Wir helfen Unternehmen seit 17 Jahren,
bessere Software zu finden

Was ist Buffer?

Buffer ist eine intuitive, optimierte Social-Media-Management-Plattform, auf die Marken, Unternehmen, Agenturen und Einzelpersonen vertrauen, um ein bedeutsames Engagement und Ergebnisse in den sozialen Medien zu erzielen. Eine Reihe von Produkten für Veröffentlichungen, Engagement, Analyse und Teamzusammenarbeit wird angeboten. Diese Produkte werden sorgfältig geprüft und sorgfältig verfeinert, um Vermarktern und Teams in den sozialen Medien dabei zu helfen, effizienter und effektiver zu arbeiten.

Wer verwendet Buffer?

Es wird angestrebt, eine Vielzahl von Märkten zu bedienen, darunter: Verleger, Startup-Teams im mittleren Stadium, gemeinnützige Organisationen, höhere Bildung, Sportmannschaften, E-Commerce, Solopreneure, Firmen und Unternehmen.

Buffer Software - 1
Buffer Software - 2
Buffer Software - 3
Buffer Software - 4
Buffer Software - 5

Du bist nicht sicher, ob Buffer das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Buffer

Buffer

4,5 (1.484)
6,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
23
35
4,6 (1.484)
4,4 (1.484)
4,4 (1.484)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
24,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
184
34
4,4 (2.119)
4,5 (2.119)
4,4 (2.119)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Buffer

Bitrix24
Am besten bewertete Funktionen
Bestätigungen/Erinnerungen
Erinnerungen
Kundenmanagement
Airtable
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenmanagement
Mehrere Projekte
Projektplanung/Terminierung
Emplifi Social Marketing Cloud
Am besten bewertete Funktionen
Dashboard
Kampagnenanalysen
Verwaltung mehrerer Konten
CoSchedule Marketing Suite
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenmanagement
Nachterminierung
Verwaltung mehrerer Konten
RecurPost
Am besten bewertete Funktionen
Automatisiertes Veröffentlichen
Nachterminierung
Verwaltung mehrerer Konten
Crowdfire
Am besten bewertete Funktionen
Berichterstattung / Analyse
Nachterminierung
Verwaltung mehrerer Konten
Woop
Am besten bewertete Funktionen
Kundenbindung
Nachterminierung
Verwaltung mehrerer Konten
Statusbrew
Am besten bewertete Funktionen
Automatisiertes Veröffentlichen
Nachterminierung
Verwaltung mehrerer Konten
Lever
Am besten bewertete Funktionen
Bewerber-Tracking
Kandidatenverfolgung
Stellenanzeige veröffentlichen

Bewertungen über Buffer

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,5
Benutzerfreundlichkeit
4,6
Kundenservice
4,4
Funktionen
4,3
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
60%
4
32%
3
7%
2
1%
1
0%
Kenneth
Kenneth
Senior Product Manager
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Finanzdienstleistungen, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Buffer: Social Distance Smartly

4,0 vor 3 Jahren
Untertitel auf Deutsch sind im Videoplayer verfügbar
Divaldo
Divaldo
CEO in Portugal
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Verbraucherdienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Fantastic tool for social media management

5,0 letztes Jahr

Kommentare: With several social networks to manage with posts, buffer monitoring solves the need for duplicated and repetitive work.

Vorteile:

Being able to manage several social networks in one place with the possibility of scheduling posts and monitoring engagement is one of the features that caught my attention.

Nachteile:

In itself the tool is excellent, however, with the emergence of other tools on the market and with more attractive prices I had to stop using it, however, I recommend it as it does its job perfectly.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Hochschulbildung, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Perfect for Big Teams

5,0 letztes Jahr

Kommentare: Over it has been great. I really appreciate the customer service

Vorteile:

That we can incporate our whole team without being overcharged for each team member! I also appreciate how easy it is to use and that they have an app. This is great for onboarding new users.

Nachteile:

I wish it notified admins faster when a post is drafted for approval and alternatively I wish it notified the person who submitted the post for approval when there post is approved and what time it is approved for.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Medienproduktion, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

User-friendly but sometimes a bit clumsy

3,0 letztes Jahr

Kommentare: Overall Buffer fits quite alright with the small businesses, but is definitely not a good choice for bigger companies.

Vorteile:

Buffer offers an intuitive and user-friendly interface, making it accessible even for beginners. I also liked the fact the platform provides content suggestions and ideas to help you create engaging social media posts. There is even a free plan option that is efficient for very small businesses and individuals.

Nachteile:

The free plan has limited features and restrictions, so I went for the paid plan. It's still a bit clumsy sometimes, with recurrent bugs and tech issues. For example, it's very hard to post on LinkedIn (no tagging available). It's also not possible to post on Instagram.

Stefan
Team Leader in Rumänien
Luxusgüter & Schmuck, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Just ok, nothing great

3,0 vor 4 Monaten

Vorteile:

Nice and clean interface for desktop, easy to use.

Nachteile:

Beeds better support fot diffrent image formats.

Chris
Chris
Assistant Director in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bildungsmanagement, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Easy and Powerful!

5,0 letztes Jahr

Kommentare: Excellent tool that doesn't hinder workflow and is easy to use.

Vorteile:

A powerful tool that helps keep all our social media content organized and easy to schedule.

Nachteile:

I liked everything about Buffer. It was super easy to use and it was effective

Damien
Damien
Social Media Manager in Kanada
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Großhandel, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Buffer is amazing for managing 3 accounts

5,0 letztes Jahr

Vorteile:

I love how easy it is to setup your posts and just launch them with very little hassle.

Nachteile:

The 10 post cap on the free plan. Also, when posting to multiple accounts, it can get a bit confusing if you're not watching what you're doing.

Ebonie
Ebonie
Marketing Manager in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Verbraucherdienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Buffer is worth the money

5,0 letztes Jahr

Vorteile:

I saved the company $500 by switching to Buffer. I enjoy the software for scheduled post and analytics.

Nachteile:

The interface is pretty dull but simple.

James
James
Chief Investment Officer in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Finanzdienstleistungen, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Solid social media management platform with reasonable price.

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Good platform for solid social media connections and publishing features. It would be nice if the interactive features were included for the base price.

Vorteile:

I like their logo and their multi platform functionality.

Nachteile:

I dislike having to pay more for the interactive inbound connectivity.

Max
Director of Marketing in USA
Informationstechnologie & -dienste, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Great Time Saver for Social Media

4,0 vor 8 Monaten

Kommentare: Overall my experience was positive. Buffer is a competitive offering in the social media management space.

Vorteile:

I like the clean and easy to use layout of the software. The setup is easy to create social campaigns.

Nachteile:

Overall the price is competitive , but it increased over time which I was not expecting.

Luke
Luke
Marketing Director in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Immobilien, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Great Product in a Crowded Market

4,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

The price and different tiers allow you to pay a lower cost if you are looking for more basic needs. If you only manage a few accounts, this can be a great low-cost solution.

Nachteile:

The amount of accounts you can have on low cost options is not many, and I wish it had integration with Google Business.

Priya
Senior Data Analyst in USA
Informationstechnologie & -dienste, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

It is a basic but essential tool for social network programming

5,0 letztes Jahr

Kommentare: We utilize Buffer to coordinate our company's presence across numerous social media platforms. We can upload all of our content by using it to schedule the publication calendar. Content is reviewed and approved by the user's permission level. Using Buffer, we can see at a glance whether or not we have scheduled too much or too little material across all of our social media channels. I have used Buffer for about three years, and it has helped me a lot in my work; also, its cost could be a lot higher, and being a very intuitive tool, it represents a good investment. It is very suitable for anyone, whether a professional or a beginner; it works very well for small, medium, or large companies; it is ideal for people who want to edit an image for a publication on social networks.

Vorteile:

It's a fantastic platform for social media management with many helpful features (including adding text to images before posting them on social media) and helpful customer service (including the possibility to schedule posts in advance across multiple channels). It has a straightforward design that makes it easy to get up and running. And let's remember its review system, enabling us to check articles for coherence well before publication.

Nachteile:

Fixing the problems you have when you try to contact users and when users try to respond would be a big step in the right direction.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
E-Learning, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

User friendly social media scheduler

5,0 vor 6 Monaten

Kommentare: Time saver, user-friendly scheduler. I really like it.

Vorteile:

User-friendly and great for posting and scheduling content across social media. Saves me time! The free version which I use allows you to post to three accounts which is great.

Nachteile:

There isn't much to dislike about the free version.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

It does it better than others!

5,0 letztes Jahr

Kommentare: I schedule my posts on multiple social media platforms with automated settings, ensuring they are consistently punctual and never delayed. This streamlined approach not only saves me time but also helps maintain a consistent online presence, which is crucial for engaging with my audience and growing my online brand.

Vorteile:

It efficiently accomplishes tasks, saving you time and allowing you to allocate more time to other activities. This productivity boost enhances your overall efficiency and enables a better work-life balance.

Nachteile:

I'm still enjoying it right now so I don't think I have any issues with it

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Konsumgüter, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Gives You a Piece of Mind for SMM

4,0 letztes Jahr

Kommentare: Overall, it streamlines all the social media post that we plan to share, and that's great.

Vorteile:

It makes it quite easy to streamline social media posts and automate all the process including scraping post analytics on a frequent basis.

Nachteile:

For companies that do not operate on GMT, the timezone differences can be considered more carefully.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Not a Big Fan!

4,0 vor 8 Monaten

Kommentare: It is fine if you want to go for scheduling. but if you want to go in advance and use a lot of features i suggest you to explore other tools much cheaper and better option than buffer.

Vorteile:

Well I was using Buffer earlier when there were not many options available. I like it buffer that time because of its features as compared to Hootsuite

Nachteile:

They have very few features and channel integration available.

Andy
Director in UK
Marketing & Werbung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Great Social Media Planning Tool

5,0 vor 6 Monaten

Kommentare: Buffer is a great product. I enjoy using it.

Vorteile:

Buffer has a great UI, its easy to navigate. I also like the Ai assistant it generates the text for social media posts for you.

Nachteile:

Not much bad to say about it to be honest if I had to pick something it would be that sometimes it takes a while to load after logging in.

AADIL
GERANT in Marokko
Bau, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

The best aplication

5,0 letztes Jahr

Vorteile:

A useful program in scientific and practical life, in addition to ease of use at a lower cost

Nachteile:

A useful program in scientific and practical life, in addition to ease of use at a lower cost

Heejin
social media content in USA
Non-Profit-Organisation Management, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Manage multiple accounts in one!

5,0 letztes Jahr

Kommentare: You will also need to monitor your scheduled posts to ensure that they actually post because every few months, social media accounts will disconnect from your Buffer account and require you to sign in again before scheduling any more posts.

Vorteile:

Buffer allows you to schedule posts to multiple social media accounts in advance. This is critical for anyone to save time while planning content. The app was self explanatory and easy to use.

Nachteile:

Depending on how many social media accounts you’d like to connect to Buffer, you may be able to find a better deal somewhere else. There are different tiers of paid plans that allow you to connect more social media accounts for more money. Depending on how many social media accounts you plan to connect, Buffer or Hootsuite May offer you a better deal.

Jonathan
Director in Tschechien
Onlinemedien, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Nice tool for starters, not suitable for enterprise

3,0 letztes Jahr

Kommentare: Buffer is a good tool for small companies or freelancers, but is too clumsy for having a real scalability path, and is not suitable for enterprise or mid-market companies.

Vorteile:

Buffer has quite a short learning curve and is easy to learn and use even for non-techie people.

Nachteile:

Sometimes a bit clumsy, especially when it comes to scheduling posting - it's quite impossible for example to tag people correctly on LinkedIn, and you often have to let your posts as a draft and go to the platform.

Paul
Paul
Owner in UK
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

My Buffer experience

4,0 letztes Jahr

Vorteile:

Easy to use, schedule and publish social media posts.

Nachteile:

Copying settings between social media accounts could be better

marwan
team leader in Ägypten
Essen & Trinken, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

I really liked the buffer experience a lot

4,0 vor 2 Jahren

Kommentare: One of the best apps I own

Vorteile:

I liked it very much in scheduling publications on platforms without having to spend a lot of time

Nachteile:

It is easy to use and plays an important role in increasing access to content through continuous publishing at appropriate times

Ali
Ali
pharmacist in Ägypten
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 201–500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Buffer is the all you need social medial toolkit

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: buffer is the best app in social media for its simplisty and it is inexpensive for users who want to grow their buisiness

Vorteile:

Buffer make small buisinesses grow up fastly and save your time and let you focus on doing what you love for your business

Nachteile:

all features are very simple to use and easier tools in this app

Daniela
eCommerce Translator and Copywriter in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Übersetzung und Lokalisierung, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Perfect for Streamlining

5,0 letztes Jahr

Vorteile:

Buffer.com has revolutionized the way I handle my social media presence. Its seamless scheduling and publishing tools have saved me countless hours, allowing me to effortlessly plan and execute a cohesive social media strategy. The intuitive interface makes it simple to manage multiple accounts and track performance analytics in one place, providing valuable insights for refining my content strategy. Highly recommended for anyone seeking to optimize their online presence

Nachteile:

The analytical tools aren’t as in depth as some other options. If you run a large-scale campaign, you might need more detailed or specialized insights.

Nicolas
CEO in Frankreich
Informationsdienst, Selbstständig
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Great social media scheduling tool

4,0 letztes Jahr

Vorteile:

Buffer helps me a lot with all my social media scheduling. Thanks to Buffer, I schedule all my posts for the month and the posts are then flowing in my accounts. With Buffer, I buy peace of mind!

Nachteile:

The calendar view could be improved, and the statistics section too.

Brandi
owner in USA
Kosmetik, Selbstständig
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

Buffer

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: My overall experience with Buffer was fantastic. I love it.

Vorteile:

I liked the post scheduling and automation features the best. I used them the most and continue to use them still.

Nachteile:

I don't think there was anything that I didn't like about Buffer. I continue to use it today and will use it in the future.