Wer nutzt diese Software?

Die Staffbase App bietet mobiles Intranet für Arbeiter, die nicht am Schreibtisch sitzen. Es bietet dir einen einzigen Kanal, um alle in deinem Unternehmen zu erreichen. Es erfordert keine Unternehmens-E-Mail.

Durchschnittliche Bewertung

12 Bewertungen
  • Gesamt 5 / 5
  • Benutzerfreundlichkeit 5 / 5
  • Kundenservice 4.5 / 5
  • Funktionen 4 / 5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4.5 / 5

Produktdetails

  • Kostenlose Version Nein
  • Kostenlose Testversion Ja
  • Einsatz Installiert - Mac
    Cloud, SaaS, Web
    Installiert - Windows
    Mobile - iOS Native
    Mobile - Android Native
  • Training Persönlich
    Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung Support während der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • Staffbase
  • https://staffbase.com
  • Gegründet 2014

Über Staffbase

Deine Mitarbeitererfahrungsplattform Staffbase ist dein Kanal, um alles zu teilen, was deine Mitarbeiter brauchen, um großartige Ergebnisse zu erzielen: Unternehmensnachrichten veröffentlichen, Nachrichten senden oder Seiten mit Dokumenten, Bildern und Text erstellen. Wähle Push-Benachrichtigungen, um sicherzustellen, dass jeder die Nachricht erhält. Erstelle Benutzergruppen, um auf deine Inhalte zu verweisen. Funktioniert gut mit deinem aktuellen Verzeichnis und kann Inhalte von deinem vorhandenen Desktop-Intranet importieren. Keine Unternehmens-E-Mail erforderlich.

Staffbase Funktionen

  • Aktivitäten/News Feed
  • Aufgabenmanagement
  • Chat / Messaging
  • Content-Management
  • Dokumentenmanagement
  • Filesharing
  • Kalenderverwaltung
  • Mitarbeiterverzeichnis
  • Umfragen & Feedback
  • Wissensmanagement
  • Blogs
  • Chat/Messaging
  • E-Mail-Management
  • Fotogalerie
  • Mitarbeiterverzeichnis
  • Newsletter-Management
  • Teilen in sozialen Medien
  • Telefonie
  • Umfrage-Management
  • Veranstaltungskalender
  • Aktivitäten/News Feed
  • Blogs
  • Content-Management
  • Diskussionen / Foren
  • Kalenderverwaltung
  • Richtlinien Managemen-
  • Suche
  • Wiki
  • Wissensbasis-Management
  • Benchmarking
  • Employee Recognition
  • Feedback-Management
  • Leistungsmanagement
  • Pulsbefragungen
  • Zielmanagement
  • Aktivitäten/News Feed
  • Audio / Video-Konferenzen
  • Blogs
  • Chat / Messaging
  • Filesharing
  • Mitarbeiterverzeichnis
  • Newsletter-Management
  • Umfragen & Feedback
  • Veranstaltungskalender
  • Wissensmanagement
  • Content-Management
  • Dokumentenmanagement
  • Echtzeit-Chat
  • Filesharing
  • Kollaboration
  • Suche
  • Aktivitäten/News Feed
  • Aufgabenmanagement
  • Chat / Messaging
  • Diskussions-Threads
  • Filesharing
  • Kalenderverwaltung
  • Push-Benachrichtigungen
  • Suche
  • Umfragen & Feedback
  • Videokonferenzen
  • Anrufaufzeichnung
  • Audio / Video-Konferenzen
  • Chat / Messaging
  • Fax-Management
  • Filesharing
  • Kalenderverwaltung
  • Kollaboration mehrerer Nutzer
  • Mobiler Zugriff
  • Voice-Mail
  • Weiterleitung von Anrufen (Call Routing)

Alternative Produkte

Die hilfreichsten Reviews für Staffbase

Taking employee experience to the next level

Bewertet am 8.10.2018
Carsten L.
Head of Digital Projects / Corp. Comms
Öl & Energie, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Viessmann runs its entire internal comms network over the Staffbase platform. We have abolished all printed forms of communications, newsletter and employee magazine. Thanks to the marvelous support from the Staffbase team, we are that 92% of our German employees use the platform on a weekly basis. In the future, we will scale this to additionally target customers and job candidates.

Vorteile: Staffbase helps companies to boost employee experience across the entire workforce. Consistently integrating the needs on white- and bluecollar workers, the platform differs widely from convoluted Social Intranet solution. With a bundle of off-the-shelf plugins and integration, Staffbase easily covers 90 percent of communication requirements and, at the time, serves as portal for collaboration and exchange. Above all, the people at Staffbase really know internal comms inside out – it's an integrated approach, not just SaaS.

Nachteile: Staffbase is way ahead of its competitors in terms of usability, customer support and features. The only thing that is missing is a Confluence integration – with Atlassian only offering a stripped down app for general usage, this will be an important bridge to cover in the next months.

Useful and intuitive tool for internal communications

Bewertet am 8.10.2018
Carolin W.
Manager Corporate Communications
Automotive, 5.001-10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Working with the Staffbase system has changed our internal communications completely. Finally, we reach everyone - if they work in front of a computer or in a garage without constant connection to our company network. By now, our main focus in internal communications lies on the employee app. Our employees respond really well to the system. They now have a place where they can gather current information quickly. And it is also a plattform for quick feedback and interaction. Additionally, the Staffbase team is very open to feedback and takes on requests for further development.

Vorteile: Our users get along with the system really well. The navigation throughout the content is rather intuitive. The Staffbase system has many great features, that you can adopt just the way they are. Also, it's rather simple to find a "work-around" to achieve the results you would like to reach, if the appropriate feature isn't there already. Also, the administrational system is really easy to work with. Most features are very intuitive to handle and you don't need to be an IT-expert.

Nachteile: The tools for user behavior analysis are rather simple and don't provide much information about long-term user activity. But, I have high hopes for future developments. Few features can only be set up by Staffbase. I would like to have more flexibility in changing particular applications myself.

It's been easy to use from the get-go with fully-engaged support all along the way.

Bewertet am 25.7.2018
Dan L.
Marketing Coordinator
Gastgewerbe, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: It has enhanced our ability to communicate directly with our employees - something we have struggled with over the years as most of our employees work in different units and at non-desk positions.

Vorteile: It is easy for both our end users to use and for our backend admins. We didn't want to overwhelm our employees with a clunky system. Staffbase has provided a clean space with the flexibility to make it what we want. Their support along the way has been especially helpful too.

Nachteile: We have a small list of "wishes" for the app - meaning we wish it could do this or that. Just little tweaks to make it more adaptable to our business and purpose. However, Staffbase has been continually adaptable to new ideas and suggestions and we have seen our requests come to fruition through new updates . They listen - which helps.

Nice app with useful features

Bewertet am 22.10.2018
Maja Z.
Head of Organisation
Geschäftsbedarf & -einrichtung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We were looking for a new way for our intranet, a channel into the company.
The communication within our organisation had to become fast, clear and comfortable.
Many different sources of information needed to be combined in one medium.
With this app we have managed this very well in a short time.
The contributions and articles are read within a few hours by at least half of all colleagues, which means very good accessibility.
The app's functions allow you to distribute articles according to the company hierarchy.

Vorteile: easy handling
self-explanatory
many different useful plugins
rapid implementation

Nachteile: Chat plugin should become more functional
market-leading apps should serve as a benchmark here

Great tool for internal communication

Bewertet am 15.10.2018
Verifizierter Rezensent
Junior Project Manager Internal Corporate Communications
Elektrische/elektronische Fertigung, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: The application is really easy to use - for administrators as well as for employees. There are a lot of features that could be implemented - and the range of features is continuously increasing.

Nachteile: There are some small things that could be improved, for example when somebody forgot his password - people get not informed when they entered wrong data, so they wait for the mail to reset their password but they never receive it. It would be better if the system could tell them that they have maybe entered a wrong (or for the system unknown) mail address.

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