Wer verwendet Alpega TMS?

Hersteller, Händler und Logistikanbieter, die Primärmaterial im Bulk-/Großkastentransport (TL, LTL, Schiff, Leichter und Güterzug) transportieren

Was ist Alpega TMS?

TwSlot ist eine Online-Plattform für die Planung von ausgehenden Sendungen und/oder Anlieferungen. Mit TwSlot können deine Spediteure Zeitfenster in deinen Einrichtungen buchen und dabei alle deine physischen, betrieblichen und personellen Ressourceneinschränkungen berücksichtigen. Lege Standardrichtlinien für Spediteurstermine fest. Beschränke die Gesamtzahl der Fahrzeuge pro Stunde/Tag, um einen gleichmäßigen Fluss des Fahrzeugverkehrs in die Einrichtung zu gewährleisten. Erfasse und speichere Prüfprotokolle und Zeitstempel von Planungs-, Abholungs-, Zustellungs- und Ausladungsereignissen.

Alpega TMS – Details

Alpega

https://na.alpegagroup.com/

Gegründet 2000

Alpega TMS – Kostenübersicht

Alpega TMS bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Alpega TMS ist ab 500,00 $/Monat verfügbar.

Startpreis

500,00 $/Monat

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

24/7 (Live Vertreter)

Support während der Geschäftszeiten

Online

Alpega TMS Funktionen

Logistik Software
3PL-Management
Auftragsmanagement
Barcode / RFID
CRM
Cross Docking (Kreuzverkupplung)
Flottenmanagement
Inventarverwaltung
Lieferanten-Management
Transportmanagement
Versand-Management
Automatisierte Terminplanung
Gruppen-Terminplanung
Kalender-Synchronisierung
Kundendatenbank
Mehrere Standorte
Mobiler Zugriff
Online-Buchung
Online-Zahlungen
Termin-Erinnerungen
Wiederkehrende Termine
Zimmerbuchungsverwaltung
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Auftragsmanagement
Fahrer-Management
Flotten- / Ausrüstung-Management
Kundenmanagement
Lastmanagement
Lieferanten-Management
Routing
Terminplanung
Versand-Management
Versandmanagement

Alpega TMS – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 60 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,1/5
Benutzerfreundlichkeit
3,9/5
Kundenservice
4,2/5
Funktionen
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4/5
Nandkumar B.
Import Manager
Bekleidung & Mode, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 24.6.2019

"Translot"

Kommentare: The overall experience has been great. Executives have been of great support during the implementation phase of the software. It has allowed us for smoothly transitioning all the parts of the delivery process over this tool.

Vorteile: ITs easy to use and provides visibility to all stakeholders. Furthermore, it reduces our work as it links the company make the delivery and the team internally who receives it.

Nachteile: That it is not capable to report multiple shipments under one delivery

Antwort des Softwareanbieters

von Alpega an 26.6.2019

Thank you for taking the time to review Alpega (Transwide)! We appreciate you sharing your positive feedback.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 24.6.2019
Dave P.
Transportation Coordinator
Lebensmittelproduktion, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 28.6.2019

"Roquette-1st in the U.S. to use Transwide"

Kommentare: We use just the Call-Off product now, but looking at the TMS product also.
Excellent Support in the U.S.

Vorteile: ease of use for shippers and carriers
information organized in a logical format
great visibility
filter function helps manage shipments

Nachteile: system goes down and that creates major issues, all visibility is lost, don't know what tenders went through and what didn't.
Every day there are Error messages meaning a problem with someone's call-off, I receive all errors (Roquette sites all over the world). Would be great if we could see only U.S. call-off errors.

Antwort des Softwareanbieters

von Alpega an 3.7.2019

Hi Dave,
Thank you for taking the time to review Alpega (Transwide)! We appreciate you sharing your positive feedback.
Our support team will reach out directly regarding the email notifications.
We acknowledge the inconvenience of our recent system downtime, resulting from our transition to Amazon Web Services (AWS Cloud). This upgrade will improve our users' experience moving forward and help us maintain our 99.5%+ up-time standards.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 28.6.2019
Peter J.
Material Handler Lead
Lagerung, 10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    3/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    3/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    3/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    3/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    6/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.6.2019

"Review Software"

Kommentare: Controlling daily trucks is greatly organized, just needs to be updated.

Vorteile: Organized, informational, Changeable, Very User friendly.

Nachteile: Slow, Too many steps, Have to click too many pages to get what information is needed.
Needs to have quick access to Daily Schedule upon logging in.
Needs to be faster at loading up pages.
It would be nice to have an App on phones for easy logging on delivery times and or changes.

Antwort des Softwareanbieters

von Alpega an 26.6.2019

Hi Peter, Thank you for taking the time to review Alpega (Transwide)! We appreciate you sharing your feedback.
You are able to set Current Schedules as your homepage. I will contact you directly to explain.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.6.2019
Dave P.
Transportation Coordinator
Konsumgüter, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 15.7.2016

"Excellent Communication Tool"

Kommentare: We were the first U.S. company to start using Transwide. We utilize the tendering product to get our orders to truckload carriers. It saves us a lot of time and errors in the tendering process. Our carriers like it a lot with the 24/7/365 system availability.

Vorteile: Simplicity of use and clear organized transport order information for the users.
Login is fast, easy to add users, TW Support is very reactive and helpful for both Shipper and Carriers. Don't have to keep changing password like a lot of systems.
System updates are always done on weekends.

Nachteile: Screen changes are a bit slow (about 15-30 seconds per screen).
Scheduled down time is always planned for best time in Europe so is always during U.S. business hours.

Antwort des Softwareanbieters

von Wolters Kluwer Transport Services an 15.7.2016

Thanks for the great review and feedback. WE appreciate our lengthy relationship with Roquette. You never forget your "first" ;-)

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 15.7.2016
Aimie T.
Supply Planning Coordinator
Logistik & Lieferkette, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    Nicht bewertet
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.6.2019

"Alpega (Transwide)"

Kommentare: Alpega(Transwide) has given me a good experience. It is user friendly and allows my company to conduct business in the manner it needs to, to best serve our customers. The customer service team in Pittsburgh is always willing to help, and make it a priority to help find ways to make the system work more for our needs. CSR is always on top of finding solutions, and if she doesn't know the answer she makes sure to search one and get back to us.

Vorteile: This software makes it easier for my department to conduct business. It gives a line of communication between our customer service department and truckers in order to ensure the customer is getting their shipments. It is eye appealing and user friendly.

Nachteile: The notifications are sometimes delayed, on when they are going to have outages.

Antwort des Softwareanbieters

von Alpega an 26.6.2019

Hi Aimie, Thank you for taking the time to review Alpega (Transwide)! We appreciate you sharing your positive feedback and we're happy to hear our support team has been helpful.
We are currently working on improving our communications around system access.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 25.6.2019