Was ist Alpega TMS?

Alpega TMS ist eine Cloud-Logistiksoftware, die Ihre Performance auf das nächste Level hebt. Profitieren Sie von nahtloser ERP-Integration und Echtzeit Updates mit der Alpega-Cloud-Logistikplattform. Durch die Optimierung von Transportbeschaffung, -planung, -ausführung, -abwicklung und -analyse verwandeln die TMS-Lösungen von Alpega lokale und globale Lieferketten in kollaborative Ökosysteme und ermöglichen so Transparenz und Effizienz für alle beteiligten Partner. Sie bietet verbesserte Lieferkettentransparenz und unbegrenzte Skalierbarkeit, während Ihr Unternehmen weiter und weiter wächst.

Wer verwendet Alpega TMS?

Hersteller, Händler und Logistikanbieter, die Primärmaterial im Bulk-/Großkastentransport (TL, LTL, Schiff, Leichter und Güterzug) transportieren

Wo kann Alpega TMS bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Mac (Desktop), Windows (Desktop)

Über den Anbieter

  • Alpega
  • Ansässig in Minneapolis, USA
  • 2000 gegründet
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support

Erhältlich in diesen Ländern

Albanien, Andorra, Belgien, Bosnien und Herzegowina, Bulgarien und 46 weitere

Sprachen

Chinesisch, Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch und 10 weitere

Alpega TMS Kosten

Startpreis:

Nicht vom Anbieter bereitgestellt
  • Keine kostenlose Testversion
  • Keine Gratisversion

Alpega TMS bietet keine Gratisversion und keine kostenlose Testversion.

Über den Anbieter

  • Alpega
  • Ansässig in Minneapolis, USA
  • 2000 gegründet
  • Telefon-Support
  • 24/7 Live-Support

Erhältlich in diesen Ländern

Albanien, Andorra, Belgien, Bosnien und Herzegowina, Bulgarien und 46 weitere

Sprachen

Chinesisch, Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch und 10 weitere

Alpega TMS – Videos und Bilder

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Videos zu Alpega TMS
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Alpega TMS Funktionen

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Auftragsmanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Dokumentenmanagement
  • Lieferanten-Management
  • Lieferpreisberechnung
  • Rechnungsmanagement
  • Routing
  • Sendungsverfolgung
  • Terminplanung
  • Transportmanagement
  • Versand-Management

Alternativen für Alpega TMS

Best Delivery Management Software with Real Time Tracking. Complete Delivery Management Solution for Delivery Business. Request a Demo
QAD Precision's integrated end-to-end global trade and transportation solutions to simplify complex global supply chain operations.
TMS ohne Gebühr, ohne Vertrag, ohne Einrichtung. Über 21.200 Nutzer*innen. Echtes Cloud-TMS. Das weltweit beliebte TMS. Herausragende Bewertung auf Capterra.
Shipwell transformiert Kundenlieferketten – vereint Automatisierung und Transparenz in einer vollständig vernetzten Logistikplattform.
Steigere deine Drayage-Leistung mit Envase – einem zuverlässigen und innovativen Drayage-TMS-Anbieter.
Elite EXTRA bietet cloudbasierte erweiterte Versandsoftware, mit der Lieferungen, Abholungen und Services in Echtzeit optimiert werden können.
Helps brokers and trucking companies manage their customers, shipments, dispatches, and accounting with in depth reporting.
Online-Logistik- und Speditionssoftware zur Verwaltung deiner Verkäufe, Geschäftsabläufe, Buchhaltung und Dokumentation.
Cloud-TMS für LTL, FTL und zugehörige Flotten. Einfach zu bedienen, noch einfacher aufzusetzen. Mit modernen Tools für eine rentable Flotte.

Bewertungen über Alpega TMS

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,1
Benutzerfreundlichkeit
3,9
Kundenservice
4,2
Funktionen
4,0
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,0

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
45%
4
35%
3
10%
2
5%
1
5%
Nandkumar B.
Nandkumar B.
Import Manager in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bekleidung & Mode, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Translot

5 vor 3 Jahren

Kommentare: The overall experience has been great. Executives have been of great support during the implementation phase of the software. It has allowed us for smoothly transitioning all the parts of the delivery process over this tool.

Vorteile:

ITs easy to use and provides visibility to all stakeholders. Furthermore, it reduces our work as it links the company make the delivery and the team internally who receives it.

Nachteile:

That it is not capable to report multiple shipments under one delivery

Antwort von Alpega

vor 3 Jahren

Thank you for taking the time to review Alpega (Transwide)! We appreciate you sharing your positive feedback.

Dave P.
Transportation Coordinator in USA
Lebensmittelproduktion, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Roquette-1st in the U.S. to use Transwide

4 vor 3 Jahren

Kommentare: We use just the Call-Off product now, but looking at the TMS product also.
Excellent Support in the U.S.

Vorteile:

ease of use for shippers and carriers information organized in a logical format great visibility filter function helps manage shipments

Nachteile:

system goes down and that creates major issues, all visibility is lost, don't know what tenders went through and what didn't. Every day there are Error messages meaning a problem with someone's call-off, I receive all errors (Roquette sites all over the world). Would be great if we could see only U.S. call-off errors.

Antwort von Alpega

vor 3 Jahren

Hi Dave, Thank you for taking the time to review Alpega (Transwide)! We appreciate you sharing your positive feedback. Our support team will reach out directly regarding the email notifications. We acknowledge the inconvenience of our recent system downtime, resulting from our transition to Amazon Web Services (AWS Cloud). This upgrade will improve our users' experience moving forward and help us maintain our 99.5%+ up-time standards.

Peter J.
Material Handler Lead in USA
Lagerung, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Review Software

3 vor 3 Jahren

Kommentare: Controlling daily trucks is greatly organized, just needs to be updated.

Vorteile:

Organized, informational, Changeable, Very User friendly.

Nachteile:

Slow, Too many steps, Have to click too many pages to get what information is needed. Needs to have quick access to Daily Schedule upon logging in. Needs to be faster at loading up pages. It would be nice to have an App on phones for easy logging on delivery times and or changes.

Antwort von Alpega

vor 3 Jahren

Hi Peter, Thank you for taking the time to review Alpega (Transwide)! We appreciate you sharing your feedback. You are able to set Current Schedules as your homepage. I will contact you directly to explain.

Dave P.
Transportation Coordinator in USA
Konsumgüter, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Excellent Communication Tool

4 vor 6 Jahren

Kommentare: We were the first U.S. company to start using Transwide. We utilize the tendering product to get our orders to truckload carriers. It saves us a lot of time and errors in the tendering process. Our carriers like it a lot with the 24/7/365 system availability.

Vorteile:

Simplicity of use and clear organized transport order information for the users. Login is fast, easy to add users, TW Support is very reactive and helpful for both Shipper and Carriers. Don't have to keep changing password like a lot of systems. System updates are always done on weekends.

Nachteile:

Screen changes are a bit slow (about 15-30 seconds per screen). Scheduled down time is always planned for best time in Europe so is always during U.S. business hours.

Antwort von Wolters Kluwer Transport Services

vor 6 Jahren

Thanks for the great review and feedback. WE appreciate our lengthy relationship with Roquette. You never forget your "first" ;-)

Aimie T.
Supply Planning Coordinator in USA
Logistik & Lieferkette, 501-1.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Alpega (Transwide)

4 vor 3 Jahren

Kommentare: Alpega(Transwide) has given me a good experience. It is user friendly and allows my company to conduct business in the manner it needs to, to best serve our customers. The customer service team in Pittsburgh is always willing to help, and make it a priority to help find ways to make the system work more for our needs. CSR is always on top of finding solutions, and if she doesn't know the answer she makes sure to search one and get back to us.

Vorteile:

This software makes it easier for my department to conduct business. It gives a line of communication between our customer service department and truckers in order to ensure the customer is getting their shipments. It is eye appealing and user friendly.

Nachteile:

The notifications are sometimes delayed, on when they are going to have outages.

Antwort von Alpega

vor 3 Jahren

Hi Aimie, Thank you for taking the time to review Alpega (Transwide)! We appreciate you sharing your positive feedback and we're happy to hear our support team has been helpful. We are currently working on improving our communications around system access.