Wir helfen Unternehmen in Deutschland
seit 15 Jahren bei der Softwareauswahl

Was ist FileInvite?

FileInvite automatisiert den Prozess der Erfassung von Informationen und Dokumenten von deinen Kunden. Der Prozess wurde mit einer sicheren Schnittstelle vereinfacht. Alles, was du tun musst, ist ein FileInvite mit den von dir benötigten Informationen zu erstellen und zu senden. Der Client lädt dann die Dateien in ein sicheres Portal hoch, in dem du die eingereichten Informationen genehmigen oder ablehnen kannst. Mit FileInvite kannst du Erinnerungen, Vorlagen und Synchronisierung mit deinem bevorzugten Cloud-Speicher wie Google Drive einrichten. Sende ein FileInvite noch heute!

Wer verwendet FileInvite?

Verwendet von Tausenden von Fachleuten, die Dokumentation von ihren Kunden erfassen müssen. Der Prozess wurde mit einer sicheren Schnittstelle vereinfacht. Melde dich noch heute für eine kostenlose Testversion an!

FileInvite Software - 1
FileInvite Software - 2
FileInvite Software - 3
FileInvite Software - 4
FileInvite Software - 5

Du bist nicht sicher, ob FileInvite das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

FileInvite

FileInvite

4,7 (99)
0,00 $
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
113
4
4,6 (99)
4,6 (99)
4,8 (99)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
59,00 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
74
Keine Integrationen gefunden
4,6 (18)
4,7 (18)
5,0 (18)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu FileInvite

Bryt
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenmanagement
Kredit-Management
Kreditnehmer-Management
DocuSign
Am besten bewertete Funktionen
Authentifizierung
Elektronische Unterschrift
Unterzeichnung mehrerer Parteien
OneDrive
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenspeicher
Filesharing
Zugriffskontrollen / Berechtigungen
Floify
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenmanagement
Kredit-Management
Online-Applikationen
Abacus Private Cloud
Am besten bewertete Funktionen
Bildschirm teilen
Filesharing
Remote-Support
Dropbox Business
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenspeicher
Filesharing
Sichere Datenspeicherung
ShareFile
Am besten bewertete Funktionen
Dokumentenspeicher
Filesharing
Sichere Datenspeicherung
TUIO
Am besten bewertete Funktionen
Datensicherheit
Online-Zahlungen
Zahlungsabwicklung
Intelligrow
Am besten bewertete Funktionen
Für dieses Produkt wurden noch keine Funktionen durch Nutzer bewertet.

Bewertungen über FileInvite

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,7
Benutzerfreundlichkeit
4,6
Kundenservice
4,8
Funktionen
4,4
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
74%
4
23%
3
3%
Renee
Renee
Finance Broker in Australien
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Finanzdienstleistungen, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

Brilliant time saving product

5,0 vor 6 Jahren

Kommentare: Very easy to work with, excellent customer service and always available when needed.

Vorteile:

I loved the fact that all the documents that I needed from a client were not only sent to the client in one actionable file but also that the clients had a clear visual of what they had and hadn't sent. The auto follow ups for documents not yet received was also a valuable time saver. Clients have given me nothing but positive feedback on the ease of use from end user experience as well.

Nachteile:

Nothing to fault with the product at all.

Antwort von FileInvite

vor 5 Jahren

Thanks so much for the review Renee. Having a good idea where everyone and every file is at can be handy, and automatically following gets results. We are so glad that clients are finding it easy to use as well. Nick @ FileInvite.com

Zuhairah
Zuhairah
Marketing Communications Specialist in Malaysia
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Internet, 5.001–10.000 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

FileInvite review

4,0 vor 3 Jahren

Vorteile:

First, the application can maintain the filename you installed the theme with, so you won't have to waste time renaming the file once it's downloaded. Second, if a customer uploads a photo, you may opt to get the PDF version instead of having to convert the image to PDF.

Nachteile:

If a customer uploads all of the files and downloads them to get them all, it will save into one merged PDF file with ID, bank statement, and everything together. I will have to split them and rename them manually, and we couldn't just get the combined files for one file.

Antwort von FileInvite

vor 2 Jahren

Thanks for your review Zuhairah. We have a solution to your problem! This article shows how you can select only certain files to be exported out in your collate, which may help: https://help.fileinvite.com/en/articles/3631936-download-selected-files-from-an-invite-into-a-single-collated-pdf If you have further questions please reach out to us at support@fileinvite.com"

Fukekila
Enrolled Agent in USA
Finanzdienstleistungen, Selbstständig
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Herkunft der Bewertung

My experience is an open book. LOFY

3,0 vor 2 Jahren

Vorteile:

To begin with the trial is always nice to see if this is a software that you can work with immediately, or catch on by way of use. I was able to reach out to the team and get some shared files that would point me in the right direction to how I needed to use certain features, but really my learning experience came from the trial and error. Once I learned how the software operated, I was able to smoothly go throughout my day sharing data with my clients.

Nachteile:

To my knowledge there was no on boarding orientation only videos and reaching out to the team for help as needed. So, with me being new to the use of portals and software it would’ve been really helpful if a team member could have walked me through the process via Zoom or Google meets so I could be taught the steps to take and learn where and what to do. The time that it took for the team to respond to me I didn’t care for too much, because of the nature of the flow of my assignment I needed help right standing on site but because I was unable to get it I had to shell my productivity until someone became available then they were available and I was unavailable so was some tag teaming going on.

Jared
Jared
Market President in USA
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Bankwesen, 51–200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

A Great Solution for Document Collection

4,0 vor 5 Jahren

Kommentare: The Fileinvite team has been very responsive. They are willing to listen and if it makes sense implement certain changes to the platform.

Vorteile:

The software (app) is easy to use and set up, taking only a few minutes. The 'templates' feature make it easy to quickly send document requests to my clients / customers. The software also offers a quick video tutorial for those clients / customers familiar with such software, showing end users how to use the app. FileInvite just added a "forms" feature allowing the user to create quick and easy fillable form templates.

Nachteile:

I would like to see some additional functionality added to "forms" like simple math functions. It would also be very beneficial to "replaceable fields" to the templates allowing for automatic naming of certain documents.

Antwort von FileInvite

vor 5 Jahren

Thanks for the feedback Jared, We're hoping to expand on the forms functionality soon...

Mark
Director of Homeownership Services in USA
Non-Profit-Organisation Management, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

A bargain for what you get

5,0 vor 2 Jahren

Kommentare: Overall I think the system is great! I believe in time, with technology advances, it will even get better.

Vorteile:

Being able to send documents for signature along with having the customer securely upload their personal information has been very beneficial to our organization. Being a non-profit requires us to watch our costs and this has been very cost-friendly.

Nachteile:

A little tedious having to go into each form separately to get it "Live" for signing. Also having to remember to change the date layout as it is pre-set as year-month-day and we need it to be month-day-year. It won't automatically default to this.

Antwort von FileInvite

vor 2 Jahren

We really appreciate your feedback. We've shared it with the product team and they will be in touch to get more details.