Wer nutzt diese Software?

SpaceRunner ist eine Online-Lösung für die Planung und das Management visueller Ressourcen für alle Unternehmen in allen Branchen.

Durchschnittliche Bewertung

6 Bewertungen
  • Gesamt 4.3 / 5
  • Benutzerfreundlichkeit 4.5 / 5
  • Kundenservice 4.5 / 5
  • Funktionen 3.7 / 5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 3.8 / 5

Produktinformationen

  • Kostenlose Version Nein
  • Gratis Testen Nein
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
  • Training Persönlich
    Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung Support während der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • Xyicon
  • http://www.xyicon.com/
  • Gegründet 2000

Über SpaceRunner

SpaceRunner ist eine webbasierte Planungs- und Verwaltungslösung, die Geräte, Assets und andere Daten auf virtuellen Bildern, Karten oder Grundrissen visualisiert. Du hast einen Raum. Du musst Informationen über diese Dinge in diesem Raum verfolgen. Informationen wie Garantie, Wartung, Teilenummern und Seriennummern. Du speicherst diese Informationen wahrscheinlich in Kalkulationstabellen, Ordnern und Verzeichnissen. SpaceRunner speichert all diese Informationen und mehr!

SpaceRunner Funktionen

  • Abschreibungsmanagement
  • Anlagenrechnung
  • Audit Trail
  • Barcode / RFID
  • Bestandsverfolgung
  • Dokumentenmanagement
  • Entsorgungswirtschaft
  • Vermögensanlagen-Lebenszyklus-Management
  • Abschreibungsmanagement
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Audit Trail
  • Barcode / RFID
  • Check-in / Check-out
  • Entsorgungswirtschaft
  • Reservierung-Management
  • Standortverfolgung
  • 2D-Zeichnung
  • 3D-Modellierung
  • Design-Modellierung
  • Dokumentenmanagement
  • Für das Gebäudemanagement
  • Kollaboration
  • Mobiler Zugriff
  • Terminplanung
  • Tracking von Konflikten
  • Veränderungsmanagement
  • Belegungsmanagement
  • Design-Management
  • Für Büros
  • Grundrisse und Karten
  • Nutzungsverfolgung / Analyse
  • Planogramm
  • Platzreservierung
  • Regalplanung
  • Veränderungsmanagement
  • für den Einzelhandel
  • Bedarfsmanagement
  • Beschaffungsmanagement
  • Compliance-Verfolgung
  • Instandhaltungsmanagement
  • Inventarverwaltung
  • Konfigurationsmanagement
  • Kostennachverfolgung
  • Lieferanten-Management
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Wirtschaftsprüfung-Management

Die hilfreichsten Reviews für SpaceRunner

Awesome tool...makes my life a lot easier

Bewertet am 15.4.2019
Cheryl S.
IT Design Consultant
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: I have used Spacerunner for 15 different projects of varying scales and scopes. The tool has made all of the data management much easier and has allowed me to make updates in one place. Generally, our organization is accustomed to using spreadsheets to manage the project asset and configuration data. Spacerunner allows me to manage the data in the Spacerunner database, then export the necessary data into a spreadsheet. I can then pass the spreadsheet on to the technicians doing the work, then they can update their information and return the filled out spreadsheet. I then upload the data straight into spacerunner using their Excel Plug-in. Now when my Project Manager asks for a report with specific information, I can just pull another spreadsheet and give them everything that they are asking for.
I also like that we have the capability to create new data objects in the database. We have our own governance structure over the changes to the database objects, but it's a lot better than having to wait for "enhancements" to be programmed. I will be very sad if they took away my access to spacerunner.

Vorteile: The software is easy to use and requires minimal training. There is on-line support as well as support over the telephone. Response times for requests for assistance have been excellent. I like having the ability to set up my own projects in the tool and generate all of the documentation that I need by myself. I like sharing the responsibilities with other team members for update and maintenance of the database.

Nachteile: Unfortunately, in my organization, the cost for access to the application is cost prohibitive. I wish there was a better way to structure the pricing, so that I could use this tool all the time for every project

It's a great tool to utilize for projects. Saves time, risks and BP's love the visual display.

Bewertet am 27.7.2018
Donna L.
Implementation Project Manager
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis

Vorteile: The vendor engagement and support are top notch. This tool has allowed us to capture requirements directly on the floor plans and run detailed reports to a variety of groups. (cabling, assets, details, equipment counts, mapping devices, linking devices). It has reduced our time and cost savings significantly. Our Business Partners are able to view each room in detail, it has been a much better experience than reviewing a lengthy excel spreadsheet. It's real time for all users assigned to the project. The tool is very user friendly. I am thrilled to be utilizing this tool at Kaiser Permanente.

Nachteile: I really don't have any cons at this point. The vendor has worked diligently with our teams to enhance and add features based on other tools we are required to use. They are currently working on additional interfaces and reports that will minimize risks, and save more time!

Perfect visual solution for total asset management

Bewertet am 30.7.2018
Trey B.
Software Manager
1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: The flexibility of the design combined with the visual component make this software and excellent choice for managing assets. It is also a fantastic planning tool for building moves, expansion projects or transfers of equipment using floorplans, room diagrams, etc. Accountability and auditing of asset records is intuitive and reporting is flexible.

Nachteile: None. The software, as deployed by Xyicon is configurable to meet virtually any asset management requirement.

Great Customer Service

Bewertet am 15.4.2019
Tina S.
Project Manager
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: It makes your project more manageable. All equipment and software can be seen in one place.

Nachteile: The occasional slowness - but that has to do with my company's network/server.

not impressed

Bewertet am 20.8.2018
Ramiro V.
IT Consultant
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
2/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
1 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
2 / 5
Kundenbetreuung
1 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: I cant rely on it to say that everything we populated is correct. So if I cant rely on it, I can not trust it. Overall experience: Not so great.

Vorteile: It is very easy to use. It can be accessed virtually anywhere. Web based.

Nachteile: Well in our case we are using it for a fairly large project so with that, there are several hands in the system ( to many hands in the cookie jar ) so there is "no" accountability when xyicons are moved around and misplaced. Really easy to screw things up. If you could control that , then you have a great product. One other item was / is that the catalog did / does not have everything our organization uses.

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