Wir helfen Unternehmen in Deutschland
seit 15 Jahren bei der Softwareauswahl

Was ist Ryvit?

Ryvit ist ein Marktplatz für Bautechnologie und bietet Hauptauftragnehmer*innen, Subunternehmer*innen und Designunternehmen automatisierte Konnektivität zwischen verschiedenen Anwendungen, die die Einführung von Best-of-Breed-Softwarelösungen ohne unnötige Doppelerfassung in ihren Finanzbuchhaltungs- und ERP-Anwendungen ermöglicht. Dank dieser neuen Funktion können Bauunternehmen nun bei der Datenverwaltung umdenken und die Einführung moderner Technologien beschleunigen.

Wer verwendet Ryvit?

Der Zielmarkt die Bauindustrie. Die Produkte sind auf die Bedürfnisse von Hauptauftragnehmer*innen, Subunternehmer*innen und Architekt*innen mit einem tatsächlichen Barwert von mehr als 30 Millionen/Jahr zugeschnitten.

Du bist nicht sicher, ob Ryvit das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Ryvit

Ryvit

4,5 (26)
5.000,00 $
Jahr
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
28
17
4,5 (26)
4,6 (26)
4,7 (26)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
25.000,00 $
Jahr
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
100
23
4,4 (286)
4,3 (286)
4,4 (286)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Ryvit

Nintex Process Platform
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenmanagement
Elektronische Unterschrift
Formularerstellung und -design
Zapier
Am besten bewertete Funktionen
Automatisierung von Geschäftsprozessen
Drittanbieter-Integration
Integrationsmanagement
QuickBooks Enterprise
Am besten bewertete Funktionen
Einkommen & Bilanz
Finanzberichterstattung
Kontenabgleich
Acumatica Cloud ERP
Am besten bewertete Funktionen
Auftragsmanagement
Forderungen
Hauptbuch
Procore
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenmanagement
Mehrere Projekte
Projektmanagement
Sage Construction Suite
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Forderungen
Verbindlichkeiten
Viewpoint Spectrum
Am besten bewertete Funktionen
Auftragskostenrechnung
Mehrere Projekte
Verbindlichkeiten
Premier Construction Software
Am besten bewertete Funktionen
Abrechnung & Rechnungsstellung
Mehrere Projekte
Projekt-Nachverfolgung
RedTeam Flex
Am besten bewertete Funktionen
Bestell-Management
Dokumentenmanagement
Gebot-Management

Bewertungen über Ryvit

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,5
Benutzerfreundlichkeit
4,5
Kundenservice
4,7
Funktionen
4,4
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
62%
4
31%
3
8%
Tara
Director of Human Resources & Training in USA
Bau, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Feedback

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Our overall experience with the Ryvit team was a bit rocky in at the start. We went through 4-5 different reps, which pushed our project out a very long time. I know if we did not have the constant change in representatives, I am sure things would have gone a lot smoother and faster.

Vorteile:

The product is easy to use and it helped us from having to do double entry into 2 different platforms.

Nachteile:

The integration itself was a little difficult with Bamboohr. We had to customize a lot of things. But it has been worth it.

Antwort von Ryvit

vor 3 Jahren

Hi, Tara! Thank you so much for giving us a 9/10 score for "Likelihood to Recommend". Not shying away from the fact that we had several issues in the early going with putting together a team for your project, but thank you for recognizing that once we had the proper team in place, Ryvit was able to perform as expected. We're very proud of the way we were able to finish strong, and we look forward to many years of successful syncs.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bau, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Ryvit.... your answer to Viewpoint's close-mindedness!

4,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Great once you get the product working properly.

Vorteile:

It can integrate many different systems and is, overall hands-off.

Nachteile:

There is no control whatsoever from the client-side. It needs dashboards to see the status of integrations as well as an audit log of what has happened. It would be nice if you could do some rudimentary integration steps (add a new/existing field to sync)

Antwort von Ryvit

vor 5 Jahren

Thanks for the review, Verified User ;) Your sentiment regarding dashboards is something on our radar. Stay tuned!

Lonna
IT Director in USA
Elektrische/elektronische Fertigung, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Connection required

3,0 vor 3 Jahren

Kommentare: It is the only product we could find to link Concur with Spectrum. We are limited to this product.

Vorteile:

Automated the credit card interface with Spectrum. It is easy to use with phone and computer input

Nachteile:

Expense. After we implemented it the cost continued to go up each year.

Antwort von Ryvit

vor 3 Jahren

Hi, Lonna - Thanks for leaving your thoughts about our Concur Expense <> Viewpoint Spectrum connector. We value transparency, so your feedback is truly appreciated. I'm glad to hear that you generally feel like the product is easy to use and that our team is helpful. While we strive to deliver quality service at fair prices, we have continued to review our pricing structure to ensure we can provide secure dataflow, faster syncs between systems, minimal downtimes, and proper documentation with our partners. If you have any specific concerns that you would like us to address, please do not hesitate to reach out to support@ryvit.com.

Catrina
Operations Analyst in USA
Bau, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Integration Experts

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: The experience was a great one. All goals and timelines were meet. To this day I still contact our Ryvit rep when our extracts have user errors that need corrections. He is extremely responsive and great to work with.

Vorteile:

Ryvit had software experts specific to the construction industry. Ryvit helped us customize our expense reporting software so that we could then integrate it with our accounting software. I was new to my position and new to our expense reporting and accounting software so having experts guide me through the setup process was extremely helpful.

Nachteile:

The only downside to the integration was that we could not integrate the payment data; however, that was not Ryvit's fault. The accounting software's payment file was locked.

Antwort von Ryvit

vor 3 Jahren

Thank you so much for the strong remarks, Catrina!!!

Meredith
Senior Manager Finance and Accounting in USA
Bildungsmanagement, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Knowledge and Great Customer Service combined

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: We had the best time working with [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] and appreciated her expertise and forthright approach to our implementation. We enjoy working with the support team who are extremely responsive- thanks [SENSITIVE CONTENT HIDDEN]!

Vorteile:

This software was our option to connect Concur to Sage 300 CRE. The Sage 300 CRE software is really specialized for our business and our Ryvit consultants knew it inside and out. This helped our set-up go super smoothly, as they even helped our Concur implementation specialist understand what we needed on several occasions. The software is hands-off to us, so whenever something comes up or we have questions, we get to interface directly with support, who resolve our concerns quickly, efficiently and with kindness.

Nachteile:

The only thing that we didn't realize was that we have to manually add each invoice into our accounting software after the import. This is way less time consuming than what we were doing before, but there is no full-automation for us yet.

Antwort von Ryvit

vor 4 Jahren

Thanks, Meredith! You and the team have been fantastic clients! Thank you for trusting our team and our tech to help you eliminate duplicate data entry from your expense reporting process :)