Wer verwendet KORONA?

Einzelhandel, Schnellrestaurants, Weinkellereien, Bäckerei, Cafés, Museum, Berichterstattung, Kartenverkauf, Blumenhändler, POS

Was ist KORONA?

KORONA ist eine Cloud-basierte POS-Software für Weinkellereien. Es ist mit erweiterter Inventar-Nachverfolgung und einer intuitiven Benutzeroberfläche ausgestattet. KORONA passt sich Deinen Arbeitsabläufen an, nicht umgekehrt. Du kannst alle Layouts skalieren, um Deine eigenen betrieblichen Anforderungen zu erfüllen. KORONA umfasst das erweiterte Treuesystem bLoyal für Weinkellereien. Es ermöglicht Dir, Kundenaufträge und Wein Clubs zu verwalten.

KORONA – Details

COMBASE

https://www.combase-usa.com/

Gegründet 2011

Kundenbetreuung

  • 24/7 (Live Vertreter)

Einsatz

  • Installiert - Mac
  • Cloud, SaaS, Web
  • Installiert - Windows
  • Mobile - Android Native

Training

  • Persönlich
  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation
Videos zu KORONA
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

KORONA – Preisübersicht

KORONA bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von KORONA ist ab 49,00 $/Monat verfügbar.


Startpreis

49,00 $/Monat

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

KORONA Funktionen

  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Berichterstattung / Analyse
  • Bestandsoptimierung
  • Bestückung
  • Einzelhandel-Lagerverwaltung
  • Fertigungsbestandsmanagement
  • Lagerhaus-Management
  • Lieferanten-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Multichannel-Management
  • Nachbestellungen verwalten
  • Produktkennzeichnung
  • Prognose

Siehe die vollständige Bestandsverwaltung Software Liste

  • Arbeitskostenrechner
  • Ernährungs- & Zutaten-Etiketten
  • Ernährungsanalyse
  • Inventarverwaltung
  • Kundenmanagement
  • Produktions-Management
  • Rechnungsführung
  • Rezept- / Formelkalkulation
  • Rezept- / Formelmanagement
  • Verkaufshistorie
  • Vertriebsmanagement

Siehe die vollständige Bäckereisoftware Liste

  • Einzelhandel-Management
  • Einzelnes Geschäft
  • Feinkost-/Restaurant-Management
  • Inventarverwaltung
  • Kraftstoff-Management
  • Kraftstoff-POS
  • Lebensmittelgeschäft-POS
  • Lotterie-Management
  • Mehrere Geschäfte
  • Mitarbeitermanagement
  • Preisliste
  • Treueprogramm

Siehe die vollständige Convenience Store & Ladensoftware Liste

  • Artikelverwaltung
  • Barcode / RFID
  • Bestandsoptimierung
  • Bestandsverfolgung
  • Check-in/Check-out
  • Kostennachverfolgung
  • Lieferanten-Management
  • Nachbestellungen verwalten
  • Prognose
  • SKU-/UPC-Codes
  • Seriennummern-Nachverfolgung

Siehe die vollständige Inventarisierungssoftware Liste

  • Barcode-Scanning
  • E-Commerce-Integration
  • Elektronische Unterschrift
  • Geschenkkarten-Management
  • Kassensysteme für Einzelhandel
  • Kundenkonto-Profile
  • Mehrere Standorte
  • Provisionsmanagement
  • Rabattmanagement
  • Restaurant-POS
  • Retourenmanagement
  • Treueprogramm

Siehe die vollständige Kassensysteme Liste

  • Barcode-Scanning
  • Elektronischer Handel
  • Geschenkkarten-Management
  • Inventarverwaltung
  • Kundentreueprogramm-Unterstützung
  • Preismanagement
  • Provisionsmanagement
  • Rabattmanagement
  • Rückgaben nachverfolgen
  • Touch-Screen
  • Verkäufe nachverfolgen

Siehe die vollständige Kassensysteme für den Einzelhandel Liste

  • Ausstellerverwaltung
  • Geschenkeladen-POS
  • Inkasso-Management
  • Kartenverkauf
  • Mitgliedschaft-Management
  • Subventions-Management
  • Veranstaltungsmanagement
  • Versicherungsmanagement

Siehe die vollständige Museumssoftware Liste

  • Angebotsmanagement
  • Barcode / Tickets scannen
  • Kartenverkauf vor Ort
  • Kartenwiederverkauf
  • Kiosk-Kartenverkauf
  • Konzessionsmanagement
  • Kundendatenverwaltung
  • Mitarbeitermanagement
  • Mobiler Kartenverkauf
  • Online-Kartenverkauf
  • Saisonkarten
  • Sitzplan
  • Ticket-Reservierungen
  • Verkaufspunkt POS
  • Website-Management
  • Zuhause drucken

Siehe die vollständige Ticketsysteme Liste

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Auftragsmanagement
  • Fass-Management
  • Inventarverwaltung
  • Keller-Management
  • Produktion-Nachverfolgung
  • Verkaufspunkt POS
  • Weingut-Management
  • Weinklub-Management

Siehe die vollständige Weinbau-Software Liste

KORONA Alternativen

Mehr Alternativen zu KORONA

KORONA – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 41 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,6/5
Benutzerfreundlichkeit
4,5/5
Kundenservice
4,6/5
Funktionen
4,4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4/5
Oniqueh G.
Wine Club Manager
Wein und Spirituosen, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.7.2019

"Great POS and Support Team"

Kommentare: We transitioned multiple software solutions looking to find something that would fully integrate while also helping us dig deeper into our sales data and manage our inventory more closely. Korona has provided solutions for all of those things and made it so much easier to manage our business uniformly across all three tasting room locations as well as managing our Wine Club and online store. Of all the software solutions we transitioned to this year, Korona greatly exceeded the customer service of all others. While other solutions were hard to get in contact with (especially with a real person), Korona was always easy to reach, extremely personable, knowledgeable, and quick to help.

Vorteile: The reporting you are able to do in Korona is amazing. It helps us make decisions about store hours, staffing, products to re-order, etc. much easier. We liked being able to customize the buttons in a way that made the most sense for our business and staff. It is much easier to train new staff members on Korona compared to our previous POS software, which is great!
Our favorite part of the software would be the Support and even Sales team though, they made the transition so easy and continue to promptly assist us with any issue or concern that arises. They work with us to ensure we are happy with the way things are operating and are just AMAZING overall!

Nachteile: We have struggled with getting the Quickbooks integration to work correctly for us. We also purchased a tablet from them that is extremely slow and frustrating to use the software on.

Antwort des Softwareanbieters

von COMBASE an 24.7.2019

Thanks for taking the time to leave us a review, Oniqueh. We're proud of our customer service, so that's really nice to hear :) Call us with questions anytime!

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.7.2019
Kevin L.
Admin Support
Groߟhandel, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 24.6.2020

"KORONA is a very potential POS system for the future!"

Vorteile: I have been learning KORONA as my company is planning to move to this POS system. KORONA as first does not seem like a matching POS system for my wholesale company. However, the more I learn to use it, and with the help of awesome customer support, the more I believe this POS system could be a very good fit to many type of business out there. So I love the most about this software is the 24/7 customer service and reporting function that are very easy to use.

Nachteile: What I don't like is not too big of an issue. It was just the terminology that KORONA used that are not too popular compare to other POS system out there. If KORONA consider to add a function where we can customize the terminology across this system, KORONA will be on fire!!

Antwort des Softwareanbieters

von COMBASE an 25.6.2020

Hey Kevin! Happy to have you with us at KORONA. And thanks for leaving us such a kind review so soon. We'll be here for anything you need during your transition and for the duration of your subscription :)

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 24.6.2020
Steven E.
Travel Agent
Freizeit, Reisen & Tourismus, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    3/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    1/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    5/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 31.7.2019

"KORONA Review"

Vorteile: Software was good and features designed

Nachteile: Cost to much should have cheaper price for people

Antwort des Softwareanbieters

von COMBASE an 12.8.2019

Hi Steven, thanks for the feedback. Glad to hear that you liked our product, but sorry to hear that it wasn't in your price range. We strive to provide reasonable prices for each of our POS software solutions.
KORONA's software-as-a-service always comes as a flat monthly rate with no extra fees or expenses. Often, "cheaper" solutions end up being more expensive once all fees are added on.
Please don't hesitate to reach out again if you're interested in setting up a demo with your free trial so you can see each of the features that KORONA comes with. Our support and customer service team members are pretty great :)

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 31.7.2019
Michael S.
Food & Beverage FOH Operations Manager
Restaurants, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 23.7.2019

"Great Program"

Vorteile: being able to import my products thru a template

Nachteile: at first it was difficult trying to figure out the tag option but now it is something we use thru out all locations

Antwort des Softwareanbieters

von COMBASE an 24.7.2019

Thanks, Michael! Please reach out if you need assistance with any other features. We're always here to make sure all of our customers take advantage of what the solution offers.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 23.7.2019
Jennifer B.
Shipping/ Internet
Wein und Spirituosen, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 8.6.2018

"Never easy making changes/ but Korona was relatively painlessly"

Kommentare: Fairly straightforward POS system that is evolving

Vorteile: Outstanding customer phone suppprt. Our account rep(s) are over the top attentive and eager to trouble shoot at any hour -this is always very reassuring

Nachteile: Still not every thing we need and difficulties expressing our needs. Updates often times remove functionality that is worthwhile and it's difficult to convey the importance of not losing functionality. The time difference has also caused some issues on pressing issues -and updates are not tested on all platforms and to the extent that I feel they should be.

Antwort des Softwareanbieters

von COMBASE an 11.6.2018

Thank you very much for your review! We try to make KORONA better with every update and are very sorry that some updates had the opposite effect for you. We will address this with the product team and do our best to not have updates affect any customers negatively in the future.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 8.6.2018