RingCentral Contact Center

Wer verwendet RingCentral Contact Center?

Company of any size. 2-1000+ employees.

Was ist RingCentral Contact Center?

Cloud-based RingCentral Contact Center helps strengthen customer loyalty by dramatically improving the overall call center experience. This omnichannel solution lets customers contact your company on the communication channel of their choice, while giving agents ready access to the data needed to solve problems quickly and efficiently.

RingCentral Contact Center – Details

RingCentral

http://www.ringcentral.com/

Gegründet 2003

RingCentral Contact Center – Kostenübersicht

RingCentral Contact Center bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion.

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RingCentral Contact Center video
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Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Installiert - Mac

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

RingCentral Contact Center Funktionen

Call Center Software
Anrufaufzeichnung
Anrufprotokoll
Anruftext-Aufzeichnung
Berichterstattung / Analyse
Echtzeit-Chat
Eskalationsmanagement
Gemischtes Call-Center
Inbound Callcenter
Kampagnenmanagement
Manuelles Wahlsystem
Outbound-Callcenter
Progressives Wählersystem
Prädiktive Wähler
Sprachdialogsystem (IVR)
Warteschlangenmanagement

RingCentral Contact Center – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 144 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,3/5
Benutzerfreundlichkeit
4,4/5
Kundenservice
4,4/5
Funktionen
4,3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1/5
Katherine l. T.
Founding Lawyer
Anwaltskanzlei, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 4.12.2018

"Great for Small Virtual Law Office"

Kommentare: We have a small office without a live receptionist yet we need to have different call routing for each person. I am able to configure the options for any variable (holidays, vacations, etc.).

Vorteile: Ring Central is very configurable for many situations. We have a small law office with people working remotely so we have different call flows for different people. Ring Central can handle the differences. Also, I love having the app so I can check voicemails directly from my cell device.

Nachteile: Because of the wide range of ways the call routing can be configured, it is somewhat difficult at the start to determine how to do it. However, Ring Central's customer service is always available and has always been able to help me when I call.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 4.12.2018
Josiah H.
Internet Operations Manager
Glas, Keramik & Beton, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 15.1.2020

"Has everything you need at a great price"

Kommentare: I had never heard of RingCentral until I started researching VOIP phone systems but now they are my preferred option. Much more affordable than other companies and a lot of options.

Vorteile: RingCentral is a fantastic option for VOIP phones. The price is one of the most affordable options and it comes with a lot of features that allow for more calls to be directed to the correct lines.

Nachteile: The customer support team all seems to speak English as their second language which sometimes makes it difficult to get answers to questions.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 15.1.2020
Helen J.
Accounts Payable Specialist
Bau, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 8.7.2020

"Recommended"

Kommentare: The support team was great. They made sure I got the answers to my question and they walked me through very well.

Vorteile: Product - we have just been using the software for a month now and we are in adjustment period. So far, we are not having big problems with the product. It is very user friendly. We can customize with ease. Each user can customize too, giving less work on the super admin.
Customer Support - The representatives make sure they have satisfied our questions. There was one issue that we addressed that was not part of their features yet (involves Polycom phones). They immediately suggested that we address it also to the development team. I think the company is growing and with constant support care, RingCentral customers are in good hands.

Nachteile: Not really a problem but one feature was not included. I wanted to rearrange my contacts on my Polycom Screens by customizing through RingCentral. The software could not help me rearrange to how I wanted the names to be assigned to the lines I prefer. Other than that, I am highly satisfied.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 8.7.2020
Kelly T.
Administrative assistant
Philanthropie, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 7.12.2017

"Depends on day for Performance"

Kommentare: Overall I guess the system is good. easy to use and even though some days we don't hear phone ring we can always check the app

Vorteile: It is an easy system to use, I like the fact that we can check on calls from emails and we get alerts. I also like the ability to see faxes. Overall I like the system just wish it would work consistently

Nachteile: Some weeks everything is great and the phone system is awesome. But then some days we don't get the actual phone call for some reason, it shoes up in the email alerts, but customer thinks we are not answering calls. It is great when it works out

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 7.12.2017
Cesar C.
Gerente General
Bau, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 13.4.2020

"call center"

Kommentare: Tener un equipo de expertos en otro país y poder darles comunicación con los clientes que llaman como si estuvieran en la compañía, me ha resuelto muchos problemas y nos ha hecho ver muy profesionales

Vorteile: Excelente plataforma para comunicaciones, con este software puedes tener múltiples teléfonos en cualquier parte del mundo, y se comunicarás como si estuvieras en la principal. Se puede incluso enviar mensajes de texto a celulares y hacer extensiones dentro de la linea telefónica que tengas.

Nachteile: La verdad no encuentro alguna característica que no me guste de este software. Es realmente muy completo y útil cuando te manejas con personal en diferentes partes del mundo

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 13.4.2020