TrendKite

TrendKite

von TrendKite

Wer nutzt diese Software?

Der Anbieter hilft Marken und Agenturen, insbesondere solchen mit B2B-Schwerpunkt, Probleme in Bezug auf PR-Analysen und Berichterstattung zu lösen, indem sie einen besseren Einblick in Branchentrends erhalten.

Durchschnittliche Bewertung

5 Bewertungen
  • Gesamt 3.6/5
  • Benutzerfreundlichkeit 3.2/5
  • Kundenservice 3/5
  • Funktionen 3.4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 3.7/5

Produktinformationen

  • Kostenlose Version Nein
  • Gratis Testen Nein
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
  • Training Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung Support während der Geschäftszeiten

Angaben zum Hersteller

  • TrendKite
  • http://www.trendkite.com/
  • Gegründet 2012

Über TrendKite

TrendKite hat es sich zur Aufgabe gemacht, PR-Profis und Agenturteams dabei zu helfen, schnell und präzise ein genaues Bild der Medienberichterstattung ihrer Marken zu erstellen. Die fortschrittlichen Analysefunktionen, die ansprechende Berichterstellung und der ausgefeilte Anteil an Sprachanalysen helfen den Kunden, Erfolge zu erzielen, zu validieren und zu kommunizieren.

TrendKite Funktionen

  • Artikel der Autoren-Datenbank
  • Automatisches Aktualisieren von Medienlisten
  • Digitales Vermögens-Management
  • Direktes Mailmanagement
  • E-Mail-Verteilung
  • Erstellung von Pressemitteilungen
  • Kampagnenmanagement
  • Kommunikationskalender
  • Kontaktmanagement
  • Presse-Überwachung
  • Presseausschnitte verwalten
  • Anpassbare Berichte
  • Engagement-Verfolgung
  • Kampagnenanalysen
  • Lead-Zuordnung
  • Multichannel-Datenerfassung
  • Nachterminierung
  • Nachverfolgung von Influencers
  • Wettbewerberüberwachung
  • Dashboard
  • Empfindungsanalyse
  • Folgenabschätzung
  • Konfigurierbare Warnmeldungen
  • Kundenbindung
  • Nachverfolgung von Influencers
  • Reputationsmanagement
  • Segmentierung der Audienz
  • Trend-Verfolgung
  • Wettbewerbsanalyse

Die hilfreichsten Reviews für TrendKite

Great Software!

Bewertet am 30.1.2017
David L.
Graphic Designer
Design, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: TrendKite has proven to be very accurate with our social media numbers. Having used other programs as well, we are happy with the ease of use, diversity, and wonderful customer service. Would definitely recommend TrendKite to others.

Vorteile: Easy to use.
accurate stats.
great customer service.

Graphic Designer

Bewertet am 30.1.2017
Hollis W.
Graphic Designer
Museen & Institutionen, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: TrenKites customers service is great and tracking coverage and social reports for clients is so easy. It makes out life much easier!

Good Catch

Bewertet am 2.1.2019
Jessica F.
Account Coordinator
Öffentlichkeitsarbeit und Kommunikation, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
2/5
Benutzerfreundlichkeit
2/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: Trendkite catches coverage that you might have missed by searching for many terms associated with your client.

Nachteile: The software has a bit of a learning curve and isn't second nature. It is a bit difficult to navigate sometimes.

Good Reports, Bad Customer Service

Bewertet am 3.12.2019
Liz H.
Social Media Manager
Hochschulbildung, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
3/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
1/5
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: I was primarily using TrendKite for its social media listening and metrics tools. It frequently didn't deliver what I needed and the search results didn't have any save history on them. If you had a great tracker but thought maybe you should add one more phrase to your listening and it wasn't what you thought you could never go back to the great tracker. Customer service was virtually non-existent as well. At multiple times throughout my year contract I would go weeks to even months without hearing any response to direct inquiries about trackers and requests for help. And at one point was told to continue to use the metrics from social media platforms themselves for the most accurate data as they could not capture it aka they wanted me to continue to pay for their product to see "trendlines" but then go to the platforms and pull the data again to get accurate information.

Vorteile: I really enjoyed TrendKite's built-in report making capabilities. The reports that we were able to put together were clear, concise and offered room for explanations or addition data in a coherent, easily digestible manner. Instead of three people focused on three separate pieces of a report creating three different reports, TrendKite allowed us to collaborate on one report that had a cohesive style.

Nachteile: TrendKite bought UnionMetrics for social media listening and metrics but did not integrate the software into TrendKite overall so it was difficult to connect the two components of our listening strategy. While we could input a report into our overall dashboard we could not add social media metrics or listening data to our TrendKite reports with the click of a button like we could data coming from TK and instead had to add it manually working within two different browsers.

A basic communications tool that isn't quite worth the money

Bewertet am 25.7.2019
Jason B.
Vice President of Analytics
Öffentlichkeitsarbeit und Kommunikation, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
3/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
2/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: TrendKite is a mediocre tool that exists to address a very niche need. If you want to simply track a few dozen clippings, there are much cheaper platforms that can get the job done - if you want a more sophisticated platform to help inform a communications strategy, platforms such at Talkwalker are much more accurate and provide much more depth. All-in-all, I would rarely recommend TrendKite as the tool of choice for any business.

Vorteile: It tries to branch outside of pure communications by touching on SEO. For anyone who needs an incredibly quick look

Nachteile: TrendKite uses UMVs as its metric of choice which is behind industry standards. TrendKite allows you to understand high-level trends, but it's lack of precision combined with it's use of UMVs makes it difficult to make a business case for TrendKite. At times, TrendKite requires a tremendous amount of manual effort and ultimately, may not be worth the time investment.

Lies weitere Bewertungen