Was ist CentralReach?

CentralReach ist eine führende EMR-, Praxismanagement- und klinische Plattform für Anbieter von ABA-Therapie (Applied Behavior Analysis). Das webbasierte, HIPAA-konforme System integriert Planung, Abrechnung, Leistungsansprüche, klinische Datenerfassung, klinische Programmierung und mehr. Zu den weiteren Lösungen gehören Präzisionsunterricht, ein Lernmanagementsystem, fortschrittliche Business-Intelligence-Lösungen und verwaltete Abrechnungsdienste. CentralReach wird von mehr als 1.000 Therapiepraxen vertraut.

Wer verwendet CentralReach?

ABA- und multidisziplinäre Anbieterunternehmen, vom Start-up bis zum Unternehmen, profitieren von den CentralReachs-Diensten für Praxisverwaltung, Klinik, Business Intelligence, Lernmanagement und Managed Billing.

Wo kann CentralReach bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Mac (Desktop), Windows (Desktop), Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • CentralReach
  • Ansässig in Pompano Beach, USA
  • 2013 gegründet
  • Telefon-Support

Erhältlich in diesen Ländern

Vereinigte Staaten

Sprachen

Englisch

Über den Anbieter

  • CentralReach
  • Ansässig in Pompano Beach, USA
  • 2013 gegründet
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CentralReach – Videos und Bilder

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CentralReach

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29,00 $/Monat
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Gratis Testen

CentralReach Funktionen

  • ABA-Datenerfassung
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Anfangsbeurteilung
  • Anpassbare Berichte
  • Behandlungsplanung
  • Berichterstattung / Analyse
  • Coding-Unterstützung
  • Compliance-Verfolgung
  • Diagramm-Erstellung
  • Dokumentenmanagement
  • EMR / EHR
  • Entscheidungsunterstützung
  • Fortschrittsverfolgung
  • Für Praxen für mentale Gesundheit
  • Für den ABA-Bereich
  • HIPAA konform
  • Kommunikationsmanagement
  • Medizinische Abrechnung
  • Medizinische Terminplanung
  • Mehrere Ärzte
  • Patienten-Aufnahme
  • Patienten-Terminplanung
  • Patientenportal
  • Pflegeplan-Management
  • Reklamationsabwicklung
  • SOAP-Notizen
  • Self-Service Portal
  • Terminplanung
  • Terminverwaltung
  • Verwaltung von Patientenakten
  • Überprüfung der Versicherungsberechtigung
  • Übungs-Management

Alternativen für CentralReach

EMR Experts with an obsessive focus on providing "the most beautiful & easiest ever", clinic management solution for Clinics.
Raintree is a Physical Therapy (PT,OT,SLP) EMR software designed to optimize workflows, improve efficiency, and improve revenue.
Transform lives and streamline day-to-day processes of your organization.
Delightful software for Allied Health & NDIS Providers.
Exym is a behavioral health EHR that is easy-to-use and empowers clinicians to do the work that matters.
Verwaltungslösung für medizinische Praxen mit Funktionen für Online-Buchung, Stripe, Terminplanung, Aufgabenverwaltung, Berichte, SMS/E-Mail-Erinnerung
Embodia provides a complete platform for physical therapists & rehab pros from HEP, Telerehab, Con Ed & a Practice Management System.
Office Puzzle uses technology to solve most of the communication challenges, creating a more transparent exchange of information.
Verbringe mehr Zeit mit deinen Patienten, nicht mit deinem EMR.
Praxis-Management-Software mit Schwerpunkt auf Patientenmanagement, Chiropraktik, elektronische Krankenakten, Termine, Finanzen und mehr.
Software für EMR/EHR und Therapienotizen im Bereich psychische Gesundheit für Praxen aller Größen. Viele Funktionen und Berichte. Einfach in der Bedienung. Die Testversion ist kostenlos.
ONC-zertifiziertes Verhaltensgesundheits-EHR und Praxis-Management-System. Beinhaltet Telepsychiatrie.
OnCall Health arbeitet mit Kunden zusammen, um ihren eigenen skalierbaren und sicheren Virtual-Care-Service zu betreiben und zu starten.

Bewertungen über CentralReach

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,3
Benutzerfreundlichkeit
3,9
Kundenservice
4,2
Funktionen
4,2
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

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Verifizierter Rezensent
Student Safety Management Level-1 in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Einzel- & Familiendienstleistungen, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Central Reach as a Behavioral Therapist

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: This is very handy and convenient. I dont have to worry about much other than focusing on my client and running trials. It can take a while to get use to. There is a ticket section to get assistance from the IT team for Central Reach but it takes a while to get a response to your ticket. Most thing HR could help me with. It also took a lot longer to get the flow of the trials without paper. You can only see 2-3 trials on the screen at once, so there is a lot of scrolling if your client has many trials. During this time of trying to find the trial you are working on, your client has now eloped. It's a balancing act, but it should only take a few weeks to find your groove.

Vorteile:

Auto charting No need to calculate Easy access from your phone or computer Auto time tracking Option to specify what method was used during that specific trial (ie. errorless correction) Live sessions can be viewed by multiple people at the same time whether in session with you or not.

Nachteile:

Glitches a lot When using the app on the phone I would try to scroll through the screen info or stat sheet and instead of scrolling it would initiate a page reload. This would wipe out all notes I had entered on my end session form.

Veronica
Administrative Manager in USA
Psychische Gesundheitsfürsorge, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Central Reach vs Kareo

5,0 vor 3 Jahren

Vorteile:

I like how user friendly this software is. I am able to track cancellations, authorizations, and the amount of remaining hours we have left on an auth very easily.

Nachteile:

The meta data does not always pull into a report.

Grant
Owner in USA
Buchhaltung, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great for billing, terrible for accounting

1,0 letzten Monat Neu

Kommentare: Overall this software is a mess from an accounting perspective. Reporting is seldom consistent and it is incredibly difficult to tie out Central Reach to an accounting system like Quickbooks that it cannot integrate with directly. Central Reach is great for billing from what I understand but if you plan to implement this software please be prepared for your accounting team to face challenges with using it.

Vorteile:

This software is great and flexible with client billing in my experience. There are many modules and options to customize the CRM aspects of Central Reach

Nachteile:

Dealing with Central Reach as an accountant is an atrocious experience. Two people running the same revenue or AR reports can show different numbers, and the live accounting system means that running a report on 7/15 for data ranging from 1/1 through 6/30 for example would actually provide data through the exact time you are running it, meaning 7/15. If you want a report showing data only through a certain date you will need to run the report on that exact date but the issue for larger organizations means that RBTs and other employees will have unconverted appointments which throw off the reports.

Amarilys
BCBA, Owner in USA
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, Selbstständig
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Learning curve required but excellent product

5,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Central Reach customer service team is great! They respond within 24 hours and always have great recommendations.

Vorteile:

Once the system is set up as desired, it makes data collection and admin duties flawless.

Nachteile:

It does take about a month give or take to go through the training and set the system as you desire.

Nestor R.
Home Base Counselor in USA
Psychische Gesundheitsfürsorge, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

CentralReach Review

5,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

Easy to use after learning curve and practice by those experienced in Software who have provided tutoring.

Nachteile:

A section needs to be add regarding family's participation since the current menu only includes patients due to some of these sessions being Parenting and Mentoring ones as well as for Termination Reports.