Wer verwendet Experity?

Notfallzentren

Was ist Experity?

Experity (früher Practice Velocity und DocuTap) ist eine cloudbasierte Lösung für elektronische Patientenakten (EMR), Praxismanagement und medizinische Abrechnung, die für On-Demand-Pflegedienstleister jeder Größe und Fachrichtungen entwickelt wurde, einschließlich Arbeitsmedizin, Kinderheilkunde und Grundversorgung. Die EMR/PM von Experity eignet sich für Desktop- und Mobilanwendungen, ist skalierbar und bietet umfassende klinische Workflow- und Kartierungslösungen von der Patientenaufnahme bis zur Entlassung.

Experity – Details

Experity

https://www.experityhealth.com/

Gegründet 2019

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Experity – Preisübersicht

Experity bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion.


Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Experity – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • Support während der Geschäftszeiten

Einsatz

  • Cloud, SaaS, Web
  • Installiert - Windows

Training

  • Persönlich

Experity Funktionen

  • Compliance-Verfolgung
  • Diagramm-Erstellung
  • Elektronische Rezepte
  • HIPAA konform
  • Handschrifterkennung
  • ONC-ATCB zertifiziert
  • Self-Service Portal
  • Sinnvolle Nutzung zertifiziert
  • Sprach-Erkennung
  • Terminplanung

Siehe die vollständige Elektronische Patientenakte Software Liste

  • EMR / EHR (elektronische / medizinische Gesundheitsberichte)
  • Elektronische Rezepte
  • HIPAA konform
  • Inventarverwaltung
  • Medizinische Abrechnung
  • Medizinische Terminplanung
  • Mehrere Büros
  • Mehrere Ärzte
  • Patienten-Terminplanung
  • Patientenportal
  • Patientenregistrierung
  • Reklamationsabwicklung
  • Verwaltung von Patientenakten
  • Überprüfung der Versicherungsberechtigung

Siehe die vollständige Praxissoftware & Arztsoftware Liste

Experity Alternativen

Mehr Alternativen zu Experity

Experity – Erfahrungen

Alle Bewertungen lesen

Gesamtbewertung

4,3/5

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit 4,3
Kundenservice 4,4
Funktionen 4,2
Preis-Leistungs-Verhältnis 4,2

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Verifizierter Rezensent
NP-S
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 10.10.2019

"Urgent Care EMR"

Kommentare: Very positive experience; intuitive and easy to use, not overly complicated and easy to print out needed paperwork for discharge etc.

Vorteile: Great system; easy to use, easy to track patients and visits. Integrates well with other systems. Not a huge amount of double-charting (like other systems), easy to populate notes and visits.

Nachteile: Did not have functionality to integrate with other programs to track patients system-wide (eg. if admitted after an urgent care visit) but was more of a stand-alone clinic program.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 10.10.2019
Mike L.
Office Manager
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 8.8.2016

"Top of the line EMR for any urgent care setting"

Vorteile: Best EMR I've ever used. Because they use a flexible platform for their software they are able to constantly update and innovate their systems. Many of the updates to their product end up going unnoticed because they only serve to make the software more intuitive than it already is. The product support is incredible, they even have an online forum where users can collaborate with other clinics and submit new ideas directly to their development team. Their support staff members take ownership in what they do and always follow up until we are satisfied that an issue is resolved. If you are looking at implementing this software, I would highly recommend either hiring someone who has extensive experience with this EMR or sending a current staff member to their in person workshops. Only because this software comes packed with a ton of functionality. If you're new to the software or just bored some day, click around in the practice manager and you're sure to find some tool or report or feature that can enhance the way you do business. Also, their additional products, analytics and their RCM team have proved to be a very beneficial tool that I have never seen anywhere else.

Nachteile: In my opinion the areas that could use some polishing up are the instant message platform and the employer billing AR overview (for occupational health services).

  • Herkunft der Bewertung 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 8.8.2016
Jennifer H.
Director of Clinical Operations
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    3 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3 /5
  • Kundenbetreuung
    3 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 13.1.2020

"Solid/Basic software...could use an overhaul/update"

Kommentare: It definitely gets the job done and I like the simple, user friendliness of the EMR over other products like eclinical works and Athena which have almost too many options in my opinion but the customer service often leaves me feeling let down or unheard. There are a few rockstars there who go above and beyond but I’d like to see an overhauled program with things like better reporting options and web check in that works properly.

Vorteile: We have used this product since Docutap was the original name and while it’s very simplistic and pretty easy to use when charting and documenting patients, there are flaws with reporting where the software is almost too simplistic and they seem to be stuck on how to improve or maybe just choose not to. I enjoy the charting portion of the EMR (although the diagnosis tab and medications are still hit and miss), but the web check in feature almost never works correctly.

Nachteile: Web check in almost never works, only ports over some of the entered information which then causes patient to duplicate the work when they arrive and there are no fixes in the works that I’m aware of only trying to sell a package for a different type of check in software. Reporting while fine for simple tasks doesn’t give much in means of detailed financial tracking and a few other things, customer service is lacking unless you talk to certain people like [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] who are awesome

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 13.1.2020
Gail H.
Billing Manager
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4,5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4,5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    4,5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 7.9.2016

"DocuTAP makes getting charges out quick and accurate."

Vorteile: The best aspect of the software for me is the CME (Coding Made Easy) tool. By taking some time on the front end and creating a good set of rules for your facility/region/insurances you can scrub all your claims and eliminate a ton of errors that were previously chalked up to "human error." Eliminating these types of errors minimizes the time wasted re-filing claims, reconsiderations and appeals which creates a better (and faster) revenue cycle. DocuTAP support is responsive to requests for assistance and in most cases are able to provide fixes within 24 hours. DocuTAP also provides a great research tool (the DocuTAP Community) in which you are able to reach out to other users, give ideas on how to improve the software and locate videos and instructions on how to perform different tasks.

Nachteile: The posting features are a little disjointed. The software treats payments from different entities (patient, insurance, Occ med) in completely different ways, which can be confusing. Occasionally when a request leaves the basic support area and is sent to the next level of support your requests can get lost in the shuffle.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 7.9.2016
Brad B.
Regional Operations Director
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 11.12.2018

"Great value and easy to use"

Kommentare: Customer service was exceptional and the RCM team was still improving when we stopped using the product after being acquired. The reporting functions were also improving so I can at least say the company was interested in responding to its clients.

Vorteile: Very easy to learn--particularly on the EMR side our doctors rarely needed more than an hour of training. In addition the price was very reasonable--we bundled paying for the system and the RCM product, which was a great value overall.

Nachteile: Reporting functionality was fairly limited. It was functional for a smaller size like us (four locations) but would have been a challenge getting appropriate reporting if we were significantly larger.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 11.12.2018