Was ist Whatfix?

Whatfix ist eine führende Plattform für die digitale Akzeptanz, die Unternehmen dabei unterstützt, modernes und einfaches Onboarding, effektive Schulungen und besseren Support für Nutzer durch kontextabhängige Inhalte zu bieten, die genau dann angezeigt werden, wenn sie benötigt werden. Whatfix ermöglicht das Hochfahren von Softwarelösungen durch unglaubliche Einfachheit, Intuivität und Personalisierung. Mehrere Fortune-500-Unternehmen weltweit vertrauen auf Whatfix, um einen schnellen ROI ihrer Technologieinvestitionen sicherzustellen und das Engagement und die Produktivität der Nutzer zu steigern.

Wer verwendet Whatfix?

Unternehmen und KMUs, die Herausforderungen in der Produkt-Adoption, Mitarbeiterschulung, im Benutzer-Onboarding, Customer-Support und Change-Management gegenüberstehen.

Wo kann Whatfix bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Mac (Desktop), Windows (Desktop), Linux (Desktop)

Über den Anbieter

  • Whatfix
  • Ansässig in San Jose, USA
  • 2013 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Belarus, Belgien, Brasilien, Bulgarien und 46 weitere

Sprachen

Arabisch, Bulgarisch, Chinesisch, Chinesisch (traditionell), Deutsch und 27 weitere

Whatfix Kosten

Startpreis:

Nicht vom Anbieter bereitgestellt
  • Ja, kostenloser Test verfügbar
  • Ja, Gratisversion verfügbar

Whatfix bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion.

Kostenlose Testversion

Über den Anbieter

  • Whatfix
  • Ansässig in San Jose, USA
  • 2013 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Belarus, Belgien, Brasilien, Bulgarien und 46 weitere

Sprachen

Arabisch, Bulgarisch, Chinesisch, Chinesisch (traditionell), Deutsch und 27 weitere

Whatfix – Videos und Bilder

Whatfix Software - 1
Whatfix Software - 2
Whatfix Software - 3
Whatfix Software - 4
Whatfix Software - 5
6 weitere anzeigen
Videos zu Whatfix
Whatfix Software - 1
Whatfix Software - 2
Whatfix Software - 3
Whatfix Software - 4
Whatfix Software - 5

Whatfix Funktionen

  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angestelltenhandbuch
  • Asynchrones Lernen
  • Befragungs-/Umfragemanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Dashboard
  • Datenvisualisierung
  • Einführungsmanagement
  • Elektronische Formulare
  • Erstellung von Einarbeitungsplänen
  • Feedback-Management
  • In-App Training
  • Inhalt-Bibliothek
  • Inhaltserstellung
  • Kontextabhängige Anleitung
  • Kundendatenbank
  • Kursverwaltung
  • Leistungskennzahlen
  • Lernpfade/-verläufe
  • Mehrsprachig
  • Mobiles Lernen
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Multichannel-Datenerfassung
  • Negatives Feedback Management
  • Nutzereinführung
  • SCORM-Compliance
  • Selbstbedienungs-Tools
  • Self-Service Portal
  • Supportticket-Management
  • Synchrones Lernen
  • Trainingsmanagement
  • Umfragen & Feedback
  • Warnungen / Eskalation
  • Widgets
  • Wissensbasis-Management
  • Wissensmanagement
  • Zielgruppen-Targeting

Alternativen für Whatfix

SIT Alemira ist hier, um deine Lernenden einzubinden, deine Kurse zu skalieren und dir zu helfen, deine Schulungsziele zu erreichen. Erfahre mehr über Alemira
Die preisgekrönte Learning-Business-Plattform von Thought Industries unterstützt gewinnorientierte Unternehmen dabei, Umsätze zu steigern und den Betrieb zu skalieren.
Produktanwendungslösung, die Echtzeit-Beratung und -Support innerhalb von Unternehmensanwendungen für deine Kunden und Mitarbeiter bietet.
Factorial optimiert die HR-Prozesse in jeder Phase des Mitarbeiterlebenszyklus, damit HR sich auf das Wesentliche konzentrieren kann. Erfahre mehr über Factorial
ClickLearn automates the process of creating training material and documentation for increased ROI and adoption of business software.
Mit niikiis, der Onboarding-Plattform, kannst du Zeit und Geld sparen und das Engagement auf allen Ebenen deines Unternehmens fördern.
iTacit is a front-line employee platform that puts everything work in one mobile-first, easily accessible place.
Web Cloud Software (SaaS) for the management of training activities.
KI-gestützte Personalentwicklungsplattform, die alle Schritte vom Onboarding bis zum Nachfolgemanagement abdeckt

Bewertungen über Whatfix

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,6
Benutzerfreundlichkeit
4,5
Kundenservice
4,9
Funktionen
4,6
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
65%
4
35%
Iziar
Iziar
Ejecutivo de Ventas Estados Unidos in Venezuela
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung
Quelle: GetApp

Help your customers understand your platform

5,0 vor 5 Jahren

Vorteile:

This application is really easy to use for you and your clients. Since we created a platform with so much content in TravelContact, Whatfix helps our customers know every detail we offer. Now our clients, such as travel advisors, agencies, DMC have two different tools to make life easier for them. On the other hand Whatfix´s support team has been impressive, they have solved every doubt or inconvenience that we have presented throughout the process.

Nachteile:

We would like the information inside the Whatfix platform to have different views, since they use very large boxes that take up a lot of space on the screen. This doesn't allows you to see all the content when you have created many flows.

Neil
Head of Product Delivery in UK
Personalbeschaffung & -besetzung, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Fantastic product

4,0 vor 2 Monaten Neu

Kommentare: Fantastic product, easy company to work with. Highly reccomend!

Vorteile:

Great features, with steady delivery of new features. Whatfix really listen to their users and shape their backlog accordingly

Nachteile:

Less about the product, but sometimes the communication can be over-zealous/clumsy

In Betracht gezogene Alternativen: Appcues, WalkMe und Pendo

Gründe für den Wechsel zu Whatfix: Better features than two of the alternative; better price than the other

Tim
Sr. Consultant in Kanada
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Telekommunikation, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung
Quelle: GetApp

good APP

4,0 vor 4 Jahren

Vorteile:

Whatfix is a very good software and it is easy to use and help guide the customer step by step to resolve their concerns.

Nachteile:

The price is a little high. It is lack of analytical features. Some features is not easy to configure.

Hal
Hal
Technical Writer in
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung
Quelle: GetApp

Whatflow flows implementation in a special education web based product

4,0 vor 6 Jahren

Kommentare: Frontline provides special education solution services to thousands of school districts nation wide and abroad. The business need for interactive flows in our case is primarily to reduce customer calls and provide self-help instruction while simultaneously allowing the customer to complete their work. While use of the Whatfix product is still in its infancy (i.e. initial rollout was a pilot with a few districts and two products), we are encouraged by what we see thus far, and plan to implement the feature across a wider spectrum of products and thus make it available to more end-users.

Vorteile:

Implementing the required java code into our application we found to be relatively easy (i.e. needs hours not days or weeks). When and if needed, their team is extremely technical where java, java scripting, html and related technologies are concerned. The Whatfix documentation made available via the Internet is also very good. Moreover, the Whatfix customer support is also very good and we found them to be extremely flexible when organizing meetings, especially given the time zone difference. Their software interface to create the flows is also easy to use and largely intuitive.

Nachteile:

Flows must be exported in their entirety and we have requested that an option be provided to export only those flows that are desired at a particular time so as to avoid having to overwrite files and/or download large file sets. Once a flow is created and if it consists of many steps, should there be a need to edit one or more steps, depending on the nature of the edit it can be a bit time consuming.

Antwort von Quicko Technosoft Labs PVT LTD

vor 5 Jahren

Thanks for the review, Hal. We are working towards building the framework for selective actions on the flows, which should be released soon. As per your feedback, our UX team is currently improving the editing experience.

Mohit
Mohit
Co-Founder in
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung
Quelle: GetApp

Reduced our support costs by 40%

5,0 vor 7 Jahren

Kommentare: We implemented whatfix inside web dashboard of Cuztomise used by top management of large FMCG, Healthcare and Services companies mostly in India and Europe. Cuztomise platform is a complete DIY platform which enables companies to swiftly make changes to workflow. We use to get a lot of calls from users in our support center asking help on making various modifications on platform. Even after having a complete FAQ and user manual, still users felt comfortable doing changes while on line with our support staff. We quickly realised that its very crucial for us to provide hand holding for our customers. Then we decided to try Whatfix . Whatfix not only allowed us to provide user handholding but instantly helped us generate lot of guides which can literally be created by anyone quickly. We have experienced 40% reduction in calls which means lot of savings on our support costs.

Vorteile:

- Easy to use, quickly create guides in various languages - Easily convert guides to PDF, videos in few clicks - Very easy to integrate

Nachteile:

- Not exactly a con, but i would like it to be available for mobile also.

Antwort von Quicko Technosoft Labs PVT LTD

vor 5 Jahren

Thanks for the amazing review, Mohit. Currently, Whatfix is responsive and supports mobile web. Whatfix also supports hybrid HTML5 mobile apps.