Wir helfen Unternehmen in Deutschland
seit 15 Jahren bei der Softwareauswahl

Was ist Booksy?

Booksy ist ein Terminsystem, das dich und deine Kund*innen zusammenbringt. BooksyBIZ gibt dir die Kontrolle über dein Unternehmen und hilft dir dabei, Zeit zu sparen. Du profitierst von vielen Funktionen, die dir das Berufsleben erleichtern.
Vorteile der BooksyBiz-App:
* Kunden-Self-Service
* Kalenderverwaltung
* Kundenmanagement
* Business-Management
* Verkaufsstelle
* Marketing- und Treue-Tools
Booksy funktioniert als sich monatlich verlängerndes Abonnement basierend auf der Anzahl der Mitarbeiter*innen.

Wer verwendet Booksy?

Friseursalons, Barbiere, Nagelstudios, Spa- und Wellnessunternehmen, Personal Trainer*innen, Massagesalons, Sonnenstudios etc.

Booksy Software - 1
Booksy Software - 2
Booksy Software - 3
Booksy Software - 4
Booksy Software - 5

Du bist nicht sicher, ob Booksy das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Booksy

Booksy

4,4 (348)
29,99 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
90
3
4,4 (348)
4,3 (348)
4,3 (348)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
139,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
128
11
3,9 (2.753)
3,6 (2.753)
3,8 (2.753)

Weitere gute Alternativen zu Booksy

Mindbody
Am besten bewertete Funktionen
Echtzeit-Planung
Mobiler Zugriff
Online-Buchung
Square Appointments
Am besten bewertete Funktionen
Bestätigung / Erinnerungen
Online-Buchung
Terminplanung
Appointy
Am besten bewertete Funktionen
Bestätigung / Erinnerungen
Kalender-Synchronisierung
Online-Buchung
Workplace from Meta
Am besten bewertete Funktionen
Echtzeit-Benachrichtigungen
Echtzeit-Chat
Mobiler Zugriff
StyleMaster
Am besten bewertete Funktionen
Für dieses Produkt wurden noch keine Funktionen durch Nutzer bewertet.
Schedulicity
Am besten bewertete Funktionen
Bestätigung / Erinnerungen
Mobiler Zugriff
Online-Buchung
Square Point of Sale
Am besten bewertete Funktionen
Datensicherheit
Online-Zahlungen
Zahlungsabwicklung
Sign In Scheduling
Am besten bewertete Funktionen
Bestätigung / Erinnerungen
Kalender-Synchronisierung
Online-Buchung
StyleSeat
Am besten bewertete Funktionen
Bestätigung / Erinnerungen
Online-Buchung
Terminplanung

Bewertungen über Booksy

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,4
Benutzerfreundlichkeit
4,4
Kundenservice
4,3
Funktionen
4,3
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
72%
4
14%
3
4%
2
3%
1
7%
Piotr
Piotr
CEO
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Internet, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

All you need to manage your small beauty shop

5,0 letztes Jahr
Untertitel auf Deutsch sind im Videoplayer verfügbar
Hamza
Herrenfriseure in Deutschland
Gesundheit, Wellness & Fitness, Selbstständig
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

Bewertungen

4,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Online Termin

Vorteile:

Über Instagram online Termin buchen.....

Nachteile:

Die es kein kostenloses Version gibt....

Lou
Lou
Tax Preparer in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Buchhaltung, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

All in one CRM like App

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: My overall experience was a great experience and i will continue to use this app.

Vorteile:

It acts like a CRM but a great scheduling app.

Nachteile:

None everything is perfect and i would high recommend this to all my entrepreneurs.

Larissa
Cosmetologist in USA
Verbraucherdienste, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Wonderful app

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: My overall experience is wonderful

Vorteile:

It’s easy and accessible, I love that my clients can book when ever they want with out having to go through me.

Nachteile:

I’m not quite sure at the moment, i know there were like two things that i didn’t care for much but, none that comes to mind at this very moment.

Verifizierter Rezensent
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Kosmetik, Selbstständig
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung
Quelle: GetApp

Booksy seems to be too understaffed and overwhelmed to be as effective as it can

2,0 vor 2 Jahren

Kommentare: I hate the fact that I'm stuck using this awful company (if I jumped ship I would lose the hundereds of reviews that I had amassed while I was using Genbook). Booksy clearly got greedy by acquiring a competitor and instead of boosting up its staffing to handle the numerous bugs in its software as well as the influx of all the new customers from the competitor, they choose to go cheap with keeping its domestic staff lean (which I'm sure is terrible for morale) and contracting with ill-trained overseas customer support who are essentially useless when it comes to addressing the very real flaws in its system.

Vorteile:

Good effort that they offer videos and webinars to help users navigate how to use Booksy. Too bad that those videos and webinars tend to be general and vague, and when there are specific questions and issues (or problems we run into that we point out) they are simply not addressed. I like that someone from Booksy reached out to me as a new customer after being migrated from Genbook to help me with my questions, but that was only for a period of a month and now that there are still ongoing questions and issues I need help with that person no longer responds. I know that it is due to the fact that the staffer is constantly being given new accounts as the old ones "age out" but it is indicative of how this business prioritizes profits from account volume rather than maintaining a robust, unassailable product with good customer service.

Nachteile:

TERRIBLE CUSTOMER SERVICE. Booksy touts offering support by phone (except they are so short staffed that the wait time is interminable), email (response rate is about several weeks), and 24/7 chat (response rate several hours for a reply, and oftentimes the overseas support person is not equipped to provide an answer or solution and when that is the case then they just ghost the conversation. Here is an example of a typical exchange. Me: Please help me w/ this problem accessing the waitlist, namely the fact that there does not seem to be one period. Booksy: The waiting list works so that it is only displayed if there is at least one free slot in business. Please check if the slot is available, then it should be working fine! Me: What do you mean that the waiting list works only so that it is only displayed if there is at least one free slot in business? The whole point of the waiting list is so that if all the slots are currently booked, whoever is on the waitlist is notified if the slot they want becomes available. Please explain b/c Booksy's waitlist does not make sense to me. Booksy: no response

Antwort von Booksy

vor 2 Jahren

We are sorry the transition to Booksy from Genbook did not meet your expectation. It is never our intention to leave anyone with questions and we appreciate you sticking with us. We've made strides to improve response times on the phone and in the in-app chat. If you find yourself with a question please reach out so we can assist.

Latoria
Nail Technician in USA
Gesundheit, Wellness & Fitness, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Perfect Assistant

5,0 vor 4 Jahren

Kommentare: My overall experience with Booksy is wonderful!!!. The customer service and response time is amazing. There’s nothing more frustrating than being in the middle of trying to do something , needing assistance, but you are unable to connect with help desk or support until the next day.

Vorteile:

The selling point for me was the automatic appointment reminders that are sent to the customers. I used to sit up every night and send out appointment reminders to all of my customers.

Nachteile:

When the sw did not allow for deposits.