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bessere Software zu finden

Was ist Tidio?

Tidio ist eine leistungsstarke All-in-one-Helpdeskplattform, die deine Kundenbetreuung verbessert und für mehr Umsatz sorgt. Ein leicht zugängliches Live-Chat-Widget macht dein Unternehmen 24/7 verfügbar, während KI-gestützte Chatbots deine Kunden in Echtzeit ansprechen, damit du mehr verkaufen kannst.

Darüber hinaus kannst du Messenger, Instagram, Live-Chat und E-Mail mit Tidio Multichannel verbinden und alle Nachrichten von einem Ort aus beantworten, auch auf dem Handy. Lässt sich problemlos in beliebige Websites und Plattformen integrieren.

Wer verwendet Tidio?

Tidio hilft mehr als 300.000 Unternehmen jeder Größe, darunter Glovo, Praktiker und ADT Security, mit seiner KI-basierten Kundenservice-Software zeitnahen Support anzubieten und Umsätze zu generieren.

Wo kann Tidio bereitgestellt werden?

Cloudbasiert
On-Premise (vor Ort)

Über den Anbieter

  • Tidio
  • Ansässig in London, UK
  • 2013 gegründet

Support für Tidio

  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Argentinien, Australien, Brasilien, Chile, China und 17 weitere

Sprachen

Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Niederländisch und 2 weitere

Tidio Kosten

Startpreis:

29,00 €/Monat
  • Ja, kostenloser Test verfügbar
  • Ja, Gratisversion verfügbar

Tidio bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Tidio ist ab 29,00 €/Monat verfügbar.

Preismodelle Kostenlose Testversion

Über den Anbieter

  • Tidio
  • Ansässig in London, UK
  • 2013 gegründet

Support für Tidio

  • 24/7 Live-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Argentinien, Australien, Brasilien, Chile, China und 17 weitere

Sprachen

Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Niederländisch und 2 weitere

Tidio – Videos und Bilder

Tidio Software - 1
Tidio Software - 2
Tidio Software - 3
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Videos zu Tidio
Tidio Software - 1
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Tidio Software - 5

Tidio Funktionen

  • Abfragevorschläge
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alerts/Escalation
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Augmented Analytics
  • Automatische Antworten
  • Automatisiertes Routing
  • Autoresponders
  • Befragungs-/Umfragemanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • CRM
  • Chat / Messaging
  • Chatbot
  • Code-Free Development
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Chat für Kunden
  • Engagement-Tracking
  • Feedback-Management
  • Geotargeting
  • KI/Maschinelles Lernen
  • Kundenbetreuung
  • Kundendatenbank
  • Kundenerlebnis-Management
  • Kundenhistorie
  • Kundenspezifisches Branding
  • Lead-Qualifizierung
  • Live-Chat
  • Makros/Antwortvorlagen
  • Mehrsprachig
  • Mobiler Zugriff
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Multichannel-Datenerfassung
  • Offline-Formular
  • Personalisierung
  • Proaktiver Chat
  • Prozess-/Workflow-Automatisierung
  • Self-Service Portal
  • Sentiment-Analyse
  • Third-Party Integrations
  • Transfer / Weiterleitung
  • Transkripte / Chatverlauf
  • Umfragen & Feedback
  • Verarbeitung natürlicher Sprache
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Virtueller Assistent
  • Vorkonfigurierte Bots
  • Wissensbasis-Management
  • Workflow-Management
  • Überwachung der Beschwerden

Alternativen für Tidio

Shopify ist eine Handelsplattform, die es jedermann leicht ermöglicht, online, in einem Einzelhandel und überall dazwischen zu verkaufen. Ab 14 $
Erstelle, verwalte und erweitere deine Online-Präsenz für dein Unternehmen, deinen Blog, deinen Shop und vieles mehr mit Wix.
Eine einzige Informationsquelle für deine Kontakte mit Live-Chat, Helpdesk, Wissensdatenbank, E-Mail-Marketingautomatisierung und mehr.
Mac-Anwendung, mit der du Nachrichten über mehrere Dienste senden und Nachrichten planen kannst.
Ab 15 $ / Monat. Leicht zu bedienende Online-Abrechnungs- und Zeiterfassungs-Lösung. Wird von mehr als 10 Millionen Personen verwendet.
Die Cloud-Kommunikationsplattform verbindet über 15.000 Unternehmen mit Kunden über die weltweit schnellsten und zuverlässigsten SMS, Voice und Chat-APIs.
Pure Chat hilft kleinen und mittleren Unternehmen, ihre Website-Besucher*innen mit dieser leistungsstarken, nutzerfreundlichen Live-Chat-Software zu binden.
Userlike ist die führende Software für Kunden-Messaging und Support-Automatisierung in Deutschland. Verwandeln Sie Leads in Kunden über Website-Chat & Messenger wie WhatsApp. Erfahre mehr über Userlike
Erfahre, wie Besucher deine Website wirklich nutzen – mit dynamischen Heatmaps, Erfassung von Besuchern, Formularanalysen, Live-Chats, Umfragen und vielem mehr. Erfahre mehr über Lucky Orange

Bewertungen über Tidio

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,7
Benutzerfreundlichkeit
4,6
Kundenservice
4,6
Funktionen
4,6
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
79%
4
17%
3
3%
2
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1
1%
Samantha
Kundenservice in Deutschland
Informationstechnologie & -dienste, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Kleiner Helfer für rund um die Uhr

4,0 vor 2 Monaten

Vorteile:

Benutzerfreundlicher Live-Chat der individuell gestaltbar ist und unseren Kundenservice unterstützt.

Nachteile:

An der Software selbst hatten wir bei der täglichen Nutzung nichts auszusetzen. Die Anpassungsmöglichkeiten könnte man noch erweitern für das Chat-Widget.

Pascal
Ceo in Deutschland
Logistik & Lieferkette, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Petfekte Lösung für Email Marketing

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Wir nutzen es für Email Marketing und sind sehr zufrieden

Nachteile:

Alles ist super es gibt nichts zu verbessern

Steven
Steven
system technique in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Unternehmensberatung, 5.001–10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Quick response to the customer

4,0 vor 4 Monaten

Kommentare: Sometimes when customers communicated through chat, they had to wait the time that the flow of conversations at the time required to be attended to. Since Tidio was implemented, they do not have to wait because the answers are automatic and are understandable, giving a solution to the question

Vorteile:

It has been a fabulous tool to be able to resolve customer queries through live chat much faster, many times without the need to transfer to an advisor. Frequently asked questions that are easy to answer are done by the AI, which reduces the flow of conversations. It helps improve the productivity of operators by being able to focus on more special cases that require more attention

Nachteile:

No, there is nothing to dislike about Tidio, the whole process has been fabulous, which benefits the company

Dan
ICT Support Technician in USA
Informationstechnologie & -dienste, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

My remarkable experience with Tidio.An ideal and formidable Customer Service and Help Desk Tool.

5,0 vor 8 Monaten

Kommentare: Tidio streamlines and automates customer service operations in real-time.

Vorteile:

With Tidio, I can easily connect, communicate and engage with our customers using live chat widget.It is fast to respond to our customers questions with Tidio thus increasing customer satisfaction.Tidio provides great customer support 24/7.

Nachteile:

I haven't experienced any drawbacks with Tidio since it suits best my needs.

Hannah
Consult in UK
Marketing & Werbung, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Live chat handy low cost tool for sme’s

3,0 letztes Jahr

Kommentare: 8 out of 10 considering it’s price point

Vorteile:

The free model, the option to set up automated flows

Nachteile:

Complex set up on Logier flow sequencing

Joseph
Information Technology Specialist in USA
Bau, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

A Comprehensive Help Desk,Customer Service and Chatbot Tool.

5,0 vor 9 Monaten

Kommentare: Tidio increases out customers satisfaction.Again, Tidio automates and streamlines customer services operations.

Vorteile:

Tidio offers excellent customer support with live chat.It is AI Chatbot feature to respond quickly to our customers queries.It is simple to communicate and engage with our customers via live chats.Tidio also offers help desk services.

Nachteile:

I haven't encountered any drawback with Tidio because it meets our customer services needs.

Margaret
Owner in USA
E-Learning, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

The Tideo Chat Experience

4,0 vor 4 Monaten

Kommentare: It was good because I synced it to my computer, phone and tablet. I set it to notify me with a ding, so that in most circumstances I would know if someone needed assistance. It isn't an AI chat experience that answers general questions, so emails are used to communicate for all basic information as well as more detailed info.

Vorteile:

It helped me to communicate with my customers when I wasn't able to be online.

Nachteile:

It is a little difficult to use at first. The learning curve was lengthy for me. Also, I had computer security problems because I was using it with Wordpress and I didn't have a good security running. If using with Wordpress, security must be good and kept up to date. I later found a good free system that solved my problems.

Lydia
Teacher in Uganda
Einzelhandel, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Tidio is smart in customer support

5,0 vor 5 Monaten

Kommentare: Helps me respond to customers who contact us with questions

Vorteile:

Easy to install on any website even when you do not have technical knowledge by using the html code snippets

Nachteile:

Pricing to remove branding is still too expensive

Pedro
Pedro
CEO in Portugal
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

A very stable and complete chat platform

5,0 vor 12 Monaten

Vorteile:

It's definitely easy to use and the way a novice user can quickly learn how to setup a chat and even a chatbot it's amazing. We just have to point our customers to Tidio and they do nearly everything themselves.

Nachteile:

Prices could eventually be a little bit nicer or the options included in a basic plan could be a little bit better. Other than that, I think there's not much to say.

Tigaiza
Research Assistant in Uganda
Forschung, Selbstständig
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Easy and faster in resolving issues

5,0 vor 5 Monaten

Kommentare: I use the tool to offer chat on my personal smaller website

Vorteile:

The interface and Lyro AI solves questions faster and accurately

Nachteile:

Pricing of the solution as the tool is too expensive to use

Bahat
Web developer in Uganda
Computer-Software, Selbstständig
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Cheap live chat software

5,0 vor 5 Monaten

Kommentare: I use Tidio on a small scale to respond to customer's questions through live chat

Vorteile:

AI and chatbots are so easier to use to offer auto-responses to customers using intent data and the quick phrases make responding to questions more easier

Nachteile:

Sometimes the notification would failt to pop up making me miss chats in real time

Keith
Keith
Manager in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Finanzdienstleistungen, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Intuitive Live Chat Agent

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: I was searching for a software like this for quite a while. I can connect the chatbot feature on my Shopify website by entering a html code. It is very functional. I have converted many sales using this Chatbot.

Vorteile:

Tidio Chat is a virtual-based chat solution, which manage all your customer inquiries and other messages all in one place.

Nachteile:

There is no phone support. In most cases its vital to have a support representative available to answer any questions.

Daniel
Director in UK
Papier & forstwirtschaftliche Erzeugnisse, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

Tidio for eCommerce

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: So far so good. Don't have any complaints.

Vorteile:

A very simple signup and login process.Fast facilities, ease of use.No code required, very deliverable.

Nachteile:

There's quite a few tools to get through at the moment so haven't had the chance to fully analyse the downsides. Subscriptions are always a pain, but that comes with the software territory.l

Kara
Investment executive in USA
Vermögensverwaltung, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

comes with free Whatsapp integration

5,0 letztes Jahr

Vorteile:

Has good pricing and even better free seats for few users, I like the application as it provides notification for incoming chat, their new AI works perfectly well in creating auto responses basing on the knowledgebase

Nachteile:

Paying separately for every module is making the software expensive, they should consider a suite account that can combine all modules like marketing and customer communication

usaama
engineer in Uganda
Kunststoffe, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Great tool

5,0 letztes Jahr

Vorteile:

This software allow customize of chart bots and cheaply

Nachteile:

Delays in sending notifications hence harding responses made by workers

Mwiraguzu
Content creator in Uganda
Rundfunkmedien, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

canned responses makes it easy

5,0 letztes Jahr

Vorteile:

The interface is clean enough, they have canned responses that makes it easy for me to respond to questions

Nachteile:

Pricing is high where you even pay to remove branding on the software

Sharon
Quality Analyst in Deutschland
Freizeit, Reisen & Tourismus, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Has canned resposes

5,0 letztes Jahr

Vorteile:

Tidio has canned responses that makes it easy for us to respond to clients with saved responses

Nachteile:

I have not seen any issue with the software now, it is good

Kenneth
Communication Professional in Uganda
Rundfunkmedien, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Tidio simplifies my working remotely

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: I use the Tidio social medial integrations to respond to questions from clients online and the live chat to resolve their cases on time

Vorteile:

Tidio has unique features like canned responses that help me respond to clients faster than normal, as well the live typing context also helps me realize the client's issue faster for quicker responses. Overall, Tidio has fair pricing compared to other live chat software tool

Nachteile:

The mobile application does not sync up well with the desktop application and the mobile application, consumes a lot of phone battery much as you can optimize, it requires running in the background which drains a lot of battery

Sèmassa
Chief marketing and strategy in Benin
Immobilien, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

Best customer chat app

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Tidio is helping my company to make client prospection very easy.

Vorteile:

This software is very easy to use. At the same time, it's features at so complete.

Nachteile:

At my point of view this Tidio is full features. Nice

Tardzenyuy
Research consultant in Kamerun
Bildungsmanagement, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

The cheapest and reliable chat bot

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: It was good, i like the platfrom

Vorteile:

Cheap and reliableNo downtimeGood customer support

Nachteile:

Very few chat limit for a standard package

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Elektrische/elektronische Fertigung, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

Tidio Chat Testing Review

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Overall Tidio is one of the finalist tools we shortlisted to go ahead, but it lost in a few specs and prices. if you want a free chat tool for your website you can go with it and for getting extra features and support you can upgrade.

Vorteile:

Easy to set up is the best part I liked with Tidio, 2nd its chat prompt, and 3rd is its chat widget look.

Nachteile:

The only thing i dislike is of its price it sometimes feels high-paid software.

Kutosi Ivan
software engineer in Uganda
Computer-Software, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

best live chat alternative

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Tidio is fast due to canned responses while chatting with clients, live typing insights are super real magic

Nachteile:

The software does not have the ticketing system and knowledgebase

Ugo
Directeur in Frankreich
Eventservice, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Outdoormix Festival review

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Very good, easy to install and use for me and all my team. It's really benefict to be reactive on customer asks and they feel it.

Vorteile:

The fact to easely synchronise all my chat and asks from customer between messenger, instagram and my 2 website.

Nachteile:

The fact to be quickly over the chatbot limit and the differnt price option doesn't really correspond to my needs.

Enrique
Owner in Kanada
Freizeit, Reisen & Tourismus, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Potential customers be aware of Tidio's no-refund policy before you purchase the product

1,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Hey there,I just wanted to share my recent experience with Tidio's refund policy that I wish I had known before purchasing their product. Unfortunately, they do not offer refunds, even if you are not satisfied with their services.I recently requested a refund after realizing that Tidio wasn't the right fit for my needs, but I was informed that they have a strict no-refund policy. This was frustrating for me, and I don't want others to find themselves in the same situation.I understand that companies have policies in place, but I believe that customer satisfaction should be a top priority. If a product doesn't work out for a customer, they should have the option to receive a refund. It's just like when you buy something from a store, and it's not what you expected; you can return it and get a refund.So, if you're considering using Tidio, I recommend being aware of their refund policy before making a purchase. It's important to make an informed decision and choose a company that prioritizes customer satisfaction.Hope this helps!

Vorteile:

The widget and chat console have a sleek and straightforward design.

Nachteile:

If you exceed the included 100 interactions, you'll need to pay an additional fee for the chat widget (bot) to continue automatically engaging with customers. Otherwise, your chat will simply serve as a decorative element on your website.

Patrick
Inhaber bei VOIPsonic in Österreich
Informationstechnologie & -dienste, Selbstständig
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

Good System with much potential

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Tidio is a great system, that allows good function in the free version. the paid-version are a little bit expensiv (i am only in the process of setting up a company and money is ... :) )

Vorteile:

I like all contact forms in one place. Facebook, Instagram, Mail, Chat and the history of recurring visitors

Nachteile:

In the ticketsystem i need the ticketnumber in the auto-mail subject and mybe in the message-text too. a user defiend subject where also fine, and placeholder for example ticketnumber, date-time, name.