Was ist Rycor?

Seit über 18 Jahren erleichtert RYCOR den K-12-Schulbezirken die Verwaltung ihrer Gebühren und Finanzen. Durch die vollständige Automatisierung der Rechnungsstellung an die Lernenden, des Gebühreneinzugs und der Zahlungszuweisung sparen die RYCOR-Lösungen den Distrikten wertvolle Zeit und Geld und bieten gleichzeitig sowohl den Schulverwaltungen als auch den Eltern die Möglichkeit, Zahlungen problemlos zu verwalten. Das komplette Angebot an Unternehmenslösungen umfasst Gebührenmanagement, Online-Zahlungen, Mittagessen, Online-Formulare, Vermögensverwaltung und Veranstaltungskartenverkauf.

Wer verwendet Rycor?

K-12 Schulbezirke in Nordamerika K-12 Privatschulen

Rycor – Details

Rycor Software

2001 gegründet

Rycor – Details

Rycor Software

2001 gegründet

Rycor – Videos und Bilder

Videos zu Rycor
Rycor Software - 1 - Vorschau
Rycor Software - 2 - Vorschau

Kosten ähnlicher Produkte wie Rycor vergleichen

Startpreis

Nicht verfügbar
Nicht verfügbar
59,00 $/Monat
0,01 $/Jahr

Kostenlose Version

Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Nein

Gratis Testen

Gratis Testen Nein
Gratis Testen Ja
Gratis Testen Ja
Gratis Testen Nein

Rycor – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • Chat

Einsatz

  • Cloud, SaaS, webbasiert
  • Windows (Desktop)

Training

  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation

Funktionen von Rycor

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Anlagegegenstand-Management
  • Anpassbare Berichte
  • Anwesenheitsmanagement
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestell-Management
  • Beurteilung-Management
  • Buchhaltung
  • Budgetierung/Prognosen
  • Cash Management
  • Cash-Flow-Management
  • Daten-Import / -Export
  • Dokumentenmanagement
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Einkauf & Empfang
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Finanzanalyse
  • Finanzmanagement
  • Fondsrechnung
  • Für Privatschulen
  • Für Sonderpädagogik
  • Hauptbuch
  • Höhere Bildung
  • Inventarverwaltung
  • Kalenderverwaltung
  • Klasse hochladen
  • Klassenterminplanung
  • Kommunikationsmanagement
  • Kontaktmanagement
  • Kontenabgleich
  • Kostenverfolgung
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Mehrere Währungen
  • Mitarbeitermanagement
  • Noten-Verwaltung
  • Rechnungsmanagement
  • Rechnungsverarbeitung
  • Registrierungs-Management
  • Software für Schulen
  • Spender-Management
  • Umsatzsteuer-Management
  • Verbindlichkeiten
  • Verfolgen der Teilnahme
  • Verwaltung der finanziellen Hilfe
  • Wiederkehrende- / Abonnement-Abrechnung

Siehe die vollständige Buchführungsprogramme für Schulen Liste

Alternativen für Rycor

Mehr Alternativen zu Rycor

Erfahrungen mit Rycor

Alle 13 Nutzerbewertungen lesen

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,9
Benutzerfreundlichkeit
4,8
Kundenservice
4,8
Funktionen
4,5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,9

Nutzerbewertungen nach Bewertung

5
12
4
1

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Vickie M.
Vickie M.
Administrative Assistant in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bildungsmanagement, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Rycor makes business sense.

5 vor 3 Jahren

Kommentare: The Rycor team was hands on during implementation and continue to offer solutions and suggestions to assist our school district on the collection of school fees thus increasing the revenue for our school district.

Vorteile:

The software is very user friendly. One does not need a computer programming degree to use.

Nachteile:

At this time, there isn’t any features we don’t like.

Steve S.
CFO in USA
Bildungsmanagement, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

User friendly student fee management software

5 vor 2 Jahren

Kommentare: Rycor allows us to offer electronic payments and other ease of use benefits for our families. It also makes discounting, pro-rating the fees, and enabling a "one stop shop" for textbooks, field trips, parking passes, athletic passes, etc all in one place. And when there's a question...the customer service is UNMATCHED! They are outstanding!

Vorteile:

The ease of use for our school users is great, but it also provides a wonderful ease of use for our parents.

Nachteile:

There are just a few tweaks I would make to it to enable even greater functionality....apply textbook assistance to everyone within a certain group and apply it to only their textbook fees and not "other" fees.

Deanna H.
Bookkeeper in USA
Bildungsmanagement, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Financial Specialists

4 vor 2 Jahren

Kommentare: "There are also less errors using RYCOR. Before there were too many spreadsheets we had to take care of which were easy to lose and easy to fall behind on."

Vorteile:

"I like being able to take payments for different schools, it's a one stop shop, making it easier for the parents"

Nachteile:

sometimes it takes me to long to find a report I want to use. But once i find it the report is very helpful

Verifizierter Rezensent
Assistant Superintendent in Kanada
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bildungsmanagement, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

GREAT PRODUCT

5 vor 2 Jahren

Kommentare: School tuition and fees collection was up and less missing payments as well :)

Vorteile:

We were needing a financial program for our schools to synchronize with PowerSchool. We found the Right one with Rycor

Nachteile:

The VPN with PowerSchool is down more times that we want! will be great if Rycor creates a plugin for PowerSchool :)

Cheri D.
Chief Accountant in Kanada
Bildungsmanagement, 5.001-10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great system

5 vor 2 Jahren

Kommentare: We would love to have better quality reporting at the district level for managing / understanding / reporting on our schools overall. However, the Support Team at Rycor is awesome. Super friendly and responsive. The Development team is constantly working on adding new functionality that is very helpful in our business operations. All the staff at Rycor seem to care very much about their clients both personally and from a business perspective. We always feel that our concerns are heard and validated.

Vorteile:

Using online payments has significantly reduced the amount of cash payments at the school as well as decreasing the "accounting" required for school secretaries. It has allowed us to review and standardize processes throughout the schools since our head office accounting department is able to easily review the transactions at each of the schools.

Nachteile:

There are fairly frequent problems between Rycor and Moneris processing transactions. Several times a week our payment batches do not equal the Moneris batches and this requires manual manipulation by the Rycor Support team. After Support fixes the transaction everything is fine but it's frustrating how frequently the error occurs.