Was ist CRM Analytics?

Jetzt steht nichts mehr zwischen dir und den notwendigen Erkenntnissen. Für jeden Geschäftsanwender. Untersuche jede beliebige Kombination von Daten, erhalte sofort Antworten und teile diese mit deinem Team. Von jedem Gerät, überall, und schneller als je zuvor. Für Analysten. Liefere deinen Geschäftsanwendern neue Erkenntnisse, wie, wo und wann immer sie diese benötigen. Entdecke jede Gelegenheit in dem Tempo deines Unternehmens.

Wer verwendet CRM Analytics?

Für die tägliche Anwendung.

Wo kann CRM Analytics bereitgestellt werden?

Cloud, SaaS, webbasiert, Windows (On-Premise), Linux (On-Premise), Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Über den Anbieter

  • Salesforce
  • Ansässig in San Francisco, USA
  • 2003 gegründet
  • Telefon-Support
  • Chat

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, China, Deutschland, Frankreich, Italien und 5 weitere

Sprachen

Chinesisch, Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch und 4 weitere

Über den Anbieter

  • Salesforce
  • Ansässig in San Francisco, USA
  • 2003 gegründet
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CRM Analytics

Nicht verfügbar
Kostenlose Version
Gratis Testen
9,99 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen
Nicht verfügbar
Kostenlose Version
Gratis Testen
30,00 $/Monat
Kostenlose Version
Gratis Testen

CRM Analytics Funktionen

  • API
  • Ad-hoc-Berichterstattung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Vorlagen
  • Anpassbares Dashboard
  • Bayessche Analyse
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Dashboard
  • Dashboard-Erstellung
  • Data Mapping
  • Daten-Connectors
  • Daten-Identifizierung
  • Daten-Import / -Export
  • Datenanalyse-Werkzeuge
  • Datenbereinigung
  • Datenclustering
  • Datenerfassung und Übertragung
  • Datenmanagement
  • Datenvisualisierung
  • Datenvorbereitung in Selbstbedienung
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Daten
  • Einzelseitenansicht
  • Erkennung von Zusammenhängen
  • Funktionen / Berechnungen
  • Geplante / automatisierte Berichte
  • Historische Berichte
  • KPI-Überwachung
  • Leistungskennzahlen
  • Mehrfache Datenquellen
  • Metadata-Management
  • Modellierung & Simulation
  • Multivariate Statistik
  • Prognose
  • Prädiktive Analytik
  • Regressionsanalyse
  • Self-Service-Analysen
  • Statistische Analyse
  • Statistische Prozess-Kontrolle
  • Statistische Simulation
  • Strategische Planung
  • Suchen / filtern
  • Trend-Analysen
  • Verarbeitung von hohen Volumen
  • Veröffentlichung / Teilen
  • Visuelle Analytik
  • Visuelle Entdeckung
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wichtige Leistungsindikatoren (KPI)
  • Widgets
  • Zeitreihenanalysen
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Überlebensanalyse

Alternativen für CRM Analytics

Datenexploration und Analyse-Lösung, kombiniert mit Modellierung, Umwandlungen und Ableitungen gleicher Ebene.
Yellowfin ist ein globaler Business Intelligence (BI) und Analytics-Software-Anbieter, der BI einfach gestaltet.
Lumenore's self-service BI platform democratizes organizational intelligence with no-code analytics!
DigDash is the editor of an agile dashboard software, Data visualization, Exploration and Analytics : DigDash Enterprise.
Dundas BI ist eine äußerst flexible Plattform für Business Intelligence und Datenvisualisierung mit Dashboards, Berichterstattung und Datenanalyse. Erfahre mehr über Dundas BI
All-in-one-Cloud-Plattform mit Dashboard Creator, automatisierter Datenaktualisierung sowie umfangreicher Datenmanipulation und automatischer Veröffentlichung.
Übernimm die Kontrolle über deine Marketingdaten. Speichere all deine Marketingdaten an einem Ort. Du stehst Datenherausforderungen gegenüber? Kontaktiere Improvado. Das Unternehmen unterstützt dich. Erfahre mehr über Improvado
Easy to use Cloud BI visualization and data dashboards for business owners. Get insights faster with DataHero.
Enterprise Business Intelligence-Plattform mit integrierter Datenwissenschaft, OLAP, reaktionsfähigen Dashboards, Echtzeitanalysen und mehr.
KNOWAGE is the open source analytics and business intelligence suite.
Cloud-based business intelligence platform that helps companies blend SQL, NoSQL and REST-API data together.
BusinessOptix is a powerful suite of process mapping and mining tools on a dynamic and collaborative platform.
Full-Stack Data Analytics Platform that manages all of your data and creates insightful reports to help you make smart decisions.

Bewertungen über CRM Analytics

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,3
Benutzerfreundlichkeit
4,0
Kundenservice
4,1
Funktionen
4,1
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
48%
4
41%
3
5%
1
6%
Jovana C.
Jovana C.
Customer Success Analyst in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Gastgewerbe, 10.000+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Salesforce software makes your daily work easier.

5 vor 9 Monaten

Kommentare: I use this software to report daily work and tasks and to keep everything in the company's database, so it is easy to find and follow up later.

Vorteile:

The Salesforce software makes my daily reporting sorted and easy to find. It keeps me updated and it makes my daily tasks easy to follow up.

Nachteile:

The Software is very easy to use. I did not notice any problems so far.

Ricardo C.
Software Engineer in Mexiko
Bankwesen, 1.001-5.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Kostenlose Testversion
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Salesforce Analytics Cloud Performance Review

4 letztes Jahr

Kommentare: Take decisions based on information result now easier

Vorteile:

The dashboards are very handy and useful to our activities because it nicely integrates the information and presents it in a very digestable way with the enhancement of the Analytics Cloud

Nachteile:

Knowledge ramp is a bit difficult to users that have no idea what is it

Verifizierter Rezensent
BSE in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Versicherung, 201-500 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

SalesForce

5 vor 2 Wochen Neu

Vorteile:

I am able to share our POD's KPI report with my team.

Nachteile:

It is not updated often enough for next month.

Craig S.
Small Business Owner in USA
Bekleidung & Mode, Selbstständig
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

All-in-One Analytics Platform

3 vor 2 Jahren

Kommentare: As long as data integrations and some past experience using Salesforce Analytics Cloud is there, I find this tool super helpful in retargeting customers who are engaged with my marketing campaigns but need an extra nudge to buy my apparel items. Additionally, analyzing the retargeting campaigns on an ongoing basis and after they have concluded helps me use those clusters of customers for other ads I want to run in the future for a different but related items, categories or brands. If there is more technical support and training available for non-premium users, we should see a growth in value of Salesforce Analytics Cloud.

Vorteile:

I used Salesforce Analytics Cloud to analyze impact of my marketing campaigns on customer journeys. After I connected Google Analytics to Salesforce, I was able to see the data flow between the tow systems. I then created custom audiences in Google Analytics using the criteria of customers who engaged with marketing campaigns, added items to cart but didn't purchase them. Once the destination of Salesforce was added, I was able to execute campaigns against those audiences. These re-targeting ads helped reduce cart abandonments and increase conversion rates. Because of data integration and re-targeting capabilities, I could leverage Salesforce Analytics Cloud to improve sales from customers who were interested in purchasing my apparel items. This data driven strategy drove high ROI for my business.

Nachteile:

Setting up integration between Salesforce Analytics Cloud and business intelligence tools such as MicroStrategy needs development resources. There is a learning curve for users who have not used Salesforce before. Example: data extensions, APIs, etc. need to be configured according to Salesforce requirements. Coding knowledge is needed to maximize potential of data connectors. If password is forgotten, there is a long process to reset it which sometimes may involve working with Salesforce administrator or tech support. If tools like Datorama are used, integration is easier but then clients have to spend extra money to get access to those add-ons. So, premium support and integration costs are high.

Mark L.
Owner in USA
Informationstechnologie & -dienste, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Using Sales force

5 vor 9 Monaten

Kommentare: If you need the best CRM, with the most tools and features, this is the CRM to get, bottom line. The analytics it tells you can really help yourself, your company and your team too

Vorteile:

I was a user of Sales Force while working for a larger company. Many of the features were set up by the company, and these tools and features were quite robust. The sales function tools help you keep track of closed sales, opportunities and events meetings and potential leads. Plus you can customize reports to help you determine your success rate and areas to help you grow your business.

Nachteile:

I think that due to this CRM being the leader in this space, that it also comes with many many tools and features, which at times can be a little overwhelming. (Although many good trainings on using this software are also available to help).