ServiceBench

ServiceBench

von Asurion Services

Wer verwendet ServiceBench?

Großgeräte, Unterhaltungselektronik, gewerbliche Lebensmittelausrüstung, HLK, Klempnerarbeiten, Elektro, die meisten Hausmeisterbetriebe

Was ist ServiceBench?

Eine einzige Schnittstelle, die Hersteller von Serviceprodukten mit denen verbindet, die sie installieren und warten.

ServiceBench – Details

Asurion Services

https://www.servicebench.com

Gegründet 1996

ServiceBench – Preisübersicht

ServiceBench ist verfügbar ab 119,00 $/Monat. ServiceBench bietet keine Gratisversion, aber eine kostenlose Testversion. Weitere Preisinformationen für ServiceBench findest du unten.

Startpreis

119,00 $/Monat

Kostenlose Version

Nein

Gratis Testen

Ja

Einsatz

Cloud, SaaS, Web

Mobile - iOS Native

Mobile - Android Native

Training

Live Online

Webinare

Dokumentation

Kundenbetreuung

Support während der Geschäftszeiten

Online

ServiceBench Funktionen

Field Service Management Software
Abrechnung & Rechnungsstellung
Angebote / Schätzungen
Arbeitsauftragsverwaltung
Elektronische Unterschrift
Inventarverwaltung
Kontakt-Datenbank
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Online Stempeluhr
Routing
Terminplanung
Versenden
Vertragsmanagement
Zahlungseinzug im Außendienst
Abrechnung & Rechnungsstellung
Arbeitsauftragsverwaltung
Bestandskontrolle
Call-Center-Management
Job-Management
Job-Nachverfolgung
Kundendatenbank
Kundendienst-Historie-Nachverfolgung
Mobiler Zugriff
Routing
Self-Service Portal
Techniker-Management
Terminplanung
Vertragsmanagement

ServiceBench – Nutzerbewertungen

Zeigt 5 von 30 Nutzerbewertungen

Gesamt
4/5
Benutzerfreundlichkeit
3.8/5
Kundenservice
3.8/5
Funktionen
3.7/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4/5

work robot

Bewertet am 17.8.2018
Xena B.
Executive director
Computer- & Netzwerksicherheit, 13-50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 6-12 Monate
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
5/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: very efficient. Love using it

Vorteile: it is easy to use, user friendly . Above all no excess time to notify client of estimate or invoice. just click click click

Nachteile: not enough space on estimate for projects . meaning when doing a project report on an invoice/estimate only a few lines will print out . if you had more than four lines it don't get printed. would be nice to have more email options eg. customer, mfg, extended warranty etc, with a choice to have it all in one place so i can select who to send the email to . Maybe in the customer page choice of more than one email ( a drop down ) to add email addresses ? The reason i say this is because in our line of business we have to send estimates/invoices to different party ( customer, landlord, ext warranty, govt or insurance agents) in order to do this i have to remove the customer email put in the other email, send and then remove and replace . ( defeats the purpose of efficiency) so a few choice to put in those at the time of ticket creation will be awesome, when i have to send to other than the customer , hooray ...just click email drop-down , select who get it and click gone. And option to email the customer without using the choice of invoice or estimate. a button that say email customer . ( like ...hey your part is in, your appointment will be....send. LOL . A robot with the best rated for time and efficiency

ServiceBench Review

Bewertet am 17.8.2018
Joshua M.
Service Manager
Unterhaltungselektronik, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Quelle des Nutzers 
5/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
3/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
5/5
Kundenbetreuung
4/5
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Overall, ServiceBench is great. It's very helpful to track parts and claims and there is tons of detailed information available if you can find it or call ServiceBench help desk for assistance.

Vorteile: I like being able to see the history of past claims. Technician Job Assignment under the Jobs tab is very helpful for my company.

Nachteile: I'm not sure if this is an issue with the software or Asurion's vendors but the parts portal ordering system has been a nightmare. Techs have to expedite part orders almost every time, lots of parts are on backorder and ship times are very long. It would also be nice if ServiceBench had the ability to upload files/pictures as attachments that are larger then the current allotment.

Very good

Bewertet am 24.4.2018
Kevin S.
Owner
Unterhaltungselektronik, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
Quelle: SoftwareAdvice
4/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
3/5
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Great program

Vorteile: Like the app for the phone can add pictures very easy and the desk top works very good like the home menu for that day so you know what is book so you don't miss any calls

Nachteile: When your dispatch disappears you got to go out and come back in and I wish for the phone number was broken up it is hard to read 5197652334 (519)765-2334 format is easier to read

Functionality can be improved

Bewertet am 24.4.2018
Matt D.
FSM
10.001+ Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
Quelle: SoftwareAdvice
3/5
Gesamt
3/5
Benutzerfreundlichkeit
3/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Kommentare: Need to select what kind of jobs can be performed, such as doing sealed systems. We get calls for these, but there is nothing to say that we can or can't do them.

Vorteile: Cloud based, free to users. Dispatch and claims are in one area. Availability and zip codes can be setup.

Nachteile: Too much information on the dispatch page that doesn't apply to me. Sometimes I find open jobs in the Search Inbox function rather than just under the Jobs tab. This makes it difficult to keep track of open jobs. Making changes to my profile should all be under section, such as Admin. There are also multiple places to add email addresses. If I need to make changes to zones or availability, it is difficult to find the steps to get to where I need to go. The
Visual Service Job Configuration allows me to add or remove zips, however, the administrators don't get the requests to approve or decline these so we have to go to Coverage Change Request to make that request. It's an additional step.

Very user friendly. It's easy to use and you can do almost anything

Bewertet am 24.4.2018
Mathew M.
Owner
Unterhaltungselektronik, 2-10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Quelle des Nutzers 
Quelle: SoftwareAdvice
4/5
Gesamt
5/5
Benutzerfreundlichkeit
4/5
Eigenschaften & Funktionalitäten
Kundenbetreuung
Preis-Leistungs-Verhältnis
Wahrscheinlichkeit der Weiterempfehlung:
Unwahrscheinlich Äußerst wahrscheinlich

Vorteile: The dispatch screen, seeing where your techs are at all times is the best. Makes it easier to see who is getting fixed and at what tie.

Nachteile: The drop down menus. I dislike that if the cursor is placed to close to the top of the page the drop down menus automatically appear. I can't tell you how frustrating that is when you're in a hurry.