Was ist SmarterSelect?

Mit einer Kundenbindungsrate von über 95 % und einer Kundenzufriedenheitsrate über 98 % bietet SmarterSelect eine umfassende, aber einfach zu bedienende Online-Application-Management-Lösung für Stipendien, Zuschüsse, Auszeichnungen, Fördermittel, Datenerfassung usw. Erstelle, sammle, analysiere und bewerte Anwendungen mithilfe der mobilen Nutzeroberfläche, SMS-Benachrichtigungen, Inline-Berechnungen, dynamischen Anwendungsregeln, Online-Empfehlungen, Datei-Uploads und vielem mehr.

Wer verwendet SmarterSelect?

Gemeinschaftsstiftungen, private Stiftungen, Bildungsstiftungen, Verbände, Hochschulen, Unternehmen usw.

SmarterSelect – Details

SmarterSelect

2007 gegründet

SmarterSelect – Videos und Bilder

SmarterSelect Software - 1 - Vorschau
SmarterSelect Software - 2 - Vorschau
SmarterSelect Software - 3 - Vorschau
SmarterSelect Software - 4 - Vorschau
SmarterSelect Software - 5 - Vorschau

SmarterSelect – Details

SmarterSelect

2007 gegründet

Kosten ähnlicher Produkte wie SmarterSelect vergleichen

Startpreis

1.000,00 $/Jahr
Nicht verfügbar
Nicht verfügbar
Nicht verfügbar

Kostenlose Version

Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Nein
Kostenlose Version Nein

Gratis Testen

Gratis Testen Ja
Gratis Testen Nein
Gratis Testen Nein
Gratis Testen Nein

SmarterSelect – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • E-Mail/Helpdesk
  • FAQ/Forum
  • Wissensdatenbank
  • Chat

Einsatz

  • Cloud, SaaS, webbasiert

Training

  • Persönlich
  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation
  • Videos

Funktionen von SmarterSelect

  • API
  • Administrative Berichterstattung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebote / Schätzungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Fragen
  • Anpassbare Vorlagen
  • Anwendungsmanagement
  • Audit Trail
  • Auswirkungsmanagement
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bewerber-Tracking
  • Bewertungen
  • Budgetierung/Prognosen
  • Budgetkontrolle
  • Compliance Management
  • Daten-Import / -Export
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenprüfung
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Erinnerungen
  • Elektronische Einreichung
  • Erinnerungen
  • Finanzberichterstattung
  • Formularverwaltung
  • Fälligkeits-Tracking
  • Förderantrag-Management
  • Förderungssuche
  • Für Föderungssuchende
  • Für Fördermittelgeber
  • Kategorisierung / Gruppierung
  • Konfigurierbarer Workflow
  • Kontaktmanagement
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Kundenspezifisches Branding
  • Rollen-basierte Genehmigung
  • Statusverfolgung
  • Subventions-Management
  • Suchen / filtern
  • Termin-Fristenmanagement
  • Verfolgen von Subventions-Gewährungen
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Workflow-Management
  • Zahlung-Nachverfolgung
  • Überwachung

Siehe die vollständige Fördermittelverwaltung Software Liste

  • API
  • Ad-hoc-Berichterstattung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Anwesenheitsmanagement
  • Ausschuss-Management
  • Belegmanagement
  • Berichterstattung und Statistik
  • Buchhaltung
  • CRM
  • Daten-Import / -Export
  • Dokumentenspeicher
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Erinnerungen
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Eventplanung
  • Formularverwaltung
  • Freiwilligen-Management
  • Fundraising-Management
  • Gebühren-Management
  • Integration in die Buchhaltung
  • Kalenderverwaltung
  • Kampagnenmanagement
  • Kommunikationsmanagement
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Mitglieder-Datenbank
  • Mitgliedschaft-Management
  • Mobiler Zugriff
  • Registrierungs-Management
  • Social-Media-Integration
  • Social-Media-Management
  • Spender-Management
  • Subventions-Management
  • Veranstaltungsmanagement
  • Webseitenintegration
  • Wiederkehrende- / Abonnement-Abrechnung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • für gemeinnützige Organisationen

Siehe die vollständige NPO Software (Non-Profit-Organisationen) Liste

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Fragen
  • Anpassbare Kategorien
  • Anwendungsmanagement
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bewerber-Tracking
  • Bewerbermanagement
  • Bewerberportal
  • Bewerter verwalten
  • Bewertungen
  • Budgetierung/Prognosen
  • CRM
  • Daten-Import / -Export
  • Dokumentenprüfung
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail Erinnerungen
  • E-Mail-Vorlagen
  • Einmalige Anmeldung
  • Elektronische Einreichung
  • Elektronische Zahlungen
  • Empfehlungen
  • Etikettierung
  • Formularverwaltung
  • Fortschrittsverfolgung
  • Interview-Management
  • Kategorisierung / Gruppierung
  • Kommentare / Notizen
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Kundenspezifisches Branding
  • Mehrere Währungen
  • Rollen-basierte Genehmigung
  • SSL-Sicherheit
  • Self-Service Portal
  • Statusverfolgung
  • Studenten-Management
  • Subventions-Management
  • Suchen / filtern
  • Vorschaufunktion
  • Web-Formulare
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wertung
  • White-Label
  • Wirtschaftsprüfung-Management
  • Workflow-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Siehe die vollständige Stipendienverwaltungssoftware Liste

Alternativen für SmarterSelect

Mehr Alternativen zu SmarterSelect

Erfahrungen mit SmarterSelect

Alle 157 Nutzerbewertungen lesen

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,5
Benutzerfreundlichkeit
4,2
Kundenservice
4,5
Funktionen
4,2
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5

Nutzerbewertungen nach Bewertung

5
82
4
66
3
7
2
2

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Katrina P.
Katrina P.
Development Associate in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Great software. Great support. Great value.

5 vor 4 Jahren

Kommentare: It's easy to make custom applications and export the data from those applications, which saves time doing boring data entry work. The custom options help me offer tools to our review committees, which makes their partnerships with us more meaningful. It also has turned our application process nearly paperless, which saves us printing and paper costs, and makes looking up historical information easy.

Vorteile:

Smarter Select is an easy-to-use platform that meets many needs for our organization. We can easily and quickly create custom applications for our variety of grant and scholarship programs. We find it very valuable to have online evaluator access, which allows our committees to get a jump start on the review process, oftentimes allowing them to reduce their number of in-person meetings, which is a big plus for busy schedules. Because application data can be easily exported into a csv/spreadsheet file, it is easy to upload to our database management system, which saves me countless hours of data entry. When I have had issues in the past, their support staff have been amazingly responsive -- my issues are often addressed and fixed the same day. I also appreciate their focus on education. Their free webinars have made it easy for me to understand the software's capabilities and new features and upgrades. All around, I'm a big fan of Smarter Select and would not be able to do my job as efficiently or easy without it!

Nachteile:

Honestly, I have very few negative comments concerning Smarter Select. There are a few quirks to the system that you have to get used to, but once you do, it's very reliable and easy to use. Honestly, I'm hard pressed to come up with an actual con. If I can offer an improvement, it would be that once users log in, they could see any applications they have yet to complete, instead of just past applications. I would also like a way to better sort disabled past applications -- we have a lot of different apps and it gets a little crowded looking through our history. Other than that, it really is a great product.

Antwort von SmarterSelect

vor 4 Jahren

Hi Katrina, Many thanks for your review! Our support team will contact you shortly with info on how applicants can view apps they need to complete. Regards, Robert

Holly W.
Programs & Donor Services Manager in USA
Philanthropie, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

You can't go wrong with SmarterSelect

5 letztes Jahr

Vorteile:

I have done a lot of research into software that could improve the work we do at our Foundation, specifically our management of a 65+ scholarship fund portfolio that kicks off nearly $500k each year. SmarterSelect allowed us to take our manual paper process to an incredibly efficient, streamlined, paperless approach. Since implementation we have increased our application submissions by over 400%

Nachteile:

The ONLY reason I might consider another software is for the integration aspect. Our Foundant and Blackbaud have similar products but the edge they bring is the ability to integrate with our accounting software. That said, I am still not convinced that the integration will improve our system because I truly have been so pleased with the product, and the price, that SmarterSelect has to offer.

Ruth J.
Executive Director in USA
Musik, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Applications Made Easy

5 letzten Monat Neu

Kommentare: We thoroughly enjoy using the SmarterSelect software for our scholarship applications and highly recommend this program.

Vorteile:

Using the SmarterSelect software is very intuitive, and translated well from the hard copies of applications we used in the past. It is very easy to track when applications come in, and then to assign to evaluators. We are able to use the software for awards nominations, for scholarships and grants, and even for approving trademark designs. With applicants from across the country, there is easy access through the links we put on our website. Our evaluators are also able to access the applications from any location. Staff members find it easy to set up new applications with the copy feature, and adjustments area also simple to make.

Nachteile:

We have not had any difficulties. If the staff have questions, the support team is always very timely with their responses.

Jenny W.
Program Operations Associate in USA
Bildungsmanagement, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Would like more user-friendly and customization!

3 vor 3 Jahren

Vorteile:

I like that it meets the basic needs of our program in terms of letting students apply to our program.

Nachteile:

The user interface feels very slow and clunky. It's not super intuitive. For example, when creating an application form, I assume I can just edit by clicking on what I see, but in order to actually edit a section, I have to click through the sections on the right hand side first, and that doesn't seem very intuitive. I also wish we could create our own statuses that would allow us to do specific autoscoring. For example, one of the things we need to do is make sure that the applicants have submitted the correct attachments. I wish we could check for that in SmarterSelect continuously throughout the application period and not just at the end.

Antwort von SmarterSelect

vor 3 Jahren

Hi Jenny, Many thanks for your review! We appreciate your feedback on our user interface as we continuous work to improve it. Regarding your own statuses, create them with a multiple choice question with the Admin question class so that only you can see them. Regards, Robert

Amy M.
Coordinator of Volunteer Services in USA
Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Unconventional and Easy

4 letztes Jahr

Kommentare: We were able to create a pre-screening questionnaire for our volunteer application. A potential applicant would have to pass the pre-screening to be able to move onto the actual application. It has drastically reduced the # of 'casual' applicants and just led to less wasted time on our end, narrowing it down to those who are serious about serving our patients. We ALSO added references as a required part of the application. This cut down on time we spend on the phone tracking down references and writing them.

Vorteile:

The ability to create and customize applications.

Nachteile:

Sometimes it's difficult to navigate and could use more sorting options.