Ambra Health

Ambra Health

von Ambra Health

Wer verwendet Ambra Health?

Täglich verlassen sich große Krankenhaussysteme, medizinische Gruppen, Bildgebungszentren, klinische Forschungsorganisationen und Einrichtungen zum Austausch von Gesundheitsinformationen auf Ambra, um die medizinische Bildgebung deutlich zu verbessern.

Was ist Ambra Health?

Ambra Health ist ein SaaS-Unternehmen für Daten- und Bildverwaltung. Die Cloud-Plattform von Ambra ist intuitiv, skalierbar und hochgradig interoperabel und dient als Rückgrat der Bildgebungsinnovation und des Fortschritts für Gesundheitsdienstleister. Sie befähigt einige der größten Gesundheitssysteme wie die Mayo Clinic, Stanford Childrens Health and Memorial Hermann sowie Radiologiepraxen, Facharztpraxen und klinische Forschungseinrichtungen, die Möglichkeiten der Bildgebung und Zusammenarbeit dramatisch zu verbessern.

Ambra Health – Details

Ambra Health

https://ambrahealth.com

Gegründet 2004

Ambra Health – Kostenübersicht

Ambra Health bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

Ambra Health Funktionen

PACS Systeme
Bildverwaltung
Datenkompression
Diagnostisches Reporting
HL7 Unterstützung
Mobiler Zugriff
Nicht-DICOM Bildverarbeitungsunterstützung
Patientenportal
Sprach-Erkennung
Vergleichsansicht
Ärzteportal
Aufnahmeformulare
EHR-Agnostiker
Laborergebnisse
Pflege-Zusammenfassung
Pflegepläne
Rechnungszahlung
Rezept-Erneuerungen
Sicheres Versenden von Nachrichten
Terminbestätigungen
Terminplanung
Video-Beratung
Zugriff auf Krankenberichte
EMR / EHR (elektronische / medizinische Gesundheitsberichte)
Elektronische Rezepte
HIPAA konform
Inventarverwaltung
Medizinische Terminplanung
Mehrere Büros
Mehrere Ärzte
Patienten-Terminplanung
Patientenabrechnung
Patientenakten
Patientenportal
Patientenregistrierung
Reklamationsabwicklung
Überprüfung der Versicherungsberechtigung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Audit Trail
Bild-Fusion
EMR-HL7-Brücke
Elektronischer Datenaustausch
PACS-Integration
Patienten-Terminplanung
Reklamationsabwicklung
Scan-Eingabe
Wartelisten-Management
Automatisiertes Routing
Behandlungsplanung
Bildanalytik
Compliance Management
Daten-Import / -Export
Diagnostisches Reporting
Vergleichsansicht
Workflow-Management

Ambra Health – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 356 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,4/5
Benutzerfreundlichkeit
4,4/5
Kundenservice
4,5/5
Funktionen
4,2/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3/5
Mark W.
PACS Imaging Administrator
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 13.12.2018

"Awesome Ambra!"

Vorteile: The features and functionality of the Ambra product is outstanding. We use the system in three distinct ways - 1) sharing images to, receiving images from, and bi-directional sharing with our partners, 2) providing online access to images and reports for our referring community and patients, and 3) supporting our business of providing radiology reads for family practice, urgent care, chiropratic and other imaging providers without a radiologist on staff. These three features, or capabilities, go well beyond the VNA aspect of the product. It's so powerful that the VNA is almost an afterthought to how you'll use it.

Nachteile: There is a learning curve to this vast product and some of the terminology is new or different from the imaging industry standard. Don't let that shy you away from engaging with Ambra. It's well worth the effort.

Antwort des Softwareanbieters

von Ambra Health an 9.1.2019

Mark,

Thank you so much for this wonderful review! It has been a pleasure to work with you and the entire Envision Radiology team, and we look forward to our ongoing partnership!

Best,
Chantel Hopper
Director of Customer Success

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 13.12.2018
David H.
Senior systems analyst
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 5.001-10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.9.2019

"Amazing flexibilty and easy to use software"

Kommentare: From the get-go, we were able to schedule calls and diagram what we wanted to do and they just hit the ground running. The project managers are very well versed in the application and were able to give us a great direction while implementing Ambra in our hospital. Whenever I do image exchange with another hospital, I recommend they change vendors.

Vorteile: Out of all the image exchange companies out there Ambra is by far the easiest to set up and use. Not only did we just give them a list of frequent customers that we exchange images with often and they took care of installing the software and creating bi-directional image exchange, but, they also were able to provide a solution for our teleradiology customers even building interfaces for HL7.

Nachteile: There isn't much I don't like. They are easy to reach for support and have a very knowledgeable support desk.

Antwort des Softwareanbieters

von Ambra Health an 18.11.2019

Hi David,

Thank you so much for your review. We appreciate your feedback.

Best,
Lucas Voli
Customer Success Specialist
lvoli@ambrahealth.com

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.9.2019
Julie O.
Business Intelligence Analyst
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 5.001-10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    2/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.9.2019

"Ambra Health User Review"

Kommentare: There are other things I did not like, but I cannot think of at the moment, as they were problems that came about as I was sending. Different occurrences on different days. Also I am a new employee to my company and we only started using Ambra more recently. There is a lack of reference/guidance on processes, procedures, and trouble shooting. Seems like everything comes with a price. What happens if its not our fault that the other provider isn't receiving? We have to get charged every time just to resend. Healthcare should be about quality care and not revenue. How can we afford to provide the best care to our patients if we can't afford to keep using a program that will safeguard their rights and information? Ambra has the potential to be great, but user functionality and costs need improvement. Not a lot of other providers have software that are up to date with ambra and cannot use it.

Vorteile: I like that the software is secure and we can attach pdf documents with the radiographs.

Nachteile: Some of the functionality, the steps that I have to take just to get to the radiographs that I want to send. The format or options that are available to us to send to recipients. I don't like how we can't track what was sent. I also don't think it's fair that there is a cost for every item that we send.

Antwort des Softwareanbieters

von Ambra Health an 20.9.2019

Hi Julie,

Thank you for your feedback. I'm passing along your feedback to our product team. If you can send your email to me at jgoldstein@ambrahealth.com, I can help find a solution. Please let us know if there's anything else we can do for you!

Best,
Jake Goldstein
Customer Success Manager
jgoldstein@ambrahealth.com

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.9.2019
Jessica W.
radiologic technologist
Medizinische Praxis, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.2.2020

"Geat system"

Kommentare: overall i would say it is a good system and customer service is great.

Vorteile: The software is easy to use and if i ever have a problem i can speak to someone within a few minutes to resolve any issues.

Nachteile: It does seem to take a while for images to load up when trying to view larger studies such as MRI or CT

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.2.2020
Brian P.
PACS ADMINISTRATOR
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.8.2019

"SOFTWARE THAT PROVIDES MANY SOLUTIONS SUCCESSFULLY "

Kommentare: Ambra (aka DICOM GRID) has always been very pleasant to work with over these past (close to) 10 years. They have not 'nickel and dimed' us for every improvement/request like many vendors (GE for example) do.

Vorteile: 1. Aids patients/care givers in providing their exams with other institutions/care givers. 2. Patients are no longer dependent on CDs. 3. Patients take more control of their healthcare needs by being able to view, share and download their own exams

Nachteile: appears to be too dependent on bandwidth for image viewing. Increased/efficient compression algorithms would be nice to facilitate the speed of download and viewing.

Antwort des Softwareanbieters

von Ambra Health an 7.11.2019

Hi Brian,

Thank you so much for your review. We appreciate your feedback.

Best,
Lucas Voli
Customer Success Specialist
lvoli@ambrahealth.com

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 29.8.2019