Wir helfen Unternehmen in Deutschland
seit 15 Jahren bei der Softwareauswahl

Was ist Quire?

Quire ist ein Tool für das kollaborative Projektmanagement, mit dem Nutzer Aufgaben einfach in einer baumartigen Struktur planen und organisieren können. Dabei werden Ziele erreicht, indem Ideen in ausführbare Aufgaben unterteilt werden, die in einer hierarchischen Liste organisiert sind.

Wer verwendet Quire?

Der Anbieter betreut Einzelpersonen und Teams aus kleinen und mittleren Unternehmen.

Quire Software - 1
Quire Software - 2
Quire Software - 3
Quire Software - 4
Quire Software - 5

Du bist nicht sicher, ob Quire das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Quire

Quire

4,7 (234)
7,65 $
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
96
10
4,7 (234)
4,6 (234)
4,7 (234)
VS.
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Benutzerfreundlichkeit
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
10,99 €
Monat
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
236
92
4,4 (12.728)
4,4 (12.728)
4,3 (12.728)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Weitere gute Alternativen zu Quire

Asana
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenmanagement
Management von Performance-Auswertungen
Projektplanung/Terminierung
Jira
Am besten bewertete Funktionen
Agile Methodiken
Aufgabenmanagement
Projektplanung/Terminierung
Microsoft Excel
Am besten bewertete Funktionen
Daten-Import / -Export
Offline-Zugriff
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Notion
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenbearbeitung
Aufgabenmanagement
Projektplanung/Terminierung
Trello
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenmanagement
Projektplanung/Terminierung
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
ClickUp
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenmanagement
Mehrere Projekte
Projektplanung/Terminierung
Todoist
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenbearbeitung
Aufgabenmanagement
Aufgabenplanung
TickTick
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenbearbeitung
Aufgabenmanagement
Aufgabenplanung
OmniPlan
Am besten bewertete Funktionen
Aufgabenmanagement
Gantt-/Zeitstrahlansicht
Meilensteinverfolgung

Bewertungen über Quire

Durchschnittliche Bewertung

Gesamt
4,7
Benutzerfreundlichkeit
4,7
Kundenservice
4,7
Funktionen
4,5
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6

Nutzerbewertungen nach Unternehmensgröße (Angestellte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Bewertungen nach Punktzahl finden

5
74%
4
24%
3
1%
2
0%
1
0%
Emma
Emma
PhD Researcher in UK
Verifizierter Nutzer auf LinkedIn
Forschung, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 2 Jahre
Herkunft der Bewertung

Quire is great for helping me manage my PhD

5,0 vor 8 Monaten

Vorteile:

It's very easy to use. It helps me plan daily talks as well as see the bigger picture. It's easy to add subtasks (e.g. keyboard shortcuts). I can easily schedule specific times I want tasks completed by, and can get sent reminders on my iPhone, which helps me stay on task. The fact that it is free for student members is amazing.

Nachteile:

I cannot think of anything, Quire meets all of my needs.

Alice
Technical Project Manager in Kanada
Computer-Software, 2–10 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Quire: a pretty solid task tracker

5,0 vor 8 Monaten

Vorteile:

Quire basically just works: you can track and organize tasks, the mobile app is adequate, and you can even get fancy with deadlines and priorities. Solid free tier, perfectly suitable for individual users. By and large, the product direction seems unobtrusive and stable: no constantly shifting UI changes or terrible ML-powered features shoved down your throat. Huge win, really.

Nachteile:

I'm really not sure I would swap to Quire for serious, cross-team project management. Too much of my work (programming) is tightly integrated with Github, and the standards for cross-linking tasks and providing context is really high.

Jonathan
Shift Leader in UK
Essen & Trinken, Selbstständig
Verwendete die Software für: Mehr als 1 Jahr
Herkunft der Bewertung

Not a bad product, too expensive to juystify

3,0 vor 8 Monaten

Kommentare: Not had any problems using the free version. Slightly annoying when it loses the filters when you update it, though.

Vorteile:

Good limited version for free, even if some functionality has been removed since launch.

Nachteile:

I hate subscription based pricing, its a total con.

Matthias
CEO in Deutschland
Computer-Software, Selbstständig
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

Quire is a great budget friendly Asana alternative

5,0 vor 4 Monaten

Kommentare: It is a great tool for the budget and works well.

Vorteile:

The best features of Quire are the vertical timeline calendar view with drag and drop from tasks scheduled for the day, Gantt timeline view and filters. It is easy to use and gets the job done. It's also cheap and has student discount. It is very versatile and pretty feature complete. I used it every day. The customer support is very fast and good. It is easy to implement in the company and integrate with other tools with zapier integration and csv import.

Nachteile:

The UI and UX are pretty good, but not amazing. It sometimes feels just a bit clunky. Also, sometimes it is missing features that would seem obvious.

Chirag
Sr. Manager in Indien
E-Learning, 11–50 Mitarbeiter
Verwendete die Software für: 1-5 Monate
Herkunft der Bewertung

In Betracht gezogene Alternativen:

The perfect match for our Project Management Requirement

5,0 vor 10 Monaten

Kommentare: We have started implementing Quire in our day to day project / task management at the org level. Here are few of the most important quick wins for us - the productivity of teams has increased significantly, it has now become super easy for team-leaders to track project progress, who is working on what and check if someone is overloaded or has bandwidth. Quire has also been helpful with adding transparency in teams because team members can see overall company level projects. Apart from this I would really like to appreciate the prompt customer support of team (Golda & Peggy). We had certain requirement for Slack integration which was super imp for us and to our surprise after suggesting the requirement, their team took it up and we got the functionality within a week. Kudos to this :)

Vorteile:

The simplicity of the product and how easy it is to setup and get started is one of the most important aspect. Also, the way Quire is structured - we've been using workflowy for taking notes since many years and Quire feels like an extended version of it with much more functionalities. All in all its a great product to kick-start project/task management journey for any company and move your team from complete chaos to a little more structure in their day to day work-life.

Nachteile:

There's not much that we didn't like but some good to have's would be - Desktop app, currently they have a web-app which gets the job done but a desktop app might make the experience a lot better. Also managing notifications and slack integrations are somethings which I presume their team is working on and hope that gets done in the near future.