Wer nutzt diese Software?

Housecall Pro bedient alle Servicefachleute in allen wichtigen Industriekategorien wie Sanitär- und Elektrikunternehmen, Teppichreinigungen, HLK, Reinigungs- und Handwerkunternehmen, Fensterreinigungen, Schlüsseldienste usw.

Durchschnittliche Bewertung

2.071 Bewertungen
  • Gesamt 4.7 / 5
  • Benutzerfreundlichkeit 4.7 / 5
  • Kundenservice 4.8 / 5
  • Funktionen 4.5 / 5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4.7 / 5

Produktinformationen

  • Startpreis 39,00 $/Monat
  • Kostenlose Version Ja
  • Gratis Testen Ja
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
    Mobile - iOS Native
    Mobile - Android Native
  • Training Persönlich
    Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung Support während der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • Housecall Pro
  • http://www.housecallpro.com
  • Gegründet 2013

Über Housecall Pro

Housecall Pro ist eine cloudbasierte Außendienstmanagement-App für Serviceprofis, mit der Geschäftsprozesse und Workflows automatisiert werden können. Die branchenführende App ist eine All-in-one-Business-Management-Lösung, mit der Serviceprofis ihr gesamtes Unternehmen direkt von ihrem Smartphone aus verwalten und ausbauen können. Die Plattform umfasst eine breite Palette von Funktionen wie Auftragsplanung, Versand, automatische Rechnungsstellung, Kunden-SMS-Benachrichtigungen, Zahlungsabwicklung, Marketing, Online-Buchung und vieles mehr!

Housecall Pro Funktionen

  • Automatisierte Angebotserstellung
  • Katalogmanagement
  • Kontaktmanagement
  • Kundenportal
  • Kundenspezifisches Branding
  • Preismanagement
  • Produktkonfigurator
  • Rabattmanagement
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Bestellungen ändern
  • Gebot-Management
  • Kosten-Datenbank
  • Kundenmanagement
  • Materialforschung
  • Projektmanagement
  • Tarife / Vorschläge
  • Terminplanung
  • Bestellungen ändern
  • Datenimport/-export
  • Für Generalunternehmer
  • Gemeinkostenkalkulation
  • Kosten-Datenbank
  • Materialforschung
  • Montagemanagement
  • Tarife / Vorschläge
  • Vorgefertigter Aufbau
  • kommerziell / Industriell
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragserstellung
  • Bestandskontrolle
  • Job-Management
  • Kundendatenbank
  • Routing
  • Terminplanung
  • Versandmanagement
  • Vertragsmanagement
  • Vorbeugende Wartung
  • Wiederkehrende Termine
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Für gewerbliche und/oder industrielle Elektroinstallateure
  • Kundenmanagement
  • Mobiler Zugriff
  • Terminplanung
  • Vertragsmanagement
  • Zeitverfolgung
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Elektronische Unterschrift
  • Inventarverwaltung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
  • Mobiler Zugriff
  • Online Stempeluhr
  • Routing
  • Terminplanung
  • Versenden
  • Vertragsmanagement
  • Zahlungseinzug im Außendienst
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Geräte-Management
  • Kundenmanagement
  • Mitarbeitermanagement
  • Mobiler Zugriff
  • Routing
  • Terminplanung & Termine
  • Versandmanagement
  • Vertragsmanagement
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Elektronische Unterschrift
  • Inventarverwaltung
  • Mobile Zahlungen
  • Versandmanagement
  • Zahlungsabwicklung
  • Zeitverfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Automatisierte Terminplanung
  • Echtzeit-Planung
  • Gruppen-Terminplanung
  • Klassenterminplanung
  • Kreditplanung
  • Mehrere Standorte
  • Mitarbeitereinsatzplanung
  • Ressourcen-Planung
  • Terminplanung
  • Zimmerbuchungsverwaltung
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Vorschläge
  • Arbeitslohntarife
  • Datenimport/-export
  • Finanzierungsmanagement
  • Geräteinstandhaltung
  • Kommerziell / Industriell
  • Kosten-Datenbank
  • Materialforschung
  • Terminplanung
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Bestandskontrolle
  • Job-Management
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
  • Mobiler Zugriff
  • Routing
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Versand
  • Wartungsplanung
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Inventarverwaltung
  • Job-Management
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
  • Mobile App
  • Routing
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Versandmanagement
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Bestandskontrolle
  • Flottenmanagement
  • Immobilien-Layout
  • Kundendienst-Historie
  • Mobiler Zugriff
  • Pestizidengebrauch-Nachverfolgung
  • Schädlings-Aktivitäten-Nachverfolgung
  • Terminplanung
  • Versandmanagement
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Auftragskostenrechnung
  • Garantie-Nachverfolgung
  • Gerätenachverfolgung
  • Inventarverwaltung
  • Kundenmanagement
  • Terminplanung
  • Versandmanagement
  • Vertragsmanagement
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Gerätenachverfolgung
  • Kundenmanagement
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Buchung
  • Terminplanung
  • Versandmanagement
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Bestandskontrolle
  • Call-Center-Management
  • Job-Management
  • Job-Nachverfolgung
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
  • Mobiler Zugriff
  • Routing
  • Self-Service Portal
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Vertragsmanagement
  • Automatisierte Terminplanung
  • Gruppen-Terminplanung
  • Kalender-Synchronisierung
  • Kundendatenbank
  • Mehrere Standorte
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Buchung
  • Online-Zahlungen
  • Termin-Erinnerungen
  • Wiederkehrende Termine
  • Zimmerbuchungsverwaltung
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Flottenmanagement
  • Inland-Umzüge
  • Internationale Umzüge
  • Job-Management
  • Kundenmanagement
  • LTL / geteilte Wagenladung
  • Leadmanagement
  • Lokale Umzüge
  • Militär- / GSA-Umzüge
  • Mitarbeitermanagement
  • Reklamationsabwicklung
  • Speicherverwaltung
  • Versandmanagement

Die hilfreichsten Reviews für Housecall Pro

Great Software for Residential Service

Bewertet am 6.12.2019
Chase C.
Owner
Hausmeisterservice, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: HCP handles a lot of my business for me. It even has online booking features.

Vorteile: Many things. I like the payment options I can give to clients, the calendar sync, estimates, postcard integration, support systems etc.

Nachteile: Sometimes it takes a while to load on the customer's end so they think it’s not working. I think it’s just because it’s encrypted though.

Housecall Pro Getting Better With Age.

Bewertet am 24.9.2019
Brian E.
President
Bau, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We are a small HVAC service and install company. Using Housecall Pro has been a positive experience. It has greatly improved scheduling for both customers and employees. A/R has been a very positive aspect. Integration with QB has made the accounting side of the business cleaner with less conflict. We are now beginning to use the service contract feature. HCP support always respond in a timely fashion and are always seeking to improve.

Vorteile: Seamless integration with Quickbooks is the most important feature. Once we learned to categorize where we wanted charges to show in QB such as "Labor" or "Material & Supplies" then reconciliation became easy. Software is easy to navigate and customize. Scheduling service for our customers is a major feature and increases customer confidence. Our A/R has improved dramatically. More of our customers use the pay online feature and the ability to accept cc payments is a huge plus. Admin settings allow to set cc minimum payments and employee access through mobile app.

Nachteile: Would love have an attachment icon in customer history window indicating service calls that have attached photos or documents uploaded without having to open each one individually. I would also like to have the ability to record customer equipment Model & Serial #'s and connect services to particular equipment. Example: Customer has (5) individual air con systems. Enter Model & Serial #'s, and name systems. Then all future service at that site can be attached to a particular piece of equipment with the ability to run a report. Options for "Summer" & "Winter" maintenance to run reports for recurring future would also be on my wish list.

Great Product

Bewertet am 23.9.2019
Jennifer D.
Office Manager
Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: MY overall experience has been great, whenever i need customer service they are available and always helpful via chat or phone call

Vorteile: The owners were use too and liked a different dispatching/invoicing system. When I was hired as the Office Manager I was trained to use that system but always felt like it was out dated and not user friendly. I ran across an ad for house call pro on social media. I immediately loved what I saw, the ease of the program and how customers could make payments online and leave reviews for our business and technician experience. I showed the owners and we made the switch to housecall pro and have never regretted it.

Nachteile: I wish the system could notify me when my technicians went in route, started there job and finished there job. Wish some sort of push notification or a chime when the dash board is open

HCP listens

Bewertet am 20.9.2019
Ben H.
Founder
Hausmeisterservice, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We enjoy using HCP. There the best we've used by far, and we've used camelot and servicemonster. The Mastermind was helpful and we get the feeling they overall care and are out there to make us better. Our clients rave about the omw's and finishes communication. I love texting through the app (although I wish you could see/use that from the desktop). It simply makes us look more professional and it usually works... which is more than I can say about other services.

Vorteile: I like that a conference call was set up with me to discuss a major issue I had with billing multiple contact/dept clients. They listened to my concerns and within 2 hours made a change to the software they we now utilize on a weekly basis.

Nachteile: There's still a few buttons that need to be accessible a little easier. For instance, the client search has too many steps to be the single most used button. (that's why we have hcp is to keep track of our clients info etc. (too many un-needed steps). You've made me click the client page, then I have to select the search bar... which happens to be on the opposite end of the screen. Either have the search bar auto fill (start curser there) so we can click client, and then start typing the clients name, or (my preference) add the search bar to the header and have it accessible from every page. 2nd biggest fix requested: I really wish we would get a notification similar to when a invoice doesn't connect with QBO properly for when our text and emails don't go through to the client. We love the software so much that we use the omw, finish tabs as well as sending estimates via email... and it's frustrating hearing the client didn't receive the notification only to then learn we had a missing letter or wrong digit etc. that we could have caught initially. It makes the client feel like we've forgotten them when they are expecting the notification and we do our part, but they don't receive it.... and we don't know that it didn't get completed.

Why House Call Pro

Bewertet am 21.9.2019
William K.
Owner/Piano Technician
Musik, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
5 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: My availability calander being available to customers who visit my website is the number one reason I've doubled my business in the past year.
I'm thrilled with it.

Vorteile: About a year ago I got a call from someone from House Call Pro requesting to schedule a demo on my laptop.
I requested an in person demo.
I went to San Diego and talked with the amazing people there.
I was told I could have a software that would allow my customers to schedule an appointment online from my website. I was floored because I was looking for exactly that. Plus they could set me up so after I was finished with a service call I could send my customer an invoice that they could use to pay me with a credit card and also I could use the software to record that they payed by check or cash as well. I would have a complete CRM and at a very affordable price.

Nachteile: I realized early on that in order for me to benefit from using this software I'd have to really use it to it's full potential.
Most if the time if I dropped the ball it was because I did not fully utilize the full capacity of the software.

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