS-Anbieter Großbritanniens. Die Mitarbeiter werden in die Lage versetzt, ihre eigenen Daten zu verwalten und mehr Zeit für die strategische Arbeit zu verwenden, um ihren Organisationen einen Mehrwert zu bieten.
Die HR-Lösungen von CIPHR helfen HR-Fachleuten dabei, Mitarbeiter effektiver zu gewinnen, zu engagieren und zu halten: Hochgradig konfigurierbare, skalierbare, leistungsstarke Berichterstattung und Analysen, DSGVO-Dashboard, Integrationssuite über die API, sicher gehostet in britischen Rechenzentren, ISO 27001-akkreditiert, britischer Support.

CIPHR – Details

CIPHR

http://www.ciphr.com

Gegründet 1982

CIPHR – Preisübersicht

CIPHR bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für CIPHR findest du unten.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

CIPHR Funktionen

HR Software
360-Grad-Feedback
Ausfallzeit-Management
Bewerber-Tracking
Einstellungen (Personalbeschaffung)
Entschädigungsmanagement
Leistungsmanagement
Lohn- und Gehaltslisten-Management
Mitarbeiter-Datenbank
Mitarbeiterprofile
Personalbeschaffungs-Management
Self-Service Portal
Verwaltung von Unterstützungsleistungen
Zeit- und Anwesenheitsmanagement

CIPHR – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 19 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.2/5
Benutzerfreundlichkeit
4.4/5
Kundenservice
4.6/5
Funktionen
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.1/5
Claire C.
Marktforschung
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    Nicht bewertet
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 15.12.2015

"Simply, Easy to Use System "

Kommentare: As rapidly growing company we recognised that using Excel documents and paper was not sustainable. We went out a number of companies but shortlisted CIPHR due to the cultural fit that we felt as team was best suited to us.
We wanted to be able to give our staff and managers the freedom to be able to manage their work life as they needed to without having to run everything by HR - the self service function has enabled this and within the first day of our launch we had over 90 employees log in and make changes to their records.
All in all a brilliant system and is valued by those that use it!

Vorteile: Tech support are fantastic - all issues are resolved within 24 hours and the teams knowledge is incredible. The on-boarding functionality that we have recently launched for all new joiners have proved to be incredibly valuable and really helping to start their journey with us once they have have been recruited. System is super easy to use and if you are looking to have a system that when pulled out of the box can do everything you need it to but can be customised as and when you need then look no further.

Nachteile: Reporting can be complicated if you aren't an Excel whizz but the training that is offered can help minimise this.

Antwort des Softwareanbieters

von CIPHR an 7.1.2016

Thanks for your review Claire, it's great to hear your thoughts and that CIPHR's having such a positive impact within Zoopla!

The CIPHR team

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 15.12.2015
Anne P.
HR
Gastgewerbe, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    2/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.11.2018

"Everything seems to be an Extra cost"

Kommentare: Definitely allows us to provide more detailed management information but has not taken away a lot of the time consuming admin burden due the cost issues around all the additional modules. We found the initial training and implementation rushed and not overly user friendly. If this is your first HR Management system ensure you do your research very thoroughly.

Vorteile: From the sales talk everything looked perfect. It was only when it came to the post implementation stage that we realised what wasn't included or was an additional cost. This has limited our use of the system. Help desk are generally good and supportive although a little slow on responding with a final solution.

Nachteile: The costs as everything seems to be an additional module with an extra cost.
Not a great experience with 2 different account managers

Antwort des Softwareanbieters

von CIPHR an 14.11.2018

Thank you for taking the time to leave a review. We're sorry to hear that you have concerns about the costings for additional products and, having spoken to your Account Manager, we understand that you are currently in dialogue regarding this.
Due to internal promotions and role changes it is sometimes unavoidable that a new Account Manager is assigned to a customer.
We're committed to providing the best possible service to our customers, therefore please feel free to get in touch should you wish to discuss further.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.11.2018
Nettie U.
HR Manager
Versicherung
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4.5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    4.5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 15.12.2015

"User friendly HR system, strong customer service and support."

Vorteile: User friendly system, adaptable and can grow/ develop with the business. Ideal for businesses that may not have the IT infrastructure in place and who would require Computers in Personnel to host the system.

Nachteile: I think it would always be the cost, even if it's competitively priced!

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 15.12.2015
Nick S.
Director of IT Services
Grundschul- & Sekundarbildung, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 9.5.2018

"Nice end user interface, but VERY slow HR management interface"

Kommentare: Nice. But expensive and slow.

Vorteile: End users lover it. Browser based, cloud based. Access on or off site. Access on mobile devices. Very easy to use.

Nachteile: Slow. HR have to access via a remote desktop connection to a CIPHR data centre machine which runs very slowly. You have to wait for screens to refresh. Think modem days! :)

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 9.5.2018
Mike S.
HR Manager
Philanthropie
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4.5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4.5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 21.12.2015

"CiPHR - 'Does what it says on the tin'"

Vorteile: It provides a great system for our needs. It does not have every bell and whistle that some systems suggest / sell off but it does everything it says it will time and time again.

Nachteile: Can take a little time to understand how the system drives data, if you are not a database person, but once you master this the rest is all easy from there. Has streamlined our processes and led to us achieving self service in no time at all.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 21.12.2015