Wer verwendet Aircall?

KMUs, die mit ihren Kunden per Telefon sprechen müssen, um Geschäfte abzuwickeln.

Was ist Aircall?

Aircall unterstützt Unternehmen dabei, mit einem nutzerfreundlichen und leistungsstarken Telefonsystem in der Kundenbetreuung oder im Vertrieb produktiver zu arbeiten.
Wähle alle Zahlen aus, die du für deine Geschäfte benötigst. Sofort. In 40 Ländern.
Teile diese Zahlen mit deinen Teams und entscheide, wie Anrufe verteilt werden.
Verbinde alle Anrufinformationen und -protokolle mit deiner CRM-, Helpdesk- oder Collaboration-Software.
Überwache die Anrufaktivität mit leistungsstarken Analysen.

Aircall – Details

Aircall

http://aircall.io

Gegründet 2014

Aircall – Kostenübersicht

Aircall bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Aircall ist ab 30,00 $/Monat verfügbar.

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Startpreis

30,00 $/Monat
Preisinformationen

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Einsatz

Installiert - Mac

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

Aircall Funktionen

Call Center Software
Anrufaufzeichnung
Anrufprotokoll
Anruftext-Aufzeichnung
Berichterstattung / Analyse
Echtzeit-Chat
Eskalationsmanagement
Gemischtes Call-Center
Inbound Callcenter
Kampagnenmanagement
Manuelles Wahlsystem
Outbound-Callcenter
Progressives Wählersystem
Prädiktive Wähler
Sprachdialogsystem (IVR)
Warteschlangenmanagement
Anrufaufzeichnung
Anrufplanung
Anruftext-Aufzeichnung
Anrufverteilung
CRM
Power Dialer
Preview Dialer
Progressives Wählersystem
Prädiktive Wähler
Aufgabenmanagement
Elektronische Unterschrift
Fernzugriff
Kollaboration
Live-Chat
Meeting-Management
Remote-Support
Softphone
Video-Chat
Webkonferenzen
Zeitzonenverfolgung
Überwachung von Mitarbeiteraktivitäten
Anrufaufzeichnung
Anrufprotokoll
Call Center
Mehrfache Skripts
Stimmenanpassung
Telefon-Tasteneingabe
Text in Sprache (verwandeln)
Umfrage-Management
Voice-Mail
Weiterleitung von Anrufen (Call Routing)
Ausschuss-Management
Buchhaltung
Freiwilligen-Management
Fundraising-Management
Gebühren-Management
Mitglieder-Datenbank
Mitgliedschaft-Management
Social-Media-Management
Spender-Management
Veranstaltungsmanagement
Anruf-Tagging
Archivierung
Aufnahme- und Wiedergabefunktionen
Aufzeichnung bei Bedarf
Dateitransfer
Ereignisgesteuerte Berichtserstattung
Programmierte Aufnahme
Verteilte Anrufaufzeichnung
Anrufaufzeichnung
Anrufprotokoll
Anrufüberwachung
IVR / Spracherkennung
Mitarbeiterverzeichnis
Mobiler Zugriff
Virtuelles Callcenter
Webkonferenzen
Weiterleitung von Anrufen (Call Routing)
Anrufüberwachung
Automatisches Telefonwählgerät
Berichterstattung / Analyse
Call-Center-Management
IVR / Spracherkennung
Kontaktmanagement
Prädiktive Wähler
Telemarketing-Management
VoIP (IP-Telefonie)
Anrufaufzeichnung
Kontaktmanagement
SIP-Trunking
Sprachdialogsystem (IVR)
Vereinheitlichte Kommunikation
Voicemail-Transkription
Weiterleitung von Anrufen (Call Routing)
Zugriffskontrollen/Berechtigungen

Aircall – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 156 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,2/5
Benutzerfreundlichkeit
4,4/5
Kundenservice
4,2/5
Funktionen
3,9/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4/5
Nicholas S.
Multimedia Specialist
Hochschulbildung, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 10.4.2017

"Aircall for Student Media Creator Support"

Kommentare: We have been using Aircall as a replacement for a traditional phone-based hotline system that served to connect students (and faculty/staff) with our team of media production experts who offer just-in-time support for video and audio projects. Aircall integrates perfectly with a Slack - Talkus - Aircall workflow that allows for using our team Slack channel to funnel both calls and chat requests through a #support channel. This enables the entire staff to be more responsive to support requests. Aircall itself also offers features that we had not previously been able to leverage like cascading ringing, customized hours generally and for specific users, easy transferring of callers and more.

Vorteile: Aircall is easy to set up, dead simple to use but hides a host of powerful features beneath its slick façade.

Nachteile: The mobile app is a bit rough around the edges, but that's minor compared to the above.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 10.4.2017
Verifizierter Rezensent
Chief Executive Officer
Musik, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 8.6.2019

"Aircall has great features!"

Vorteile: We implemented Aircall because we needed to record inquiry based calls to help improve our business and services. Aircall provides you with toll free numbers, a virtual call center, and call routing, which helped us get started.

Nachteile: The pricing is a bit steep, provided the fact that you have to pay per user, and each member of our team needs access.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 8.6.2019
Jeffrey H.
Director
Staatsverwaltung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    1/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    1/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    1/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 11.6.2020

"Great Product - Horrible Customer Service"

Kommentare: Cost is based on number of users. After an employee left our employment I reached out to my service representative to have then remove him from our account. She informed that I would have to delete the user myself. Her instructions were vague and misleading and therefore I did not remove the user on the correct screen. Therefore I was charged with another month for a user that was no longer with our organization. I tried to dispute the charge but despite having documentation showing we only had 3 users for that month, I was still charged.

Vorteile: Easy to use. Great features like Activity log and stats

Nachteile: Customer Service is not very helpful with technical issues. On more than one occasion I had the impression they were not very familiar with their product. Working as a tech support person myself, I know the importance of knowing your product and being able to guide customers through the process of using EVERY feature

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 11.6.2020
Ian P.
Principal Account Executive
Sicherheit & Untersuchungen, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    2/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 23.10.2019

"Not Terrible, but Not Gamechanging"

Kommentare: My overall experience with Aircall is neutral. I wouldn't recommend it, but I wouldn't steer someone else away from using it. It has good qualities and bad qualities, like most tools...but the good definitely don't outweigh the bad. While it is very easy to use and has some helpful features and automations, it doesn't always work. When it does, it's great. But I have encountered too many functional problems to recommend this tool with confidence. However, I have used worse before, so I wouldn't discourage someone from trying it out. It's not overly expensive, therefor the value isn't terrible, which is why I wouldn't discourage people from trying it out. I've yet to use a better internet based phone service, but they have all had serious flaws, including Aircall. However, for the times it has worked well, it's fantastic, so that does count for something in my book.

Vorteile: What I've liked most about Aircall is it's level of integration with our CRM (HubSpot) and it's ability to be used across multiple devices with easy access. I use Aircall on my work computer, personal computer, and smartphone. The controls are quite easy, it's very user friendly, and it does record data (call logs, recordings, etc) consistently across all of my different devices. It's also integrated very well with my company's CRM, HubSpot. The calls translate well to our contact or company page associated with the number, it will automatically creat a new contact in HubSpot when dialing a new number, and it stores recordings and what happened on the call quite accurately in our CRM. It's been a nice tool, on this front.

Nachteile: What I've like least about Aircall is the reliability. It has not been an overly reliable phone system. It freezes often, has audio connectivity problems, and usually, if it freezes, just closing and reopening the application the application isn't enough to get it working again. Both myself and my coworkers have had to completely restart our computers to get Aircall to work again after encountering a glitch. Not only does this interrupt productivity, but it can also be challenging because we are evaluated, often, on the number of dials we make. Aircall's inconsistency can create problems regarding our ability to hit our number of dials goal. It is not a very reliable, consistent tool.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 23.10.2019
Aron R.
Director
Marketing & Werbung, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    1/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 7.7.2020

"Good product, poor support"

Vorteile: Easy to setup and use. good apps and integrations

Nachteile: Their support is terrible. Constant delays

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 7.7.2020