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bessere Software zu finden

Was ist Aha!?

Aha! Roadmaps ist eine komplette Produktmanagementlösung. Lege deine Produkt-Roadmap basierend auf Strategie, Ressourcen und dem, was Kunden am meisten schätzen, fest. Definiere OKRs (Objectives and Key Results) auf jeder Ebene deines Unternehmens, um festzulegen, was du erreichen möchtest und wie du den Fortschritt messen wirst. Erstelle dann visuelle Pläne, um genau aufzuzeigen, wie du deine Ziele erreichen wirst. Erstelle ein Live-Dashboard, mit dem du den Fortschritt anhand wichtiger Ergebnisse verfolgen und Updates kommunizieren kannst.

Wer verwendet Aha!?

Weltweit vertrauen mehr als 250.000 Anwender auf Aha!, um brillante Strategien zu erstellen, Kundenideen zu erfassen, visuelle Roadmaps zu kreieren und bahnbrechende Marketingprogramme zu verwalten.

Wo kann Aha! bereitgestellt werden?

Cloudbasiert
On-Premise (vor Ort)

Über den Anbieter

  • Aha! Labs
  • Ansässig in Menlo Park, USA
  • 2014 gegründet

Support für Aha!

  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Deutschland, Indien, Israel, Kanada und 6 weitere

Sprachen

Englisch

Aha! Kosten

Startpreis:

59,00 $/Monat
  • Ja, kostenloser Test verfügbar
  • Keine Gratisversion

Aha! bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Aha! ist ab 59,00 $/Monat verfügbar.

Kostenlose Testversion

Über den Anbieter

  • Aha! Labs
  • Ansässig in Menlo Park, USA
  • 2014 gegründet

Support für Aha!

  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Deutschland, Indien, Israel, Kanada und 6 weitere

Sprachen

Englisch

Aha! – Videos und Bilder

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Videos zu Aha!
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Aha! Funktionen

  • @mentions
  • API
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anforderungsmanagement
  • Anmerkungen
  • Anpassbare Vorlagen
  • Anpassbares Dashboard
  • Archivierung & Aufbewahrung
  • Aufgaben-Fortschrittsverfolgung
  • Aufgaben-Tagging
  • Aufgabenliste
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Automatisierung von Geschäftsprozessen
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung / Projektverfolgung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Brainstorming
  • Budgetierung/Prognosen
  • Budgetmanagement
  • Chat / Messaging
  • Content-Management
  • Dashboard
  • Datenvisualisierung
  • Design-Management
  • Diagramm-Erstellung
  • Digitale Leinwand
  • Diskussionen/Foren
  • Dokumentenklassifizierung
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Daten
  • Echtzeit-Reporting
  • Echtzeit-Updates
  • Engagement-Tracking
  • Erinnerungen
  • Evaluationmanagement
  • Feedback-Management
  • Filesharing
  • Fortschrittsverfolgung
  • Gantt-/Zeitstrahlansicht
  • Gastzugang
  • Ideen-Rangliste
  • Ideenfindung
  • Ideenmanagement
  • KPI-Überwachung
  • Kalenderverwaltung
  • Kanban-Tafel
  • Kapazitätsmanagement
  • Katalogmanagement
  • Kommentare / Notizen
  • Kommunikationsmanagement
  • Lifecycle-Management
  • Meeting-Notizen
  • Meilensteinverfolgung
  • Mobiler Zugriff
  • Modellierung & Simulation
  • No-Code
  • Notizen verwalten
  • Portfoliomanagement
  • Priorisierung
  • Problemmanagement
  • Produkt-Roadmaps
  • Projektmanagement
  • Projektplanung
  • Projektplanung/Terminierung
  • Prozessmodellierung & Design
  • Präsentations-Tools
  • Ressourcenmanagement
  • Roadmapping
  • Rückstand-Management
  • Skizzen- und Anmerkungstools
  • Sprint-Planung
  • Statusverfolgung
  • Strategische Planung
  • Suchen / filtern
  • Szenarioplanung
  • Termin-Fristenmanagement
  • Textbearbeitung
  • Trend-Analysen
  • Umfragen & Feedback
  • Unterstützung mehrerer Geräte
  • Verfolgung von Abhängigkeiten
  • Versionskontrolle
  • Veränderungsmanagement
  • Veröffentlichungsplanung
  • Visual Workflow Management
  • Visualisierung
  • Volltextsuche
  • Vorlagen
  • Vorlagen für Geschäftspläne
  • Vorlagen-Management
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wertungslisten
  • Wissensbasis-Management
  • Workflow-Management
  • Zeitverfolgung
  • Zielmanagement
  • Zielsetzung/-verfolgung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Alternativen für Aha!

Ein Tool für die visuelle Zusammenarbeit, das eine gemeinsame Perspektive für dein Team und für jedes Projekt schafft – auf eine flexible, lohnende Weise, die auch noch Spaß macht.
DevOps-Paket, das die Entwicklung von Software durch Quellcode- und Paketsteuerung, Tests und Anwendungsbereitstellungsautomatisierung vereinfacht.
Portfolio-Management-Software, die Finanzmanagement, Budgetierung, mobile Zeiterfassung, Reporting und verknüpfte Investitionen bietet.
Verwalte und überwache die OKR deines Unternehmens mit monday.com. Optimiere und automatisiere Prozesse, um eine optimale Kollaboration und den Erfolg zu gewährleisten.
Erstelle schöne Produktpläne, die zur gemeinsamen Nutzung entwickelt wurden. PasseTeams der Produktstrategie an, mit klaren, visuellen und flexiblen Plänen.
productboard ist das führende Produkt-Excellence-System, das Produktteams dabei unterstützt, die richtigen Produkte schneller auf den Markt zu bringen.
Lösung, mit der Nutzer Projekte und Befehle verwalten, ihre Zusammenarbeit mit Kundschaft organisieren und ihre Arbeitsleistung kontrollieren können.
Canny ist ein Nutzerfeedback-Tool, das alles abdeckt, was für den gesamten Feedbackzyklus benötigt wird.
Airtable ist die Datenbank, die jeder mit einer ansprechenden Tabellen-Oberfläche verwenden kann. Erfahre mehr über Airtable

Bewertungen über Aha!

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,7
Benutzerfreundlichkeit
4,4
Kundenservice
4,8
Funktionen
4,7
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
77%
4
18%
3
4%
2
0%
Emily
Emily
Director of Investor Relations
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Risikokapital & privates Eigenkapital, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Aha! Review

4,0 vor 2 Jahren
Untertitel auf Deutsch sind im Videoplayer verfügbar
Alicia
Alicia
Product Implementation Manager in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Finanzdienstleistungen, 1.001–5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Using Aha! for Project Management

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Overall I am very satisfied with the product and customer service.

Vorteile:

I like the flexibility to create and modify schedules and reports. I can create tasks for team members and Aha! sends them reminders (upcoming and past due). I manage business operations projects and this feature has been very helpful and has eliminated my having to chase down most tasks. I like the feature to create various reports with multiple slices of data/views for different purposes by just adding or removing filters vs. building something from scratch. Customer support is top notch. Someone always gets back to me within a couple of hours if not sooner whenever I reach out with questions or requesting help.

Nachteile:

This software is complex, IMO not very intuitive and has a steep learning curve. There are tutorials that are very helpful and walk you through most everything you can think of, but it takes time to watch them and/or read. Once you get past the initial phase of learning the software and features you need, you will love it.

In Betracht gezogene Alternativen: Planview Portfolios und Clarity

Gründe für den Wechsel zu Aha!: This was an enterprise tool previously selected by my company. I would have preferred a PPM tool, but at the moment we don't need such a robust tool for project/portfolio management, so Aha! just fits the bill, and now that I've learned it serves me beautifully. Plus we are also using it for product management and integrating it with Jira.

Mike
Chief Product Officer in USA
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Never going back to Jira

5,0 letzten Monat Neu

Kommentare: Fantastic overall. So impressed with the product, as well as the service. Would definitely recommend.

Vorteile:

Very powerful software, and almost no learning curve compared to Jira. So much more intuitive despite having a ton of advanced capabilities. I especially love how easy it is to share information with non-users, without having to manually update spreadsheets or slide decks.

Nachteile:

The Roadmaps pricing is a bit steep, but the Develop pricing is affordable enough that it makes up for it.

In Betracht gezogene Alternativen: Trello

Warum Aha! gewählt wurde: Tired of Jira's illogical UX and unnecessary complexity.

Zuvor genutzte Software: Jira

Gründe für den Wechsel zu Aha!: Aha! was more flexible in terms of which software development methodologies we could practice; Trello was too purpose-built for Kanban and Linear was too specific to Scrum.

Raf
Product Marketing in Kanada
Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Don't recommend. Read review for details..

3,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Would never recommend.

Vorteile:

Cool logo. Good space to house personas and competitor analysis.

Nachteile:

In the initial onboarding process I would contact customer support for clarity, seeing as how I've never used such a software. I had one phone call, fairly short. I was later tasked with sole responsibility for the software - evangelizing and coaching others on how to use it. When I reached out to support for more clarity, the reps did EVERY possible not to get on a call with me. They would email me back every other day - directing me to instructional videos - refusing to get on the phone. I needed to integrate with Jira, "Please HELP!!??"- guess what? "We have some videos that can help you. Awful support. As well, not very user friendly, not customizable, and just down right inferior cosmetically.

Antwort von Aha! Labs

vor 5 Monaten

Hi Rafael, Thank you for taking the time to leave a review. I am sorry to hear you experienced difficulties with onboarding. We have put a lot of effort into the onboarding experience over the last few years and do pride ourselves on having a super responsive and very knowledgeable support team. We continue to build out our knowledge base with step by step instructions for set up including the Jira integration. For teams who need more assistance we offer concierge services with personalized rollout services. Should you have any troubles in the future our team is available at support@aha.io ready to help.

Chris
Product Manager in UK
Computer-Software, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Powerful and flexible (tread with care)

4,0 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: For all it's flaws, I love this product. It lets me do what I want, how I want (and I can be quite demanding).

Vorteile:

The best thing about this product is the huge flexibility resulting from the degree of customisation that is available. This is dangerous if mishandled, obviously, but in a company where processes are evolving, it has allowed me to accommodate all manner of requests and requirements.

Nachteile:

The UI can be a little inconsistent. Many features are paywalled; I'm constantly being upsold as if I'm on a freemium version. Some of the tools are a little unloved (text editing is clunky and unreliable, some presentation tools lack flexibility). And navigation isn't the smoothest.

In Betracht gezogene Alternativen: Trello, Craft.io, monday.com und Productboard

Gründe für den Wechsel zu Aha!: Huge flexibility to mould it to our (changing) processes, and to capture eveything.

Bastian
Bastian
Product Management Consultant in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Luft- & Raumfahrt, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

An Amazing Tool to Align Strategy and Execution for Product Management

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Great experience from setup to use. Fanatical customer support and the fact that they follow their founders "Lovability" mantra (within 95% ;-) It has made me successful in helping companies tie product execution to company strategy. AHA tools usually create artifacts to help keep all stakeholders aligned.

Vorteile:

Any organization that wants to be thoughtful, deliberate, and wants to link everything they build to the reason WHY they are building it should use this tool. It takes energy and effort to adopt, but the results are amazing. Every feature and release can be linked to a strategic element. In fact, what you are getting with AHA is not only a tool, but a best-practices thought model for product management (this can be challenging to implement but the rewards are high if you get through it. A key benefit is that once created, roadmaps and reports stay FRESH, meaning all changes to dates of features and releases are instantly reflected in your roadmaps and reports. No more updating Excel rows where cells are months!! Last but not least, their support is second-to-none!

Nachteile:

While I really like AHA overall, the UI has many challenges. There are many inconsistencies (some places have a save, other autosave, some screens have a URL, others don't, some settings can be applied to everything at once, others have to be set manually one-by-one). Also for a single page app, it often struggles with refresh after edit more than it should in 2021.

In Betracht gezogene Alternativen: Productboard

Gründe für den Wechsel zu Aha!: Richer reporting, deeper feature sets, better use of strategy elements, MUCH better integration.