Rain Point of Sale

von Rain Retail Software

Wer verwendet Rain Point of Sale?

Rain richtet sich an Einzelhandelsunternehmen, die ihren Online- und Ladenverkauf steigern möchten und gleichzeitig die Effizienz ihres Inventarsystems und des gesamten Geschäfts verbessern möchten.

Was ist Rain Point of Sale?

Rain ist ein cloudbasiertes Point-of-Sale- und Website-System für Einzelhandelsunternehmen. Mit Rain ist dein Bestand stets zu online sowie im Geschäft verkauften Produkten auf dem Laufenden. Über die nutzerfreundliche Oberfläche kannst du Kundschaft, Loyalität, Kurse, Anlagenreparaturen, Bestellungen, Berichte, Kalenderereignisse, Quickbooks-Integration und mehr verwalten.

Mit der Marketing-Suite von Rain kannst du über E-Mail-Marketing und SMS-Marketing mit deiner Kundschaft in engem Kontakt bleiben.

Die gesamte Kundschaft erhält uneingeschränkten Support.

Rain Point of Sale – Details

Rain Retail Software

https://www.rainpos.com

Gegründet 2008

Videos zu Rain Point of Sale
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Rain Point of Sale – Preisübersicht

Rain Point of Sale bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion.


Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Nein

Rain Point of Sale – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • Support während der Geschäftszeiten
  • Online

Einsatz

  • Cloud, SaaS, Web

Training

  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation

Rain Point of Sale Funktionen

  • Barcode-Scanning
  • E-Commerce-Integration
  • Elektronische Unterschrift
  • Geschenkkarten-Management
  • Kassensysteme für Einzelhandel
  • Kundenkonto-Profile
  • Mehrere Standorte
  • Provisionsmanagement
  • Rabattmanagement
  • Restaurant-POS
  • Retourenmanagement
  • Treueprogramm

Siehe die vollständige Kassensysteme Liste

  • Barcode-Scanning
  • Elektronischer Handel
  • Geschenkkarten-Management
  • Inventarverwaltung
  • Kundentreueprogramm-Unterstützung
  • Preismanagement
  • Provisionsmanagement
  • Rabattmanagement
  • Rückgaben nachverfolgen
  • Touch-Screen
  • Verkäufe nachverfolgen

Siehe die vollständige Kassensysteme für den Einzelhandel Liste

  • Angebotsmanagement
  • Bestückung
  • CRM
  • Datensicherheit
  • E-Mail Marketing
  • Inventarverwaltung
  • Management mehrerer Geschäfte
  • Mobiler Zugriff
  • Multichannel-Marketing
  • Retourenmanagement
  • Review Management
  • SEO-Management
  • Vorlagen

Siehe die vollständige Onlineshop Software Liste

  • Angebotsmanagement
  • Auftragsmanagement
  • E-Mail Marketing
  • Einkaufswagen
  • Inventarverwaltung
  • Kanalmanagement
  • Katalogmanagement
  • Kundenkonten
  • Mobile Commerce
  • Produktkonfigurator
  • Retourenmanagement
  • SEO-Management
  • Treueprogramm

Siehe die vollständige Onlineshop Software für kleine Unternehmen Liste

  • Auftragsmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Bestell-Management
  • CRM
  • E-Mail Marketing
  • Elektronischer Handel
  • Mehrere Standorte
  • Mitarbeitermanagement
  • Provisionsmanagement
  • Retourenmanagement
  • Treueprogramm
  • Versand
  • Waren-Management

Siehe die vollständige Retail Management Software Liste

  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Berichterstattung / Analyse
  • Bestandsoptimierung
  • Bestückung
  • Einzelhandel-Lagerverwaltung
  • Fertigungsbestandsmanagement
  • Lagerhaus-Management
  • Lieferanten-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Multichannel-Management
  • Nachbestellungen verwalten
  • Produktkennzeichnung
  • Prognose

Siehe die vollständige Warenwirtschaftssysteme Liste

Rain Point of Sale Alternativen

Mehr Alternativen zu Rain Point of Sale

Rain Point of Sale – Nutzerbewertungen

Alle Bewertungen lesen

Gesamtbewertung

4,2/5

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit 4,1
Kundenservice 4,1
Funktionen 3,7
Preis-Leistungs-Verhältnis 4

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Roger N.
President
Musik, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    4 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 7.2.2020

"Switched to Rain from Lightspeed"

Kommentare: Overall pleased with RAIN and glad we made the switch. A bit more thought into easier workflow within the Register, Special Order and LayAway screens and it will be a force to reckon with. I was hoping for an easier eCom experience, but that is not what I received. Much like other POS Systems that offer an integrated eCom Site...building out the site and making it look the way we want doesn't follow the basic HTML buildout process. As a web developer for over 20 years...I find the eCom platform to be VERY challenging to use and often times VERY discouraging. I can see they worked hard to have the functionality be similar to other CMS Website Platforms (Wix, WordPress, etc), but it's too confusing to navigate effectively taking up valuable time.

Vorteile: Integrated Marketing
Automatic "pushing" of items to our Reverb.com Account
Lightweight on system resources on our iMac's

Nachteile: Special Order Workflow is clunky and needs to be simplified. We've resorted to using the "Quote" option to better manage Special Orders and ring in total sales under a "Gift Card" first. That way when working with multiple vendors on a special order, we have easier use of customer funds when "finalizing" the deal.
Register is Average and would prefer ability to see cost of products on screen.
In Register - when scanning duplicate items they get entered as "new" line item versus adding to the SKU already input.
Can't us an IR Gun on an iPad when scanning incoming inventory or during inventory counts.
Layaway Screen has some great features, but workflow is a bit convoluted.
Website build out is horribly confusing and NOTHING follows traditional HTML processes. This was the same problem with Lightspeed's eCom platform - hard to work with and no sense of workflow.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 7.2.2020
Sam G.
Tech Manager and Chief Quilter
Kunst & Handwerk, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    4 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 30.1.2020

"Like Sew POS Review"

Kommentare: Overall we are happy with Rain/Like Sew. It gives us an easy to manage Web front end for our store that behind the scenes in completely integrated with our Brick & Mortar operation. Improvements are still needed in many areas - the system is a work in progress regularly rolling our new and improved functionality.

Vorteile: We bought it for the seamless integration of Web and Brick & Mortar inventory management, sales and ease of use. It works very well for this purpose.

Nachteile: It is ultimately POS and Inventory Management software with little Accounting functionality. Daily exports to QuickBooks or other software are required, with additional entries in the accounting s/w to accommodate accounting best practices, Taxes on Receiving orders, billing and other financial tasks not accommodated in Like Sew. There are still some issues with Sales, Shipping and Taxes in Canada, and there is no ability to set up multiple price levels internally

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 30.1.2020
Nate C.
Owner
Einzelhandel, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    4 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    9/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 16.11.2020

"Make the switch to Rain!"

Kommentare: I also love being able to track repairs, replacing our previous hand written system. Priceless.

Vorteile: Having out POS integrated with our website and Reverb is key for us, especially during recent times of shut down.

Nachteile: At times the system has quirks that are an annoyance to the user and is a low priority fix for developers.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 16.11.2020
Holly V.
owner/operator
Einzelhandel, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    1 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    2 /5
  • Kundenbetreuung
    1 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    2 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    0/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 17.11.2020

"Disappointed"

Kommentare: It was a rough year and a half trying to operate a business with that many mistakes from their side.

Vorteile: I liked that the website and the inventory were combined. That people could see in real time what we had in stock and purchase online. That was nice and was one of the main features of why we went with Rain originally.

Nachteile: We spent a lot of time and money on Rain POS. It was the first online computer software company we ever used for point of sale. I spent an entire year in 2017 logging our entire inventory, coming up with pricing and pictures and history on every item. We went live in 2018 and by April 2019 we were done with the contract side and we closed out the point of sale side by the end of that year. Their inconsistences within the contract module were too high. And every time we called in to tech support, all they could tell us what that there was a "glitch" in the system and they couldn't fix it within a timely manner. I really felt like I was losing the trust of my customers because of Rain's mistakes.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Quelle: SoftwareAdvice
  • Bewertet am 17.11.2020
Noel S.
co-owner
Musik, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 10.11.2020

"Noel Saucedo Co-owner"

Kommentare: I have been a believer ever since i saw them at the Namm show.

Vorteile: The ease of this software is very important. Being a small business i really don't have an I.T department so you guessed it we all become the I.T department in our office. The templates are easy to fill out and get your online presence ready for your clients.

Nachteile: The con is not a Rain problem it's not having the time on our side to complete at this moment.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 10.11.2020