Wir helfen Unternehmen in Deutschland
seit 15 Jahren bei der Softwareauswahl

Was ist ConnectWise Automate?

ConnectWise Automate, früher LabTech, ist die einzige RMM-Plattform, die deiner Arbeitsweise entsprechend konzipiert wurde, da sie von einem Managed Service Provider (MSP) speziell für MSPs entwickelt wurde. Automate wurde mit modernster Agententechnologie entwickelt und bietet eine beispiellose zentrale Sicht auf die IT-Systeme deiner Kunden. Die leistungsstarken integrierten Monitorfunktionen informieren dich, wenn IT-Probleme gefunden werden. So kannst du Probleme proaktiv beheben, bevor diese zu Ausfallzeiten für deine Kunden führen. Starte noch heute deine kostenlose Testversion!

Wer verwendet ConnectWise Automate?

Anbieter von IT- und Managed Services (MSPs)

ConnectWise Automate Software - 1
ConnectWise Automate Software - 2
ConnectWise Automate Software - 3
ConnectWise Automate Software - 4
ConnectWise Automate Software - 5

Du bist nicht sicher, ob ConnectWise Automate das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

ConnectWise Automate

ConnectWise Automate

4,1 (127)
2,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
110
5
3,6 (127)
3,9 (127)
3,6 (127)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Keine Preise gefunden
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
196
26
4,7 (211)
4,7 (211)
4,7 (211)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu ConnectWise Automate

NinjaOne
Am besten bewertete Funktionen
Korrektur-Management
Remote-Zugriff/-Kontrolle
Warnungen/Eskalation
Atera
Am besten bewertete Funktionen
Remote-Zugriff/-Kontrolle
Unbeaufsichtigter Zugang
Warnungen/Eskalation
Kaseya VSA
Am besten bewertete Funktionen
Echtzeit-Benachrichtigungen
Remote-Zugriff/-Kontrolle
Server-Überwachung
N-sight
Am besten bewertete Funktionen
Alarmfunktion / Benachrichtigungen
Server-Überwachung
Zugriffskontrollen / Berechtigungen
GoTo Meeting
Am besten bewertete Funktionen
Bildschirm teilen
Videokonferenzen
Zwei-Wege-Audio und -Video
Pulseway
Am besten bewertete Funktionen
Mobiler Zugriff
Remote-Zugriff/-Kontrolle
Server-Überwachung
LogMeIn Central
Am besten bewertete Funktionen
Echtzeitüberwachung
Remote-Zugriff/-Kontrolle
Wissensbasis-Management
Join.Me
Am besten bewertete Funktionen
Präsentations-Streaming
Sprachanrufe
Wechselseitige Audio & Video
LastPass
Am besten bewertete Funktionen
Kennwortsynchronisierung
Passwort-Management
Verschlüsselte Passwortspeicherung

Bewertungen über ConnectWise Automate

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,1
Benutzerfreundlichkeit
3,6
Kundenservice
3,6
Funktionen
4,3
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,9

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
50%
4
28%
3
14%
2
2%
1
6%
Daren
Daren
President in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Informationstechnologie & -dienste, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Connectwise Automate

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: We are using Connectwise Automate for taking care of customers on a managed service contract.

Vorteile:

There are many, many features in Connectwise Automate that will help you help your customers with their computer needs.

Nachteile:

Although the software is very feature rich, it seems very cumbersome and not easy to use from day one. In almost every step, we have had to take classes to figure out how to do things.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

If you have the money to spend, spend it.. if not.. there is other options`

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Overall, I am very happy with Connectwise Automate and would continue to use the product. If you work in a critical industry, I wouldn't recommend this as being your only source of remote access since support is very slow and very unhelpful in most situations.

Vorteile:

The best part of this software is how robust the software is. When you purchase this software, you receive control and "WSUS" as part of your package. The software contains reports, pulls data on each computer, provides some integration and overall is a great automation and remote access tool.

Nachteile:

Support is very slow to respond. Getting credits for downtime on their hosted web server is like pulling teeth. When you get into the chat queue, you may be waiting an hour or more for someone overseas who doesn't know how to fix the issue anyway. Then you have to wait until someone gets back with you when they "open a ticket." Honestly.... the only reason I WOULDN'T buy this software is their support system lacks ability for true support!

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Internet, 5.001–10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Infrastructure review to perfection

5,0 letzten Monat Neu

Kommentare: I think it has been an average work experience with conect wise, for this reason we lowered the level of work, we believe that it gives us ideas, it gives us a look from outside the company, we like this since it is not always good to get involved alone In solutions from the same company such as those offered by Google, you have to look at new horizons, in the same way the generation of infrastructure has its strengths and being able to monitor development remotely has had good results.

Vorteile:

We like to use this program with the team to be able to do a thorough review of our network and IT environments in general, it is always good to have an external look at our products and in their development it is crucial to be able to obtain good development ideas.

Nachteile:

Security compliance in this sense is due, we believe that we have our own solutions that far exceed the capacity of Conect Wise, in this sense it does it wrong, we have obtained gaps and it is not compatible enough to be linked to another separate security system.

Benjamin
IT in USA
Fluggesellschaften/Luftfahrt, 501–1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung
Quelle: SoftwareAdvice

In Betracht gezogene Alternativen:

Should be call "Connectwise Autodraft"

1,0 vor 4 Jahren

Kommentare: The business is a con. They tell you they have a "guarantee" which they make impossible to obtain. will continue to bill you regardless fo whether the product works or not.

Vorteile:

The software has its pros (connectwise screenconnect is the only good thing). The automation will automatically restart services or auto-approve and apply windows update on a schedule. When it isn't crashing or causing servers to crash that is.

Nachteile:

It CONSTANTLY crashes. It will cause servers to crash. Only some automation features work. No support is ever avaaible to resolve issues. The ones that do respond don't know their own product.

Ian
Prevent Manager in USA
Informationstechnologie & -dienste, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Great For Ticketing and Monitoring

5,0 vor 11 Monaten

Kommentare: We have a great overall experience using ConnectWise Automate. It has helped us stay a leader in our industry and has made our MSP a better organization. We would highly recommend to any company looking to support remote clients effectively.

Vorteile:

The ticketing with ConnectWise automate and reporting is accurate and helps make business decisions. We are able to keep track of all our issues and then address them with the same software. We like how easy it was to setup and has been a great tool for all of our technicians.

Nachteile:

We did not like how the agents will fail to install certain applications even though they are working on other agents. It's hard to decipher the logs to trouble shoot issues and administrators take some time to learn the program. There is a need for more third party patching options.