Wer verwendet Appcues?

Jedes Unternehmen, das über eine Webanwendung verfügt und idealerweise eine kostenlose Testversion oder ein Freemium-Produkt anbietet, passt perfekt zum Kundenprofil von Appcues.

Was ist Appcues?

Appcues ist der einfachste Weg, um deine Produkterfahrung zu personalisieren, ohne Code zu ändern. Nicht-technische Nutzer können mit einem nutzerfreundlichen Flow Builder (Chrome-Erweiterung) in weniger als 10 Minuten einzigartige Tutorials erstellen.

Unternehmen wie Litmus, Adroll und Wistia nutzen Appcues für die Übernahme neuer Funktionen, Nutzereinführung, In-App-Kommunikation und vieles mehr! Du erhältst UI-Muster, die du in deine Anwendung implementieren kannst. Du kannst jede Erlebniswelt ohne Code erstellen, veröffentlichen und messen.

Appcues – Details

Appcues

http://appcues.com

Gegründet 2013

Appcues – Kostenübersicht

Appcues bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Die kostenpflichtige Version von Appcues ist ab 249,00 $/Monat verfügbar.

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Startpreis

249,00 $/Monat
Preisinformationen

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Training

Persönlich

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Appcues Funktionen

Digital Adoption Platform Software
Datenvalidierung
Einführungsmanagement
In-App Training
Inhaltserstellung
Kontextabhängige Anleitung
Mehrsprachig
Nutzereinführung
Segmentierung der Audienz
Selbstbedienungs-Tools
Umfragen & Feedback

Appcues – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 93 Nutzerbewertungen

Gesamt
4,8/5
Benutzerfreundlichkeit
4,7/5
Kundenservice
4,8/5
Funktionen
4,6/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7/5
Jared D.
Customer Success Manager
Computer-Software, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 11.12.2019

"Help Your Customers Adopt Your Platform Quicker!"

Kommentare: Appcues has been great for efficiently communicating to current customers about new features, updates or issues with our platform being down. We've enjoyed using it so far, but need to take better advantage of all the ways it can be implemented by different departments. We have found that our users' interaction with Appcues has been fairly lower than we'd like, but look to improve the adoption.

Vorteile: Appcues easily allows us to add in-app messaging to our customers for onboarding, new feature announcements, outage reporting and surveys/feedback. Their interface lays over our app, so we can add various flows and cues without having to bug (pun intended) our engineering team. There's some great reporting features and a good amount of customization through their API and their new integration with Salesforce.

Nachteile: The tool can be a bit buggy at times. If I'm working on a flow, sometimes it won't save my work or may get stuck, so I'll have to refresh the flow builder and pickup where I left off. Also, I can understand how it's challenging to build a UI to do what they do, but I do think there could be some improvements without their builder that would make it a bit more intuitive. I was also very surprised that Appcues didn't use their own product for walking a new user through using their flow builder.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 11.12.2019
Anthony P.
Head of Product Marketing
Informationstechnologie & -dienste, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    4/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.12.2019

"So glad I convinced the boss to pay for this"

Kommentare: We're using it to provide a far better onboarding experience for new users. It's been great so far and we're excited as we're two months in and haven't really scratched the surface of what's possible with Appcues.

Vorteile: It's incredibly easy to use, the interface is nice and simple - they've prioritised this over just making it look impressive. It doesn't take much time to build impressive and effective experiences for customers. Best of all it allows me to provide the right assistance to my customers at the right time.

Nachteile: The installation is difficult/impossible without the intervention of a developer. It seems to be a very 'American' business in that there's an assumption that creating experiences in English is enough for most people, support for multilingual flows/checklists/NPS is an enterprise feature - which I find bizarre.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.12.2019
Palmer M.
Marketing Associate
Marketing & Werbung, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
  • Gesamtbewertung
    4/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    4/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    8/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.6.2020

"Appcues allows our Marketing team to accomplish more than ever before."

Kommentare: Our Marketing team previously had to rely on developers to implement models or flows that would allow us to help engage our customers further by either activating them on unused features or highlighting product improvements. With Appcues, we are now able to improve customer engagement as well as create further messaging around new offers or opportunities to improve their experience within our app.

Vorteile: Appcues' Chrome extension is far and above one of it's most useful features. We are able to construct and visualize flows where it matters, within our app. Being able to quickly enable and disable it makes a huge difference in our workflow.

Nachteile: Occasionally, the Chrome extension can be buggy. This has led to some frustrating moments or awkward presentations where I've struggled to get the app to behave. Overall, this hasn't been a large blocker to seeing success with the app.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 19.6.2020
Annie M.
Marketing manager
Gesundheit, Wellness & Fitness, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
  • Gesamtbewertung
    2/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    4/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    4/5
  • Kundenbetreuung
    1/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    1/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    0/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.8.2018

"Good product, awful management"

Vorteile: The product is easy to use and you can create several tutorials in few hours.

Nachteile: They increased the price of the lower plan by 256% last winter. That is not sustainable for start-ups and we invested time and money to use that product and build good tutorials. Less than 6 months after the start, prices are going out crazy and it makes no sense to use that provider. I can't have any thrust for the long-term use since they do this type of action for existing customers.
Yes, when they announced that, they offered to get 3 month at previous price before getting hijacked prices... What a deal.
We have quitted like many others.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 5.8.2018
Stefania F.
Brand Experience
Finanzdienstleistungen, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
  • Gesamtbewertung
    5/5
  • Benutzerfreundlichkeit
    5/5
  • Eigenschaften & Funktionalitäten
    5/5
  • Kundenbetreuung
    5/5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis
    5/5
  • Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung
    10/10
  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.6.2020

"My loyalty level is: Appcues lover"

Kommentare: Our products have complex onboardings and learning processes. Appcues helps us improve this problem and generate more engagement with our users. In addition to that, it allows us to make specific communications about updates, or relevant information in a simple way. We also measure the NPS through Appcues and this allows us to improve the quality of our experience and products.

Vorteile: It is very friendly to use. It has everything I need to create and resolve communications within our products. It also allows me to view metrics in a simple way and then export them. And the best thing is that they have the best customer service.

Nachteile: I honestly have not had any problems. And whenever I have needed something, customer support is present.

  • Quelle des Nutzers 
  • Bewertet am 22.6.2020