Wer nutzt diese Software?

We serve companies of all sizes from sole trader to enterprise looking to move from paper, spreadsheets or clunky and disconnected tech solutions.

Durchschnittliche Bewertung

36 Bewertungen
  • Gesamt 4.9/5
  • Benutzerfreundlichkeit 4.9/5
  • Kundenservice 4.7/5
  • Funktionen 4.8/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4.9/5

Produktinformationen

  • Kostenlose Version Nein
  • Gratis Testen Ja
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
    Mobile - iOS Native
    Mobile - Android Native
  • Training Persönlich
    Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung 24/7 (Live Vertreter)
    Support während der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • Donesafe
  • http://www.donesafe.com
  • Gegründet 2014

Über Donesafe

Donesafe the #1 all-in-one EHS platform that connects your management system from workers in the field to the management team in the boardroom. Donesafe makes it fast and easy to access, enter and report EHS data in real-time. Donesafe is a modern & fresh platform with end to end functionality. It works online with any device, including offline with native iOS and Android apps. Use our out-of-the-box templates or configure to align with your specific requirements.

Donesafe Funktionen

  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Auditplanung
  • Aufgabenmanagement
  • Compliance Management
  • Dashboard
  • Formularverwaltung
  • Mobiler Zugriff
  • Problemmanagement
  • Risikobewertung
  • Verfolgen von Vermögensanlagen
  • Workflow-Management
  • Abzeichen-Management
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Ausweis-Scan
  • Besucher-Nachverfolgung
  • Dokumentenmanagement
  • Merkliste
  • Registrierungs-Management
  • Self-Check-in
  • Vorabregistrierung
  • Archivierung & Aufbewahrung
  • Compliance-Verfolgung
  • Einhaltung von Umweltvorschriften
  • FDA-Compliance
  • HIPAA konform
  • ISO-Compliance
  • OSHA-Compliance
  • Prozess-/Workflow-Automatisierung
  • Risikomanagement
  • Sardanes-Oxley-Compliance
  • Störfallmanagement
  • Testen von Steuerelementen
  • Umfragen & Feedback
  • Versionskontrolle
  • Wirtschaftsprüfung-Management
  • Arbeitssicherheits-Management
  • Berichterstattung / Analyse
  • Betriebliches Gesundheitsmanagement
  • Corrective and Preventive Action (CAPA)
  • Dokumentenmanagement
  • Gefahrstoffmanagement
  • Inspektions-Management
  • OSHA-Protokollierung
  • Risikomanagement
  • Störfallmanagement
  • Trainingsmanagement
  • Wirtschaftsprüfung-Management
  • Arbeitsstunden-Nachverfolgung
  • Aufgabenmanagement
  • Auftragnehmer-Datenbank
  • Genehmigung-Nachverfolgung
  • Lizenz-Nachverfolgung
  • Qualifikationen und Kompetenzen
  • Versicherungs-Nachverfolgung
  • Asynchrones Lernen
  • E-Learning-Unternehmen
  • Elektronischer Handel
  • Gamification
  • Gemischtes Lernen
  • Hochschulbildung/Erziehung
  • Integrierter Autorensystem-Kurs
  • Mobiles Lernen
  • Portal für Lernende
  • SCORM-Compliance
  • Synchrones Lernen
  • Unternehmen/Geschäft
  • Videokonferenzen
  • Beschwerdemanagement
  • Compliance Management
  • Corrective and Preventive Action (CAPA)
  • Dokumentenkontrolle
  • Geräte-Management
  • ISO-Standard-Management
  • Instandhaltungsmanagement
  • LieferantenQualitätskontrolle
  • Risikomanagement
  • Trainingsmanagement
  • Verfolgen von Fehlern
  • Wirtschaftsprüfung-Management
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Betriebsrisiko-Management
  • Compliance Management
  • Geschäftsprozess-Steuerung
  • IT-Risikomanagement
  • Internes Kontrollmanagement
  • Korrekturmaßnahmen (CAPA)
  • Management by Exception
  • Mobiler Zugriff
  • Prädiktive Analytik
  • Reaktions-Management
  • Rechtliches Risikomanagement
  • Reputationsrisikomanagement
  • Risikobewertung
  • Wirtschaftsprüfung
  • Inspektions-Management
  • Korrektur-/Vorbeugungsmaßnahmen
  • Meldung von Verletzungen
  • OSHA-Protokollierung
  • Sicherheitsrisikobewertung
  • Störfallmanagement
  • Trainingsmanagement
  • Wirtschaftsprüfung-Management

Die hilfreichsten Reviews für Donesafe

Easiest H&S Program I used

Bewertet am 9.1.2019
Giel H.
Health & Safety Consultant
Gastgewerbe, 5.001-10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Donesafe can do anything really, our business will use it for many many things, reporting incidents / hazards and doing the injury management is just the start. We will have (Contractor) inductions, permits, SOPs, training documentation, possibilities are pretty much endless.

Vorteile: It is so simple and easy to use, I've used 2 systems in The Netherlands and 3 different systems in New Zealand. This is the 4th system in New Zealand and it is by far the best of all I ever used.

Nachteile: We are still fresh with having this software in our business. It took us several months configuring what we wanted, and we did. So, so far so good, keep it up!

Good system compared to what is available but room for improvement

Bewertet am 13.3.2019
Gabriel C.
Business Systems manager
Konsumgüter, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Donesafe is used for Incident reporting and management across Health, Safety, Environment, Quality; Assessments & Audits, Management of Risks and Workers Comp management

Vorteile: Ease of setup and use
Minimal training required for our users
Good for basic incident reporting and assessments/audits
Easily configurable to capture

Nachteile: Reporting -
- The standard reporting and dashboards are very basic. This cannot support Incident reporting requirements for a business
- Dashboards for managers and key people across multiple areas (like HSE, Quality, Risk) is difficult or cannot be easily done.
- Cannot join data between actions and Incidents/Assessments/Risk modules within the standard reporting module
Integration
- apart from manual csv downloads across individual modules, no other form of integration available
- Integration that was promised to be delivered as part of the implementation is still not delivered 8 months after go-live, we are still uploading users and other key masterdata manually
User Support
- Response is fast, but their first level support don't know much about the product
- Getting resolution can take time; I have had to follow-up constantly
Mobile App
- Certain types of questions do not work on the mobile app; we were told of this upfront
Risk module
- Very basic, good to capture the business risks, but ongoing review and management of Risks is cumbersome (especially for Exec's and senior managers)
System updates
- there is no communication on standard system updates/release notes, and at times we have seen things that were working have stopped working (users complained)
Printing cannot be formatted, must use the standard formats

LOVING Donesafe!

Bewertet am 22.12.2019
Rachel C.
Area Leader/Chairperson
Einzelhandel, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: 100% enjoyable and full of ease. Never had a trouble, easy to learn and to teach other employees how to use.

Vorteile: Easy to navigate, find it easy to identify hazards and incidents as well as complete checklists for safety purposes within our store.
Multiple employees in my store can use Donesafe and it’s an easy way to communicate safety issues within the store. Checklists are done on time and once completed, they are unable to be tampered with giving an authentic date to when it was completed.

Nachteile: The website isn’t always every browser friendly and mostly suits on a computer screen. Not every company can access the app on their phones. That’s the only thing I find to be a con.

Antwort des Softwareanbieters

von Donesafe an 7.1.2020

Rachel, thanks for leaving us such a wonderful review. We are thrilled that you love your experience; our staff will definitely be happy to read what you wrote. We put customer experience and satisfaction as our priority and your review reaffirms the hard work we put in every day. Thank you for your kind words.

Easy to use

Bewertet am 30.12.2018
Cassandra Q.
Shift Manager
Essen & Trinken, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
3/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: The software is easy to use once you get use to it and has helpful videos

Nachteile: In the beginning it was very tricky to navigate

Donesafe what a winner! makes our business look so professional

Bewertet am 29.8.2018
Verifizierter Rezensent
Group Executive Eastern Region
Gastgewerbe, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We engaged Donesafe to provide a safety/audit/HR incident platform in the cloud for our many remote sites. it worked so well we then added on detailed workflows for contractor management. Many of our clients are international firms with their own stringent audit requirements. Our custom dashboards and reporting tools make our local teams look extremely professional. Our monthly/quarterly client audit meetings are a breeze and has helped us grow heaps of new business.

Vorteile: In the cloud, configurability, easily adapted to our needs, ease of use, user-friendly for our team of all ages and IT skills. The onsite dashboards suitable to own internal and also our clients business reporting requirements. Flexibility to handle complex workflows and of course customisable.

Nachteile: Custom work can get pricey, but well worth it in the end. My tip would be, have your workflows finalised initially to save you time and money in having to rework changes later.

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