Wer nutzt diese Software?

Die Lösung richtet sich an alle Unternehmen, von KMU bis zu großen Konzernen, die Außendienstmitarbeiter wie etwa Techniker und Fahrer/Auslieferungspersonal beschäftigen, die von Disponenten verwaltet werden.

Durchschnittliche Bewertung

37 Bewertungen
  • Gesamt 4.6 / 5
  • Benutzerfreundlichkeit 4.5 / 5
  • Kundenservice 4.6 / 5
  • Funktionen 4.3 / 5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4.3 / 5

Produktinformationen

  • Startpreis 27,50 $/Monat
    Preisinformationen
  • Kostenlose Version Nein
  • Gratis Testen Ja, Kostenlose Testversion
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
    Mobile - iOS Native
    Mobile - Android Native
  • Training Persönlich
    Live Online
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung Support während der Geschäftszeiten

Angaben zum Hersteller

  • Praxedo
  • https://en.praxedo.com/
  • Gegründet 2005

Über Praxedo

Hole dir die fortschrittlichste Außendienstmanagement-Software! Praxedo ist eine benutzerfreundliche Lösung, die auf einer Spitzentechnologie basiert. Sie ist so flexibel, dass es die Anforderungen der meisten Dienstleistungsunternehmen erfüllt, von KMU bis hin zu Großunternehmen. Mit Praxedo kannst du die Arbeitsabläufe deiner Außendienstmitarbeiter planen und überwachen. Seit 13 Jahren vertrauen mehr als 500 Kunden und 20.000 tägliche Anwender in vielen Branchen Praxedo, um ihr Außendienstmanagement zu rationalisieren.

Praxedo Funktionen

  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragserstellung
  • Bestandskontrolle
  • Job-Management
  • Kundendatenbank
  • Routing
  • Terminplanung
  • Versandmanagement
  • Vertragsmanagement
  • Vorbeugende Wartung
  • Wiederkehrende Termine
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Elektronische Unterschrift
  • Inventarverwaltung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
  • Mobiler Zugriff
  • Online Stempeluhr
  • Routing
  • Terminplanung
  • Versenden
  • Vertragsmanagement
  • Zahlungseinzug im Außendienst
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Bestandskontrolle
  • Job-Management
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
  • Mobiler Zugriff
  • Routing
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Versand
  • Wartungsplanung
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Inventarverwaltung
  • Job-Management
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
  • Mobile App
  • Routing
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Versandmanagement
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Bestandskontrolle
  • Call-Center-Management
  • Job-Management
  • Job-Nachverfolgung
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
  • Mobiler Zugriff
  • Routing
  • Self-Service Portal
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Vertragsmanagement

Die hilfreichsten Reviews für Praxedo

The product perfectly suits to my business.

Bewertet am 8.3.2018
Maxime Q.
Owner
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
3 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis

Vorteile: What I like the most about Praxedo is the customisation. My associate and I need to keep informations from our clients, and our employees. Praxedo helps us saving these informations at one central point. We can customize our interventions report, and we actualy do it every week to fit our needs. It started with few pictures that employees were taking on working sites, and now we do our estimates with it, we do after sales service. If you use Praxedo well, you can save a lot of time and energy. Searching informations by Clients, Site or Technician is so easy. Now I have an eye on everything from home and I can answer very specific questions from my customers while I speak to them Live. Moreover, the Praxedo's technician bounded to our company is very very available and helpful. Anytime of the day I have a question, he'll answer and from the type of message I want, text, e-mail, call...that's a very big plus.

Nachteile: As much as I like how garnished is the program, I had hard team learning how to use it. Maybe it's because I was working with a different type of program. I can surely say that I'm enough aquinted to use it in a productive way, but I got to admit that I got some stuff to learn from still. I guess it would be easier to use if it wasn't that complex, but then again, I wouldn't be interested in the product... There's also a link between my accountant program and Praxedo that is very useful, it adds clients from my accountant program to Praxedo and then, after an intervention, the bill is produced. All of this is made automaticaly, but it's working as fluidly as the rest of the program. It's a new feature so I guess it'll be fixed in a near future.

Praxedo in a small company for onsite-service and inspections

Bewertet am 26.9.2018
Christoph P.
CEO
Elektrische/elektronische Fertigung, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: praxedo helped us to structure our process we do our work onsite at the customer locations very well.
Either we do easy forms and just catch some informations like signature and some checkboxes if we do onsite services or in case we do bigger inspections taking around 50-100 pictures and a lot of structure informations in specified forms.
We use the praxedo data to fill our data warehouse to creat nice reports for our controling and for our customers.

Vorteile: + cross plattform ( android, ios, windows)
+ best form builder we found on all our tests - we can nearly every customization on our own
+ very stable. We have alreday over 10.000 tasks/tickets completed and only a handful of sync problems
+ we use the api to create tickets and catch all the data in our data warehouse

Nachteile: - user interface / gui ( app and browser) could be a little better and more flexible

Over the years, Praxedo has proven to be a robust and scaleable field service solution.

Bewertet am 1.3.2018
Verifizierter Rezensent
Information Systems & Technology Director - CIO
501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: Powerful out-of-the-box features, 100% adaptable to our telecom and civil engineering businesses, short implementation time, easy configuration and intuitive user interface, extensive service report capabilities, real time communication and perfect sync between modules (mobile app/Web interface). Praxedo has been able to help support our significant growth.

Nachteile: I wish Praxedo could respond to new specific features development requests more quickly. However, their listening ability and constant need for innovation make them flexible and constructive. In addition, twice a year with their major releases, we get new interesting and solid features.

Very productive software at low cost.

Bewertet am 26.2.2019
Jonathan B.
Project Manager
Bau, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We solve the growth problem of our daily operation management, we had no solution for this, we was using Google Agenda to manage our tech and ou schedule and it was far far from what we have now. Everything is easy now and we never forget to bill a job. We've gone 100% paperless with this application.

Vorteile: We really like the versatility of the solution, it gives us the chance to manage all our team rapidly and very effectively. Work very well and the support is very responsive, Ee got a lot of help from them when it was time to integrate the software to our daily production.

Nachteile: For the manager, there is no mobile application to add or organize the daily schedule, so we have to use it from the mobile browser and the solution are not very adapted for it. But this is really the only one problem we found at this software. Everything else are very good.

Ease of use and ever more available teams

Bewertet am 19.6.2019
Baptiste M.
IT manager
Bau, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Thanks to Praxedo, we manage our projects from planning to invoicing, which saves a lot of time for our teams whether in the field or in the office.

Vorteile: + a multi-device plateforme
+ setting up very simplified
+ using the different services that are always available
+ a highly customizable system to be closest to the reality on the ground

Nachteile: The implementation of exports can sometimes seem long, but once the handling is done, it is not so difficult. Nevertheless the Praxedo teams are always available to guide us and it is really appreciable. All structures of this size do not have the same reactivity.

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