Was ist Bambu?

Bambu von Sprout Social ist eine Plattform für Mitarbeitermeinungen, mit der dein Personal kuratierte Inhalte einfach in ihren sozialen Netzwerken teilen kann und so deine Reichweite in sozialen Medien drastisch erhöht werden kann.

Wer verwendet Bambu?

Unternehmen und große Konzerne

Wo kann Bambu bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert

Über den Anbieter

  • Sprout Social
  • Ansässig in Chicago, USA
  • 2010 gegründet
  • 24/7 Live-Support

Erhältlich in diesen Ländern

Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch

Über den Anbieter

  • Sprout Social
  • Ansässig in Chicago, USA
  • 2010 gegründet
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Bambu – Videos und Bilder

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Bambu Funktionen

  • Benchmarking
  • Berichterstattung / Analyse
  • Bibliothek für vorab genehmigte Inhalte
  • Content-Management
  • Dashboard
  • Engagement-Tracking
  • Kommunikationsmanagement
  • Leistungskennzahlen
  • Mitarbeiter-Datenbank
  • Mitarbeiter-Engagement
  • Mitarbeiteranerkennung
  • Mobiler Zugriff
  • Pulsbefragungen
  • Social-Media-Integration
  • Teilen in sozialen Medien

Alternativen für Bambu

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Bewertungen über Bambu

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,6 (52)
Benutzerfreundlichkeit
4,8 (52)
Kundenservice
4,8 (52)
Funktionen
4,2 (52)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7 (52)

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
62%
4
38%
Laura H.
Laura H.
Public Relations Principal in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Versicherung, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Great program for employee advocacy

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: The support team at Sprout Social is great. Our team has responded really well and actively and regularly shares using this platform. It's very easy to use and has been a great resource. Also, compared to the cost of other similar platforms, it's a great deal. I'd highly recommend using Bambu for an employee advocacy program.

Vorteile:

Bambu is very easy to use. It's also easy to get a team up and running! It has helped us generate more genuine interactions for content from our corporate blog, media coverage and general social media pushes of engaging content.

Nachteile:

This isn't the fault of Bambu, but rather changes due to Facebook. It's quite disappointing to no longer be able to track engagement on Facebook. Our team had been actively sharing on Facebook. I assume they still are but have no way to track shares to that platform. That's a big loss.

Kristen C.
Kristen C.
Director of Events & Content Marketing in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Social advocacy that is automated

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Bambu helped us increase our reach via social. Before we were having a tough time getting our sales team to share our content. Now we are increasing shares and reach every month. Our team is actually suggesting new pieces of content or articles to share online. Brand awareness is huge for us as a company, and this tool really changed the game for Aventri.

Vorteile:

Ease of use the best thing about this product. It takes no time to get a team member up and running on how to use the tool. We recorded a short 5 minute how to video to on board new team members to Bambu and they start using the product instantly. It also makes it easier on the content team because we no longer need to send long winded emails on the blogs, content or press of the week to share - everyone just logs into Bambu.

Nachteile:

I don't have any big complaints with the software. The team at Bambu have been amazing to work with and have always taken our suggestions from the start on things that we would like added to the platform.

Elle W.
Content creator in USA
Elektrische/elektronische Fertigung, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Great software for engaged employees

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Overall, it was a fine experience. It did a basic job for us, but moving forward we will look for something that does more for the business, like more engagement or social listening capabailities.

Vorteile:

I like that the software made it easy for our company to share new content, annoucements and resources with thier social audiences.

Nachteile:

The features worked fine, but there's nothing I would rave about to others. There wasn't a lot that made our sales force want to use it.

Tanya R.
Tanya R.
Vice President Corporate Marketing in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Internet, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

A Great Way to Make it Easy for Companies to Go Social

4,0 vor 4 Jahren

Kommentare: We were looking for a solution that makes it easy to galvanize the company around our social media growth efforts. Bambu has a delivered a great service that is making a measurable difference. I recommend Bambu for any company that wants a simple and approachable solution that is backed with excellent support.

Vorteile:

Bambu is very, very easy to use. Many of our employees were reluctant to amp up their social activity for the company, but using Bambu made it a quick and easy endeavor. It is also easy to administer and the reporting provides great insights to understand the impact of our social efforts. Bambu support and help getting started is superb - they go way beyond expectations.

Nachteile:

Social power users find that Bambu is lacking some features - especially if they are used to using a more robust platform such as Hootsuite. Also, since Facebook has limited its access, Bambu doesn't allow you to schedule your Facebook posts.

Cassandra "caz"​ B.
Cassandra "caz"​ B.
Founder & Head of Content in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

The Foundation To Our Employee Advocacy Program

4,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Overall, our experience with Bambu has been fantastic! It is easy to use and has helped us encourage more employees to get involved. This is the foundation of our employee advocacy program.

Vorteile:

Bambu's ability to automatically count shares, differentiate shares across three platforms, and follow click-throughs is priceless to us! Prior to Bambu, we were counting these ourselves!

Nachteile:

What I wish Bambu would include is sharing to more platforms and other engagements - such as commenting on curated social media posts so we can encourage more than just sharing but also likes and comments.