Wer verwendet Falcon.io?

Mittelständische Unternehmen bis hin zu Unternehmen in einem breiten Spektrum von Branchen. Schlüsselindustrien sind: Einzelhandel, CPG, Dienstleistungen für Unternehmen, Agenturen und Reisen und Freizeit.

Was ist Falcon.io?

Falcon.io bietet eine Plattform für Social Media Marketing und Customer Experience Management. Es verfügt über Tools für Social-Media-Listening, Engagement, Veröffentlichung, Messung und Kundendaten-Management. Vermarkter und Unternehmen können mehr personalisierte Markenerlebnisse, über Berührungspunkte, basierend auf angereicherten Kundenprofilen liefern. Die Plattform verfügt über eine sehr intuitive und kollaborative Benutzeroberfläche und zeichnet sich durch eine umfassende Unterstützung und Beratung aus.

Falcon.io – Details

Falcon.io

https://www.falcon.io

Gegründet 2010

Falcon.io – Kostenübersicht

Falcon.io bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

Falcon.io Funktionen

CEM Software (Customer Experience Management)
Analytik
Befragungs-/Umfragemanagement
Dashboard
Empfindungsanalyse
Kundensegmentierung
Multichannel-Datenerfassung
Negatives Feedback Management
Prädiktive Analytik
Textanalyse
Wissensmanagement
Kampagnenmanagement
Kategorisierung / Gruppierung
Konversion-Tracking
Marken-Management
Redaktionskalender
SEO-Management
Social-Media-Management
Terminplanung veröffentlichen
Vertriebsmanagement
Veröffentlichungen in mehreren Kanälen
Video-Management
Zielgruppen-Targeting
Abwanderungsraten-Management
Analytik
Community-Management
Feedback-Sammlung
Gamification
Inhalt-Syndizierung
Kommunikationsmanagement
Live-Chat
Video-Inhalte
Automatisiertes Veröffentlichen
Berichterstattung / Analyse
Content-Management
Kollaboration
Kundenbindung
Nachterminierung
Nachverfolgung der Marken
Social Media-Überwachung
Verwaltung mehrerer Konten
Analytik
Automatisiertes Veröffentlichen
Content-Management
Filtern nach Keyword
Kontaktmanagement
Konversion-Tracking
Kunden-Zielgruppenansprache
Nachterminierung
Verwaltung mehrerer Konten

Falcon.io – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 141 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,3/5
Benutzerfreundlichkeit
4,3/5
Kundenservice
4,6/5
Funktionen
3,8/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,9/5
Michael H.
Co-Founder | Creative Director
Marketing & Werbung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 27.4.2019

"Best in class software, easy to use, and feature-rich"

Kommentare: We use Falcon.io to monitor the sentiment, mentions and overall trends/virality of our clients social media profiles.

Vorteile: First of all, the biggest benefit of Falcon is that it comes in significantly cheaper than the market leader (Salesforce) and 100x easier to use and get started. While customization may not be as extensible as Salesforce (also without the headaches), there's still a good degree of tuning to be found within Falcon such as setting up automatically generated reports, custom dashboards, and brand monitoring options. Falcon also works great in a multilingual setting (French and English in our case), though will sometimes report some false-positives in non-English sentiments. The ability to monitor brand mentions, sentiments, and callouts across all social media platforms and the web in one convenient dashboard is amazing.

Nachteile: The mobile version of the site, and mobile apps for iOS/Android (Called Engage) are a bit buggy sometimes, and leave a bit to be desired feature-wise. Though, thankfully it appears that the app is regularly updated and maintained, so I'm holding out hope that it grows to be much more serviceable in the future.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 27.4.2019
Rynie O.
Marketing assistant
Marketing & Werbung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 13.3.2020

"How Falcon made my day to day life easier"

Kommentare: Overall experience is very positive. Like mentioned above, I really like the Publishing tool. Engaging with the audience is also much easier than before (I do however wish that Instagram DM's could pull through to Falcon as well because then all my engagement could be done from one platform). But yes, overall I'm very positive. The team is also always very ready and prepared to help.

Vorteile: The Publishing tool saves me so much time. Instead of designing a content plan on other software or programs, I can now create my content on Falcon's calendar. I also save time then on briefing our designers, because I send it directly to them for approval where they see exactly what I have in mind and design it accordingly.

Nachteile: I really dislike that I have to create my audience from scratch every time I set up my ads. I don't want to create an audience from the listening tool, which is the only way you can save an audience. I would like to create an audience from scratch once, save it for that specific channel, and have it ready the next time/month I create my ads. Also, a recommendation - That you can edit published content as well (sometimes you want to change a small thing in the caption, but now you have to delete the whole post and add everything again).

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 13.3.2020
Suzanne M.
Content Marketing Strategist
Marketing & Werbung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    1/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    1/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    1/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    3/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 18.3.2020

"Shiny but Meh."

Kommentare: Meh.

Vorteile: No limited on # of social accounts that we can have connected has been helpful.

Nachteile: There are constantly API and posting errors. There are some features I was sold on but weren't actually what I asked/needed. It's very high maintenance to upkeep. Reports weren't as customizable as expected.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 18.3.2020
Roderick B.
Social Media Manager
Marketing & Werbung, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 23.3.2020

"Great product with lots of features but be prepared to pay!"

Kommentare: Overall my experience with Falcon has been very positive. Having used multiple SMM tools, I've been impressed with the efficiency of the software. More development on the accompanying Hub app will really benefit a seamless operation across both desktop and mobile.

Vorteile: Falcon is really easy to manage multiple social media channels, allowing you to easily post, interact and report. The UI is really easy to digest, meaning you can quickly pick up and get used to the software with minimal training. The customer support staff are always readily available should you need them, offering great advice and checking back to make sure the issue has been resolved. Regular webinars also give key insight into the changes going on in the social landscape, as well as demonstrating new product features.

Nachteile: Falcon is one of the pricier social media scheduler tools. The value is there with the quality and detail in the social listening/reporting, however it doesn't make the software too accessible for smaller businesses or individuals.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 23.3.2020
Sabina R.
Senior Social Media Executive
Non-Profit-Organisation Management, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 13.3.2020

"Falcon review"

Kommentare: User friendly, amazing support team and account managers!

Vorteile: For us the scheduling tool is most useful. Falcon is very user-friendly. Once implemented we we're able to roll it out to stakeholders with ease.

Nachteile: When we first started using Falcon we felt that we couldn't use it to the fullest due to API restrictions. Since raising our issues with Falcon their development team have now almost resolved all of the issues. I do feel that the listening tool could be better. We run yearly influencer rankings and need to pull historical data but Falcon only allows you to pull 30 days of historical data when setting up a new listening stream.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 13.3.2020