Saba Cloud

Saba Cloud

von Saba Software

Wer verwendet Saba Cloud?

Führungskräfte, die das beste verfügbare Lernmanagementsystem wünschen

Was ist Saba Cloud?

Schule hochqualifizierte und engagierte Arbeitskräfte mit einer Lernmanagementsoftware, die die moderne Lernerfahrung deiner Mitarbeiter, die formellen Lernaktivitäten, die dein Unternehmen benötigt, und die Tools und Erkenntnisse bietet, die die Geschäftszahlen beeinflussen. Saba Cloud ist die ideale Plattform für mittelständische und große Unternehmen, die eine personalisierte, kontinuierliche Lernerfahrung anbieten möchten.

Lass dir zeigen, was möglich ist. Saba. Die Talententwicklungsfirma.

Saba Cloud – Details

Saba Software

http://www.saba.com

Gegründet 1997

Saba Cloud – Preisübersicht

Saba Cloud bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für Saba Cloud findest du unten.

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

Saba Cloud Funktionen

360-Grad-Feedback Software
Berichterstattung / Analyse
Bewertungsauswahl
Dashboard
Fortschrittsverfolgung
Fragenkatalog
Self-Service Portal
Umfragen & Feedback
Asynchrones Lernen
E-Learning-Unternehmen
Elektronischer Handel
Gamification
Gemischtes Lernen
Hochschulbildung/Erziehung
Integrierter Autorensystem-Kurs
Mobiles Lernen
Portal für Lernende
SCORM-Compliance
Synchrones Lernen
Unternehmen/Geschäft
Videokonferenzen
360-Grad-Feedback
Anpassbare Vorlagen
Benutzerdefinierte Bewertungsskalen
Beurteilungen der Kompetenzen
Bewertungszyklen tracken
Entschädigungsmanagement
Gewichtete Leistungskennzahlen
Individuelle Entwicklungspläne
Kollegen-Bewertungen
Laufende Leistungsverfolgung
Selbsteinschätzungen
Self-Service Portal
Asynchrones Lernen
Ausbildungsbetriebe
Content-Management
Elektronischer Handel
Engagement-Überwachung
Fähigkeiten-Nachverfolgung
Gamification
Gemischtes Lernen
Hochschulbildung/Erziehung
Integrierter Autorensystem-Kurs
Medien-Management
Mitarbeiter-Training
Soziales Lernen
Studentenportal
Synchrones Lernen
Testen / Bewertungen
Unternehmen/Geschäft
Videokonferenzen
Virtueller Klassenraum
Zertifizierung-Management
360-Grad-Feedback
Karriereentwicklung
Kompetenz-Skala
Leistungsmanagement
Mitarbeiterprofil
Nachfolgemanagement
Organigramme
Personalbeschaffung-Management
Zielmanagement
„Was wäre wenn“-Szenarien
Asynchrones Lernen
Ausbildungsbetriebe
Elektronischer Handel
Gemischtes Lernen
Hochschulbildung/Erziehung
Integrierter Autorensystem-Kurs
Integriertes LMS
Mobiles Lernen
Portal für Lernende
Simulation
Synchrones Lernen
Unternehmen/Geschäft
Zertifizierung-Management
Einstellungen (Personalbeschaffung)
Entschädigungsmanagement
Individuelle Entwicklungspläne
Kompetenzmanagement
Lebenszyklus-Management für Mitarbeiter
Leistungsmanagement
Nachfolgeplanung
Personalbeschaffungs-Management
Trainingsmanagement
Zielsetzung

Saba Cloud – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 218 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.2/5
Benutzerfreundlichkeit
4.1/5
Kundenservice
4.3/5
Funktionen
4.1/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
3.8/5
Alan J.
Manager of Business Development
Informationstechnologie & -dienste, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Overall Rating
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    Unrated
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Likelihood to Recommend
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 15.8.2018

"An organization centric solution for talent management."

Vorteile: Customer service and support team are very courteous and knowledgeable, they listen to our problems and promptly fix them. Coming to features, Halogen is very functional and highly customizable. Presence of a wide range of modules to achieve performance management. Rather than just concentrating on technical aspects, it also pays equal attention to personalize the features with respect to a firm’s vision and mission. The application tracks, records and engages the employees through chat and voice-enabling them to learn while they work. It has really helped us with our HR activities and boosts efficiency. Being a cloud-based system, it is a bit expensive but worth it. You can check out the evaluations and feedback along with the updates of your whole organization chart.

Nachteile: As I mentioned earlier, the cost of it is slightly on the heavier side (which is fine, because it is efficient). Also, we feel we should be able to delete certain classes because they may seem to be outdated.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 15.8.2018
Russell K.
HR Compliance Analyst
Bankwesen, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Overall Rating
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Likelihood to Recommend
    9/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 24.11.2018

"Halogen is a little complex, but quite powerful. "

Kommentare: Halogen is great product but also has great customer service. I was never on hold for very long and called them often. They do not have an automated phone service. You just call the support line and you'll be talking to a real person in just a few minutes.

Vorteile: Halogen's 'comment helper' function is easily the best and most innovative feature. The comment helper makes it really easy for managers to add specific comments to their direct reports without having to come up with comments from scratch. For example, if you have a 5 point scale, manager's simply drag the slider from a level 5 comment (ie. He/she is always courteous and respectful with customers) to a level one comment (ie. He/she is rarely courteous and respectful with customers). It takes a little bit to setup, but you don't have to write them. Admins can just download the comment helpers directly from Halogen and train managers on how to use them. Halogen also has a multi-rater and a third-party rater function. This is quite nice for larger organizations. A multi-rater function gives managers the ability to combine/average out the ratings from multiple managers. The third-parter rater gives the manager the ability to forward the appraisal to another manager entirely.

Nachteile: Halogen is not intuitive. It's unlike any other software I've come across, so the back end might be confusing if you try and learn it on your own with no training. For example, administrators might be confused by the fact that there are two locations sets of user information; one called the 'user center' and the other set inside each 'appraisal process'. The user center information holds user demographic information while the appraisal process set contains user performance information.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 24.11.2018
Abby S.
Workforce Development
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Overall Rating
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Likelihood to Recommend
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 27.6.2017

"Amazing customer service from implementation to successful utilization"

Vorteile: One of the greatest features of Halogen/Saba is their people. The implementation team, the customer representatives, and the technical service support all make sure to answer every question to help in the best way possible in finding a solution to your problem.

Nachteile: Some of the administrator features are not as user friendly as the end user technology. I do find myself wishing for some additional customization features in how the forms and processes run. However, that being said, Halogen/Saba has always taken their client feedback into consideration and often will try to include the features you request in the last version roll-out. It looks promising that many of the things we would like to see could be part of a future version.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: GetApp
  • Bewertet am 27.6.2017
Tomas G.
Enterprise Technical Support Engineer
Informationstechnologie & -dienste, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Overall Rating
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    Unrated
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Unrated
  • Likelihood to Recommend
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 11.12.2019

"The paradise to take trainings"

Kommentare: now all the departments have his training in one place, making easy for everyone

Vorteile: The trainings are so organized that you only need time to search and select the courses do you want to complete.

Nachteile: Some training requires Flash, and right now that's an outdated plugin and unsupported for some web browsers

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 11.12.2019
Nancy T.
HR Director
Unternehmensberatung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Overall Rating
    2/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    2/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    2/5
  • Kundenbetreuung
    2/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    2/5
  • Likelihood to Recommend
    1/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 16.10.2018

"Like a bad dream"

Kommentare: I am disappointed in SABA. They have added an unneccessary burden to my work life and I resent it.

Vorteile: Less paper in my office - mobile platform. Some groups like being able to send kudos to each other in a public forum. If it worked, it would be great. Theoretically employees and managers would have access to prior years docs. For a small company of 200 people, with a tiny HR department, the ADMIN burden of this product outweighs any benefit.

Nachteile: The product is counterintuitive, difficult to maneuver thru, inefficient, and offers no immediate online training/support. If an employee fails to hit complete on their input or hits complete too soon, it affects the Managers ability to see the input. If a Manager fails to log in and hit the complete button after the final review mtg, then the review won't be available for viewing in next year. This is emblematic of multiple faults with the software. At review time, I become a Full Time Software Support rep trying to handling all employee inquiries relating to Saba's many limitations. I do NOT have time for this additional FT job! There is no reason this software should be so difficult to use. The fact that Training is extra adds insult to injury. It should not be an annual add-on. This is expensive software. Saba should offer a FREE generic training and offer a buy-up for customers wanting something Customized. Saba nickel and dimes customers to death. for the ridiculous price we pay, I do not think we get our money's worth.

  • Quelle des Nutzers 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 16.10.2018