Axosoft

Axosoft

von Axosoft

Wer verwendet Axosoft?

Projektmanager, Entwickler und Softwareunternehmen.

Was ist Axosoft?

Software mit Funktionen für Projektplanung, Zusammenarbeit, agile Bug- und Vorfallsverfolgung. Software-Entwicklungsteams werden die Fähigkeit zu schätzen wissen, ihre Produkt-Backlogs mühelos verwalten, Releases planen und ihre Burndown-Geschwindigkeit analysieren zu können.

Axosoft – Details

Axosoft

https://www.axosoft.com

Gegründet 2002

Axosoft – Preisübersicht

Axosoft ist verfügbar ab 264,00 $. Axosoft bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für Axosoft findest du unten.

Startpreis

264,00 $

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Installiert - Mac

Cloud, SaaS, Web

Installiert - Windows

Mobile - iOS Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

Axosoft Funktionen

Agile Projektmanagement Tools
Anfragenmanagement
Feedback-Management
Gantt-/Zeitstrahlansicht
Kanban-Tafel
Priorisierung
Ressourcenmanagement
Retrospektiven-Management
Rückstand-Management
Statusverfolgung
Team-Management
Unterstützt Scrum
Vorlagen-Management
Workflow-Management
Aufgabenmanagement
Filtern
Problem-Nachverfolgung
Release-Management
Rückstand-Management
Ticket-Management
Workflow-Management
Aufgabenmanagement
Aufgabenmanagement
Dashboard
Eskalationsmanagement
Problemplanung
Projektmanagement
Wiederkehrende Probleme
Wissensbasis-Management
Überprüfung von Vorfällen
Agile Methodiken
Anpassbare Vorlagen
Budgetmanagement
Gantt-Diagramme
Ideenmanagement
Kanban-Tafel
Kundenportal
Meilensteinverfolgung
Portfoliomanagement
Ressourcenmanagement
Traditionelle Methodiken
Verfolgung der Kosten bis zur Fertigstellung
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Zeit & Kosten Verfolgung
Aufgabenmanagement
Fortschrittsverfolgung
Iterationsverwaltung
KPI-Überwachung
Kollaborationsboard
Meilensteinverfolgung
Priorisierung
Roadmapping
Rückstand-Management
Sprint-Planung
Tägliche Protokolle
Veröffentlichungsplanung

Axosoft – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 34 Nutzerbewertungen

Gesamt
4.2/5
Benutzerfreundlichkeit
3.7/5
Kundenservice
4.3/5
Funktionen
4.1/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4/5

Axosoft

Bewertet am 19.11.2018
Pardeep K.
Quality Assurance
Öl & Energie, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Overall axosoft is professionally designed

Vorteile: Axosoft is self explanatory
Easy to create projects back logs

Nachteile: Won't allow to perform multi level nesting

Longtime Axosoft User, love the product. Best one we've bought in years!

Bewertet am 1.2.2017
David Y.
business analyst
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: I like that we can email tickets into the system. I like that I can add custom fields with custom rules to force my people to use forms a specific way. I like that we can create project folders to track what we're working on. I like the new PM functionality. I like the Workflow Steps. I like the Portal plug-in for having customers submit and view tickets. In fact I like everything. Time tracking is very powerful for employee tracking and for R&D write offs. This is the best bang for the buck our company has got since acquiring the product in 2007. I dislike the lost dashboard functionality from converting to the Web. The reporting isn't nearly as powerful now in my opinion. Simple dashboards are great, but we used to have lots of additional widget types that I used. Releases/Projects. My users habitually put things in the wrong place. It requires me to go back and move things around all the time. The Portal works but it's not a nice fancy looking interface for our customers to interface with. We don't use the other integrations. This is a great tool for a QA manager who knows what they want. I have this configured so that my weekly management reports are saved views. I literally can using the Snipping Tool and cut out a screenshot for all my report needs.

Vorteile: I love the flexibility and the simplicity. This tool was designed as a defect tracking tool and it does that very well. The added functionality over the years have been solid additions to a nicely developed base.

Nachteile: The reporting tools are a bit on the weak side. It's not just that the precanned reports aren't that good, it's that building new ones requires a separate software utility. Also, a lot of my end users have issues with the combination of filtering on the left and the different record types. I've been thinking about updating our design and putting all record types on one tab with a custom "Type" flag to eliminate the needs to go back and forth, but they came out with an All Items tab, so hopefully that'll help.

Axosoft as Support Ticket Management tool? yes.

Bewertet am 27.1.2020
Verifizierter Rezensent
Customer Support Manager
Computer-Software, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Our experience with Axosoft has been very good. Our business had the tool as a Project Management tool, and, as we grew, we were in need of a tool to track our customer support tickets. This did the trick.

Vorteile: I have found the reporting from Axosoft to be very strong. The ability to export so much data to then manipulate in Excel or similar was fantastic.

Nachteile: There are a few areas of the tool that we found to be difficult to follow due to the UI. This has not been a deal breaker, but simply required for training for new employees.

Axosoft

Bewertet am 11.2.2020
Verifizierter Rezensent
Quality Manza
Biotechnologie, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We started with Axosoft when it was called OnTime. It worked great for us as a smaller organization for planning, tracking, and releasing software. Functionality and pricing is very competitive. The UI is intuitive and offers lots of glaceable and reportable information.

Vorteile: Great for SCRUM and defect tracking.
Easy to plan iteration.
Intuitive UI.

Nachteile: While documentation was pretty good, there isn't as much of a user community compared to other solutions.

Great for Agile Development

Bewertet am 7.10.2016
David G.
Admin
Hochschulbildung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4/5
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We are an Agile shop and rely heavily on Axosoft (formerly OnTime) for our Sprint planning and execution. It's a great product! It makes it easy to do Sprint planning and to track process. All of our project managers use Axosoft except one, and there is a huge difference in the stand-ups where Axosoft is up on the screen versus the one project manager that uses spreadsheets. There has been some great progress made in the UI, although it still has a way to go to be fully polished (improved filter management, being on the cloud rather than installed on one of our on-premise servers).

Vorteile: Very Agile-centric

Nachteile: The UI needs improving (filter management, reports, views). Is installed on on-premise server instead of the cloud.