Was ist Auvik?

Die cloudbasierte Software von Auvik vereinfacht und automatisiert die Netzwerküberwachung und -verwaltung für IT-Managed-Services-Anbieter. Auvik bietet MSPs bessere Sichtbarkeit, Dokumentation und Überwachung für ihre Kundennetzwerke und automatisiert viele zeitaufwändige Netzwerkaufgaben. Mit Auvik verfügen MSPs über eine effiziente und profitable Methode zur Verwaltung ihrer Kundennetzwerke.

Wer verwendet Auvik?

Managed-Services-Anbieter (MSPs), die Rentabilität ihrer Netzwerkdienste aufbauen oder verbessern möchten.

Wo kann Auvik bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Mac (Desktop), Windows (Desktop), Windows (On-Premise), Linux (On-Premise)

Über den Anbieter

  • Auvik Networks
  • 2013 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Antigua und Barbuda, Australien, Bahamas, Barbados, Belarus und 55 weitere

Sprachen

Englisch

Über den Anbieter

  • Auvik Networks
  • 2013 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Antigua und Barbuda, Australien, Bahamas, Barbados, Belarus und 55 weitere

Sprachen

Englisch

Auvik – Videos und Bilder

Auvik Software - 1
Auvik Software - 2
Auvik Software - 3
Auvik Software - 4
Auvik Software - 5
6 weitere anzeigen
Videos zu Auvik
Auvik Software - 1
Auvik Software - 2
Auvik Software - 3
Auvik Software - 4
Auvik Software - 5

Kosten ähnlicher Produkte wie Auvik vergleichen

150,00 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen
1.349,00 $/einmalig
Kostenlose Version
Gratis Testen
1.000,00 $/Jahr
Kostenlose Version
Gratis Testen
20,00 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen

Auvik Funktionen

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Automatische Geräteerkennung
  • Backup und Recovery
  • Bandbreiten-Überwachung
  • Baseline-Manager
  • Berichterstattung / Analyse
  • Dashboard
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Warnungen
  • Echtzeitüberwachung
  • Ereignisprotokolle
  • Farbkodierung/Symbole
  • Für MSPs
  • Hierarchische Zuordnung
  • IP-Adressen-Überwachung
  • IT-Asset-Management
  • IT-Reporting
  • Internet-Benutzungsüberwachung
  • Inventarverwaltung
  • Karte exportieren
  • Mobiler Zugriff
  • Netzwerkanalyse
  • Netzwerküberwachung
  • Problemmanagement
  • Remote-Monitoring und -Management
  • Remote-Zugriff/-Kontrolle
  • Schwellenwert-Warnungen
  • Self-Service Portal
  • Server-Überwachung
  • Service Level Agreement (SLA) Management
  • Simple Network Management Protocol (SNMP)
  • Standort-basiertes Mapping
  • Uptime-Berichterstattung
  • Warnungen / Eskalation
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Alternativen für Auvik

Bietet in Echtzeit automatisierte Disk-Backups, Disk-Imaging, Datei-Level-Backups und Bare-Metal-Wiederherstellung für Windows Server und Arbeitsstationen. Erfahre mehr über Kaseya VSA
MobileNOC uses a single API for all network management, operations & uses ZeroCode Automation. 1 tool for all of your needs.
NinjaOne ist eine nutzerfreundliche All-in-one-IT-Betriebslösung, die von MSPs und IT-Fachleuten geschätzt wird. Erfahre mehr über NinjaOne
Behalte die Kontrolle über große IT-Systeme und maximiere ihre Leistung und Verfügbarkeit. Erfahre mehr über PRTG Enterprise Monitor
Domotz Pro ist die brillante Fernüberwachungs- und Managementlösung für IT-Dienstleister und Installationsexperten.
Fernüberwachungs- und Verwaltungslösung für Managed Service Provider mit eingebautem Geräteüberwachungs- und Ticketsystem.
Mit Splunk kannst du alle Daten deines Unternehmens untersuchen, überwachen, analysieren und darauf reagieren. 92 der F100-Unternehmen sprachen Splunk ihr Vertrauen aus.
NMSaaS is a cloud based SaaS IT monitoring and management system specializing in network management.
Erhalten Sie auf einen Blick Informationen zum Status und zur Leistung von Netzwerkgeräten, Servern, Speicher und WLAN.
EcholoN, die Service Management Software Suite, stellt eine umfassende ösung für Service, Support und Kundenbetreuung dar.
Vollständig ausgestattete Netzwerküberwachungs-, Serverüberwachungs-, Festplattenüberwachungs- und Protokollverwaltungssoftware, für den sparsamen IT-Profi.
monday.com ist ein Cloud-Work-Betriebssystem, mit dem Teams ihre Projekte und tägliche Arbeit durchführen, egal ob sie im Büro, zu Hause oder unterwegs sind. Erfahre mehr über monday.com
A ticket management and RMM solution helps in productivity and control of IT assets for service providers and internal

Bewertungen über Auvik

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,7
Benutzerfreundlichkeit
4,5
Kundenservice
4,7
Funktionen
4,5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
70%
4
27%
3
3%
Garry A.
Garry A.
Vice President in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Totally love Auvik! It has changed the way we manage networks!

5 vor 5 Jahren

Vorteile:

Remote access to routers/switches/devices that do not have their own cloud management. Custom alerting. Integration with our Autotask, our PSA (Ticketing) system. Dynamic network maps. Layer 1 to Layer 3 visibility.

Nachteile:

Some of the MIBs are not fully developed yet. As a relatively new product in the market there is some maturity to come as products are added and integrations and support deepen for existing products.

Kevin M.
Global Information Technology Manager in USA
Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Monitoring at its best

5 vor 10 Monaten

Kommentare: Real time alerting has been something that we have done without in the past due to cost. Auvik was the perfect mid-tier priced solution to get us in the door and still allow us the opportunity to grow into a global product that we could use at all of our locations.

Vorteile:

Allows a quick glance at the network with an easy method to search for devices in a complex network. Setup and onboarding was very streamlined and thorough. So far support has been very knowledgeable and helpful.

Nachteile:

I would to be able to export the documentation to Visio and I need to spend more time fine tuning the alerts. Starting to overlook the alerts because we get so many. I would also like to have built in Text Messaging Alerting for escalated issues.

Eli P.
Centralized Services Manager in USA
Informationstechnologie & -dienste, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Efficient Montioring that Can be Difficult to Configure

3 vor 12 Monaten

Kommentare: Overall, Auvik is a powerful product, but as long as you are experienced with network monitoring, it is useful.

Vorteile:

Auvik allows are company to monitor network devices and services and proactively identify and correct issues.

Nachteile:

Auvik can be a bit confusing to set up more than the basic functionality. The product is designed for the more advanced administrator.

Pruteanu A.
Freelancer in Rumänien
Computer-Software, Selbstständig
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Network Monitoring: A Game-Changer

5 vor 4 Monaten

Kommentare: In our atmosphere, Auvik has been a game-changer. We can now see all of our connections, traffic, and configuration in one place. We can now see what or who is creating the traffic when someone reports "the network is slow." It even alerted our team to a network loop that we weren't aware of on a handful of occasions. So far, I'm really enjoying it!

Vorteile:

Adding a scanner is a straightforward process that may be completed silently using the CLI. This makes RMM deployment a breeze. Furthermore, unlike some other vendors' products, the scanner is quite light and only scans the subnets and devices you give it permission to (even if it believes there's another device it could get to). Updates in real time Network metrics on a central gateway are rather simple to set up and use.

Nachteile:

Unless you're following specific stories/use cases, navigating the UI is challenging. Furthermore, data exporting can be a pain. The WMI login mechanism is especially odd in that it appears to remove valid logins from the list anytime a computer shuts down, making it difficult to tell how many there are. Additional documentation would be beneficial. More competitive pricing is possible. It isn't compatible with all network devices.

Matthew G.
Ground Control Technician in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

This is honestly one of my favorite products to use. It's the most fun I have using IT software.

5 vor 4 Jahren

Vorteile:

Auvik is great for mapping out your networks. It's really nice to get an overall view of your networked devices and how they all connect to each other. And it's wonderful for troubleshooting outages and connection issues because you can see everything including the actual switch ports being used. But my absolute favorite part of Auvik is the discovery portion. You install the agent and it goes out and sees what networks it can see. And then it starts querying the devices with either the default credentials it has or the ones you put in yourself. And it starts building out your network. It shows you where everything is and guesses at the things, like unmanaged hubs, that it can't see. And then it finds new networks and asks if you want to scan those too and you have your main office and all the branches all in one beautiful picture with different lines indicating Layer2/Layer2/VPN/Wireless and I just find it so enjoyable. It also is great for MSPs. The billing breakdown is very nice, and it's very easy for us to have access to all our clients but then give our clients access to just their own stuff. And the notifications are easy to setup and very granular.

Nachteile:

Honestly I have very few problems with Auvik. Sometimes it's harder to view really large networks in an easy way. I would like better options for exporting the network map but I honestly might just not understand how to use the options I have now. I would like some more integrations but they are constantly working on that, and they have already announced IT Glue integration, so it's a very small issue.