Was ist ChangeGear?

ChangeGear von SunView Software bietet eine robuste ITSM-Lösung für Unternehmen mit erweiterten Service-Management-Funktionen, ITIL-basierten Modulen, einer KI- und Machine-Learning-Plattform und mehr – ohne aufwändige Administration. Hole dir alles, was du zum einfachen Erstellen, Konfigurieren, Automatisieren und Bereitstellen von Services für die IT und darüber hinaus benötigst, z. B. Vorfallmanagement, Problemlösung, Veränderung, Self-Service, HR Onboarding, Einrichtungen und mehr. Vermeide langwierige Implementierungen und mache dich schnell mit den einsatzbereiten Grundlagen vertraut.

Wer verwendet ChangeGear?

ChangeGear wurde bereits für Hunderte von Unternehmen in allen vertikalen Branchen implementiert. Es werden Kunden in den Bereichen Gesundheitswesen, Technologie, Energie, Behörden, Finanzen, Bildung und mehr bedient.

Wo kann ChangeGear bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Windows (Desktop), Windows (On-Premise), Linux (On-Premise), Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • ServiceAide
  • Ansässig in San Jose, USA
  • 2016 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Kanada, Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch

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ChangeGear – Videos und Bilder

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ChangeGear

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19,00 $/Monat
Kostenlose Version
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5.500,00 $/einmalig
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ChangeGear Funktionen

  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Aufgabenmanagement
  • Automatische Geräteerkennung
  • Automatisiertes Routing
  • Berichterstattung / Analyse
  • Beziehungs-Mapping
  • Compliance Management
  • Compliance-Verfolgung
  • Configuration Management Database (CMDB)
  • Dashboard
  • Drittanbieter-Integration
  • IT-Asset-Management
  • Inventarverwaltung
  • Kapazitätsmanagement
  • Konfigurationsmanagement
  • Kostennachverfolgung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Leistungsüberwachung
  • Lieferanten-Management
  • Lizenzmanagement
  • Makros/Antwortvorlagen
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Problem-Management
  • Release-Management
  • Self-Service Portal
  • Service Level Agreement (SLA) Management
  • Service-Katalog
  • Störfallmanagement
  • Supportticket-Management
  • Ticket-Management
  • Verfolgen von Vermögensanlagen
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Veränderungsmanagement
  • Warnungen / Eskalation
  • Wirtschaftsprüfung-Management
  • Wissensbasis-Management
  • Wissensmanagement
  • Workflow-Konfiguration
  • Workflow-Management
  • Überprüfung von Vorfällen

Alternativen für ChangeGear

Die nächste Generation eines PSA-Tools. Komplettes professionelles Services Automation-Paket für Software- und Service-Unternehmen.
IT-Service-Management-Anwendung, speziell für multinationale Unternehmen und Dienstleister.
Umfassendes Helpdesk-Problem-Tracking für IT-Anwender und Kunden-Support. Erfahre mehr über VIZOR IT Asset Management
Online-ITSM-Service-Desk mit Vorfalls-, Problem-, Änderungs-, Freigabe- und Asset-Management mit leistungsstarkem Ticketing und Automatisierung Erfahre mehr über Freshservice
Leistungsstarke webbasierte Verwaltungssoftware für IT-Dienste, die Unternehmen bei der Modernisierung des ITSM hilft, um eine außergewöhnliche Serviceleistung zu erbringen.
Angeboten sowohl in der Cloud als auch vor Ort; SysAid kombiniert all das Wesentliche, damit du all deine Help-Desk-Aktivitäten leicht verwalten kannst. Erfahre mehr über SysAid
Mit Issuetrak kannst du Tickets und Anfragen von Anfang bis Ende verwalten. Flexibel, anpassbar und einfach zu bedienen. In der Cloud oder vor Ort.
Deepser ist eine umfassende ITSM- und ITAM-Lösung zur Optimierung von Supportanfragen, organisatorischen Prozessen und Assetmanagement.
Gib´der IT eine neue Bedeutung für Dein Unternehmen: https://www.atlassian.com/service-desk Erfahre mehr über JIRA Service Management
Spare Zeit, während du schnellere und intelligentere Dienste durch einfaches Tracking deiner Hardware, Software, Verträge und Lizenzen in einer Lösung bietest.
Virima löst deine schwierigsten IT-Asset- und Service-Management-Probleme. Keine andere Plattform bietet derartige Funktionen, Flexibilität und Nutzen.
Valuemation ist eine modulare, vollständig ITIL-konforme Software-Suite zur effizienten Unterstützung deines operativen IT-Service-Managements.
Vollständig verwaltete Servicemanagement-Suite, die Ticketing und Workflowautomatisierung und Benachrichtigungen für ITSM, Kundenservice und Sicherheit umfasst.

Bewertungen über ChangeGear

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,0
Benutzerfreundlichkeit
3,9
Kundenservice
4,0
Funktionen
3,9
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
38%
4
36%
3
16%
2
4%
1
6%
David
David
Help Desk Supervisor in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Excellent Customer Service Throughout The Entire Process Of Implementing ChangeGear!

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Our Change Management process was over-hauled and we now have the tools in place to track/manage our changes. End Users now have a knowledge base they can access to assist in resolving their own issues. The email notification and rules within the Email Connector allow tickets to be worked/processed/closed all through email responses. The use of the Service Catalog allows the End User to enter tickets and decide from a list of our services what they actually need to be able to efficiently do their jobs.

Vorteile:

Everything. ChangeGear has made an immediate impact in our facility by allowing us to create relationships between different ticket types, engage with the End User via Self Service/Surveys and has allowed us to enhance our Change Management process. We now have a Service Catalog that details our services and is published to our Customers. The ability to customize the ChangeGear application to meet our environment made the implementation process very smooth. The Sales team did a great job in meeting our financial needs as well as facilitating a smooth transition to the implementation team. The implementation team was quick to answer questions and ensure our initial setup/installment was flawless. The Professional Services Team has been informative and patient while configuring the application and teaching our technical lead. The Support Team has been courteous and diligent in making sure any issue is resolved quickly. Access to their Self Service Portal provides a multitude of knowledge base articles that allows me as a customer to resolve many of our issues by myself.

Nachteile:

There are no error messages when two technicians are in the same ticket trying to update the ticket. Sometimes you cannot find exactly what you are looking for in their Knowledge Base but a submitting a ticket to their support team will get you the answers you need to any issue you might encounter. The user manual and administrator manual can lack information; however, what you don't find there you can find in MySunviewSoftware Support KB articles. The manuals need the screenshots updated as well.

Verifizierter Rezensent
systems engineer in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Staatsverwaltung, 5.001-10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

change gear ticketing system

4,0 letztes Jahr

Kommentare: goof

Vorteile:

easy to understand the flow and good in getting alerts and notifications .very good as a ticketing system

Nachteile:

upgrade from 6 to 8 6 is 32 bit and 8 is 64 bit move to 7 and then 8

Laetitia
Manager, IT Service Management in USA
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Functionality

3,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Considering our budget constraints, ChangeGear is currently a great tool for our organization. We are exited about the new and improved service catalog module.

Vorteile:

Compared to other ITSM tool, ChangeGear very cost-effective. The licensing model is flexible and can scale easily. We selected the combine both the single user and site license option and this work great for our It team of 300+ users. The platform aligns with the ITIL framework so integrating the tool with our ITIL processes (Change, Incident, Problem Management, Service Request fulfillment, etc ) did not require any customization.

Nachteile:

The Task functionality can be improved. We are experiencing some barriers with reporting of tasks. The other challenge is that we can only apply 1 SLA to tickets ( for example, we can only apply the Response Time SLA OR Resolution Time to incident tickets. Not both)

Charles
Server Administrator in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Staatsverwaltung, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Daily User Review

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Overall, we are extremely pleased with the software. The support staff and professional services are always on top of their game. When there is a problem, follow-up is quick and resolution comes shortly afterwards. Highly professional across the board. If you meet them at a conference, they are pleasant to work with on your issues and always open to suggestions. It's nice to know that there is a good team behind the product.

Vorteile:

There is plenty out-of-the-box forms that follow ITIL standards which made it helpful for our organization to jump start into it. The simple end-user front-end, the Self Service Portal, makes users feel comfortable with entering requests without the need to look over complicated. We have had no complaints from our end users about the product. It is very "easy on the eyes" with a clear and precise web interface for our service desk technicians. The knowledge base along with the smart technology makes it easy for technicians to find resolutions much quicker than in the past.

Nachteile:

Customization can be a challenge. Creating forms is rather clumsy and if you make a mistake, it takes some time to correct it. Updating from one version to another is also challenging since it is an update in place and not a migration. There is a roadmap where this will be updated in a future release of ChangeGear.

Jonathan
Business Analyst in USA
Versorgungsunternehmen, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

ChangeGear Product Review

4,0 vor 3 Jahren

Kommentare: We use ChangeGear for the primarily application within our Business Technology group (IR, RFC, CMDB). Since having a stable and very utilized product within BT, we have started to development the application for various other business units around the organization. Overall, ChangeGear has been a great tool for NWE and we plan on growing the use of the application in the future.

Vorteile:

Great, easy to use tool that provides customization capabilities to fit almost any business need.

Nachteile:

Transport structure and method between environments (DEV, TST, PRD). OID's and other configuration seem to get misaligned which causes the testing team to always have to perform thorough testing, even with the most simple changes.