PracticePanther Legal Software

von PracticePanther Legal Software

Wer verwendet PracticePanther Legal Software?

Zehntausende selbstständige juristische Fachkräfte sowie kleine, mittlere und große Kanzleien, die nicht stundenlang in Schulungen und Webinaren sitzen möchten. Einfache Software für die Anwält*innen von heute.

Was ist PracticePanther Legal Software?

Verwende diese auf Capterra als herausragend bewertete juristische Software. Erfahre, warum Zehntausende von Anwaltskanzleien in über 170 Ländern PracticePanther nutzen, um ihre Kanzleien zu automatisieren und ihre Arbeitsabläufe zu rationalisieren. Verpasse niemals Fristen, werde schneller bezahlt und verfolge nahtlos abrechenbare Zeit und Ausgaben. Arbeite mit der mobilen App von überall und von jedem Gerät aus. Die Lösung ist unkompliziert, nutzerfreundlich und intuitiv. Jetzt kannst du weniger Zeit mit der Verwaltung deiner Kanzlei und dafür mehr Zeit mit dem Geldverdienen verbringen. Probiere es kostenlos aus – keine Kreditkarte erforderlich.

PracticePanther Legal Software – Details

PracticePanther Legal Software

http://www.practicepanther.com

Gegründet 2012

Videos zu PracticePanther Legal Software
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

PracticePanther Legal Software – Preisübersicht

PracticePanther Legal Software bietet eine Gratisversion und eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von PracticePanther Legal Software ist ab 39,00 $/Monat verfügbar.


Startpreis

39,00 $/Monat

Kostenlose Version

Ja

Gratis Testen

Ja

PracticePanther Legal Software – Bereitstellung und Support

Kundenbetreuung

  • 24/7 (Live Vertreter)
  • Support während der Geschäftszeiten
  • Online

Einsatz

  • Cloud, SaaS, Web
  • Mobile - iOS Native
  • Mobile - Android Native

Training

  • Live Online
  • Webinare
  • Dokumentation

PracticePanther Legal Software Funktionen

  • Automatische Abrechnung
  • Dokumentenmanagement
  • Fall-Management
  • Kalenderverwaltung
  • Kostenverfolgung
  • Kundenportal
  • Rechnungsführung
  • Zeitverfolgung

Siehe die vollständige Abrechnungssoftware für Kanzleien & Rechtsanwälte Liste

  • Aufgabenmanagement
  • Erinnerungen
  • Fall-definierte Zeitmesser
  • Konfliktmanagement
  • Mehrere Büros
  • Mitarbeiter-Kalender
  • Regelbasierte Terminplanung
  • Statusverfolgung
  • Tracking der Beschwerde

Siehe die vollständige Anwaltssoftware Liste

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aufgabenmanagement
  • Dokumentenmanagement
  • E-Mail-Verwaltung
  • Fall-Aufzeichnungen
  • Kalenderverwaltung
  • Konfliktmanagement
  • Kostenverfolgung
  • Kundenmanagement
  • Lohnzettel verwalten
  • Treuhand-Buchhaltung
  • Vertragsmanagement
  • Zeitverfolgung

Siehe die vollständige Case Management Software für Kanzleien Liste

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aufgabenmanagement
  • Dokumentenmanagement
  • Fall-Management
  • Gerichtsakten Suche
  • Kalender-/Erinnerungssystem
  • Kalenderverwaltung
  • Patent / Marken Management
  • Portfoliomanagement
  • Zeit & Kosten Verfolgung

Siehe die vollständige Docketing Software Liste

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aufgabenmanagement
  • CRM
  • Dokumentenmanagement
  • E-Mail-Management
  • Kalenderverwaltung
  • Konfliktmanagement
  • Kundenportal
  • Rechtsfall-Management
  • Treuhand-Buchhaltung
  • Vertragsmanagement
  • Zeitverfolgung

Siehe die vollständige Kanzleisoftware Liste

  • Archivierung & Aufbewahrung
  • Dokument-Indexierung
  • Dokumentaufbau
  • Versionskontrolle
  • Vertragsmanagement
  • Volltextsuche
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Zugriffskontrollen/Berechtigungen

Siehe die vollständige Legal-Document-Management-Software Liste

  • Abgrenzungskonto-Führung
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Belegmanagement
  • Buchungsübergreifende Buchung
  • Compliance Management
  • Gebührenermittlung & Buchung
  • Kundenaussagen
  • Scheckausstellung
  • Steuermanagement
  • Vermögensanlagen-Gewinn & Verlust-Berichterstattung

Siehe die vollständige Treuhand Software Liste

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Erstattungs-Management
  • Kostenverfolgung
  • Projekt-Nachverfolgung
  • Zeiterfassung pro Kunde
  • Zeiterfassung pro Projekt
  • Zeitverfolgung

Siehe die vollständige Zeit- und Spesenabrechnung-Software Liste

PracticePanther Legal Software Alternativen

Mehr Alternativen zu PracticePanther Legal Software

PracticePanther Legal Software – Erfahrungen

Alle Bewertungen lesen

Gesamtbewertung

4,8/5

Durchschnittliche Bewertung

Benutzerfreundlichkeit 4,7
Kundenservice 4,8
Funktionen 4,6
Preis-Leistungs-Verhältnis 4,7

Software bewerten

Teile deine Erfahrungen mit anderen Softwarekäufern.

Eine Bewertung schreiben
Scott m. W.
Lawyer
Anwaltskanzlei, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 19.11.2018

"Amazing program!"

Kommentare: I bought this program when I first opened my practice about 2.5 years ago. I knew going into my own firm that I wanted a comprehensive client management tool. After spending hours online reviewing various programs, I decided to give the 30-day free trial a shot. I think I purchased the monthly subscription immediately after starting to use the program. Since that time, I have built on my knowledge, incorporating the MailChimp and QBO features first, then started learning how to streamline my document preparation through the template feature. What would have previously taken me multiple hours a week to manage, now takes minutes.

Vorteile: PracticePanther is intuitive and very user friendly. It has a ton of features that expedite minuscule tasks and free up admin time. It syncs with all my favorite resources, like QBO, MailChimp, and Box, making communication with clients a lot easier and keeps routine mailings operational. If you use a lot of form templates, the template builder is a major time saver and cuts down on user error and oversights. I use this program every day in my law office and am very grateful for how easy it is. Even better, the customer support team is phenomenal. I rarely have any issues with the program (it is easy to use), but when I run into something I need help with, a quick message to the PP team is responded to within minutes and the problem is solved or at a minimum I am given an update and expected time of completion. I couldn't recommend this program more to a solo or small legal practice.

Nachteile: Nothing, the team is constantly updating its software and programs that it connects to. They provide online videos to help and I frequently learn of new ways to use the program from regular updates by the team.

Antwort des Softwareanbieters

von PracticePanther Legal Software an 22.11.2018

Thank you so much Scott for the extra kind feedback!

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 19.11.2018
Haley S.
Owner
Anwaltskanzlei, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 3.6.2020

"The team at PracticePanther is Great."

Vorteile: They add features on a regular basis and have loads of training. The support staff is super helpful and if they don't know the answer they will try to find it. I understand that every system is different and every one has it's pros and cons. I really think once we utilize every single feature this program has we will be a much better law firm.

Nachteile: The email integrations phase in and out on working. It may simply be the plugin I have for Gmail but that can be a struggle.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 3.6.2020
Stephanie R.
Managing Attorney
Rechtsberatung, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    3 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 17.11.2020

"Great Software but it has changed"

Kommentare: This is a solid piece of software for a small office. It is a workhorse and handles law offices management with ease. The fact that it is in the cloud has greatly increased our ability to go remote and mobile through this pandemic.

Vorteile: The organization of this software, entry systems and program itself are all easy to use and easy to train new employees on.

Nachteile: When I originally bought this software, this company was pretty new. They were very communicative and very helpful. Since they have grown, they have lost some of their customer service. They have recently added new things which help their bottom line but aren't as customer focuses as they once were.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 17.11.2020
Hugh R.
managing partner
Anwaltskanzlei, 11-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    3 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3 /5
  • Kundenbetreuung
    3 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3 /5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    0/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 2.11.2020

"good interface, terrible billing if you have more than 5 clients, and terrible reporting suite"

Kommentare: average.

Vorteile: clients like the interface, auto posting of lawpay and accounts for trust versus other payments with ease.

Nachteile: The billing every month is SO PAINFUL. To review bills or edit them, you have to open every invoice in a separate window. There is no "next" button to review invoices like every other billing platform out there. When asked about adding this, the response from PP is they will check with the development team. Clearly their developers didnt actually try out invoice review/edits for more than a few clients at a time. This is not a good solution if you have more than 5 clients. The task management also doesnt send notifications to all those tagged in the tasks, and if you assign tasks but are not the one assigned to do them, you cant track the progress. So we are using Asana instead so now using two platforms instead of one integrated solution.

Antwort des Softwareanbieters

von PracticePanther Legal Software an 11.1.2021

Hi Hugh,

Thank you so much for your review, I can see how this would be helpful. Ease of use stands at the top of our priority list, so we always appreciate feedback from our users. We've received your request for this feature and the development team has been notified. Thanks again for your time, please feel free to reach out to us if there is anything we can help you with.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 2.11.2020
Dawn M.
Paralegal
Anwaltskanzlei, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5 /5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4 /5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4 /5
  • Kundenbetreuung
    5 /5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 20.9.2020

"Honest review by long-timer user"

Kommentare: The customer service and instant contact with support is phenomenal. If ever a software group was to learn and incorporate customer feedback into upgrades, it's Panther. Owned by attorneys, so they know what is needed for efficient software.

Vorteile: We switched from a non-windows type software to Panther and it was a breath of fresh air. Very user -friendly and logical.

Nachteile: Switching from our old software to Panther was very difficult. Panther was not able to migrate over our documents from the old software, but rather we did a data dump to an external searchable file.

  • Herkunft der Bewertung 
  • Bewertet am 20.9.2020