Wer verwendet Smartcare?

Smartcare dient Eltern, Lehrer*innen und Direktor*innen/Eigentümer*innen von Kinderbetreuungs- und Tagesstätten, Frühförderungszentren, Bereicherungsprogrammen, Montessori-Einrichtungen, religiösen Vorschulen und vielen mehr!

Was ist Smartcare?

Smartcare ist eine nutzerfreundliche Lösung für die Verwaltung von Kinderbetreuungszentren und für Unterrichtssoftware, die die Art und Weise verändert hat, in der sich Eigentümer*innen, Direktor*innen, Lehrer*innen und Eltern von Kinderbetreuungszentren verbinden. Einfache Abrechnung und Zahlungsabwicklung; Anwesenheit, Aufzeichnungen und Nachverfolgung von interessierten Familien sind inbegriffen. Die nutzerfreundliche Software erledigt die harte Arbeit für dich, während du dich auf das konzentrieren kannst, was am wichtigsten ist: die Kinder! Smartcare bedient Zentren mit mehr als 20 Kindern, Zentren mit mehreren Standorten und Shared-Services-Agenturen.

Smartcare – Details

Smartcare

https://smartcare.com

Gegründet 2014

Videos zu Smartcare
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Smartcare – Preisübersicht

Smartcare bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Smartcare ist ab 3,00 $/Monat verfügbar.


Startpreis

3,00 $/Monat

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Smartcare – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • Support während der Geschäftszeiten
  • Online

Einsatz

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mobile - iOS Native
  • Mobile - Android Native

Training

  • Persönlich
  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation

Smartcare Funktionen

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Elternportal
  • Immunisierung & Allergieüberwachung
  • Kalenderverwaltung
  • Kommunikationsmanagement
  • Mahlzeiten-Tracking
  • Mitarbeitermanagement
  • Mitglieder-Datenbank
  • Registrierungs-Management
  • Self-Check-in/-Check-out
  • Tägliche Protokolle
  • Wartelisten-Management
  • Zahlungsabwicklung

Siehe die vollständige Kinderbetreuung Software Liste

Smartcare Alternativen

Mehr Alternativen zu Smartcare

Smartcare – Nutzerbewertungen

Alle Bewertungen lesen

Gesamtbewertung

3,8/5

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit 3,6
Kundenservice 4
Funktionen 3,4
Preis-Leistungs-Verhältnis 3,7

Software bewerten

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Eine Bewertung schreiben
Stephanie G.
Regional Director
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 10.7.2018

"My experience with SmartCare has improved for the better."

Kommentare: The main benefit that a user would get from this product is all the child and family information in one place and easily accessible. Another amazing feature is the ability to print reports for attendance, billing, and other items.

Vorteile: I enjoy the real-time updates within the center, teacher and parent apps. I can also appreciate that there is always someone in customer service with anything that needs to be addressed. Lastly, I enjoy that there are always constant improvements based off of suggestions that actual users have suggested.

Nachteile: Thankfully, there have been so many improvements since the release of the program that there are not too many cons to mention. The only improvement that I can suggest is the ability to print out individual balance reports for families.

Antwort des Softwareanbieters

von Smartcare an 25.7.2018

Stephanie,

Thank you so much for your fantastic feedback!
We are so glad to hear that you have had a wonderful experience with our software and our customer service has been outstanding for you.

We're positively elated to be able to provide our Customers with all of the features we offer and continue to improve week by week - with updates and new features! Smartcare is happy to be able to deliver our software to your Center and we appreciate your business and we expect to continue to update our software to meet your needs.

Warm Regards,
Collette Hull | chull@smartcare.com
Smartcare - Director of Sales Enablement & Marketing

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 10.7.2018
Becca D.
Head of School
Bildungsmanagement, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 14.7.2020

"Review"

Kommentare: Smartcare continues to answer and support every aspect of their product. The customer support team is always available and in no rush to move on to the next customer. They will stay on the phone until the problem has a solution or they will find the solution and call us back with the answers we need.

Vorteile: Smartcare is a product that continues to be enhanced to serve the needs of the consumer.

Nachteile: The parent connection lacks the desired functionality that would be used by my teachers.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 14.7.2020
Kaliani C.
case manager
Anwaltskanzlei, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    4 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 9.10.2020

"Keeps you up do date with children"

Kommentare: As mentioned above, it is super convinient and one is able to keep up with childrens progress while at childcare center

Vorteile: The main reason why i love this app i because i can always check in on my children while at daycare and im at work. The teachers are able to share pictures and child's progress via app which is super convenient. Being able to also see who signs children in and out with a unique code and or pin. I also love that you can also pay your co-pay through the app. All in one stop for me!!

Nachteile: The only issue i have notice with the app is that it does sometimes lag and updates will post late. Other than that i personally love the app.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 9.10.2020
Don W.
Owner
Bildungsmanagement, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    3 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    6/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 24.10.2017

"SmartCare has the potiential to be great. However, it is not very intuitive."

Vorteile: I like the time line so parents can see pics of their kids and track what their children are doing throughout the day.

Nachteile: No mass communication feature is available to announce bad weather days or emergencies. No convience fee option is available to charge customers when they use credit cards. This is very important and could cause me to leave smartcare all together because the credit card fee's are draining my bank account.

Antwort des Softwareanbieters

von SmartCare an 27.10.2017

Dear Mr. Walden,
Thank you for your review! We apologize for the frustration and want you to know that your feedback will give us the chance to resolve any issues that may occur & assist us in making our services better. We do have the ability to send mass updates to Parents, with our Parent/Teacher Communication Feature. If your Center accepts credit cards, there will always be credit card processing fees to pay. Typical merchants charge 5% on credit card sales, including processing costs, interchange and statement fees, according to the U.S. Business Administration. Consumers are increasingly choosing plastic over cash, just 23% of all point-of-sale purchases will be made with cash this year. Processing fees are unavoidable, but here¿s the good news: SmartCare can assist you in strategic options to decrease your overhead. Please email me direct: chull@smartcare.com and I will make sure your Customer Success Manager assists you right away! Warm Regards, Collette Hull | SmartCare

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 24.10.2017
Karyn H.
Director
Bildungsmanagement, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 26.11.2019

"Loved it"

Kommentare: Customer service was great in helping me to understand the set up.

Vorteile: Parents can use with ease. The app for their smartphones gives them everything they want to know about their account, child day, erc

Nachteile: It took a long time to set up all the tuition types and assign each child a tuition plan. It also didn’t have a monthly plan that suited us as we figure tuition weekly and some parents pay monthly. Therefor some months have a 4 week payment and others a 5. To do this I had to go in and switch Timon plans each month.

Antwort des Softwareanbieters

von Smartcare an 27.11.2019

Dear Karyn,
Thank you so much for your kind words.

Our Smartcare team is dedicated to making our software and service the best solution for child care centers.

Grateful you have taking the time to share your comments.

Happy holidays!
Marla Leung

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 26.11.2019