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Was ist Appcues?

Appcues ist der einfachste Weg, um deine Produkterfahrung zu personalisieren, ohne Code zu ändern. Nicht-technische Nutzer können mit einem nutzerfreundlichen Flow Builder (Chrome-Erweiterung) in weniger als 10 Minuten einzigartige Tutorials erstellen.

Unternehmen wie Litmus, Adroll und Wistia nutzen Appcues für die Übernahme neuer Funktionen, Nutzereinführung, In-App-Kommunikation und vieles mehr! Du erhältst UI-Muster, die du in deine Anwendung implementieren kannst. Du kannst jede Erlebniswelt ohne Code erstellen, veröffentlichen und messen.

Wer verwendet Appcues?

Jedes Unternehmen, das über eine Webanwendung verfügt und idealerweise eine kostenlose Testversion oder ein Freemium-Produkt anbietet, passt perfekt zum Kundenprofil von Appcues.

Wo kann Appcues bereitgestellt werden?

Cloudbasiert
On-Premise (vor Ort)

Über den Anbieter

  • Appcues
  • Ansässig in Boston, USA
  • 2013 gegründet

Support für Appcues

  • Telefon-Support

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Belgien, Brasilien, Deutschland, Dänemark und 10 weitere

Sprachen

Englisch

Appcues Kosten

Startpreis:

249,00 $/Jahr
  • Ja, kostenloser Test verfügbar
  • Keine Gratisversion

Appcues bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Appcues ist ab 249,00 $/Jahr verfügbar.

Preismodelle Kostenlose Testversion

Über den Anbieter

  • Appcues
  • Ansässig in Boston, USA
  • 2013 gegründet

Support für Appcues

  • Telefon-Support

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Belgien, Brasilien, Deutschland, Dänemark und 10 weitere

Sprachen

Englisch

Appcues – Videos und Bilder

Appcues Software - 1
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Appcues Funktionen

  • Einführungsmanagement
  • In-App Training
  • Inhaltserstellung
  • Kontextabhängige Anleitung
  • Nutzereinführung
  • Selbstbedienungs-Tools
  • Zielgruppen-Targeting

Alternativen für Appcues

Steigere die Aktivierung und reduziere die Amortisierungszeit mit den codefreien und kontextbezogenen Produkttouren und Multi-Channel-Messaging-Kampagnen von Intercom.
Chameleon ist eine Plattform für ein besseres Onboarding für Nutzer und ein Tool, mit dem Software-Leute dabei unterstützt werden, das Produktengagement zu steigern.
Braze soll Firmen die Interaktionen mit Kunden zur Optimierung von Kundenbeziehungen durch Kampagnen und Analysen erleichtern.
WalkMe ist der Pionier der Digital Adoptions Plattform (DAP), einer Enterprise-Class-Plattform für Führung, Engagement, Einblicke und Automatisierung.
Die digitalen Akzeptanzlösungen von Pendo können dazu beitragen, die Mitarbeitereinstellung zu verbessern, Reibungsverluste und Verwirrung zu vermeiden und Feedback in großem Umfang zu sammeln. Erfahre mehr über Pendo
Whatfix fördert die digitale Akzeptanz und die Aktivierung von Nutzern, um die Produktivität und das Engagement durch kontextbezogene In-App-Inhalte zu steigern. Erfahre mehr über Whatfix
SatisMeter ist ein äußerst einfach zu bedienendes NPS-Tool (Net Promoter System). Erhalte Echtzeit-Feedback, das nahtlos in die Anwendungen deiner Wahl integriert ist.
Userpilot hilft Produkt-, UX- und Kundenerfolgsteams die Nutzerakzeptanz durch verhaltensorientierte Produkterfahrungen zu steigern. Die Anwendung funktioniert ohne Code.
Apty ist die am schnellsten wachsende Plattform für Digitale Anpassung der Welt, der Fortune-500-Unternehmen wegen ihrer Unkompliziertheit und Effizienz vertrauen.

Bewertungen über Appcues

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,8
Benutzerfreundlichkeit
4,6
Kundenservice
4,8
Funktionen
4,5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
82%
4
15%
3
1%
2
1%
1
1%
Brandon
Brandon
Technical Support Specialist
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Internet, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

AppCues is a leader and an Innovator

5,0 vor 3 Jahren
Untertitel auf Deutsch sind im Videoplayer verfügbar
Jared
Jared
Customer Success Manager in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Computer-Software, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Help Your Customers Adopt Your Platform Quicker!

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: Appcues has been great for efficiently communicating to current customers about new features, updates or issues with our platform being down. We've enjoyed using it so far, but need to take better advantage of all the ways it can be implemented by different departments. We have found that our users' interaction with Appcues has been fairly lower than we'd like, but look to improve the adoption.

Vorteile:

Appcues easily allows us to add in-app messaging to our customers for onboarding, new feature announcements, outage reporting and surveys/feedback. Their interface lays over our app, so we can add various flows and cues without having to bug (pun intended) our engineering team. There's some great reporting features and a good amount of customization through their API and their new integration with Salesforce.

Nachteile:

The tool can be a bit buggy at times. If I'm working on a flow, sometimes it won't save my work or may get stuck, so I'll have to refresh the flow builder and pickup where I left off. Also, I can understand how it's challenging to build a UI to do what they do, but I do think there could be some improvements without their builder that would make it a bit more intuitive. I was also very surprised that Appcues didn't use their own product for walking a new user through using their flow builder.

Anthony
Head of Product Marketing in UK
Informationstechnologie & -dienste, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

So glad I convinced the boss to pay for this

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: We're using it to provide a far better onboarding experience for new users. It's been great so far and we're excited as we're two months in and haven't really scratched the surface of what's possible with Appcues.

Vorteile:

It's incredibly easy to use, the interface is nice and simple - they've prioritised this over just making it look impressive. It doesn't take much time to build impressive and effective experiences for customers. Best of all it allows me to provide the right assistance to my customers at the right time.

Nachteile:

The installation is difficult/impossible without the intervention of a developer. It seems to be a very 'American' business in that there's an assumption that creating experiences in English is enough for most people, support for multilingual flows/checklists/NPS is an enterprise feature - which I find bizarre.

In Betracht gezogene Alternativen: Userpilot

Gründe für den Wechsel zu Appcues: More professional feel across the website and product. Tool appeared to be more 'robust'. The investment into relevant content also put my mind at ease that Appcues were genuinely trying to help businesses create better experiences for their users.

Georgi
CTO in Dänemark
Automotive, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Appcues for user onboarding

3,0 vor 3 Jahren

Kommentare: Overall we are pretty happy with our experience using Appcues.

Vorteile:

The ease of use of the campaign editor, allows our marketing team to create content when new features are released, the tools to track the success of the campaign and measure customer engagement.

Nachteile:

We experienced a couple of technical setbacks with the product. Thankfully the support team helped us resolve them fast.

In Betracht gezogene Alternativen: SatisMeter

Gründe für den Wechsel zu Appcues: Satismeter was only offering NPS. Appcues saved us a bunch of time when it compares to developing the onboarding inhouse.

Amanda
Director of Customer Relations in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
E-Learning, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

Appcues = Game Changer

5,0 vor 5 Jahren

Kommentare: We initially used Appcues to support a freemium period we offered to all of our customers, as well as, a beta period that was targeted to a small subset of customers. From those two use cases, we saw immediate increase in engagement as well as a reduction in support tickets. We also include Appcues in our customer support process in which we analyze the common requests and design a self-service component to help deflect related tickets. We've seen between 20 - 40% reduction in support tickets in the related areas!

Vorteile:

Appcues' simple and intuitive design makes it easy to implement and use! We were able to get up and running quickly, with little support and immediate saw results. The Appcues team is super helpful, outgoing and committed to each customer's success.

Nachteile:

I don't dislike anything about Appcues. The product could use some enhancements to expand its functionality, such as: adding a scheduling tool, more criteria for establishing / tracking goals, and easier integration with APIs.

In Betracht gezogene Alternativen: WalkMe

Gründe für den Wechsel zu Appcues: Their team took the time to understand our business, and provided excellent customer service from the moment we were engaged with them. Cost was also a highly weighted decision factor.

Palmer
Palmer
Marketing Associate in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Marketing & Werbung, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Appcues allows our Marketing team to accomplish more than ever before.

4,0 vor 4 Jahren

Kommentare: Our Marketing team previously had to rely on developers to implement models or flows that would allow us to help engage our customers further by either activating them on unused features or highlighting product improvements. With Appcues, we are now able to improve customer engagement as well as create further messaging around new offers or opportunities to improve their experience within our app.

Vorteile:

Appcues' Chrome extension is far and above one of it's most useful features. We are able to construct and visualize flows where it matters, within our app. Being able to quickly enable and disable it makes a huge difference in our workflow.

Nachteile:

Occasionally, the Chrome extension can be buggy. This has led to some frustrating moments or awkward presentations where I've struggled to get the app to behave. Overall, this hasn't been a large blocker to seeing success with the app.

In Betracht gezogene Alternativen: Pendo

Gründe für den Wechsel zu Appcues: Members of our Product team had previous experience with Appcues. This allowed us to quickly implement and begin creating flows in Appcues.