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Was ist Little Hotelier?

Die Little-Hotelier-Plattform wird von den meisten kleinen unabhängigen Immobilien weltweit eingesetzt und hilft ihnen, mehr Reservierungen zu erhalten, ihre Abläufe zu kontrollieren, ihr Geschäft zu verstehen, eine Website aufzubauen, Direktbuchungen online anzunehmen und Zahlungen zu verarbeiten – dank der kostenlosen mobilen App auch von unterwegs aus. Die Plattform wurde für kleine Immobilien konzipiert und entwickelt. Sie ist einfach zu bedienen, die Einrichtung ist schnell und der ausgezeichnete, 24/7-Support ist stets einen Klick entfernt. Teste die Software 30 Tage lang kostenlos. Keine Kreditkarte erforderlich. Du kannst jederzeit kündigen.

Wer verwendet Little Hotelier?

Little Hotelier ist unsere marktführende All-in-one-Plattform für Ihr kleines Gastgewerbe. Speziell konzepiert für zum Beispiel Pensionen, Gasthäuser und kleine Hotels mit unter 20 Zimmern

Little Hotelier Software - 1
Little Hotelier Software - 2
Little Hotelier Software - 3
Little Hotelier Software - 4
Little Hotelier Software - 5

Du bist nicht sicher, ob Little Hotelier das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Little Hotelier

Little Hotelier

4,0 (155)
109,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
60
1
4,1 (155)
3,9 (155)
3,8 (155)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
100,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
43
49
4,8 (39)
4,6 (39)
4,5 (39)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Little Hotelier

Mews
Am besten bewertete Funktionen
Kalenderverwaltung
Online-Buchung
Reservierung-Management
innRoad
Am besten bewertete Funktionen
Front Desk Management
Reservierung-Management
Zahlungsabwicklung
roomMaster
Am besten bewertete Funktionen
Kundenhistorie
Reservierung-Management
Zahlungsabwicklung
freetobook
Am besten bewertete Funktionen
Kundenbetreuung
Online-Buchung
Zahlungsabwicklung
Lodgify
Am besten bewertete Funktionen
Für die Ferienvermietung
Gästekommunikation
Reservierung-Management
eviivo
Am besten bewertete Funktionen
Online-Buchung
Reservierung-Management
Zahlungsabwicklung
ResNexus
Am besten bewertete Funktionen
Online-Buchung
Reservierung-Management
Zahlungsabwicklung
Beds24
Am besten bewertete Funktionen
Bestandskontrolle
Kalenderverwaltung
Reservierung-Management
Hostaway
Am besten bewertete Funktionen
Für die Ferienvermietung
Gästekommunikation
Reservierung-Management

Bewertungen über Little Hotelier

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,0
Benutzerfreundlichkeit
4,1
Kundenservice
3,8
Funktionen
3,6
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,9

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
50%
4
21%
3
12%
2
9%
1
8%
Ben
Inhaber in Deutschland
Gastgewerbe, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

404. support nicht gefunden

3,0 vor 12 Monaten

Kommentare: Am Anfang hatten wir ein gutes Gefühl, denn die Mitarbeiter sind freundlich und professionell.Beim Onboarding sagte uns ein Mitarbeiter freundlich aber relativ lieblos, dass die meisten von uns erkennbaren Funktionen nicht genutzt werden können. Scheinbar war er auch etwas planlos.Der Support antwortet seit Wochen nicht auf Emails. Wir sind bereits auf der Suche nach einem anderem System.

Vorteile:

Cloudbasiert, intuitiv, freundliches Onboarding

Nachteile:

- Zahlungen können nicht rückwirkend aufgezeichnet werden- man kann den Kunden keine Angebote schicken sondern nur Reservierungen- Saisonpreise sehr umständlich einzutragen- viele Funktionen, die sich nicht nutzen lassen- Suche von Buchungen nur möglich bei Angabe des Zeitraumes- super viele Bugs- grauenhafter Support (20 Min. Warteschleife am Telefon und meine Probleme waren doch nicht gelöst)- Email werden nicht vom Support beantwortet- Backoffice total unstrukturiert und lieblos

Antwort von SiteMinder

vor 12 Monaten

Hi Ben, We are sorry that your experience didn't live up to our usual standard. I want to make things right for you, can you please share with me your details such as email address and property name, so I can get one of our senior support members to contact you as soon as possible? You can drop me an email at ereena.rosli@siteminder.com

Steve
Steve
Owner in Kanada
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Gastgewerbe, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Awesome software for a micro operation.

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: It's been great since the outset. Excellent customer service/support. It's clearly a company that cares about what it does. I think they would fare even better if they were to promote some of the features/apps they offer.

Vorteile:

Ease of use. Integration with the other apps available. Flexibility of the view in the calendar. The reports and analytics. And there are tons of features I would love to explore but don't have the time.

Nachteile:

Not much. I'm really pleased with the recent upgrades to the mobile app. The only feature I'd like to see is the ability for me to colour code my calendar based on the incoming channel. That way I would have a quick visual confirmation that tells me at a glance where the reservations are coming from and would quickly indicate to me how any specific promotion is doing depending on the channel. If the reservation also could have an indicator of what promotion was used, that would be even better!

Antwort von SiteMinder

vor 2 Jahren

Hi Steve, We are grateful you took the time to provide such a positive recommendation. We are thrilled to learn that you find it simple to use the various capabilities of Little Hotelier, including Integration, Flexibility, Reporting, and Analytics. We are over the moon to learn that our team of customer care representatives has been providing you with excellent service. The good news is that we have colour codes in the calendar, and you can look them up at this link: https://learn.littlehotelier.com/s/article/BELH-display?language=en AU#colour-scheme. We hope that this makes it easier to browse visually around the site. We take every piece of feedback seriously and work hard to ensure that our customers always have a positive experience when travelling with us. Join us in the chat if there is anything that you need assistance with. One of our employees will respond to your inquiry as soon as they can. Warmest, Ereena

Catherine
Manager in Katar
Gastgewerbe, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Simple and easy to use

4,0 vor 3 Jahren

Kommentare: After using the software for just over 2 years now I am still very happy with Little Hotelier - we are a basic room only 2* hotel and the software is perfect for us. I have researched other companies and had demonstrations but Little Hotelier although not the cheapest, is good value for money and has helped streamline our business and saves time. It is so simple to use. During Covid we have struggled with our with having the finances to pay the fees. The company have really helped and bent over backwards to help us.

Vorteile:

Very easy to use with clear uncluttered screen layout. It was the first time we used a CMS as the hotel had not really got into the 21st Century. The integration and change was so simple and the support from Little Hotelier was amazing. The Reports section is so helpful with the day to day accounting Very rarely have any glitches or problems with the software. I am pleased that we now have a choice of 14 and 28 day calendar view

Nachteile:

The invoices are unnecessarily complicated and take up too much paper. Guests do not want a copy of their invoice that is 3 pages long if they have stayed for a month. Obviously we email invoices if requested but guests do comment and say it is too complicated. If a guest cancels through our OTA, and they fall within the free period they are not charged, but Little Hotelier does not remove the cost so it comes up as an outstanding amount. It would be good to have a button that marks a guest as a no show so we can track how often this happens through the reporting (also we still take payment for the room)

Antwort von SiteMinder

vor 3 Jahren

Hi Catherine, We loved getting your detailed review and amazing feedback! You've really encapsulated everything Little Hotelier tries to be for small busy customers like yourself and we are so glad to hear it's really helped you streamline your business and save you time. Thank you for your suggestion regarding simplifying the invoices, they are currently designed to show a very detailed breakdown of nightly cost and extras added to the booking, so long stays can stretch out the invoice format, however this feedback has been added to our product team's development board for consideration. Thank you again for your partnership over the past 2 years, we hope to continue supporting you for many more. Warmest, Jessica

Agata
Digital Sales in Deutschland
Gastgewerbe, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

This tool works (no always) but customer care sucks

1,0 vor 4 Wochen Neu

Kommentare: Attention! If you have a structure outside Italy you CANNOT purchase the FLEX package even if they sell it to you in the contract.
They will only tell you later and without warning: you have to continue with the premium pack without alternatives.
There have also been channel connection errors with "unexplained" causes for which they do not take responsibility for the negative impact on your bookings.
No sign of apology for neither the first nor second point.

Vorteile:

Easy to use, but not very user-firendly.

Nachteile:

They simple don't care about you and the problems you may have

Melanie
OWNER in UK
Gastgewerbe, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Fantastic product and service.

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: I am extremely happy with Little Hotelier. Their customer service is excellent and they are very helpful in helping when I have an issue and extremely patient and polite.

Vorteile:

It has everything I need, reports, customisable emails, guest registration forms and invoices. An app that at a quick glance I can easily see what I need to as well as do bookings. Integration with my website and OTAs.

Nachteile:

I found the set up a bit confusing , but I am not good at technology and am new to the industry, so it could be me and not the system.

Antwort von SiteMinder

vor 3 Jahren

Hi Melanie, Thank you very much for taking the time to leave a review. We really appreciate your feedback. Please, don't hesitate to reach out to us if you need help with anything along the way. Our support team is available 24/7 via chat for any inquiries you may have. We loved hearing your thoughts and so greatly appreciate your partnership with us, Melanie! Kindest, Jessica.