Wer nutzt diese Software?

Hersteller, Händler und Logistikanbieter, die Primärmaterial im Bulk-/Großkastentransport (TL, LTL, Schiff, Leichter und Güterzug) transportieren

Durchschnittliche Bewertung

59 Bewertungen
  • Gesamt 4.1/5
  • Benutzerfreundlichkeit 3.9/5
  • Kundenservice 4.2/5
  • Funktionen 3.9/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4/5

Produktinformationen

  • Startpreis 500,00 $/Monat
  • Kostenlose Version Nein
  • Gratis Testen Ja
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
  • Training Persönlich
    Live Online
    Webinare
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung 24/7 (Live Vertreter)
    Support während der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • Alpega
  • https://na.alpegagroup.com/
  • Gegründet 2000

Über Alpega TMS

TwSlot ist eine Online-Plattform für die Planung von ausgehenden Sendungen und/oder Anlieferungen. Mit TwSlot können deine Spediteure Zeitfenster in deinen Einrichtungen buchen und dabei alle deine physischen, betrieblichen und personellen Ressourceneinschränkungen berücksichtigen. Lege Standardrichtlinien für Spediteurstermine fest. Beschränke die Gesamtzahl der Fahrzeuge pro Stunde/Tag, um einen gleichmäßigen Fluss des Fahrzeugverkehrs in die Einrichtung zu gewährleisten. Erfasse und speichere Prüfprotokolle und Zeitstempel von Planungs-, Abholungs-, Zustellungs- und Ausladungsereignissen.

Alpega TMS Funktionen

  • 3PL-Management
  • Auftragsmanagement
  • Barcode / RFID
  • CRM
  • Cross Docking (Kreuzverkupplung)
  • Flottenmanagement
  • Inventarverwaltung
  • Lieferanten-Management
  • Transportmanagement
  • Versand-Management
  • Automatisierte Terminplanung
  • Gruppen-Terminplanung
  • Kalender-Synchronisierung
  • Kundendatenbank
  • Mehrere Standorte
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Buchung
  • Online-Zahlungen
  • Termin-Erinnerungen
  • Wiederkehrende Termine
  • Zimmerbuchungsverwaltung
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Angebote / Schätzungen
  • Auftragsmanagement
  • Fahrer-Management
  • Flotten- / Ausrüstung-Management
  • Kundenmanagement
  • Lastmanagement
  • Lieferanten-Management
  • Routing
  • Terminplanung
  • Versand-Management
  • Versandmanagement

Die hilfreichsten Reviews für Alpega TMS

Translot

Bewertet am 24.6.2019
Nandkumar B.
Import Manager
Bekleidung & Mode, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: The overall experience has been great. Executives have been of great support during the implementation phase of the software. It has allowed us for smoothly transitioning all the parts of the delivery process over this tool.

Vorteile: ITs easy to use and provides visibility to all stakeholders. Furthermore, it reduces our work as it links the company make the delivery and the team internally who receives it.

Nachteile: That it is not capable to report multiple shipments under one delivery

Antwort des Softwareanbieters

von Alpega an 26.6.2019

Thank you for taking the time to review Alpega (Transwide)! We appreciate you sharing your positive feedback.

Roquette-1st in the U.S. to use Transwide

Bewertet am 28.6.2019
Dave P.
Transportation Coordinator
Lebensmittelproduktion, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We use just the Call-Off product now, but looking at the TMS product also.
Excellent Support in the U.S.

Vorteile: ease of use for shippers and carriers
information organized in a logical format
great visibility
filter function helps manage shipments

Nachteile: system goes down and that creates major issues, all visibility is lost, don't know what tenders went through and what didn't.
Every day there are Error messages meaning a problem with someone's call-off, I receive all errors (Roquette sites all over the world). Would be great if we could see only U.S. call-off errors.

Antwort des Softwareanbieters

von Alpega an 3.7.2019

Hi Dave,
Thank you for taking the time to review Alpega (Transwide)! We appreciate you sharing your positive feedback.
Our support team will reach out directly regarding the email notifications.
We acknowledge the inconvenience of our recent system downtime, resulting from our transition to Amazon Web Services (AWS Cloud). This upgrade will improve our users' experience moving forward and help us maintain our 99.5%+ up-time standards.

Alpega (Transwide)

Bewertet am 25.6.2019
Aimie T.
Supply Planning Coordinator
Logistik & Lieferkette, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Alpega(Transwide) has given me a good experience. It is user friendly and allows my company to conduct business in the manner it needs to, to best serve our customers. The customer service team in Pittsburgh is always willing to help, and make it a priority to help find ways to make the system work more for our needs. CSR is always on top of finding solutions, and if she doesn't know the answer she makes sure to search one and get back to us.

Vorteile: This software makes it easier for my department to conduct business. It gives a line of communication between our customer service department and truckers in order to ensure the customer is getting their shipments. It is eye appealing and user friendly.

Nachteile: The notifications are sometimes delayed, on when they are going to have outages.

Antwort des Softwareanbieters

von Alpega an 26.6.2019

Hi Aimie, Thank you for taking the time to review Alpega (Transwide)! We appreciate you sharing your positive feedback and we're happy to hear our support team has been helpful.
We are currently working on improving our communications around system access.

Review Software

Bewertet am 25.6.2019
Peter J.
Material Handler Lead
Lagerung, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
3/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
3/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
4/5
Kundenbetreuung
3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Controlling daily trucks is greatly organized, just needs to be updated.

Vorteile: Organized, informational, Changeable, Very User friendly.

Nachteile: Slow, Too many steps, Have to click too many pages to get what information is needed.
Needs to have quick access to Daily Schedule upon logging in.
Needs to be faster at loading up pages.
It would be nice to have an App on phones for easy logging on delivery times and or changes.

Antwort des Softwareanbieters

von Alpega an 26.6.2019

Hi Peter, Thank you for taking the time to review Alpega (Transwide)! We appreciate you sharing your feedback.
You are able to set Current Schedules as your homepage. I will contact you directly to explain.

DLF Asset management solution

Bewertet am 1.7.2019
Steyn V.
VP Operations
Umweltdienstleistungen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
2/5
Benutzerfreundlichkeit
5/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
2/5
Kundenbetreuung
3/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We choose a solution that offered more than we needed, and therefore we had to abandon it.

Vorteile: Very comprehensive solution, offered dock scheduling and inter-company organization on an advanced level

Nachteile: Difficult to navigate and tailor to needs of particular business

Antwort des Softwareanbieters

von Alpega an 3.7.2019

Hi Steyn,
Thank you for taking the time to review Alpega (Transwide)! We appreciate you sharing your feedback.

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