Wer verwendet erplain?

Zu der Kundschaft zählen kleine Unternehmen, 1 bis 10 Mitarbeitende mit Aktivitäten im Zusammenhang mit Großhandel, Import/Export und Vertrieb. Sie verwenden derzeit Tabellenkalkulationen, um ihre Bestellungen und ihr Inventar zu verwalten.

Was ist erplain?

erplain ist eine innovative und nutzerfreundliche Software für das Inventar- und Auftragsmanagement von KMUs, Großhandels- und Distributorenunternehmen.
Erstelle Schätzungen, Verkaufsaufträge, Rechnungen, Bestellungen und generiere PDFs. Das Inventar wird in Echtzeit aktualisiert. Umfassende Integration mit QuickBooks Online und Shopify.
Das Unternehmen bietet alle Vorteile von Online-Apps: Zusammenarbeit, Mobilität, Sicherheit und Wartungsfreiheit.
> Rufe die Website des Unternehmens auf und melde dich für eine kostenlose Testversion an.

erplain – Details

erplain

http://erplain.com

Gegründet 2018

erplain – Kostenübersicht

erplain bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von erplain ist ab 30,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis

30,00 $/Monat

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Live Online

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

erplain Funktionen

Auftragsverwaltungssoftware
Auftragsabwicklung
Auftragserfassung
Auftragsverfolgung
Inventarverwaltung
Katalogmanagement
Retourenmanagement
Rückstandsverwaltung
Spezielles Auftragsmanagement
Versand-Management
Wiederkehrende Bestellungen
Alarmfunktion / Benachrichtigungen
Berichterstattung / Analyse
Bestandsoptimierung
Bestückung
Einzelhandel-Lagerverwaltung
Fertigungsbestandsmanagement
Lagerhaus-Management
Lieferanten-Management
Mobiler Zugriff
Multichannel-Management
Nachbestellungen verwalten
Produktkennzeichnung
Prognose

erplain – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 26 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,7/5
Benutzerfreundlichkeit
4,8/5
Kundenservice
4,7/5
Funktionen
4,2/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6/5
Verifizierter Rezensent
Founder
Outsourcing/Offshoring
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 14.2.2018

"Great product, excellent customer service and a devoted development team"

Kommentare: ease of use.

Vorteile: Very intuitive product that simplifies inventory management and integration with QB work well. Customer service experience is always top notch - very responsive team that listens to their customers and incorporates feedback into their future development plans. They are always improving the product and adding new features. Hands down the best QB integrated inventory app for a small business based on price, usability and customer support.

Nachteile: Still some room to improve on user personalization but this has been a big improvement in even the last 6 months. Ability to configure & design the invoices, sales orders, etc will be a significant step forward for the product once this is available.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 14.2.2018
Andrew A.
President
Industrieautomation, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.2.2020

"Inventory control for warehousing"

Kommentare: We can now see all of our warehouse inventory in one place and use the sales order andshipping order functions to keep track of all our shipments and product in real time. We can also see the info remotely which is a great help. We use the invoicing function a little bit for our small operation and it does everything we need to keep track of receivables when we integrate it into our accounting software.

Vorteile: Erplain was super easy to set up and get started. We loaded info for a trail run and never looked back. All of my employees got up to speed very quickly as it is a snap to learn. Great for warehouse employees to help track our inventory.

Nachteile: Sometimes you wish there were more reporting options or the cloud interface was faster but overall it gets everything done that we need.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.2.2020
Tim B.
Owner
Groߟhandel, Selbstständig
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.2.2020

"A Good Sales Tracker"

Kommentare: Erplain is good at tracking the sales/purchase chain and also good at tracking inventory.

Vorteile: I appreciate that I can see exactly where orders are in the sales progress chain. For example, I can see at a glance whether an order is shipped or whether it has been invoiced or even paid.

Nachteile: I wish there were ability to take deposits on sales orders or give deposits on purchase orders. If there is, I haven't found it yet. I have yet to sort out the way profit on services can be organized. The software integration with QBO is ok if one person is working with both softwares. If the bookkeeper is in control of QBO and you are only working with Erplain, there will be issues.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 26.2.2020
Timothée B.
Logistics
Einzelhandel, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    2/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.2.2020

"Good product, needs updates"

Kommentare: Very good quality for the price.

Vorteile: Ease of use.
Very fair price.
Reactive support team.

Nachteile: Needs more functionalities.
Dev team should look at software like Lightspeed POS.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.2.2020
Alexandra H.
Office Manager
Maritime Wirtschaft, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 30.12.2016

"Absolutely Fantastic"

Kommentare: We are a new company who have taken over the running of a boat yard in the Caribbean with a hydraulic workshop which has numerous hose types and hydraulic fittings and wanted to have an inventory system in place that also produced invoices. I looked online at various different options and erplain looked the most attractive as it seemed to tick all the boxes but was at the same time, simple to use. From the very start, the customer support has been excellent - they responded quickly to all my questions (and there were many!) and the support they have offered from the online chat to the one-to-one demonstrations and also responding to some changes that we requested has been invaluable. Even when there was a problem with the system and I couldn't search for a product when creating an invoice, I contacted the team and they immediately looked into it and had rectified the problem within a few hours... We also suddenly found out that we had to produce our invoices in French and we were so pleased to discover that erplain can be in both English and French! and it's simple to switch between the two which is great. I love the intelligence feature - being able to see where we make most of our money and with what products, services or with which clients is great. We can instantly see what is the most profitable part of our business and therefore where we need to focus in order to maximize revenue. I cannot recommend erplain highly enough - it's so easy to use, the invoices can be created quickly and immediately emailed to the client - and being able to see instantly who has paid and who hasn't made keeping track of our business so much easier.

Vorteile: It's so easy to use and the support team is excellent.

Nachteile: I cannot think of one con!

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 30.12.2016