ConnectWise Automate

ConnectWise Automate

von ConnectWise

Wer nutzt diese Software?

Anbieter von IT- und Managed Services (MSPs)

Durchschnittliche Bewertung

88 Bewertungen
  • Gesamt 4.2/5
  • Benutzerfreundlichkeit 3.5/5
  • Kundenservice 3.8/5
  • Funktionen 4.4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 3.9/5

Produktinformationen

  • Kostenlose Version Nein
  • Gratis Testen Ja
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
    Installiert - Windows
  • Training Persönlich
    Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung 24/7 (Live Vertreter)
    Support während der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • ConnectWise
  • http://www.connectwise.com/software/automate
  • Gegründet 2004

Über ConnectWise Automate

ConnectWise Automate, früher LabTech, ist die einzige RMM-Plattform, die deiner Arbeitsweise entsprechend konzipiert wurde, da sie von einem Managed Service Provider (MSP) speziell für MSPs entwickelt wurde. Automate wurde mit modernster Agententechnologie entwickelt und bietet eine beispiellose zentrale Sicht auf die IT-Systeme deiner Kunden. Die leistungsstarken integrierten Monitorfunktionen informieren dich, wenn IT-Probleme gefunden werden. So kannst du Probleme proaktiv beheben, bevor diese zu Ausfallzeiten für deine Kunden führen. Starte noch heute deine kostenlose Testversion!

ConnectWise Automate Funktionen

  • Audit Trail
  • Automatische Geräteerkennung
  • Diagnostisches Testen
  • Import / Export von Daten
  • JCL-Management
  • Mehrere Nutzer
  • Mehrere Plattformen
  • Querverweis-System
  • Sardanes-Oxley-Compliance
  • Strom-Management
  • Verhalten-basierte Beschleunigung
Der Softwareanbieter hat diese Information nicht vervollständigt.
  • Bedarfsmanagement
  • Beschaffungsmanagement
  • Compliance-Verfolgung
  • Instandhaltungsmanagement
  • Inventarverwaltung
  • Konfigurationsmanagement
  • Kostennachverfolgung
  • Lieferanten-Management
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Wirtschaftsprüfung-Management
  • Compliance Management
  • Inventarverwaltung
  • Kapazitätsmanagement
  • Korrektur-Management
  • Lizenzmanagement
  • Remote-Zugriff/-Kontrolle
  • Wartungsplanung
  • Zugriffskontrollen/Berechtigungen
  • Überprüfung von Vorfällen
  • IT-Asset-Management
  • Release-Management
  • Self-Service Portal
  • Service-Katalog
  • Serviceberichterstattung
  • Störfallmanagement
  • Ticket-Management
  • Vertragsmanagement
  • Wissensmanagement
  • Automatische Benutzer-/Geräteerkennung
  • Beschaffungsmanagement
  • Datenmanagement
  • Einsatz-Management
  • Inventarverwaltung
  • Remote-Monitoring und -Management
  • Software-Management
  • Synchronisierungsplanung
  • Unterstützung drahtloser Netzwerke
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Backup und Recovery
  • CRM
  • Dashboard
  • Fernzugriff
  • Help-Desk
  • Korrektur-Management
  • Live-Chat
  • Problemmanagement
  • Projektmanagement
  • Terminplanung
  • Bandbreiten-Überwachung
  • Baseline-Manager
  • Dashboard
  • IP-Adressen-Überwachung
  • Internet-Benutzungsüberwachung
  • Netzwerk-Ressourcenmanagement
  • Netzwerkdiagnose
  • SLA-Überwachung
  • Server-Überwachung
  • Uptime-Überwachung
  • Web-Traffic-Berichterstattung
  • Aktivitätsüberwachung
  • Berichterstattung / Analyse
  • Erkennungssystem für unberechtigte Eingriffe
  • Firewalls
  • Schwachstellen-Scannen
  • Threat Response
  • VPN
  • Zugriffskontrolle
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Automatische Genehmigung
  • Automatische Patch-Implementierung
  • Automatische Scans
  • Benutzerdefinierte Patches
  • Compliance Management
  • Dashboard
  • Management des kompletten Netzwerks
  • Patch Test
  • Priorisierung von Patches
  • Remote-Zugriff/-Kontrolle
  • Schwachstellen-Scannen
  • Berechtigungsnachweis-Management
  • CPU-Überwachung
  • Datenbank-Server
  • E-Mail-Überwachung
  • Ereignisprotokolle
  • Historisches Nachfolgeerfahren
  • Korrektur-Management
  • Terminplanung
  • Virtuelle Maschinen-Überwachung
  • Überwachung der Benutzeraktivität
  • Archivierung & Aufbewahrung
  • Daten-Mobilität
  • Desktop-Virtualisierung
  • Disaster Recovery
  • Kapazitätsüberwachung
  • Leistungsmanagement
  • Namensraum-Management
  • Versionskontrolle
  • Virtuelle Maschinen-Überwachung

Die hilfreichsten Reviews für ConnectWise Automate

RMM to the stars

Bewertet am 29.10.2019
Jared M.
NOC Manager
Informationstechnologie & -dienste, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We used this tool when it was LabTech - and even in those days there was no comparing this to any other RMM platform. For years it had the edge in so many ways. To those willing to learn it this tool was capable of being the entirety of your platform for doing business!

Vorteile: The feature set has been astounding from day one.
With the big rebrand and integration with ConnectWise Manage the duo are now all that much better, complementing each others previous, non-focused features.

Nachteile: Truly forward progress was the main issue. During the time we actively used LabTech/Automate was during the transition years of the name and aesthetic. Things are definitely driving into the right, unified direction for all of their tools and that is exciting to see!
Learning the tool, like most ConnectWise products, can be daunting but there are lots of resources to pull from and well worth the investment.
Again, I suspect due to the years of bringing the tools together, Automate seemed to somewhat stall/lag on added features for awhile. They certainly had the most initially so it wasn't a drastic fall-behind, but new tools were taking the slow moving to catch up and the market is certainly competitive again.

Connectwise Automate

Bewertet am 11.12.2019
Daren A.
President
Informationstechnologie & -dienste, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We are using Connectwise Automate for taking care of customers on a managed service contract.

Vorteile: There are many, many features in Connectwise Automate that will help you help your customers with their computer needs.

Nachteile: Although the software is very feature rich, it seems very cumbersome and not easy to use from day one. In almost every step, we have had to take classes to figure out how to do things.

Manage multiple environments with ease

Bewertet am 25.1.2019
Christopher J.
IT Consultant
Informationstechnologie & -dienste, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Companies I have been working for have been leveraging this application for machine management for years.

Vorteile: This software provides multiple connectivity options.
It can show a lot of information (see least favorite list below)
Great organization!
Easy integration with Connectwise Control and Manage
Lots of option for Scripting and API connectivity to outside applications

Nachteile: The interface was changed to a much less intuitive environment about a year ago. I use it and have started to get used to it somewhat, but it still is not what I would call good.
There's problems if you don't run the Control Center as an Admin, but it doesn't want to run as admin by default
The uninstaller for the client can sometimes not uninstall.

I utilize this software daily to perform my job duties, managing all aspects of over 6,000 endpoints

Bewertet am 29.5.2018
Bryan F.
Senior Systems Engineer
51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: Clients and Locations are organized in an easy-to-view tree, which allows easy access to a customer's inventory. Several dataviews are available from a Client or Location to quickly gather information of an environment. For example, a list of 'scheduled tasks' configured on every system can be gathered from all systems to determine why a particular event occurs every Saturday at 4am. Remote Control of a system can be envoked with standard tools such as VNC or RDP, as well as ConnectWise Control (formerly Screen Connect). Reports of client environments are just a click away, whether a question regarding system health is of issue, or if all systems have the latest patches and Anti-Virus updated.

Nachteile: Software runs on a MySQL backend, but only on Windows. Keeping MySQL tuned properly for environment size can be chore, whereas DB Engines such as MSSQL are a bit more automated and forgiving. As you bring more agents into the system, it's a good idea to run performance metrics on the MySQL server to see if any adjustments are necessary to maintain best performance of the system. Telephone Support for the MySQL backend tends to yield different answers from each representative you talk to, and in my experience it was best to use general MySQL tuning documents that are available from Oracle.

The BEST tool for an IT Army of One

Bewertet am 26.4.2019
Ahmed A.
Information Systems Technician
Informationstechnologie & -dienste, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
Quelle: GetApp
5/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Its a love/hate relationship, but mostly love. I fought to have this at my company and I can not do my job without it.

Vorteile: You can access it anywhere. If I am on vacation in Mexico and the office back in the states needs support, I just open up chrome and go to my custom made website that CW gave me and I am in. I can see everything about a persons computer by just scrolling side to side or double clicking. Their customer service is also 24/7 AND they assign you technicians to help with implementation along with connectwise university to ensure you are ready to use their product to the fullest extent!

Nachteile: Its sort of difficult to learn. They have the university that helps with that, but some of their classes are outdated and some just sprint through the lesson in the hopes that you might have caught a thing or two that they just taught you. Also, their scripting language is their own(proprietary) and you have to learn it. So if you already know Java, C++, Python, etc, it doesn't matter.

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