Wer verwendet Optix?

Optix ist eine Anwendung zur Arbeitsplatzverwaltung, die für Coworking-Räume, Büros mit Service und andere geteilte Büroräume entwickelt wurde.

Was ist Optix?

Optix ist eine Mobile-First-Plattform, die die Verwaltung von gemeinsamen Räumen intelligent und intuitiv macht. Alle Tools, die du für einen modernen und vernetzten Arbeitsplatz benötigst.

Optix – Details

ShareDesk

http://www.optixapp.com/

Gegründet 2011

Optix – Kostenübersicht

Optix bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Optix ist ab 199,00 $/Monat verfügbar.

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Optix video
Play
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Startpreis

199,00 $/Monat

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

Optix Funktionen

CAFM Software (Computer-Aided Facility Management)
Anlagegegenstand-Management
Arbeitsauftragsverwaltung
Bestandskontrolle
Besuchermanagement
Für Schulen
Geräte-Management
Gewerbliche Immobilien
Inspektions-Management
Kreditplanung
Lieferanten-Management
Raumverwaltung
Störfallmanagement
Vorbeugende Wartung
Wohnimmobilien
Zimmer-Planung
Belegungsmanagement
Design-Management
Für Büros
Grundrisse und Karten
Nutzungsverfolgung/-analyse
Planogramm
Platzreservierung
Regalplanung
Veränderungsmanagement
für den Einzelhandel

Optix – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 24 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,8/5
Benutzerfreundlichkeit
4,8/5
Kundenservice
5/5
Funktionen
4,5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6/5
Anna marie S.
Executive Director (Interim)
Think-Tanks
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    Nicht bewertet
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.6.2018

"Optix is an incredible program that has been a life-saver for our space! 5/5 would recommend."

Vorteile: The ease of use for our members to book rooms and handling their own billing is unlike any other program we've seen. The cherry on top is the AMAZING support from the Optix customer service team. All of their responses have been timely, effective, fun, and supportive. Shout out to representatives who are our team's personal heroes.

Nachteile: While minor and infrequent, we have had a few "bumps in the road" while onboarding and learning the program. For example, our assigned onboarding specialist was not helpful during onboarding and didn't give us clear direction or insight on what to expect, so we were left to figure things out on our own. But as soon as we were switched to our main customer service reps, all issues were solved. Also, the Teams function is very helpful, but it's been the only function that wasn't implemented smoothly. We've had unpredicted issues arise that we have to handle after they happened, which has led to some not-so-fun conversations with our members.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 1.6.2018
Dustin S.
Operations
Gastgewerbe, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.5.2020

"The Best Software You Never Heard Of"

Kommentare: 10/10 no criticism or negative feedback.

Vorteile: This product is amazingly well designed, super easy to use, easy to train the team on, thorough, I mean I literally cannot say enough good things about this product. Every feature is well thought out and delivered properly. Things are not rushed and customer feedback is always taken seriously. There is no better space management software out there, period.

Nachteile: There is nothing to not like. I only wish the Optix team has more time and more resources to keep building features and rolling things out like they have been. Every product release is on point, every feature necessary, all the integrations are with exactly the right partners, everything is on point.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.5.2020
Jonathan M.
Practitioner Experience Lead
Medizinische Praxis, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    Nicht bewertet
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 24.9.2019

"Decent for what it's worth"

Vorteile: I like the multiple functions. Being able to keep track of plans, schedules, invoices and contact info. Decent for a start-up.

Nachteile: It's terrible at displaying schedule information on a calendar. The calendar can function much better than how it is

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 24.9.2019
Jac Y.
Community Manager
Gastgewerbe, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    7/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 9.10.2018

"Optix Usage"

Kommentare: It definitely has made our room booking process smooth and easy. What I like most is the helpfulness of the customer service. They have always helped me each time I am stuck with something.

Vorteile: It's quite straight forward to use. As an admin, I can easily explain how to use the app with my clients (even non-techy ones).

Nachteile: Although easy to use, I would have wished that there are more flexibility to the controls and what the app can monitor more.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 9.10.2018
Fumiko S.
Director of Operations
Professionelles Training & Coaching, Selbstständig
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.6.2019

"Optix has been the perfect fit to grow alongside our business"

Kommentare: On the management side, Optix has made managing our members, plans and conference rooms super easy and mostly hands-off. For our users, doing things like booking conference rooms or reviewing their invoices take "two clicks" and are really intuitive.

Vorteile: Optix is really easy to use and it's been awesome for us to watch new features roll out as the platform grows. The support team has been amazing in helping us find solutions for our own weird use cases.

Nachteile: The fact that it's mobile-only is somewhat inconvenient for our members who are stuck to their laptop all day.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 20.6.2019