Wer nutzt diese Software?

Verwendet von Tausenden von Fachleuten, die Dokumentation von ihren Kunden erfassen müssen. Der Prozess wurde mit einer sicheren Schnittstelle vereinfacht. Melde dich noch heute für eine kostenlose Testversion an!

Durchschnittliche Bewertung

62 Bewertungen
  • Gesamt 4.7 / 5
  • Benutzerfreundlichkeit 4.7 / 5
  • Kundenservice 4.8 / 5
  • Funktionen 4.5 / 5
  • Preis-Leistungs-Verhältnis 4.6 / 5

Produktinformationen

  • Startpreis 12,00 $/Monat
  • Kostenlose Version Ja
  • Gratis Testen Ja
  • Einsatz Cloud, SaaS, Web
  • Training Live Online
    Dokumentation
  • Kundenbetreuung Support während der Geschäftszeiten
    Online

Angaben zum Hersteller

  • FileInvite
  • http://www.fileinvite.com
  • Gegründet 2014

Über FileInvite

FileInvite automatisiert den Prozess der Erfassung von Informationen und Dokumenten von deinen Kunden. Der Prozess wurde mit einer sicheren Schnittstelle vereinfacht. Alles, was du tun musst, ist ein FileInvite mit den von dir benötigten Informationen zu erstellen und zu senden. Der Client lädt dann die Dateien in ein sicheres Portal hoch, in dem du die eingereichten Informationen genehmigen oder ablehnen kannst. Mit FileInvite kannst du Erinnerungen, Vorlagen und Synchronisierung mit deinem bevorzugten Cloud-Speicher wie Google Drive einrichten. Sende ein FileInvite noch heute!

FileInvite Funktionen

  • Compliance Berichterstattung
  • Ermittlungsmanagement
  • Fall-Management
  • Identitätsprüfung
  • Merkliste
  • PEP-Screening
  • Risikobewertung
  • SARs
  • Transaktion-Überwachung
  • Verhaltensbezogene Analysen
  • Anpassbare Vorlagen
  • Audit Trail
  • Aufgaben-Fortschrittsverfolgung
  • Authentifizierung
  • Automatische Erinnerungen
  • Dokumentanalytik
  • Mobile Unterschrift
  • Unterzeichnung mehrerer Parteien
  • Compliance-Verfolgung
  • Dateitypumwandlung
  • Dateiwiederherstellung
  • Dokument-Indexierung
  • Dokumentaufbau
  • Dokumentenarchivierung
  • Dokumentenaufbewahrung
  • Elektronische Unterschrift
  • Offline-Zugriff
  • Optische Zeichenerkennung (OCR)
  • Versionskontrolle
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Audit Trail
  • Dokumentenmanagement
  • Drag-and-Drop
  • Echtzeit-Synchronisierung
  • Elektronische Unterschrift
  • Kollaboration
  • Suchen / filtern
  • Textnachrichtenversand
  • Verschlüsselung
  • Workflow-Management
  • Zugriffskontrollen/Berechtigungen
  • Darlehen-Entstehung
  • Dokumentenmanagement
  • Elektronische Applikationen
  • Gewerbliche Hypotheken
  • Kontaktmanagement
  • Kredit-Berichterstattung
  • Kredit-Serviceabwicklung
  • Kundenaussagen
  • Kundendatenbank
  • Pipeline-Management
  • Schließen von Dokumenten
  • Staatliche Kredite
  • Tilgungsplan
  • Umfinanzierungs-Management
  • Vorab-Qualifizierung
  • Wohn-Hypotheken
  • Beurteilung-Management
  • Bewerber-Management
  • Evaluationmanagement
  • Formularverwaltung
  • Gebühren Management
  • Hochschulen / Universitäten
  • Personalbeschaffung-Management
  • Self-Service Portal
  • Software für Schulen
  • Verwalten von Anwendungen
  • Verwaltung der finanziellen Hilfe
  • Wertung
  • Autokredite
  • Automatische Fonds-Verteilung
  • Baudarlehen
  • Bearbeitung von Krediten
  • Compliance Management
  • Gebühren Management
  • Geschäftskredite
  • Inkasso-Management
  • Investor-Management
  • Kundendatenbank
  • Rechnungsführung
  • Sicherheiten-Tracking
  • Studiendarlehen
  • Tilgungsplan
  • Verwalten von Anwendungen
  • Audit Trail
  • Bearbeitung von Krediten
  • Compliance Management
  • Dokumentenmanagement
  • Elektronische Unterschrift
  • Kundenmanagement
  • Onlinebewerbung
  • Angestelltenhandbuch
  • Aufgabenmanagement
  • Dokumentenmanagement
  • Elektronische Formulare
  • Elektronische Unterschrift
  • Elektronische Verifizierung / I-9-Formulare
  • Orientierung Workflow-Management
  • Self-Service Portal
  • Trainingsmanagement
  • Verwalten von Job-Beschreibungen
  • Content-Management
  • Dokumentenmanagement
  • Echtzeit-Chat
  • Filesharing
  • Kollaboration
  • Suche

Die hilfreichsten Reviews für FileInvite

Great software, easy way to share documents and save time organizing files!

Bewertet am 2.11.2017
Bruno B.
Administrator
Computer-Software, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Being able to manage files received by customers and also send them files with notes. The way we are able to communicate through the software is also awesome. I do recommend this file to all business owners, you will always need this type of software.

Vorteile: You can just upload all documents to the same place, and have your customers also uploading. Everything will be there, so next time you are looking for something, you won't have to go searching everywhere. The best of it all is that if you make a mistake when requesting a document, you can go back and edit it. It's so easy to manage files and add notes to it! Also, you can communicate with customers through it. Did I mention that it also transforms files to PDF automatically, making it easy to access through your phone or notebook? This is the one software we need to manage our files. Very easy and simple to use.

Nachteile: Sometimes it will take a little while to upload files, but that could also be an issue with our connection. Let me also note that it is very rare to have an upload or download that will take long to complete, but it does happen occasionally.

A Great Solution for Document Collection

Bewertet am 17.5.2019
Jared F.
Market President
Bankwesen, 51-200 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: The Fileinvite team has been very responsive. They are willing to listen and if it makes sense implement certain changes to the platform.

Vorteile: The software (app) is easy to use and set up, taking only a few minutes. The 'templates' feature make it easy to quickly send document requests to my clients / customers. The software also offers a quick video tutorial for those clients / customers familiar with such software, showing end users how to use the app. FileInvite just added a "forms" feature allowing the user to create quick and easy fillable form templates.

Nachteile: I would like to see some additional functionality added to "forms" like simple math functions. It would also be very beneficial to "replaceable fields" to the templates allowing for automatic naming of certain documents.

Antwort des Softwareanbieters

von FileInvite an 20.5.2019

Thanks for the feedback Jared,
We're hoping to expand on the forms functionality soon...

Great value for the price! Easy to use and an effective way to improve productivity!

Bewertet am 8.5.2017
Chris R.
Loan Officer
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
5 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis

Vorteile: The best feature of this software is its user interface. It is easy to set up templates and it offers you sufficient customization. I have used similar platforms before and although they allowed for some customization, I found that they imposed several limitations of how may customizations you were allowed. For example, I could include a description, but the number of characters allowed for the description were extremely limited. This made it difficult to provide all of the information that the customer needed to know about that specific request. I also eventually left other software providers behind because they kept increasing the price with very little improvement in their platform (and in some cases, less functionality for a higher price). I believe that this platform is a fair price and depending upon the enhancements down the road, I would consider paying more for additional functionality.

Nachteile: It would be great to have the ability to collect electronic signatures (which I know is in the works). Also, in other systems that I have used, I was able to send out status reminders based upon certain milestones in the process. For example, I could have different milestones set and once I checked them off, it would email the parties that I set up at the start (i.e. loan documents received, appraisal completed, clear to close, etc.)

Antwort des Softwareanbieters

von FileInvite an 9.5.2017

Hey Chris, thanks for the awesome review! We have now have signature capture that you can use in beta, let me know if you'd like us to turn this on for you. We also have Zapier integration which may help down the track with your automated reminders and invites.

Get docs faster - its what it does!

Bewertet am 17.5.2019
Clinton W.
Director
Bankwesen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5 / 5
Kundenbetreuung
4 / 5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: We are mortgage brokers - our problem has always been that to collect dozens of documents to submit a mortgage application was a convoluted and time consuming process. We would always miss documents and be in and out of emails checking off against a manual spreadsheet. Quite simply... this sucked. When we found Fileinvite I knew immediately this would save us a ton of time and improve our client experience. We have been a user for two years now with zero regrets.

Vorteile: Simple for clients to use and simple for our staff to use. Love the google drive integration and how it renames the files as per your request items. The the UI is pretty polished

Nachteile: Some of the menu systems require more clicks than should be required. No google contact or CRM integrations yet (work arounds with Zapier though) Fairly minor issue in my mind.

FileInvite

Bewertet am 17.7.2019
Verifizierter Rezensent
Mortgage Adviser
Finanzdienstleistungen, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
4/5
Gesamt
4 / 5
Benutzerfreundlichkeit
4 / 5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Document collation is an important part of our process. Prior to using this system we would normally have clients emailing documents to our email address. The risk to this is of emails being missed in among the volume of emails we get and the process not operating smoothly.

Vorteile: Our clients find FileInvite easy to use which is our ultimate aim when using this type of document collation service.
Once set-up it is easy for us to manage the process with documents being converted into PDF and transferred into our online system automatically ready for us to check and utilize for our clients application.

Nachteile: When we use our templates there are times that some of the documents being requested within the template are not required for the client involved. We can only delete one document at a time. It would be great if we could check the documents we don't need and then press delete rather than having to delete each one individually.

Lies weitere Bewertungen